Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3374
Er dette "justified" av den tankegangen av at det tydeligvis er et totalt blackout, eller kan det vere at han alltid ville være utro men på denne rusen faktisk turte det?

Hilsen en undrende jente som ikke vet helt va hun skal gjøre med et 8 års langt partnerskap
Nei det er det ikke. Dette er en konsekvens ved å blande alkohol og xanax, at man kan få blackout. Da drar du ikke ut.
Og hvordan kan du vite om dette ikke har skjedd før?
Men er han villig til å slutte med piller/alkohol da? Og kan du tilgi han? Og glemme det?
Ønsker deg lykke til, for vondt er det jo for deg. ❤️
Jeg mener det er mulig å være utro, og gjøre en hau andre ting man aldri i sin villeste fantasi kunne tenke seg å gjøre, på den komboen der.

Men jeg mener også at det er selvpåført rus og utroskap er aldri greit, uansett hva som er årsaken eller unnskyldningen
Sitat av QueenPussi Vis innlegg
Nei det er det ikke. Dette er en konsekvens ved å blande alkohol og xanax, at man kan få blackout. Da drar du ikke ut.
Og hvordan kan du vite om dette ikke har skjedd før?
Men er han villig til å slutte med piller/alkohol da? Og kan du tilgi han? Og glemme det?
Ønsker deg lykke til, for vondt er det jo for deg. ❤️
Vis hele sitatet...
Hva tenker du visst han aldri reiste ut, men gjorde dette i sitt eget hus? i sengen der jeg pleier å sove?

Han er villig til å gjøre alt for å gjøre dette bedre igjen, men på den andre siden er det vanskelig å glømme når du aldri får svar på om det var noe du gjorde galt, for unnskyldningen er at han hadde blackout og husker ikke noe av dette, og han aldri ville gjort noe sånt mot deg..
"it's not your fault, but you are to blame". Personen har gjort noe dumt, som han muligens ikke husker engang. Det har konsekvenser, men samtidig er det ikke svart på hvit om personen er dirkete skyldig
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
"it's not your fault, but you are to blame". Personen har gjort noe dumt, som han muligens ikke husker engang. Det har konsekvenser, men samtidig er det ikke svart på hvit om personen er dirkete skyldig
Vis hele sitatet...
Nei, han kan jo alltids forsøke å klandre TS for et eller annet, også kan TS sitte igjen og lure på om det var noe HU kunne gjort annerledes slik at typen ikke søppelknarka og pulten rundt. Det er en grunn til at norsk rett skiller mellom psykose og selvpåført/rusutløst psykose.
Et forhold med en som ruser seg på benzo og alkohol kan aldri bli stabilt.
Mange som blir tatt for utroskap er villig til å gjøre "alt" for å slippe konsekvenser...
Finn deg noe bedre...
Hvis han nyktrer, og du faktisk klarer å legge det bak deg, noe som er like viktig, kan det funke.

At handlingen er selvforskyldt, ja selvfølgelig, men allikevel kan rusen forklare at han gjorde som han gjorde. Å at han aldri villa gjort det i nykter tilstand. Den komboen kan få en person til å gjøre ting han ALDRIG ville gjort edru. Har folk jeg kjenner som Soner for drap, ødelagt livene sine totalt pga den komboen.
Hilsen for tiden nykter benzoavhengig.
Anonym bruker
"Leken Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke du som har gjort noe galt eller vært for dårlig partner eller noe, det er det nesten aldri så ikke tenk på om det er noe sånt. Utroskap er en 100% egoistisk handling.

