Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2355
Heihei. Lurer på hvordan man bør reagere hvis man blir omringet av sortkledde menn med kniv og macheter som truer deg på livet hvis du ikke gir ifra deg dine eiendeler.

Lurer også på hva man bør gjøre hvis en tilfeldig mental skada person mener at visse eiendeler du eier er stjålet fra den personen. Hvis du er styggere enn den personen kommer folk til å tro at du faktisk har stålet det. Hva bør man gjøre?
Det enkleste er å gi fra deg tingene der og da, anmelde å håpe politiet har lite nok å gjøre til og ta tak i det å flytte til et annet sted så du slipper at det skjer igjen.
Sitat av Vasken Vis innlegg
Det enkleste er å gi fra deg tingene der og da, anmelde å håpe politiet har lite nok å gjøre til og ta tak i det å flytte til et annet sted så du slipper at det skjer igjen.
Vis hele sitatet...
Du kan virkelig ikke mene det? Det må da finnes bedre løsninger?
Sitat av Søppelsortering Vis innlegg
Du kan virkelig ikke mene det? Det må da finnes bedre løsninger?
Vis hele sitatet...
Hva mener du er en bedre løsning?
Nekte eller kjempe mot? Da blir du banket opp eller i verste fall drept.
Sitat av Søppelsortering Vis innlegg
Du kan virkelig ikke mene det? Det må da finnes bedre løsninger?
Vis hele sitatet...
Hva da, bli knivstukket eller hugget i? Hvis de ikke legger vekt bak truslene sine så kan du faktisk bare gå, men jeg gikk utifra at de mente business. Hvis noen byr meg opp til dans på den måten så går jeg utifra at de er villig til å hele veien og handler deretter.

Jeg selv ville enten gitt fra meg tingene og tatt meg av det senere eller tatt meg av det der og da, men så er ikke det noe jeg ville anbefalt noen å gjøre akkurat. Da må du være villig og i stand til å gjøre dumme ting.

Men én ting du burde huske på er at vold som oftest kun avler mer vold, det er sjeldent det løser noe på sikt. Forsvarer du deg så kan det hende du aldri får problemer igjen, eller så kan det hende de ser på det som en utfordring og prøver seg igjen ved en senere anledning. Det spørs helt hva og hvem du har med å gjøre.
4 vs 1 er en no brainer, gi etter å stikk av..

Er du sånn som meg som går med knivstikker vest og overfallsalarm fra Clas Ohlson så kanskje du klarer deg

Gå etter øyne, struperør, baller, knær og vær nådeløs!
Du vil forsøke å trykke øye eplet så langt inn i skallen så fort som mulig..
Hold god avstand å forsøke få ranerne forran deg, stikk av ved første anledning!

Bruk albue, knær, bit over eventuelle pulsårer, spytt, kast grus, singel whatever works!

Plukk opp en stein eller tilsvarende så fort du får muligheten, slå den mot tinningen og husk å tenk at du forsøker slå igjennom hodet, da får du best teknikk!

Du vil forsøke drepe dem uten å handle i affekt..

Om noen tar deg igjen så kan du snu deg 180 grader rundt å ta en tomonage, kom deg fort opp igjen!

Løp mot offentligheten, rop på hjelp hele veien!


Greit nok svar?
Spørs på 1 avgjørelse. Har du lyst til å leve? Hvis de vil gjøre seg til drapsmann for en iCloud låst iPhone og et par hundre kroner så kjør på :P
Hvis det er snakk om 1 person så slår du til vedkommende så hardt du kan i adamseplet. Da går de rett i bakken. Hvis de er flere med våpen gir du fra deg alt du har og kommer fra det med livet i behold. Drit i pilitiet. De vil ikke hjelpe deg uansett. Finner du ut hvem de er får du meg deg noen andre og ordner opp selv evt. la vær.
alle har en plan…. helt til dem har en skorpion eller Beretta pressa mot tinningen
Er straffen for å sende torpedoer på drittunger stor? Jeg tenker det er den beste løsningen hvis politiet ikke er til hjelp. Kanskje det ikke er lurt å kontakte politiet i det hele tatt hvis leiemordere er et kort man skal bruke.
I en slik situasjon hvor du allerede er blitt totalt dominert, vil sannsynligvis alt du gjør ha lite for seg eller gjøre situasjonen verre.

Sånn kan livet være noen ganger og det gjelder å ikke være naiv. Bedre å unngå disse situasjonene på forhånd.
Sist endret av DrPerception; 6. februar 2024 kl. 21:57.
Lurer på hvordan man bør reagere hvis man blir omringet av sortkledde menn med kniv og macheter som truer deg på livet hvis du ikke gir ifra deg dine eiendeler.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe jeg kan gi noe godt svar på, for det har aldri hendt meg og jeg lever i en verden det mest sannsynlig heller aldri skjer. Men om det nå skulle skje, så ville jeg gitt fra meg mobilen og penger. Naturligvis. For det første er det bare ting og penger. Og det er ikke verdt å risikere å få skambank eller bli drept over en lusen mobil og noen hundrelapper. Dessuten tror jeg forsikringen dekker ran, så da hadde jeg bare skaffet ny mobil.

Om du er i et miljø der slikt kan skje så vel et miljøskifte det beste valget du kan ta?

