Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  608 391098
Don vito, takk for at du gjorde saken klar for meg. Jeg har lenge lurt på hva som får folk til å like følelsen med speed, men nå mistet jeg all lysten til å vite det. Har da prøvd det, og brukt det for å klare å holde meg oppe hele helga, men aldri skjønt det noe mer enn det. Nå har ikke mengdene vært noe særlig store noen av gangene heller da, men nok til å holde meg våken hvertfall!

Jeg ønsker deg lykke til med rusproblemet, og håper du har det bedre nå om dagen enn du hadde det da du skrev denne tråden!
Nå må dere slutte å rakke ned på pepper og heller stikke fingeren i jorda.
Amfetamin er og har igjennom mange tiår vært et fantastisk legemiddel.
Ja det kan definitivt være skadelig ,og dersom man er indisponert for rusen er det absolutt en fare for psykisk avhengighet.

De militære styrker i NATO , dvs, marinen og flyvåpenet har brukt og bruker fortstt amfetamin, nå under andre navn. Det blir fortsatt brukt under øvelser for flyvåpenet om natten.

Er det aldri noen av dere som har undret seg over hvor lite omtale norges mest brukte dop får i media(bortsett fra hasj) Tollen har konfiskert 124b kilo så langt i år, økning i beslag på 42% i forhold til i fjor.

Alle dere som bruker pepper, vet hvor mange det er som bruker dette på tvers av alder og miljø.
Vi snakker alt fra heavyrock, Teckno, ja tliogmed dansband ( Rune Rudberg inrømmet offentlig at det er pepper i dansbandmlijøet) osv...

Når jeg ser at det til enhver tid er mellom 25 og 50 lesere inne på dette forumet, vil jeg tippe at det er mange aktive og avrusa pepperhuer som har både positivt og negativt å si om dette dopet. Uvesentlig er det ihvertfall ikke, det vet mange av de gamle stukerene som sitter her inne og leser... 43 nå, imgen andre forum i nærheten... Kheper
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/19/541209.html
"20 av 50 har brukt amfetamin ved Trondheim-skole"
ja utrolig at ungdommer driver med speed.veit selv om 2-3 jenter på 15 år som driver med det,men man får vel ikke gjort så mye med det?
Sitat av galningen
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/19/541209.html
"20 av 50 har brukt amfetamin ved Trondheim-skole"
Vis hele sitatet...
Er vel på tide at politikerne innser at amfetamin begynner å bli et større og større problem. Det som er veldig spesielt med amfetamin er egentlig hvordan mange ikke ser på det som et rusmiddel, og hvordan mange tror det er helt ufarlig fordi 'de løy jo om skadevirkningene til hasj'. Tror også de færreste i den alderen har skjønt hvor mye crap de egentlig får i speeden sin også.
Er rusen noe å skryte av egentlig? Hvordan kan man best beskrive rusen? Aldri testa det..
Sitat av magnor_mafia
ja utrolig at ungdommer driver med speed.veit selv om 2-3 jenter på 15 år som driver med det,men man får vel ikke gjort så mye med det?
Vis hele sitatet...
Fy faen, ei 15 år gammal jente på speed er ikke psykisk stabilt=/
Sitat av battlecaT
Er rusen noe å skryte av egentlig? Hvordan kan man best beskrive rusen? Aldri testa det..
Vis hele sitatet...
Det kan best beskrives som at man får en følelse av langt høyere selvtillit, uovervinnelighet, langt mer energi og mer pratsomhet.

http://www.erowid.org/chemicals/amph..._effects.shtml
Sitat av battlecaT
Er rusen noe å skryte av egentlig? Hvordan kan man best beskrive rusen? Aldri testa det..
Vis hele sitatet...

Rusen er abselut noe å skryte av... Det skjønner du første gangen du er pepperstein under gode omstendigheter.
For meg finnes det ikke noe annet som får meg til å føle meg så våken, konsentrert, klar, sosial, glad. Det er en helt spesiel følelse av eufori og opprømthet som gjør meg så glad i amfetamin. Jeg blir ikke akkurat speeda, jeg blir heller mere avslappet enn speeda. Men avslappet på en helt fantastisk måte, som jeg tror kommer av kriblinger og behaglige frysninger samt at hjernen min jobber bedre enn noen gang.

Men amfetamin er helt for jævlig og BRUKE. Du blir ødelagt av det, og det ganske fort. Men personlig for meg, finnes det ikke noe bedre.
Godt med smør
Sitat av Gromstad2
Fy faen, ei 15 år gammal jente på speed er ikke psykisk stabilt=/
Vis hele sitatet...
Tull og tøys, alt med måte.

