Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3897
Vurderer og sette opp fake postkasse. Hørt folk som har gjort det og har gått hent fint. Har et spørsmål da. Når du finner et bolig / leilighet strøk og satt opp postkassen. Setter du bare på samme adresse til nabopostkassen når du bestiller men har et fake navn med som står på din postkasse?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det går helt fint å bestille til andre postadresser enn din egen i min erfaring, og hvordan skulle folk få brev eller dokumenter tilsendt på reise ellers?
Ikke gjør purken en tjeneste ved å bekrefte eller avkrefte metoden her. Øyner overalt
Trådstarter
3 1
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Ikke gjør purken en tjeneste ved å bekrefte eller avkrefte metoden her. Øyner overalt
Vis hele sitatet...
Er det ikke mulig og slette innlegg eller konto her?
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:15.
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Ikke gjør purken en tjeneste ved å bekrefte eller avkrefte metoden her. Øyner overalt
Vis hele sitatet...
Denne metoden er velkjent og har vært det lenge.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:15.
Sitat av Bday77 Vis innlegg
Vurderer og sette opp fake postkasse. Hørt folk som har gjort det og har gått hent fint. Har et spørsmål da. Når du finner et bolig / leilighet strøk og satt opp postkassen. Setter du bare på samme adresse til nabopostkassen når du bestiller men har et fake navn med som står på din postkasse?
Vis hele sitatet...
Og grunnen/motivet bak dette er?
Sist endret av cplpro; 10. februar 2020 kl. 17:57.
han skal vel bestille dop så klart
Og jeg som trodde han skulle motta Menighetsbladet uten at familien fikk vite det :-)
Ha i bakhodet at blir du tatt med fingrene i en falsk postkasse full av dop ligger du relativt dårlig an.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Ha i bakhodet at blir du tatt med fingrene i en falsk postkasse full av dop ligger du relativt dårlig an.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at du blir du tatt med fingrene i en postkasse full av dop så ligger du relativt dårlig ann uansett.
Om postkassen er reell eller falsk er nok det minste problemet du har da
Trådstarter
3 1
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Og jeg som trodde han skulle motta Menighetsbladet uten at familien fikk vite det :-)
Vis hele sitatet...
Som du sier så tenker jeg på menighetsbladet 😎 Flott observert

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Og jeg som trodde han skulle motta Menighetsbladet uten at familien fikk vite det :-)
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på dop eller noe. Bare lurte på hvordan de gjorde det
Sist endret av Bday77; 10. februar 2020 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man kan alltid forklare seg ut av ting, hvis det ikke kan bevises betaling, at man har gjort noe som dette før eller har ett plettfritt rulleblad, kan anta det kanskje er noen andre som har bestilt i ditt navn, så skal tvilen komme tiltalte til gode.

Men fake postkasse er scary, folk følger med for tiden, lurer på hvem denne nye naboen er og følger med på postkassa, ser ikke bra ut at man kommer fra en annen plass, sjekker posten for så å forsvinne igjen.

Jeg ville heller bestilt det hjem eller til noen kamerater som er til å stole på
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De har ikke sannsynlighetsovervekt hvis de ikke har dommer på deg fra før, men er du dømt for å motta slik post fra før av, så kan de veldig lett få til en dom i en neste sak. Slik jeg har forstått og lest om det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
De har ikke sannsynlighetsovervekt hvis de ikke har dommer på deg fra før, men er du dømt for å motta slik post fra før av, så kan de veldig lett få til en dom i en neste sak. Slik jeg har forstått og lest om det.
Vis hele sitatet...

Hvordan setter man opp denne postkassen?
Har en stor postkasse til overs jeg kunne tenke meg å bruke til noe sånt
Fuck Mr. Plod!
Er det virkelig så lett?

Kan jeg bare plante en postkasse ved en blokk f.eks. også skrive ett fake navn og bestille i vei?

Det må jo være mulig å plukke opp denne posten uten å bli tatt, selvom politiet skulle følge med.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Er det virkelig så lett?

Kan jeg bare plante en postkasse ved en blokk f.eks. også skrive ett fake navn og bestille i vei?

Det må jo være mulig å plukke opp denne posten uten å bli tatt, selvom politiet skulle følge med.
Vis hele sitatet...
Altså det er mulig å sette opp en falsk postkasse, men hvordan man gjør dette har jeg spurt om selv

Bare så det er sagt, så er dette en veldig godt kjent taktikk for å anonymisere narkosmugling via posten. Men politiet kan umulig ha 24/7 spaning på en postkasse. Hvor mye spaning , det varierer ettersom hvor i landet man bor så klart.
Sist endret av kenny_1995; 9. mai 2022 kl. 13:17. Grunn: manglet tekst
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Hvordan setter man opp denne postkassen?
Vis hele sitatet...
Med skruer/spiker/dobbeltsidig tape eller noe annet, er ikke noe annerledes enn å henge opp andre ting. Bare tenk at det må skje på en måte som ikke ser mistenkelig ut.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Med skruer/spiker/dobbeltsidig tape eller noe annet, er ikke noe annerledes enn å henge opp andre ting. Bare tenk at det må skje på en måte som ikke ser mistenkelig ut.
Vis hele sitatet...

