Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 40605
Hvordan er det med det i Norge? Veit at det kommer fra kaktuser osv, noe som er ett minus når det gjelder Norge, ikke akkurat mye kaktuser rundt omkring i det kalde været. Kan jeg få noen pointers angående dette, om jeg da nødvendigvis må mekke selve kaktus planta sjæl.

Then onto something else. Hvor vil dere "rangere" peyote/mescaline, i forhold til f.eks. lsd og flein? Første threaden her så veit ikke helt om jeg brøyt noen regler?

Det her er helt teoretisk forresten..
Ekstrahert meskalin er svært sjeldent her til lands. Kaktuskjøtt kan du bestille fra utlandet, men det er selvsagt ulovlig.
I følge felix_poker og en del andre er det lovlig å importere levende kaktuser (på rot, altså). Jeg vil rangere meskalin over flein, men under LSD.
Her er det mye relevant informasjon om dyrking av meskalinholdige kaktuser. Vær oppmerksom på at det er ulovlig å importere meskalinholdige frø.
Skulle du finne på å sette planen til verks hadde det vært koselig med en grologg
Takk for kjapt svar Skal en tur til Florida og California neste år, mye ørken der. Lurte på om jeg skulle dratt med meg noen frø el no da, og prøvd meg fram. Kan vel ikke være noe spesielt problem og få dette med seg på flyet hjem eventuelt?
Sist endret av Vincenzo; 17. september 2007 kl. 20:13.
Sitat av Vincenzo
Takk for kjapt svar Skal en tur til Florida og California neste år, mye ørken der. Lurte på om jeg skulle dratt med meg noen frø el no da, og prøvd meg fram. Kan vel ikke være noe spesielt problem og få dette med seg på flyet hjem eventuelt?
Vis hele sitatet...
Meskalin/meskalinholdige kaktuser er forbudt så og si over hele USA (Native American Church(?) har tillatelse til å bruke peyote som sakrament) og vil kanskje være litt vanskelig å oppspore. Skulle du mot formodning finne tak i frø bør du være obs på, som nevnt tidligere, at frøene er ulovlige i Norge. Blir du tatt får du nok bare en liten bot vil jeg tro, men det kommer jo helt an på mengden du har med deg.
Vanlige narkohunder er ikke opptrente til å lukte meskalin, men du kan likevel bli tatt inn i rutinekontroll eller lignende.

Forøvrig går det greit å ha kaktuser innendørs i Norge.
Sist endret av LeChuck; 17. september 2007 kl. 20:21.
De selger faktisk peyote og San Pedro flere plasser på internett, kjøttet til San Pedro også.
Jeg har hørt rykter om at san pedro på en eller annen måte er lovlig å importere.
Selv om jeg tviler på at dette stemmer så hadde det vært fint om noen av dere kan avkrefte\bekrefte dette.
Er frø lov?

Har lyst på en slik kaktus, så viss frø er lovlig så er det fult mulig at jeg kjøper et par. =P

Ikke skuff meg.
Sopp spore kassa mi fra Nederland gikk til helvete i tollen, men den er jo ikke ulovlig å få inn i Norge.
Men frø kommer garantert igjennom når det sendes i konvolutt.
Plantene tar stor plass å må derfor pakkes i pakke å da er det veldig høy sjans for at den blir stoppa i tollen.
Men er det bare frø eller litt weed så går det i konvolutt å det går som regel igjennom landet uten å bli tatt.
Men frø til å dyrke egne planter hadde vært genialt
Sist endret av Dodecha; 18. september 2007 kl. 00:40. Grunn: Forespørsel om supplier
Men nå må du ikke glemme at det tar år og dag å gro en kaktus da.
Fant et kart over hvor de to artene av Peyote kaktusen (Lophophora williamsii og Lophophora diffusa) gror naturlig nederst på denne siden...