Jeg var selv 15 da jeg småkoste meg med speed. Men, nå vet jo jeg niks å nada om de jentene.



Men, nå tror jeg ikke akkuratt att 20 ut av 50 ved Trondheim skole bruker speed like sporadisk som meg, vist det er særlig sporadisk bruk i det hele tatt :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
r sånn ca side 2 i tråden din men kjenner meg mye igjen. For meg er det alkoholen og jeg kan som idag bøtte nedpå 7 halvlitere og 6-7 flasker og fremdeles være på jobb imorgen tidlig til kl 07.00... En dårlig dag er når jeg forsover meg litt og er en time senere på jobb. Det er i denne jobben, den forrige fikk jeg sparken fra fordi det var dagen de ikke fikk kontakt med meg. Så dårlige referanser derfra. Er elektriker og er flink, fordi jeg har mange år under beltet, og jeg har fått ting til å fungere til tross for dumme og undrende ansikter fra sjefen min. De sier du er oppegående i jobben din, og jeg er ikke ulik, faktisk så tror jeg på at du er det. Skrivefeil sier sitt.

Vi har helt forskjellige problemer men de er egentlig det samme. Når jeg reiste i India hørte jeg to ting hele veien. Ene var at hvis man spurte dem om veien og gav dem kartet så sa de "Go Straight". Indere kan ikke lese kart. Andre store ordtaket i India er "Same Same, but different" .Og det illustrerer ett veldig godt poeng for meg. Og det er her jeg skriver en melding til deg kommer inn. Same, same, but different. Og jeg traff folk i India som hadde alle slags problemer men ordtakene var alltid de samme. Ikke gale for ett folk som har 120 grunnspråk fordelt på en milliard mennesker.

Har lest mye om avhengighet og det er vel nøkkelen her, og har ikke kommet frem til en skit! Jeg tror ikke det finnes fagfolk innen rusproblemer eller psykiske lidelser. At en person har sett mer av det er da åpenbart, men det er ingen kvalifikasjon.

Og for å snakke om bunnen. Universet har ingen bunn som vi vet om idag. Og det finnes ingen psykisk bunn, for vi er alle av universet. Bunnen er menneskeskapt og sosiale grenser. Bunnen er når dine venner, kjæreste og familie er så lei av å rydde opp driten din at du unngås. Bunnen er når du unnskylder deg selv med at nyttårsaften er oppskrytt og poengløs, selv når vi ser hvor mange barn som blir født i september. (ingen statistikk over fødsler, men forestiller meg forsøk). Bunnen er når du melder deg ut av rasen menneskheten og samtidig spør samme rase om tjenester, til tross for at universet kan være uendelig.

Jeg nærmer meg. Og jeg håper du er laaaaaaaaaangt vekke fra meg.

Eller veldig nært..
Verden er syk.....................
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei DonVito, veldig fint innlegg (om enn noe deprimerende).

Jeg har selv vært så dum at jeg prøvde pepper (tror det var en gang jeg jobba på utested, mye freaky folk der) for et par år siden. Jeg ble veldig glad i stoffet, da jeg på en måte var på topp, med uendelige, intense samtaler med den jeg er sammen med, meg selv, eller 100% konsentrert på en oppgave (som 6 timer med kabal-maraton med høylydt techno i bakgrunnen).

Dette holdt jeg på med nesten daglig i et par måneder før jeg ved sommerparaden 2006 presterte å ordne noe som angivelig skulle være pepper på skippergata. Jeg putta det i lomma, stakk tilbake til utestedet, snorta det i meg på dass, og gikk ut igjen. Det tok kanskje 10 minutter før jeg satt utafor utestedet og kasta opp. Veldig ubehagelig opplevelse i forhold til det jeg hadde opplevd før. Vanligvis ville det være en følelse av sult, mens nå var det sult OG intens kvalme. Må ha vært noe dritt i den posen...

Prøvde pepper (ordentlige saker denne gangen) et par ganger etter, men ble umiddelbart kvalm og kastet opp. Det satte på et vis skrekken i meg, og har ikke prøvd det flere ganger. Man kan vel, perplekst nok, si at narkisen på skippergata redda meg fra å bli skikkelig meth-junkie..

Det jeg vil fram til med dette er at de månedene med pepper tror jeg må være noen av de mest... triste jeg har hatt. Jeg ser ikke et eneste lyspunkt på den tiden når jeg titter tilbake, og savner det ikke det minste. Jeg er på et vis glad for at jeg har opplevd det. Det er en lekse jeg håper andre slipper å lære.