Har du gjort dette selv noe sted?
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Har du gjort dette selv noe sted?
Vis hele sitatet...
Nei, men å henge opp en postkasse er å henge opp en postkasse. Uansett formål.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Har du gjort dette selv noe sted?
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort det. Du trenger bare 2 skruer og et passende skrujern. Hvis du skal feste på betong eller metall, blir det noe vanskeligere.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har gjort det. Du trenger bare 2 skruer og et passende skrujern. Hvis du skal feste på betong eller metall, blir det noe vanskeligere.
Vis hele sitatet...
Da har jeg et spørsmål jeg bare må spørre deg om du bestiller fra utlandet da så klart

Ut i fra din erfaring, hvor stor % får du inn fra det du har bestilt utenlandsk.
Folk sier så mye forskjellige
Ja, jeg bestiller mye fra utlandet. Får vel stort sett 99,9%.

Grunnen til at jeg hang opp en vill-postkasse, var at vi hadde hytte rett over grensa i Sverige. Når vi hadde langtidsferie om sommeren, ønsket vi å omadressere posten, men det var dyrt å omadressere til Sverige, så jeg hang opp en postkasse på norsk side, på det stativet som var nærmest grensa. Det fungerte perfekt. Vi sparte penger, og det var bare 2 km å kjøre ekstra for å hente posten.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Er det virkelig så lett?
Vis hele sitatet...
Ja og nei.

Postarbeidere på landet og mindre bygder vil kanskje reagere på ny postkasse med nytt navn. Er du ansatt i posten, er på fornavn med alle som bor på tettstedet og har jobbet samme rute i 10år legger man lett merke til slikt, og når naboen til denne postarbeideren er politiet så kan det oppstå problemer med fake postkasse metoden. Både posten og politiet er meget klar over denne metoden og har noen virkemiddel mot den

På plasser der ikke alle kjenner alle har det mer for seg. Studentboliger, blokker og rekkehus med dusinvis av leiligheter har nye postkasser annenhver uke og det vil være praktisk umulig å etterkontrollere alle disse hele tiden
Helt uavhengig av hvor i landet- postmannen kjenner ruta si. Det blir som om du plutselig oppdager en klitt til på dama di, det gjør du uavhengig av om dama er liten eller stor.
Sitat av eXplode Vis innlegg
Helt uavhengig av hvor i landet- postmannen kjenner ruta si. Det blir som om du plutselig oppdager en klitt til på dama di, det gjør du uavhengig av om dama er liten eller stor.
Vis hele sitatet...
Tror du overvurderer den gjengse postkonstabel. Ikke alle i posten digger jobben sin og gidder ikke gjøre mer ut av det enn det er. Hilsen en som har vært postkonstabel
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ja, jeg bestiller mye fra utlandet. Får vel stort sett 99,9%.

Grunnen til at jeg hang opp en vill-postkasse, var at vi hadde hytte rett over grensa i Sverige. Når vi hadde langtidsferie om sommeren, ønsket vi å omadressere posten, men det var dyrt å omadressere til Sverige, så jeg hang opp en postkasse på norsk side, på det stativet som var nærmest grensa. Det fungerte perfekt. Vi sparte penger, og det var bare 2 km å kjøre ekstra for å hente posten.
Vis hele sitatet...
Kan jeg også være så frekk å spørre om det er hasj, knips eller cola du har bestilt eller andre ting?