Ifølge kartet gror Peyote naturlig i staten chihuahua i Mexico.

http://www.worldlicenseplates.com/maps/Mexico-CHI.gif
Sist endret av Dodecha; 18. september 2007 kl. 13:39. Grunn: Supplier
Sitat av sneipen
Jeg har hørt rykter om at san pedro på en eller annen måte er lovlig å importere.
Selv om jeg tviler på at dette stemmer så hadde det vært fint om noen av dere kan avkrefte\bekrefte dette.
Er frø lov?

Har lyst på en slik kaktus, så viss frø er lovlig så er det fult mulig at jeg kjøper et par. =P

Ikke skuff meg.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere; det sies at å importere kaktusene i levende form er lovlig. Frø og plantemateriale, derimot, er ikke lovlig.
Sant som Bothrops sier; å dyrke kaktuser er en lang og møysommelig prosess. Peyote (l. williamsii; diffusa inneholder heller lite meskalin) er svært tregtvoksende mens San Pedro er en av de raskeste voksende kaktuser som under optimale forhold vil vokse 30-40 cm i året.
Correct me if I'm wrong, men Kaktusene inneholder meskalin. Meskalin er oppført på narkotikalisten. Ergo er kaktusene ulovlig å importere.
Sitat av Slaktern
Correct me if I'm wrong, men Kaktusene inneholder meskalin. Meskalin er oppført på narkotikalisten. Ergo er kaktusene ulovlig å importere.
Vis hele sitatet...
Jeg har fundert litt på dette, men er fortsatt i tvil. Her ble det diskutert hvorvidt det er lovlig, det har i tillegg vært diskutert i flere andre tråder. Det høres logisk ut at å importere noe som inneholder stoffer som er oppført på narkotikalisten er ulovlig, men det er jo mulig at det på lik linje med opiumsvalmuer er lov til prydformål?
Jeg er i tvil, skulle så gjerne ha hatt et svar på det en gang for alle.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Uten å ha lest noe ytterligere enn denne posten her, lurer jeg på.

Må ikke man la kuktusen stå å vokse i mange decades?
Jeg har i hvertfall hørt om personer som har hatt katkuser i 15 og 17 år. (det er de to tilfellene jeg har hørt om i Norge).

Den 17 årige kaktusen behandlet han som en liten baby og betydde alt for denne mannen.
Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, jeg vet hvem fyren er - men kjenner han ikke.
Og gatepreik setter jeg aldri min fulle lit til.
__

Når det gjelder hvilke av flein,LSD og Meskalin som funker best, er jeg litt uenig med deg Zero.
Jeg synest meskalin fungerte bedre enn begge de to til sammen.
MEN, det kan ha noe med at jeg hadde vært våken en periode før jeg inntok stoffet.

Første gangen merket jeg ingenting og ble skuffet.
Andre gang fungerte det til de grader. Da hadde jeg festet i 8 døgn, der jeg pluttselig kommer over 2 sukkerbiter med Meskalin.
Det var som å være i hypnose. Har aldri opplevd en så heavy psykadelisk rus.
Men så igjen, kan det ha noe med at jeg hadde festet med både amfetamin og ecstasy i 8 dager før jeg inntok stoffet..
Sitat av speq
Uten å ha lest noe ytterligere enn denne posten her, lurer jeg på.

Må ikke man la kuktusen stå å vokse i mange decades?
Jeg har i hvertfall hørt om personer som har hatt katkuser i 15 og 17 år. (det er de to tilfellene jeg har hørt om i Norge).
Vis hele sitatet...
Det stemmer, peyote er fryktelig tregtvoksende. Jeg vil anta at den er ca 3-4 cm i diameter etter 5 år, og 6-8 cm etter 10 år. Så vidt jeg vet blir ikke peyote stort større enn det, correct me if I'm wrong.
Sukkerbiter med meskalin? Erowid oppgir en vanlig dose til å være 200-300mg, hvorfor ha dette på noen sukkerbit? Sikker på at du ikke inntok LSD, som en eller annen douche sa var meskalin? Effektene av stoffet har jeg desverre ingen personlig kjennskap til.
Sist endret av Slaktern; 18. september 2007 kl. 13:24.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Ja, dette er jeg sikker på!
Jeg -så- da det ble dryppet på og ettersom det ikke funket første gangen, utelukker jeg LSD.
Det var en ganske klar væske som ble dryppet på.