Pepper (altså, speed for de som ikke har skjønt det ennå), er ikke et stoff som engang er verdt å prøve. Første dagen derpå er helt forferdelig. High'en er middelmådig, man får en vanvittig høy puls, men stort sett er det ikke noe man blir bedre på. Man blir ikke flinkere til å snakke for seg, selv om det kan virke slik for en selv, snarere tvert imot, når man snakker med andre på pepper legges det fort merke til at noe er galt. Man blir ikke spesielt gladere heller, det er som med alle andre rusmidler, at ditt humør i utgangspunktet forsterkes...


ooook nå har jeg skrevet meg bort. ville bare si takk for innlegget og legge til en stemme som sier "ikke gjør det!!!!" til alle som måtte være nysgjerrige!

og lykke til med avvenninga... kanskje rehab hadde vært en idé? å komme seg gjennom de første 3 ukene helt uten dop er en god start for å gjenvinne livet...
Sist endret av Nevro; 5. oktober 2008 kl. 02:43.
▼ ... over en uke senere ... ▼
veldig bra tråd
jeg prøvde selv amf når jeg var 15 å siden har jeg holdt meg unna.. har sett alt for mye dritt som skjer med folk som bruker stoffet.. keep up the spirit DonVito, ikke la dette knekke deg
Holla på deg! Vet ikke om du tar deg tid til å lese igjennom alt dette jeg.
Jeg tror ikke jeg hadde hatt konsentrasjonen til det.
I å med at jeg hadde samme problemet som deg ( I EN VELDIG MYE SVAKERE VERSJON )
Og, ja må si at du har en sterk tekst der!
Å jeg kjenner mange som har det samme problemet som deg, og jeg kjenner et par som har kommet bort fra det, Som faktisk har brukt år på å " Finne Seg Selv " Igjen da.
Jeg brukte ikke mer en 6 mnd tror jeg, på å "Finne meg selv" Å prøve å fungere å virke helt normal igjen, Etter tiden min med andre stoffer.

Jeg har ikke hvert mye bort i "Speed" akkurat, men det er ikke bare Amfetaminen og stoffene rundt der som "Fucker deg opp" Akkurat.
Det hørtes ikke bra ut å ligge klokka halv 3 på natt til mandag med pils og følsom musikk i øra heller.

Det virker som du har en del erfaring. Og jeg er en av de "Yngre" Her inne på nFF. Vil si at jeg blir 16 år om ca. 1 mnd. Og har hvert borti ganske mye rart. Vet ikke om det er "Spesielt" Eller om det er helt normalt jeg men. Om du har noen tips skulle jeg likt å vite?

Mange sier dette, og det kan være sant, men ikke i min situasjon. Som kanskje er lik mange andre sine.

Jeg går rundt hver dag med det suget etter å trekke hasj ut av en bong.
Vet ikke om det var noe feil med å si det "Så direkte"? Men det er retten å sletten sånn det er.
Det er ca. et halvt år siden jeg slutta nå, og hører stadig og blir ofte spurt etter "Skal du kjøpe"? "Neivel da får du".. Og det hjelper jo ikke så fært. Har venner som holder på med dritten også. Men det som er problemet er at jeg vil ha det "Suget" Ut av meg, vil ha det 100% bort fra livet mitt. Hadde det gått ann skulle jeg fått bort minnene fra det også.

Jeg var ikke mer enn 14-15 da jeg var en Narkoman alkoholiker av noe slag.
Gikk på skolen å drakk og en tur for å røyke i blant, og det er ikke riktig.
Det er helt idiotisk, rein idioti.

Jeg lurte på om noen her hadde noen tips for å få det helt bort?
Så jeg slipper å tenke "Huff, nå må jeg røyke" Men jeg har ikke lyst (Av grunner med at det er helt på tryne og holde på med det) Så vil jeg få det helt ut av livet mitt..
Noen som har forslag?

Kanskje jeg burde laget en ny tråd om dette, jeg fant først ut nå at jeg hadde skrivd ganske mye.