Grunnen til at jeg spør er fordi cannabis lukter, men om det går igjennom likevel så er jo det bare kult.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av eXplode Vis innlegg
Helt uavhengig av hvor i landet- postmannen kjenner ruta si.
Vis hele sitatet...
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Tror du overvurderer den gjengse postkonstabel.
Ikke alle i posten digger jobben sin og gidder ikke gjøre mer ut av det enn det er.
Hilsen en som har vært postkonstabel
Vis hele sitatet...
Men er det postmannen som holder den oversikten da?
Hvor folk bor, både adresse, oppgang, etasje etc. finnes det god oversikt over, sikkert også som en søkbar database og posten sorteres
jo før den havner i veska til vedkommende som leverer. Hvis alt dette skjer maskinelt og automatisk vil det ikke da ha være overkommelig for posten å se når nye leveringssteder dukker opp og om det er registrert noen eier?
Sist endret av vindaloo; 10. mai 2022 kl. 14:09.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men er det postmannen som holder den oversikten da?
Hvor folk bor, både adresse, oppgang, etasje etc. finnes det god oversikt over, sikkert også som en søkbar database og posten sorteres
jo før den havner i veska til vedkommende som leverer. Hvis alt dette skjer maskinelt og automatisk vil det ikke da ha være overkommelig for posten å se når nye leveringssteder dukker opp og om det er registrert noen eier?
Vis hele sitatet...
Mulig det stemmer det du sier her. Men hvis man googler falsk postkasse, så ser man at denne metoden lever fortsatt i beste velgående.
Dere overkompliserer litt.

Posten leverer en tjeneste, de transporterer brev og pakker fra en avsender til en mottaker.

Dersom postbudet har et brev til Kjartan larsen i solgata 14, og det er en postkasse i solgata 14 med navnet Kjartan larsen på så ender brevet opp i den postkassen uavhengig av hvem som faktisk bor der.

Det er en grunn til at posten pusher hardt for at folk skal oppdatere adressen hos posten når de flytter, det er ingen aktiv kobling mellom posten sine utleverings rutiner og folkeregisteret.
Om du flytter uten å oppdatere adressen din hos posten så fortsetter de å sende posten til den gamle adressen din.

At det dukker opp ukjente postkasser på stativer de ikke høre hjemme på kan ha legitime grunner.
Det kan være en midlertidig postkasse, det kan være fullt på stativet som er nærmest huset ditt etc.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Hvordan setter man opp denne postkassen?
Har en stor postkasse til overs jeg kunne tenke meg å bruke til noe sånt
Vis hele sitatet...
Kompis.. Det er tollen som er problemet. Ikke postkassen. Tollerne har blitt flinke til å stoppe narkotika i tollen, så vennligst gjør deg selv en tjeneste og ikke bestill fra utlandet selvom prisen kan lokke.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Kompis.. Det er tollen som er problemet. Ikke postkassen. Tollerne har blitt flinke til å stoppe narkotika i tollen, så vennligst gjør deg selv en tjeneste og ikke bestill fra utlandet selvom prisen kan lokke.
Vis hele sitatet...
Men har man en falsk postkasse og betaler med krypto så er det jo ingen bevis som peker tilbake på meg.

Han Ivar_Oslo over her sier at han fått inn 99,9% av det han har bestilt (hvor nøyaktig det er, er en annen sak)

Men hvis det meste kommer igjennom, så er det jo verdt det.
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
Men har man en falsk postkasse og betaler med krypto så er det jo ingen bevis som peker tilbake på meg.

Han Ivar_Oslo over her sier at han fått inn 99,9% av det han har bestilt (hvor nøyaktig det er, er en annen sak)

Men hvis det meste kommer igjennom, så er det jo verdt det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du alle som handler fra utlandet bare handler narkotika?

Jeg kan svare for han og si 'nei'.

Hvis 3 av 4 pakker blir stoppet gjennom tollen, må prisen i utlandet være mindre enn 25% av det den skal koste i norge, for at du ikke skal gå i tap. Det siste her var bare et eksempel, men det gir en pekepinne på hvor lurt det er å kjøpe fra utlandet.
Sist endret av Superspurv; 10. mai 2022 kl. 16:01.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvorfor tror du alle som handler fra utlandet bare handler narkotika?

Jeg kan svare for han og si 'nei'.

Hvis 3 av 4 pakker blir stoppet gjennom tollen, må prisen i utlandet være mindre enn 25% av det den skal koste i norge, for at du ikke skal gå i tap. Det siste her var bare et eksempel, men det gir en pekepinne på hvor lurt det er å kjøpe fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Altså 3 av 4 pakker blir ikke stoppet i Tollen.
For komme med en liten historie.
En bekjent av meg i Oslo bestilte kokain og mdma på internett for å selge det videre i Oslo og holdte på i ca 1 år før det fikk konsekvenser.

Og for ordens skyld, han her bestilte til sin egen postkasse og det ga konsekvenser.

Uansett, så sier folk veldig mye forskjellig rundt tematikken smugling uten at man har personlig erfaring

For å ta en sammenligning, så er det bare 0,2 % av personbiler som blir stoppet av tollen inn til Norge og det er i følge tollen selv i et intervju i Motor.no som en kan lese nede her:
https://l.facebook.com/l.php?u=https...VCN_l1NptlrfuQ
Sist endret av kenny_1995; 10. mai 2022 kl. 16:17. Grunn: manglet linken