Det var en gang 2002 at dette var i byen. Jeg vet også at det fantes andre steder i Norge på dette tidspunktet.
Dette vet jeg pga. forumet

edit:

Jeg er ikke sikker på at det var meskalin, foruten om at det var mange personer som hadde dette i en liten periode.
Men jeg er sikker på at det ikke var LSD.

editx2

Var inne på erowid å sjekket nå, og da jeg så bildene nedest på siden [Image Vault] husker jeg at jeg sjekket dette den gangen i 2002.
Har ikke lest om mescalin siden!.
Men - jeg husker disse bildene som ligger der, og husker også at jeg synest det var rart at det ikke fantes bilde av flytende mescalin den gangen også.

Når jeg tenker meg om, var denne væsken som ble dryppet/penslet på, litt tjukkaktig, ikke helt klar, men heller ikke noe farget stoff.

Editx3

Jeg sitter nå med han jeg først inntok stoffet med første gangen.
Han klarte å friske opp hukomelsen min og jeg tok feil ang farge på stoffet.
Sukkerbitene var bløte, med en grønnlig farge på dem.
Jeg er fargeblind/svak - der grønt og rødt er de farger jeg sliter mest med å skille fra andre farger.

Kameraten min, som sitter ved siden av meg nå. Forteller at de var "plastfolie" grønn.
Ergo, trekker jeg tilbake min påstand om at det var en klar væske uten farge.
2002 er lenge siden og hukomelsen er der etter.'
__
Tråd starter : Beklager at tråden din gikk en smule way of topic nå, - men ettersom det ble en diskusjon rundt hvorvidt det var mescaline eller ikke velger jeg å svare.
__
Slaktern: Etter å ha sjekket videre på erowid, kan jeg med 99,9% sikkert konkludere med at det vi fikk var mescaline og ikke LSD eller noe annet.
Sist endret av spQ; 18. september 2007 kl. 18:21.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av speq
Uten å ha lest noe ytterligere enn denne posten her, lurer jeg på.

Må ikke man la kuktusen stå å vokse i mange decades?
Jeg har i hvertfall hørt om personer som har hatt katkuser i 15 og 17 år. (det er de to tilfellene jeg har hørt om i Norge).

Den 17 årige kaktusen behandlet han som en liten baby og betydde alt for denne mannen.
Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke, jeg vet hvem fyren er - men kjenner han ikke.
Og gatepreik setter jeg aldri min fulle lit til.
Vis hele sitatet...
San Pedro kaktusen, gror adskillig fortere, og med mindre man har lyst å sette av halve livet til å dyrke peyote, er dette den beste veien å gå.
Jeg ser ikke bortifra at man kan blande ut meskalin med en væske, men jeg ville tro at dette ville kreve en relativt stor mengde væske, og jeg ser ikke helt for meg hvordan/hvorfor man skulle dryppe dette på en sukkerbit.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det kan ha jo ha vært for å blande det ut for å oppnå større gevinst ved salg av stoffet? Ikke vet jeg.

Jeg har en del erfaring med LSD, samt. forskjellige sopper. Dette var ikke LSD og sopp var det i hvertfall ikke
Jeg husker at jeg måtte spise 2 sukkerbiter for å få effekt. 2 sukker biter var èn trip og gikk den gang for 200kr.

Som sagt så fungerte det ikke første gangen. Andre gangen derimot, var noe annet!