Jeg syns det kommer an på konteksten om forklaringen om at det skjedde pga xanax og alkohol kan kjøpes eller ikke.
Var det han som la alle kortene på bordet noen dager senere og fortalte at han hadde gjort noe dumt? Da kan jeg kjøpe at det kan være en jævlig stygg engangstabbe.
Men om han holdt det hemmelig for deg og det var du som fant ut av det selv og konfronterte han, så hadde jeg ikke unnskyldt han og kjøpt bortforklaringen. Da har han gått bak ryggen din ikke bare i rusa tilstand men holdt det bak ryggen din i lang tid og det viser at han ikke er til å stole på og viser at han har moralen til å tenke at det du ikke vet har du ikke vondt av. Det er samme moral som de som er utro edru også har. Et forhold med en man ikke kan stole på er ikke verdt å være i spør du meg.. Det ødelegger grunnpillarene for hele forholdet og blir en knust vase som aldri blir bra og solid igjen samme hvor mye man prøver å lime sammen bitene.
om han er villig til å gjøre alt så kan han slutte med piller. og om han ikke klarer det er han ikke noe å sammle på , du fortjener bedre

benzo ødelegger hjernen og gjør en dement
Hvis han slutter med drit dop som xanax synes jeg du kan kanskje vurdere å ordne opp igjen men det er opp til deg om du stoler på han eller ikke.. Om du ikke føler du kan stole på han etter dere har prøvd en stund burde du ikke være med han
Sist endret av Sukkerpapir; 9. desember 2021 kl. 17:09.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med den komboen der, Xanax og alkohol, så vet man rett og slett ikke hva man gjør. Ikke vær for hard mot han.
Han kan skylde seg selv. Xanax og alko er definisjonen på katastrofe. Om han bruker det ofte, så hadde jeg forlatt han på dagen.
Sitat av dekommeri2033 Vis innlegg
om han er villig til å gjøre alt så kan han slutte med piller. og om han ikke klarer det er han ikke noe å sammle på , du fortjener bedre

benzo ødelegger hjernen og gjør en dement
Vis hele sitatet...
Er det sant? Det siste du skrev? Sånn bokstavelig talt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med den komboen der, Xanax og alkohol, så vet man rett og slett ikke hva man gjør. Ikke vær for hard mot han.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen grunn til å være mindre hard med noen fordi de har gjort noe dumt når de var rusa.

Er man kul nok til å ruse seg, er man kul nok til å ta konsekvensene mener jeg.

Har dette skjedd flere ganger eller kun en gang? Er partneren lei seg eller er partneren lei seg fordi man ble oppdaget?

Jeg mener at dersom man er tilbøyelig for å gjøre noe i rusa tilstand, så ligger den oppførselen tilgjengelig i nykter form også. Det skal bare mye mer til før man går dit.

Dette er et stort rødt flagg. Trå varsomt.
Sist endret av loppetrusa; 9. desember 2021 kl. 19:42.
Sitat av carttown Vis innlegg
Er det sant? Det siste du skrev? Sånn bokstavelig talt?
Vis hele sitatet...
Nei.

https://www.bmj.com/content/352/bmj.i90

The risk of dementia is slightly higher in people with minimal exposure to benzodiazepines but not with the highest level of exposure. These results do not support a causal association between benzodiazepine use and dementia.
Sist endret av Kebabsaus; 9. desember 2021 kl. 19:48.
Sitat av eline335 Vis innlegg
Hva tenker du visst han aldri reiste ut, men gjorde dette i sitt eget hus? i sengen der jeg pleier å sove?

Han er villig til å gjøre alt for å gjøre dette bedre igjen, men på den andre siden er det vanskelig å glømme når du aldri får svar på om det var noe du gjorde galt, for unnskyldningen er at han hadde blackout og husker ikke noe av dette, og han aldri ville gjort noe sånt mot deg..
Vis hele sitatet...
Da tenker jeg at det hadde vært mye verre å glemme og/eller tilgi. 😢
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleide å si utroskap er utroskap uansett hva før jeg selv prøvde denne komboen… man kan finne på mye rart, og man mister faktisk helt kontroll, dersom man tar for mye
Sitat av atom Vis innlegg
Det finnes ingen grunn til å være mindre hard med noen fordi de har gjort noe dumt når de var rusa.

Er man kul nok til å ruse seg, er man kul nok til å ta konsekvensene mener jeg.

Har dette skjedd flere ganger eller kun en gang? Er partneren lei seg eller er partneren lei seg fordi man ble oppdaget?

Jeg mener at dersom man er tilbøyelig for å gjøre noe i rusa tilstand, så ligger den oppførselen tilgjengelig i nykter form også. Det skal bare mye mer til før man går dit.

