Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 869
Når man får en forespørsel som denne: Hi XXXX, I'd like to join your LinkedIn network

Betyr det da at de selv har sendt forespørselen eller er det linkedin selv som sender de ut på vegne av andre? Har fått forskjellige forespørsler fra folk knyttet opp mot Gmail-kontoen.
Da er det noen som har lagt deg til fysisk, e-posten er kun en varsling fra LinkedIn. Om du er redd for at det kan være spam, sjekk alltid avsenderens e-postadresse. Dersom den slutter på @linkedin.com så er den legit
Det er nok de som legger deg til, om det er personer du har mailet med før så har de nok bare synkronisert kontaktlisten og sendt forespørsel til alle de har mailet med.
Ifølge flere jeg har bedt om å gi faen så har Linkedin sendt ut dette helt på egenhånd. Første gangen trodde jeg ikke på det, men når flere personer sa det samme, og flere av de til og med ble så forbanna på Linkedin at de sletta kontoen sin pga dette, så måtte jeg nesten innse at Linkedin var problemet og ikke mine bekjente/venner.