Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3172
Noen som har råd ang fiksing av gravstøtter? Tenker rengjøre vekk stearin og fikse på maling
For rengjøring av stein er det generelt viktig å fjerne mose og annet skitt som kan forhindre god heft mellom maling og stein. Dette kan du gjøre med stålbørste. Ideelt ville jeg brukt høytrykksspyler, men dette er kanskje ikke helt innenfor på en kirkegård. Deretter ville jeg kjøpt egnet maling og klint på et par strøk.
Sist endret av Pope; 8. juli 2018 kl. 18:01.
Men er det ikke fare for at det kan komme rust på gravstøtten om jeg bruker stålull?
Hvis du bruker stålull kan det legges igjen metallpartikler på steinen som kan ruste. Derfor bør du gå over med svamp og vann etter bruk av stålull, for å sikre fjerning av disse partiklene.
https://www.gravmonumenter.no/artikl...d-av-gravminne

Der står alt du måtte trenge av informasjon til hvordan du skal vedlikeholde gravstøtter.
Kraftvask. Men pass på riktige hansker og for all del ikke få det i øynene.