- Takk for svar

PS: Det var en genial tråd, og du skriver bra!
Beste tråden på lenge.
Håper du klarer deg, og komme deg på beina igjen og finne deg selv.
hei rednex. skal skrive under på at man forandrer personlighet om speeder ofte og over lengere perioder. Man kan klare seg bra dentiden man driver med "helge speeding". Moen kolarer det lengre enn andre , men før eller siden går man over den grensa også. Jeg har kommentert dette til noen av speed vennene mine, men det er kanskje en av 20 som ser dette på seg selv. ellers får jeg som forandrer seg. I mine ungdom, de første årene jeg var innom freakmiljøet i vår by, erfarte jeg at de på heroin og piller ble kynisk og ikke til å kjenne igjen. var så glad for at amfetaminen ikke hadde slike bibirkninger.vi som likte bare "oppover" holdt oss unna desom likte "nedover"Og omvendt. Men nå, .Så kluet er å holde seg unna. da jeg fikk høre at jeg hadde forandra meg,kunne ikke jeg se det. Men da en nær venn ,som ere næktern kom å sa at jeg ike kledd , da fikk æ opp øyan.
Hei, har prøvd og søke litt, men er ikke akkurat i beste søkeform akkurat nå.
Har da igjen havna på peppern, som egentlig er det dopet jeg avskyr mest, men samma det...lurer egentlig på hva som er best og dytte i seg av Apodorm eller Xanor for og "drepe peppern" hvis man egentig bare er hypp på og få sove?

Mulig det virker som et dumt spørsmål, men når jeg har i meg benzor så får jeg heller en trang tilog finne på noe.
Ikke meninga og stjele tråden heller, men håper jeg får noen ordentlige tilbakemeldinger snarest mulig.

På forhånd takk!
Ta 10mg apodorm når du er på soverommet , i senga og legg deg ned. Må ikke ta noe slikt andre plasser, da kan du risikere og begynne og stuke rundt og gjøre ting igjen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Amfetaminmisbruk fører aldri til noe bra. Misbruk generelt ser jeg veldig mørkt på. Men har et spørsmål; ville dere oppsøkt Blåkors eller Ungdomsbasen for å få et avrusningstilbud? Eventuelt noen andre hjelpeinstitusjoner?
Kan ikke bli lagt inn, da jeg har en skolegang å fullføre, samt en liten gutt på 6 måneder.. og foreldreretten henger allerede i en tynn tråd..
Ja jeg ville det, alltid greit med hjelp og støtte når man skal slutte med stoff Jeg har oppsøkt ruspoliklinikken og har time der til onsdag. Jeg kan jo ikke si så mye om dem siden jeg ikke har vært der enda, men regner med at det er masse positivt med og dra dit, og tror og håper dem har ganske mye peiling på hva dem driver med.
Har også fått meg en ruskurator nede på sosialkontoret, og det er også noe som du kunne gjort. Det er helt gratis, og folka der vet faktisk hva de snakker om. Ruskuratorene er egentlig bare noen og snakke med, men de er veldig ålreite
Appel: takk for svar. Håper det går bra fremover.
Har sjekket litt rundt på nett, endte opp med å sende en mail til sosialhjelpa i Trondheim eller noe sånt, samt pratet med mamma: Hun var så snill å tilby seg barnevakt frem til jul, altså skal sønnen min bo der i et par uker. Skal bestille legetime i morgen for å få ei sykemelding over jul, så får jeg litt tid til å konsentrere meg om meg selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bra innlegg Don Vito. Lykke til. Du ga meg en støkk. Jeg har jobbet i akuttpsykiatrien og sett paranoide psykoser grunnet speed, men din fortelling sa meg mer. Tror forøvrig ikke at du er blitt schizofren. Du oppleves ikke sånn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette må være den beste posten jeg har lest på nFF på år og dag , fant den ikke faktisk før idag. Men utrolig bra gjort og ikke minst sterkt gjort av deg å slutte med pepper hellvette, fikk faktiskt en klump i halsen av det du skrev på side 2 hvordan livet ditt har utspeilt seg gjennom årene.

Men gratulerer igjen at du har hele tatt greid å sluttet med det For min del så kommer jeg aldri til å prøve dette stoffet igjen, aldri. For jeg fikk et skikkelig støkk i meg når jeg leste denne posten å innser nå hva dette stoffet egentlig gjør.
Sist endret av psilocybeace; 31. januar 2009 kl. 19:14.
Når jeg tenker tilbake på min befatning med amfetamin er det bare siste nedturen som kommer klart fram. Resten er bare tåke og bruddstykker.

Håper tråden din blir stående som advarsel til evig tid. Amfetamin er et fælt stoff.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har skjøl vært ute for dritten.... det som fikk hue å kropp i balanse igjen var trening å meditasjon/yoga puste øvleser
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann. Jeg har vel vært på pepper nå i ett kjør siden nyttår. Jeg sier ikke til venner osv, at det har vært ett kjør, dem tror det bare er helger. Grunnen til at det har blitt så sinnsykt mye snortings, er fordi jeg får det billig. Jeg dealer det.

Noe jeg vurdere og slutte med, når jeg ser, enser og føler selv hva det fører til. Jeg veit ikke hvem dato det er, ok, klokken var 0303, sist jeg sjekket var det 1200 på morgenen på fredagen. Tror det er natt til mandag nå, men tør ikke si noe sikkert.