Dette er et stort rødt flagg. Trå varsomt.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet man forskjellen på om de oppriktig er lei seg eller lei seg fordi man ble oppdaget?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Xanax og alkohol senker hemninger, men man blir ikke en annen person. Jeg har også brukt den komboen og gjort litt dritt i min tid - kan bare skylde meg selv for det. Man tør mer, men det er ingen demon som overtar kroppen din og får deg til å gjøre forferdelige ting.
Anonym bruker
"Leken Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eline335 Vis innlegg
Hvordan vet man forskjellen på om de oppriktig er lei seg eller lei seg fordi man ble oppdaget?
Vis hele sitatet...
Om han fortalte det selv pga dårlig samvittighet dagen derpå Vs. om han holdt det hemmelig og håpet du ikke skulle finne det ut men så fant du det ut
Selvfølgelig vil rus påvirke dømmekraften til folk, men han er seg selv innerst inne. Om han virkelig ikke ville være utro, så hadde han nok ikke gjort det. Spørsmålet blir vell heller om du vil tilgi han eller om du synes at dette blir for drøyt og vil slå opp med han.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eline335 Vis innlegg
Hvordan vet man forskjellen på om de oppriktig er lei seg eller lei seg fordi man ble oppdaget?
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat enkelt å vite om han er lei seg fordi han ble oppdaget eller fordi han gjorde som han gjorde. Mitt inntrykk er at de fleste er lei seg for å bli oppdaget, og kanskje kan bli litt lei seg når de ser at de har såret partneren sin. Nå er det rus involvert i bildet, men det unnskylder ikke noe som helst. Det kan forklare hvorfor grenser ble tøyd og at det som skjedde, skjedde.

Du må selv kjenne på om det er noe du kan leve med og om du syns det er greit. Vi mennesker gjør store feil noen ganger. Det betyr derimot ikke at det er greit. Utroskap kan ødelegge tilliten, og uten tillit er ikke et forhold liv laga.

Alkohol og xanax er ikke "problemet" her. Problemet er at han var utro. Han var rusa, og når man er rusa så gjør man kanskje ting man ikke ville gjort edru. Greit nok. Men det rettferdiggjør ikke noe som helst. Gjort er gjort. Jeg har selv vært utro når jeg har vært dritings på alkohol ved en anledning, og jeg angret som en hund etterpå. Jeg var ikke lei meg for å bli "oppdaget" (det var jeg som fortalte det til partner), jeg var lei meg fordi det skjedde, og skulle vært foruten den hendelsen. Utroskap var aldri i tankene mine i edru tilstand, det kom som lyn fra klar himmel i dritings tilstand. Selvsagt vil noen andre mene noe annet og tenke at når man er utro rusa, så ville man også vært det edru, men det stemmer ikke overens med min erfaring. Og jeg tjener ingenting på å lyve som anonym på et forum.

Forteller dette bare for å vise til at det er mulig at han angrer på det som skjedde. Utroskap er utroskap og det er egentlig like ille enten man er rusa eller ikke.
Har vært utro i tung Benzorus + Amfetamin og GHB.

Det skjedde uten at jeg var til stede ved spakene og jeg angret som en hund etterpå.
Det er mulig å gjøre ting man aldri ellers ville gjort i Benzorus. Alt av empati og konsekvenstenkning samt hemninger ryker ut vinduet.
Det er ingen unnskyldning, det er bare fakta.

Spør deg selv heller om du vil være sammen med en som hiver i seg piller og lar det som skjer skje.
Piller og forhold funker aldri bra sammen.
Sist endret av krystallkongen; 10. desember 2021 kl. 00:33.
Anonym bruker
"Forferdet Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den som svalgte den valgte pleide vi å si i ungdommen. Han har vært utro og ja du er helt borte på en sånn kombinasjon men det betyr ikke at det kommer uten konsekvenser.

Jada, så vet vi at han sikkert ikke hadde tenkt at det skulle gå som det gikk, men sånn ble det og gjort er gjort. Nå gjelder det å finne ut av hvordan eller om du vil forholde deg til det. Helt ærlig, hvem gidder å forholde seg til noen som ‘’av og til’’ kan ta ansvar og ‘’av og til’’ ikke?