Sitat av Søppelsortering Vis innlegg
Er straffen for å sende torpedoer på drittunger stor? Jeg tenker det er den beste løsningen hvis politiet ikke er til hjelp. Kanskje det ikke er lurt å kontakte politiet i det hele tatt hvis leiemordere er et kort man skal bruke.
Vis hele sitatet...

Er du 12 år gammel? Du tenker seriøst at å skaffe leiemordere for å drepe noen ranere som stjal mobilen din er en god løsning?

Om du ferdig utvokst i både kropp og sjel og dette er tanker du ofte får, eller om du seriøst tenker at leiemord er en grei løsning dersom du blir ranet så anbefaler jeg deg å be om hjelp, for da er det noe feil med deg. Snakk med fastlegen og be om terapi.
Sist endret av _abc_; 6. februar 2024 kl. 22:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gi dem det de vil ha. Kom deg vekk og gjem deg hjemme/på hotellet. Anmeld til Politiet. Få igjen på forsikringen.
Om mulig, løp som faen før de får tatt tinga dine, men da må du ha en fri fluktvei.
Det er ALDRI lurt å risikere skade på kropp for å beholde jordisk gods!
Si du skal ta frem lommeboken fra innerlommen, og ta frem en kortløpet 38 i stedet.

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Si du skal ta frem lommeboken fra innerlommen, og ta frem en kortløpet 38 i stedet.

Mvh
Vis hele sitatet...
Uenig.

Bypass .38-en (som jeg alltid har med meg) og heller gi de en 500-lapp og mobilen og gå derifra. Du vet aldri hva de har å svare med. .38-en kommer kun frem når du ikke har andre muligheter (Bare vær sikker på at du treffer bedre enn de gjør).
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det er ikke noe jeg kan gi noe godt svar på, for det har aldri hendt meg og jeg lever i en verden det mest sannsynlig heller aldri skjer. Men om det nå skulle skje, så ville jeg gitt fra meg mobilen og penger. Naturligvis. For det første er det bare ting og penger. Og det er ikke verdt å risikere å få skambank eller bli drept over en lusen mobil og noen hundrelapper. Dessuten tror jeg forsikringen dekker ran, så da hadde jeg bare skaffet ny mobil.

Om du er i et miljø der slikt kan skje så vel et miljøskifte det beste valget du kan ta?




Er du 12 år gammel? Du tenker seriøst at å skaffe leiemordere for å drepe noen ranere som stjal mobilen din er en god løsning?

Om du ferdig utvokst i både kropp og sjel og dette er tanker du ofte får, eller om du seriøst tenker at leiemord er en grei løsning dersom du blir ranet så anbefaler jeg deg å be om hjelp, for da er det noe feil med deg. Snakk med fastlegen og be om terapi.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne jo tatt kontakt med den lokale imamen og fortalt han om situasjonen. Kanskje han har kjennskap til disse folka. Det er høy sannsynlighet at folk som begår slike handlinger utgir seg for å være muslimer. Ikke særlig gode muslimer da. Hvis det er tilfelle og imamen sympatiserer, kommer mest sannsynlig den lokale befolkningen til å rydde opp i rotet selv. Hvis ikke det er tilfelle er så klart tilintetgjørelse av disse drittungene et alternativ. Hvis man truer andre mennesker på livet og banker dritten ut av dem for noen usle gjenstander. Da har man gått fra å være medmenneske til et undermenneske. Tror til og med en neo-nazi torpedo ville gjort det gratis. Jeg bryr meg ikke om at jeg mista noen spenn. Hvis jeg kan leie en torpedo så må du jo vel skjønne at penger ikke er noe problem. Jeg har bare ren hat for slike mennesker hvem enn de måtte være. Dette har ingenting med fattigdom å gjøre. Det er ikke derfor de gjør slikt.
Så da tenker du at du er både dommer og bøddel og den som skal dele ut straff, og straffen for ran er døden?

Skrev ikke du noe om at du var bekymret for svensker som etablerer seg i Norge nå? Du er jo minst like galen selv jo.
Sitat av Søppelsortering Vis innlegg
Lurer også på hva man bør gjøre hvis en tilfeldig mental skada person mener at visse eiendeler du eier er stjålet fra den personen.
Vis hele sitatet...
Mentale ustabile personer skal man ikke leke med. Man skal gjøre som de sier, holde de på avstand og komme seg fortest mulig unna.

Hvis du er ustabil selv så kan du utforske dette scenarioet.
Hva skjer hvis du du går til angrep.
Hva skjer hvis du legger deg ned å begynner å gråte. Hva skjer hvis du nekter, men blir værende. Mange spennende scenarioer du kan riffe på
Jeg hadde starta med å gi tinga mine, jakken min også spurt om jeg kan få beholde skoa og mobilen for å komme meg hjem. Du er jo fucked om du først står der omringet. Hadde ikke løpt heller, det våkner et instinkt i de fleste som er i sånne situasjoner. Og da er det ikke kjekt for deg om de klarer å stoppe deg.
Er jo ikke gitt de lar deg gå om du gir fra deg tinga heller noen er ute og leter etter trøbbel
New generation
colakork's Avatar
Jepp. Kommer det til det så er det opp til ens eget instinkt, nytter ikke hva du har lest på freak om du fortsatt står oppreist etter første slaget i "fjeset"..

Noen fryser, andre løper og noen bruker hele kroppen sin til våpen. Mange generasjoners valg som bestemmer hvordan du reagerer, ikke lett å trene sånt fram/bort heller.