Jeg er helt på jordet nå, jeg må lese igjenom alt jeg skriver 2 ganger, siden tankene brått går sine egne veier, og jeg blir sittende her og skrive det jeg tenker. Jeg tenker ikke selv lengre, hvorfor orke, når man tenker uten å angstrenge seg.

De første gangene jeg dro SPEED var greit, det var sammen med en gjeng med venner, hyggelig selskap osv. Etter andre helga jeg var på SPEED, så fikk jeg en jævlig nedtur, jeg bare lå i senga og deppa i nesten 14 dager, eneste jeg tenkte på var å få tak i SPEED, men jeg orket ikke kave meg ut av senga, eneste få gangene, var for å hente vann, gå på do, eller spise en skive. Men mat, ugh, den følelsen er utrolig kvalmendes, jeg har ikke smakt "god" mat siden fredag. Det var, nei, det husker jeg ikke.

Tilbake til temaet. Jeg har vært på pepper nå snart ett halvt år sammenhengende og jeg er ødlagt. Jeg klarer ikke å gjøre noe uten SPEEDEN min, jeg orker ikke nedturen, så jeg er konstant på det. Jeg får det billig, så det går nesten skremmende ett gram pr dag. Det er forferdelig mye. Jeg må deale pepper for å ha penger til egent bruk, min normale jobbs lønning strekker ikke til til både regninger, husleie og SPEED bruk. Det gjordet det før, i overflod.

Når jeg er på SPEED, vil jeg helst være alene. Jeg liker å sitte å se rett inn i veggen med musikk, og bare la tankene kverne om det sprøe jeg enn måtte tenke på, er dette min form for soving? Jeg kan ikke huske siste jeg kjente den varme deilige senga. Huff, jeg savner det heller ikke. Hjelp.

Jeg har ikke nerver til å snakke med noen om det, så jeg får prøve å fikse det på egenhånd. Jeg er bra sta, så håper jeg klarer det. Du og Don Vito. Stå sterk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av torsann Vis innlegg
Jeg har ikke nerver til å snakke med noen om det, så jeg får prøve å fikse det på egenhånd. Jeg er bra sta, så håper jeg klarer det. Du og Don Vito. Stå sterk.
Vis hele sitatet...
Finn noen du kan snakke med det om og få hjelp fra!
Du er klar over at du har et problem med den bruken du har opparbeidet deg, det er en god begynnelse. Gjør noe med det, eller få hjelp fra noen andre til å gjøre noe med det! :-)

Situasjonen blir helt sikkert ikke noe bedre med tiden, og jeg kan aldri tenke meg du ønsker å ha det slik resten av ditt liv.

Selvsagt klarer du det ;-) Lykke til!
Sitat av lille___meg Vis innlegg
I helga røyket jeg hasj men en kar, og sa han hadde speed og lurte på om jeg ville ha. Sa nei, men så etter litt endte det opp med at jeg kjøpte det han hadde. Tror han sa det var en kvarting. Det er helt hvitt pulver og smaker litt sånn sviende på en måte, eller kanskje det er surt, litt vanskelig å si. Han sa han skulle ha 200 for det, men jeg betalte 100. Hva er sånn ca vanlig pris for speed? Er det noen mulighet at jeg kan finne ut om det egentlig er speed?
Vis hele sitatet...
Og hvis jeg prøver det er jeg litt redd på en måte, hva slags dritt kan det være i stedet?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av lille___meg Vis innlegg
Og hvis jeg prøver det er jeg litt redd på en måte, hva slags dritt kan det være i stedet?
Vis hele sitatet...
Hvis det er snakk om en hundrelapp hadde jeg bare kastet det. Plutselig snorter du 200mg 2c-b og er fullstendig ute. Hvis du absolutt skal teste amfetamin burde du forvisse deg om at det er det du har med å gjøre og ikke noe annet RC eller lignende fjas, det kan få stygge konsekvenser.

Mitt råd altså: Kast det.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Hvis det er snakk om en hundrelapp hadde jeg bare kastet det. Plutselig snorter du 200mg 2c-b og er fullstendig ute. Hvis du absolutt skal teste amfetamin burde du forvisse deg om at det er det du har med å gjøre og ikke noe annet RC eller lignende fjas, det kan få stygge konsekvenser.

Mitt råd altså: Kast det.
Vis hele sitatet...
100 spenn for en kvarting er jo normal pris det, så hvorfor i alle dager spekulere i om det er 2C-B? Aner du hvor mye en dealer ville solgt 250mg 2C-B for eller..?

Prismessig er det rimlig eksklusivt!


