Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1456
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg vet ikke hvorfor men hver gang jeg drikker blir jeg så trøtt og sliten :/

dette plager meg virkelig når alle vennene mine hopper rundt på danskegulvet og jeg vil bare finne ett sted å sitte eller gå hjem å legge meg.

vet at det er helt vanlig å bli trøtt av alkohol men fortsatt!

klarer bare å være i 100 på alkohol når jeg tar, ritalin/concerta elr. speed


jeg har prøvd alt. drikke mye fort, drikke gjevnt utover hele kvelden, bare være litt brisen, drikke sakte også mye osv.. you name it!

de er alltid så sykt gira i fylla men ikke jeg
hvordan kan jeg også bli med på morroa og fortsatt være full?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva drikker du når du først drikker da?
Er du glad da?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker du øl kanskje? Blir selv trøtt om jeg bare drikker pils. Så tar gjerne noen shotter nå og da for å holde formen oppe. Om det ikke hjelper for deg så kan du velge å droppe drikkingen? Liten vits å drikke seg trøtt og slapp, da er det kanskje bedre å gå på fest edru og ha humør og steam nok til å orke å sjekke eller få nye venner.
Mye placebo effekt av alkohol. Media har vel flere ganger vist folk som tror de drikker alkohol og så begynner å oppføre seg rart osv.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Øl kan man bli daff og trøtt av.
prøv rusbrus, cava, prosecco, jägershot, tequila shot, vodka med blandevann
Anonym bruker
"Sjuk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå skal det sies at alkohol ikke har en oppkvikkende effekt, det er en sløvende rus. Det at vi i Norge blir bajas og danser handler mer om at hemninger forsvinner og at vi tør. Det er gleden og stemningen, glad musikk, gode venner, fint lokale og blinkende lys som sammen med rusen gjør at folk girer seg opp. Stemningsleiet kan forsterkes av alkohol.

Jeg har lest at noen steder i verden har de ikke den kulturelle forventningen til alkohol om å bli propell, der er det kulturelt forventet å bli trøtt og sløv, og da blir man det.

Som tidligere alkoholmisbruker vet jeg mer om dette enn de fleste, og har drukket mye mer alene enn sammen med andre. Det er oppkvikkende i små mengder, men sløvende over en viss promille.

Hvis du har lyst til å være propell på dansegulvet sammen med venner må du bygge opp den stemningen og forventningen tidlig på kvelde, ikke forvent at den kommer med et smell når du har drukket tre pils på et utested

Lykke til, og vær forsiktig med mengden :-)
Samme her, pleier å drikke stort sett kun vodka med energidrikke eller rusbrus på fest.
Ikke et godt tips for helsa, men det kan hjelpe deg med å holde deg våken. Ikke drikk noe som inneholder mange kalorier som øl og cider. Bland ut drikken din med energidrikke. Eks vodka redbull.
Sitat av Curragi Vis innlegg
Ikke et godt tips for helsa, men det kan hjelpe deg med å holde deg våken. Ikke drikk noe som inneholder mange kalorier som øl og cider. Bland ut drikken din med energidrikke. Eks vodka redbull.
Vis hele sitatet...
Ikke drikk øl fordi det har for mange kalorier, drikk i stedet redbull?? Har du sett på innholdsfortegnelsen på en energidrikk? Det er vanvittige mengder sukker i de.
Sist endret av Bothrops; 28. november 2020 kl. 15:39.
Jeg blir eufoerisk av øl/cider jeg, ofte snakk om bare 3-4. Mulig det bare er meg.
Sitat av kalism Vis innlegg
Jeg blir eufoerisk av øl/cider jeg, ofte snakk om bare 3-4. Mulig det bare er meg.
Vis hele sitatet...
Blir det av bare 0.5l øl, etter fem øl blir formen mer daff om jeg sitter alene. Om jeg er ute, kan jeg holde det gående i mange timer.
Setting har veldig mye å si for alkoholrusen også. Det gjelder ikke bare psykadelia.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Setting har veldig mye å si for alkoholrusen også. Det gjelder ikke bare psykadelia.
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri tenkt over, men godt mulig ja. Men jeg føler jo jeg blir like brisen ved å drikke alene og på et vors.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må si meg enig med de over her.
Setting har mye å si. Hvis de spiller kjedelig musikk bli formen deretter. Det er en grunn til at det nærmest er en egen sjanger som heter «drekkamusikk».
Og så kan det så klart hjelpe å bytte ut ølen med vodka+redbull, eller den gode gamle karsken. Altså 96%+kaffe