Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3073
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøver å slutte med kaffe og snus. Og det verste er om morran. Jeg driter vanligvis hver morra etter å ha fått i meg den første kaffen og snusen. Og uten kaffe og snus går jeg rundt med forstoppelse. Suget etter kaffe og snus er egentlig helt greit. Men forstoppelse er IKKE greit!!!

Noen som har noen tips til å få i gang tarmene om morran uten kaffe og snus? Noen kjerringråd eller no?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ta deg et par dråper med flytende avføringsmiddel før du legger deg? Er ikke sånn du driter i buksa liksom av det.
Fuck Mr. Plod!
Hvis du ikke får driti på en uke kan du vurdere noe som gir fart på systemet.

Men å ikke drite på morgen er ikke stress
La meg forstå dette riktig, du har alltid driti om Morran og du har ikke driti på hvor lenge?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å drikke koffeinfri kaffi? Viss det er selve koffeinen du prøver å kutte ut.
Rip 8-4-23
Spis noen svisker
Iskaffe (ser du prøver å slutte med kaffe, men hva med koffeinfri/decaf?)
Drikk minst 2L vann per dag.
Fiberrik mat (for eksempel grove kornprodukter, grønnsaker og frukt)
Mat som stimulerer tarmflora (for eksempel kli/linfrø blandet med syrnet melk eller yoghurt, sviskesaft og maltekstrakt)
Beveg deg en del, gå noen turer i løpet av dagen, eventuelt en lang tur/skogstur.

Vanlige årsaker til forstoppelse er:
Fiberfattig kost
For lite inntak av væske
For lite mosjon
Medfødt treg mage

Kan fort bli ekstremt vondt å drite når det først kommer...
Been there, done that etter en uke med forstoppelse og pressing flere ganger daglig.
Føltes ut som jeg dreit ut en telefonstolpe horisontalt.
Sist endret av JatterMed; 11. juni 2022 kl. 16:45.
Bare dårlige råd så langt i tråden.
Godt råd: ta magnesium som kosttilskudd. 2 tabletter per dag.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av darkwinter20 Vis innlegg
Bare dårlige råd så langt i tråden.
Godt råd: ta magnesium som kosttilskudd. 2 tabletter per dag.
Vis hele sitatet...
Du kaller svisker og avføringsmiddel dårlige råd, så kommer du med magnesium? Hva i alle dager
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
ispagulae frø. Det øker volumet på shitn og egner seg ved treg mage, syntes det pleier å få i gang systemet på en fornuftig måte i løpet av en halv time ca.
Sist endret av Bothrops; 11. juni 2022 kl. 22:12.
Dulcolax. Det ga meg en god natts søvn også.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ingen her som skjønner at TS ikke er forstoppet eller lider av treg mage. H*n trenger simpelthen noe for å sette fart på tarmene om morgenen slik som kaffi og snus/røyk gjør.
Fortsett med kaffe
Jeg drikker kun en enkel espresso om morran, ikke no problem det
Sist endret av Gloss; 11. juni 2022 kl. 23:06.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det ingen her som skjønner at TS ikke er forstoppet eller lider av treg mage. H*n trenger simpelthen noe for å sette fart på tarmene om morgenen slik som kaffi og snus/røyk gjør.
Vis hele sitatet...
Jo, jeg skjønner.
Spis en hel pakke med pastiller der det står at for stort inntak kan ha lakserende effekter
Sitat av darkwinter20 Vis innlegg
Bare dårlige råd så langt i tråden.
Godt råd: ta magnesium som kosttilskudd. 2 tabletter per dag.
Vis hele sitatet...
Våre "dårlige" råd er akkurat de samme rådene du ville fått av en lege, så enten er det du som ikke vet forskjellen på god og dårlig eller er du ett troll.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først drikk en halv liter vann når du våkner. Deretter kok opp litt vann og la det få kjøle seg ned litt å skvis ut saften fra en halv sitron i det varme vannet og drikk sitronvannet. Vannet skal ikke være for varmt, da det ødelegger enzymene fra sitronen. Det skal kunne stimulere til en tarmbevegelse med at det hjelper til å ta opp vann i tarmen. Sørg ellers for å få i deg nok vann utover dagen. Kaffe og tobakk virker stimulerende på tarmen, så når du slutter med det så er ikke tarmen lenger stimulert nok til å måtte drite. Det går vanligvis over etter en stund.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis en tallerken havregrøt og drikk en liten redbull, bedre dritemedisin finnes ikke:-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spis en tallerken havregrøt og drikk en liten redbull, bedre dritemedisin finnes ikke:-)
Vis hele sitatet...
God oppskrift dèt, men han skulle jo slutte med kaffe (koffein).
Sitat av spongenova Vis innlegg
God oppskrift dèt, men han skulle jo slutte med kaffe (koffein).
Vis hele sitatet...
Er det ikke bedre å drikke litt kaffe og få driti ut den svære klumpen som vokser og blir hardere for hver eneste dag som går da?
Ja, man gir etter for kaffen, men man slipper forstoppelsen og eventuelle skader den kan medføre over tid.
Kan anbefale Lactulose 30ml så venter du to tre timer på eksplosjonen