Men det eneste rådet jeg kan gi deg hvis du vil teste det er å gå forsiktig frem! Mest sannsynlig går det bra uansett
95 prosent av det jeg har føkka opp i livet, har blitt føkka opp pga min speed-bruk. (jobber, venner,utdannelse,gjeld/kredittverdighet/smitte/sykehus-opphold/innleggelse på psykiatrisk/osv,osv. Så til alle som ikke har prøvd: Ikke prøv! Det kan hende dere er av samme talentløse typen som meg, hehe. Noen klarer litt amfetamin-bruk uten problemer, men er du som meg og blir super-opphengt/hekta på stoffet og lar alt annet gå til helvete, kommer dere til å angre som hunder.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå, godt over 3 år senere kan jeg med hånda på hjertet si at denna posten gjorde såpass inntrykk at jeg klarte å holde meg unna speed når ting var på sitt mest hektiske. Takk igjen DonVito, håper du klarer deg godt
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Samme her, blir like toucha hver gang jeg leser denne tråden.

Må da være tidenes tråd på (rusmiddel)forumet!
DonVito: Lov meg en ting, med en så objektiv oppfatning av ditt eget liv sammen med ett veldig godt skrivespråk kan du komme langt, bare hold deg unna sladreblad som VG og Se & Hør.. Dette vil vi se mer av
Åssen går det egentlig med deg nå DonVito?
for de som vil prøve speed; for all del, bare å teste i vei! men tenkt dere om!
har brukt fart i 5 år nå. men tenker nå på hvorfor eg i det hele tatt begynte på det! det er ett møkkadop! jeg angrer den dag i dag at jeg prøvde og likte det! bruken har ført med seg diverse psykiske problem som jeg ikkje blir kvitt med det første! bruker det ikke hver dag. men er av og på med noen mnd mellomrom. er blitt så vandt til det og kommer ALDRIG til å få den formen jeg fikk første gangen jeg testa det. så jeg skjønner ikke helt pointen med å bruke det lenger. helt greit i fest sammenheng men ikke noe annet.
Hvordan kan du si du aldri blir kvitt de psykiske problemene du har fått av fart når du aldri har sluttet???!! Å at det kun er brukelig i fest sammenheng må være det dummeste jeg har hørt! Det er jo ubrukelig i fest sammenheng!


De fleste er vel ikke spesiellt begeistret eller "hekta" første gangen de prøver fart. Det skumle er at den blir bare bedre og bedre, også er du avhengig som regel...
Dette må virkelig være en av de beste postene her på forumet! Så den ikke før idag men jeg må tilstå at den virkelig gjorde inntrykk. Håper virkelig det går bra med DonVito, noen som vet det forresten? uansett, lykke til og stå på Donvito
Du er den typen det står respekt av
Edit: Beklager, leste ikke igjennom alle postene før nå. Da må jeg bare få si gratulerer for at du har klart å dra deg ut av det og blitt rusfri Lykke til videre med et rusfritt liv

eeedit: ups feil knapp :P
Sist endret av Asoke; 4. mai 2009 kl. 17:49.
Sitat av spacecase Vis innlegg
Det har da vel for faen ikke noe med viljestyrke og gjøre, jeg prøvde det fordi jeg hadde LYST, ikke fordi jeg ikke kunne la være. Et stoff som gjør at du ikke får sove,tar vekk matlysten,gjør deg sjuk som faen etterpå og i tillegg gir deg liten tiss skulle man ikke tro at noen kunne bli avhengig av. Det er kult hvis du drikker sammen med kompiser og fester, men jeg skjønner meg ikke på folk som gidder å sitte speeda i ukedagene.
Røyk dere ei bønne i stedet og spar speed'n til sjeldne anledninger
Vis hele sitatet...
enig. tar speed noen ganger når jeg skal på byn. men å sitte hjemme på det her alene og over flere døgn er selvpining. bare glad jeg er edru dagen etter.. og da er det nice å slappe av foran tvn med litt hasj isteden.
btw er speed såpass dyrt at jeg ikke får kjøpt nok til å bli avhengig allikavel..
Sitat av einis Vis innlegg
btw er speed såpass dyrt at jeg ikke får kjøpt nok til å bli avhengig allikavel..
Vis hele sitatet...
Sånn er det jo alltid. Ingen tar så mye at de kan bli avhengige.