[edit]

Tok foresten EVIGHETER før mescalinen begynte å fungere, ca. 2-3 timer.
Er det andre som har efaringer med dette?
Sist endret av spQ; 18. september 2007 kl. 15:37.
Sitat av speq
Tok foresten EVIGHETER før mescalinen begynte å fungere, ca. 2-3 timer.
Er det andre som har efaringer med dette?
Vis hele sitatet...
Som Hunter S. Thompson sa: "Good mescaline comes on slow"
er det noe endelig svar på hvordan man kan få San Pedro kaktus inn i landet, lovlig/ulovlig? Det var nevnt at frø sjelden blir stoppet i tollen, det finnes websider med San Pedro frø?
Jeg har kjøpt både San Pedro frø og Peyote frø fra en dansk webshop uten problemer.. Om det var lovlig eller ikke har jeg ikke tatt meg bryet å finne ut av.

Men jeg kan si så mye som at det er egne regler for planter og dyr, samt frø. Selv om en organisme inneholder et ulovlig stoff, så er ikke nødvendigvis organismen ulovlig å være i besittelse av. Hunden din inneholder for eksempel DMT, og det er mange som har en San Pedro kaktus i vinduskarmen, kjøpt og betalt for i den lokale plante-sjappa.. Levende skapninger er ikke drugs med andre ord.. Men for all del, de kan være ulovlige for det, de må bare stå spesifikt oppført på en liste..

Men med en gang du tørker en plante, og den er å regne for et preparat, så er det andre regler som gjelder. Men plantepreparater er fortsatt ikke like utsatt for beslag som det ektraktert virkestoff er.. Tørket DMT-innholdig bark kan for eksempel bli solgt som røkelse, ihvertfal i våre naboland..

Hvorvidt man blir straffeforfulgt i en slik sak tror jeg har mye å gjøre med hvem man møter på i tollvesenet, politiet eller rettsvesenet, og hvordan de velger å tolke lovverket..
Sist endret av mentalmelt; 18. september 2007 kl. 18:50.
Kunne du gitt meg en link til denne siden? takker for svar forresten
Tror ikke jeg har lov til å linke til den siden, i og med at de selger både det ene og det andre..
Sist endret av Dodecha; 9. januar 2009 kl. 14:10. Grunn: fjernet supplier
Husker også sukkerbitene godt. Ga en god og lang rus, personlig synes jeg det var bedre enn flein og lsd.
De kom bare i en isolert konvolutt rett i postkassa mi. Mesteparten av den posten som går inn og ut av landet blir jo ikke rørt av tollvesenet. Frøene i seg selv er like små som LSD-microdotter.

Men, på den andre siden så fikk jeg beslaglagt noen Morning Glory frø en gang. Ble en henlangt politi sak ut av det. Så man kan aldri være sikker...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei Folks! har sotte her å lest mange sider om både meskalin, san pedro og peruvian torch. er skikkelig gira på å prøve et nytt psykedelisk stoff, å tenke, etter alt jeg har lest, at Peruvian Torch må være et ypperlig valg? fant ei Dansk side som solgte en pakke på 25g og en pakke på 100g, lurer på om jeg bare skal ta sjangsen å bestille den til 100g, samle nånn gode venner, å ture som faen er det noen her som har prøvd Peruvian Torch? noen som har bestilt igjenom nettet å fått det de skal ha? vis ja, hvordan funka det?

håper på svar
Har ikke bestilt, men tror da at det er lovlig. Altså san pedro og peruvian torch, men det skal visstnok være ganske sterk tripp men er ikke sikker. Bare å prøve og blodnekte om det blir stoppa, sånn man gjør med salvia osv men du får ta sjangsen selv.

Btw, var ei side jeg var på som solgte alt mulig av flein og sopp og kaktus osv, men de sendte ikke til land der det var ulovlig Og de sendte til norge.
Man får kjøpt tørket kaktus/kaktuskjøtt og levende kaktus i UK (selvfølgelig også lov å kjøpe i Nederland), det er kun det bearbeidede produktet (meskalin) som er forbudt der. Så det er omtrent like vanskelig å kjøpe som salvia.