Men hvor mange blir det?
tydeligvis opptil flere i denne tråden.

til de som ikke har prøvd er rusen sansynligvis mye mildere enn du forventer. jeg ser ikke problemet med å prøve dette noen ganger, det tar ikke makt over deg! med mindre du får det gratis, hver dag.
det funker greit nok i festsammenheng, ser edru ut men påtent allikavel. ikke værst om man sitter blandt en gjeng med alkoholiserte sløvnisser som ikke oppfører seg
Tragisk! Rett og slett tragisk. Skjønner at enkelte har sykt dårlig forestillingsevne eller at kvaliteten på makka rett og slett har synki til lavmål enkelte steder. Dette er i følge meg det mest idiotiske jeg leser, er folk som ikke skjønner hvordan man kan bli avhengig av noe. Skjønner faen meg ikke folk som blir avhengig av sjokolade eller godteri, gir jo faen ikke rus ass! Hvordan er det mulig? Eller folk som blir avhengig av kaffe! Jo forresten, kaffe skjønner jeg godt, men jeg skjønner faen ikke hvorfor de ikke klarer å slutte med det! Nei, alvorlig talt - det her henger ikke på greip, er det noen som kan se det? Seff skjønner jeg hvordan folk klarer å bli avhengig av godteri, sjokolade og kaffe hvis jeg virkelig vil!

Selv var jeg psykisk avhengig av cannabis i lange tider, men hadde aldri problemer med å slutte med det! Heroin og opiater har jeg merket de avhengighetsskapende effektene på, men aldri så langt at det ble et problem. Jeg fant ut av at minus ikke var dopet mitt. Pluss derimot, har jeg alltid hatt problemer med. Og benzo's. Men tilbake til pluss, så er det ikke sånn at du planlegger å bli avhengig, du trenger ikke engang å ta det hver dag, men mange nok ganger til at du liker det. Etterhvert går det over til hver dag. Folk som ikke skjønner det må ifølge meg være stokk stein dumme. Jeg trenger ikke den erfaringa for å skjønne at akkurat sånn skjer det (selvom jeg har den erfaringa), det er lysende logisk. Ruser du deg nok ganger til å bli avhengig, blir du avhengig. Poenget er derfor å ikke ruse seg nok ganger til å bli avhengig, eller minske problemet betraktelig med å la det gå lang tid mellom hver gang en ruser seg.

Skjønner ikke hvordan folk gidder drikke en øl til maten, til Simpsons eller ute på balkongen en solfylt dag ass, alt du blir er jo brisen og null party og kanskje null damer (eller gutter for de som liker det). Hvorfor drikke alkohol på hverdagen i det hele tatt? Ta seg en øl i blant utenom fest?

Fy faen, skjønner du ikke at det er for å kose seg, så har jeg et forslag: KUTT NED PÅ DEN JÆVLA RØYKINGA, SPAR PÅ DEN ENE HJERNECELLA DU HAR IGJEN!!

Litt utagering fra meg, sorry det, men jeg blir lei av folk som forsøker å hevde seg over andre på bekostning av manglende IQ! Og jeg syns utviklingshemmede er intelligente mennesker, så det bør være en tankevekker..
jeg vil bare poengtere til de som ikke har tatt kola og speed før at stoffet ikke tar makt over deg med mindre du legger det til rette selv. isåfall har du mest sansynlig ikke full jobb/skole, familie eller annet meningsfylt å legge tankene på.

jeg ser på det som alkohol. jeg kan ha lyst på det, men aldri følt et behov. de første gangene likte jeg det ikke engang, fikk så kjipe nedturer..
kjenner mange som har undergått flere års avrusning pga. heroin, alle graderte ned til litt speed av og til fordi det går for å være relativt ufarlig.
såvitt jeg vet ble amfetamin konstruert for infanteriet og sendt med de tyske soldatene under 2.verdenskrig.
det hadde jo ikke skjedd om de trodde stoffet kunne ta makt over hæren...
det er selvsagt kjipt for de som blir avhengig. men man kan desverre bare stille segselv til ansvar. :/
Det er ikke snakk om ansvarsbeskrivelse! Det er snakk om å forstå at folk er forskjellig. Det vil alltid være noen som foretrekker pluss fremfor minus. Det vil likedan være omvendt. Det vil også forekomme noen som tøyer grensene litt lenger enn andre. Noen som må teste det til maximum. Disse kjører linja til det avhengige. Når du begynner å forstå det, så har du kommet langt i stoffverdenen. Det vil alltid være noen som greier seg i miljøet, men de kommer aldri unna observasjonene av de som ikke gjorde det. Såpass utbredt er det å være avhengig, så det er ikke noe en bare skuffer under senga og later som det ikke fins. Ihvertfall ikke når vi snakker om amfetamin!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg leste bare det øverste innlegget, Men jeg sliter på akkurat samme måte som deg DonVito..
Jeg er en jente på 21, som nesten har mistet all grunn til å være på denne kloden.. har ruset meg i 4år snart og har sikkert utviklet en del diagnoser, noe jeg driver å utreder nå..