Ifølge politiets statistikk så (blir) "psykoaktive planter og plantedeler som ikke er klassifisert som narkotika jevnlig beslaglagt med hjemmel i at innførselen ikke er tillatt. Trolig er mye av denne trafikken et resultat av informasjon og tilbud via internett. I særlig grad har vi notert oss frø fra Argyreia nervosa (Hawaaiian Baby Woodrose), Salvia Divinorum, frø fra peyotekaktus, peyotekaktus med innhold av meskalin og Peganum harmala."

Det høres ut som om peyote / meskalin og alle plantedeler som kan brukes til å framstille meskalin er forbudt i Norge. Jeg kan ta feil såklart.
freaker911, trur jeg bare skal klemme til jeg, bestilte meg Salvia for et par mnd siden, (Som er Definitivt den verste opplevelsa jeg noen gang har hatt) men det gikk jo glatt, fikk en diskret konfelutt i posten med navn å adresse, å inne i konfelutten lå det 2 vakum pakka klipsposer med 2g 10X Salvia hehe men dette er helt sikkert i mye større volum, siden der er tørket kaktus kjøtt? men men Fuck Tollvesenet, går det, så går det hehe Hadde vel ikke vert mulig å fått den adressa da? Sopp er tingen hehe

knuthulu, må jeg utvinne meskalinet ifra peruvian torch eller f.eks peyote? går det ikke bare å spise kaktus kjøttet?
En av mange metoder å ekstrahere meskalin fra peyote og san pedro

Ovenstående link er en metode å ekstrahere meskalin-sulfat fra peyote og san pedro. For de som har lest om ghb-oppkok av gbl, merk hvor mange likheter det er i prosedyrene, som foreksempel denne notisen her:

NOTE!! In NO CASE should any aluminium cookware, containers, or utensiles be used at any point in the process. Stainless Steel is the best bet.
Vis hele sitatet...
Videre er det te som er mest vanlig å ekstrahere peyote på, den ene gangen jeg fikk i meg det så var den ferdig brygget så det kan jeg ikke rådgi deg noe på, annet enn at du også i dette tilfellet skal være litt forsiktig.

erowids advarsel av en meget sjeldent tilfelle tror jeg

Merk erowids advarsel her hvis du skal prøve, let opp riktig metode å gjøre ting på og noter deg at dette er nok en sjeldent tilfelle, men klart det er greit å vite litt om ting en skal ekstrahere før en starter en ekstrahering. Om du kan spise den utenom vet jeg ikke, jeg var bare interessert i å gi en obs.

Ville bare si at det er flere måter å ekstrahere det på, men virker på meg at bruk av kasserolle eller kokesett skal en være litt obs på. Har ikke sjekka dette grundig siden de gangene jeg har forsøkt både meskalin og peyote har de vært ferdig, og vente i minimum 5 år fikk jeg høre på at en kaktus kanskje vil gi fra seg no knopper eller hva det kalles hakke jeg tålmodighet til ihvertfall. Slik jeg ble fortalt tidslengden hvis jeg ønsket å dyrke det selv. Så kjøp av produktet (meskalin) har vært eneste erfaring her gitt, med unntak av en gang peyote-te (men den var ferdig brygga av folk som kunne det da - jeg bare var heldig å fikk smake)

EDIT:
Lager du te - husk en bøtte
(Ikke en bøtte med te da - en tom bøtte når du tester teen).

Du vil skjønne hvorfor. Er du ute i naturen trenger du vel det ikke..

EDIT IGJEN:
Vær klar over at meskalin og peyote kan gi en rus du lett blir glad i, og i tillegg anbefaler jeg en sitter eller ihvertfall ikke tripp alene. Det er mine påstander, det fins sikkert mange som har helt andre meninger.
Sist endret av paranoy; 4. januar 2008 kl. 14:51.
Sitat av d0p3m4n^^
1) men dette er helt sikkert i mye større volum, siden der er tørket kaktus kjøtt?