jeg VIL slutte å ruse meg, for jeg vet at det faktisk er best å være rusfri.. men jeg tror jeg oxo har utviklet spiseforstyrrelser pga amf. jeg vil ikke gå opp i vekt.. og det gjør jeg uten amf... pluss at jeg har fucka forbrenningen min.. jeg er lei..
Jeg har oxo prøvd nesten all rus det er å prøve, og begynner å forstå livet på en annen måte..
Loven Om Tiltrekning.. like ting tiltrekker hverandre.. positiv tenkning.. osv..

ville bare få ut litt av min tankegang..

lykke til.. du klarer alt du vil!!=)=)
@Lady88:
Det med at man klarer alt man vil, gjelder også deg! Det må du for all del ikke glemme.

Du sier at du har mistet alt på denne kloden på grunn av amfetamin. Jeg vil si at det er bedre å være overvektig enn å være til den grad ødelagt av amf.
Sist endret av exocytose; 5. juni 2009 kl. 18:20.
Sitat av stissy85 Vis innlegg
helt greit i fest sammenheng men ikke noe annet.
Vis hele sitatet...
Det er vel der det starter?
Avhengigheten kommer snikende, og den er for jævlig!!!


Amfetamin er ikke noe du leker med i en periode. Det er altfor farlig for det, og det oppdager de fleste for sent.
Jeg er 27, mamma og har en bra jobb. Ingen kan se på meg at jeg er rusavhengig.

Hadde vært nykter i 7 mnd jeg, helt til nå nylig.. Trodde jeg kunne ta et halvgram, siden jeg hadde frihelg... Der tok jeg temmelig feil (visste det vel egentlig).
Gikk våken i 6 dager, sov noen timer og så på'n igjen.
Det eneste jeg tenkte på de neste 4 ukene, var makka, makka, makka..
Brukte opp alt av penger, det som var igjen av armene mine. Det blir aldri nok!!
Avhengigheten fjerner all fornuft!

Faen for noe dritt!! Ødelegger så mye, så raskt!
Sitat av ganesha Vis innlegg
Det er vel der det starter?
Avhengigheten kommer snikende, og den er for jævlig!!!


Amfetamin er ikke noe du leker med i en periode. Det er altfor farlig for det, og det oppdager de fleste for sent.
Jeg er 27, mamma og har en bra jobb. Ingen kan se på meg at jeg er rusavhengig.

Hadde vært nykter i 7 mnd jeg, helt til nå nylig.. Trodde jeg kunne ta et halvgram, siden jeg hadde frihelg... Der tok jeg temmelig feil (visste det vel egentlig).
Gikk våken i 6 dager, sov noen timer og så på'n igjen.
Det eneste jeg tenkte på de neste 4 ukene, var makka, makka, makka..
Brukte opp alt av penger, det som var igjen av armene mine. Det blir aldri nok!!
Avhengigheten fjerner all fornuft!

Faen for noe dritt!! Ødelegger så mye, så raskt!
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg en ekspert, men jeg vil tro at med en viss grad av selvkontroll, kan man klare å bruke det med måte en sjelden gang.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Nå er ikke jeg en ekspert, men jeg vil tro at med en viss grad av selvkontroll, kan man klare å bruke det med måte en sjelden gang.
Vis hele sitatet...
Man ser jo daglig at ikke alle klarer å bruke det med måte, en sjelden gang. Og som ganesha sier, har hun vært nykter i 7 mnd, dvs. at hun allerede har vært avhengig. Når en som går nykter lurer seg selv til å tro at det går bra med et glass vin/en stripe cola/et skudd hero eller et skudd amf vil de uavhengig av selvkontroll nesten helt sikkert få et tilbakefall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Veldig bra at du skriver dette DonVito.
Jeg tror du får flere til å tenke seg om før de gir seg ut på samme sti, og noen som kommer til å prøve/har prøvd kommer til å ha mer respekt for stoffet og være mye mer forsiktig.

Personlig har jeg vært usikker, men det har fristet å prøvd.
Har hatt respekt for amfetamin tidlige (hørt noen historier), men nå kan man si at jeg har totalt slått fra meg tanken om å prøve.
Jeg har ikke vært redd for skrekk scenarioet, men nå er jeg litt redd allikevell, TAKK og lykke til!

Burde egentlig visst bedre siden de fleste av mine onkler og tanter og andre har hatt problemer med rus(alkohol og narkotika), og mesteparten er døde og ble ikke mer enn 30-40 år. har sett det, vil IKKE dit.