2)knuthulu, må jeg utvinne meskalinet ifra peruvian torch eller f.eks peyote? går det ikke bare å spise kaktus kjøttet?
Vis hele sitatet...
1) Jeg bestilte 75 gram fra en dansk webshop og var overrasket over hvor liten pakken var. Det var en vanlig "liten" brun pakkekonvolutt og den var ikke stappa full såvidt jeg husker.

2) Det går fint å bare spise kjøttet, men forbered deg på en bitterhet og smak trukket rett ut fra helvetes dyp. Det smaker virkelig ikke godt! Og du kommer mest sannsynlig til å kaste opp første gang. Hvis du vil fjerne så mye av smaken som mulig så pulveriserer du det du skal ha og skyller ned små mengder med en eller annen fruktjuice. For all del, ikke bland det med noe væske siden det er en del stivelse i kaktusen, så det bil bare bli en klumpete og kjip blanding som smaker kjempevondt.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av d0p3m4n^^
Hei Folks! har sotte her å lest mange sider om både meskalin, san pedro og peruvian torch. er skikkelig gira på å prøve et nytt psykedelisk stoff, å tenke, etter alt jeg har lest, at Peruvian Torch må være et ypperlig valg? fant ei Dansk side som solgte en pakke på 25g og en pakke på 100g, lurer på om jeg bare skal ta sjangsen å bestille den til 100g, samle nånn gode venner, å ture som faen er det noen her som har prøvd Peruvian Torch? noen som har bestilt igjenom nettet å fått det de skal ha? vis ja, hvordan funka det?

håper på svar
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar feil, så tilsvarer en aktiv dose ca. 100-300g kaktus. Er iallefall det en annen webshop oppgir.
Det kom ut litt feil, de sender IKKE flein til norge. Men de sender peruvian torch og san pedro, husker ikke hva sida heter tough ^^
rontciiw:

Haha - kjempebra beskrevet. Tror faktisk noe trukket ut fra helvetes dyp smaker bedre. Jeg spøy som en gud første (og eneste gangen) jeg smakte peyote. Du skulle ikke sagt noe - han skulle seriøst opplevd det samme som oss og skjønt hva den bøtta var til

Men de jeg satt sammen med fortalte meg at det var en del av rusen, spyr man ikke om en tar det flere ganger altså?

Og for de som lurer, du spyr ikke bare som i brekninger - du spyr (ihvertfall jeg).
Sist endret av paranoy; 4. januar 2008 kl. 16:43.
ok. tusen takk for gode svar. rontciiw, det var vel ikke Ethnoplanet ellernå sånt vel? hehe føler meg ikke helt trygg på enkelte nettsteder, får man varen? er det kredittkort svindlere osv..
hei folks. da sitter jeg her å skal bestille en pakke på 25g, men! det er en ting jeg lurer på, vi er 3 kamerater som skal ture sammen, holder det med 25g? hva er det egentlig som er doseringa på dette stoffe? noen som har erfaring, kunnskap?

Håper på svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av d0p3m4n^^
hei folks. da sitter jeg her å skal bestille en pakke på 25g, men! det er en ting jeg lurer på, vi er 3 kamerater som skal ture sammen, holder det med 25g? hva er det egentlig som er doseringa på dette stoffe? noen som har erfaring, kunnskap?

Håper på svar
Vis hele sitatet...
Doseringen er ganske høy på meskalin (i forhold til andre psykoaktive stoffer), i 100-300mg klassen, har du
Trichocerus peruvianus bør du holde i tankene at det varierer på meskalininnhold: fra 0.3% til 2.0%, så det kan være alt mellom 15 til 100 gram tørket.

Om standard San Pedro har jeg hørt at 50g er en vanlig dose av de som har mer erfaring.

http://www.erowid.org/chemicals/mesc...ine_dose.shtml

Det er mer informasjon rundt på forumet her, søk alltid grundig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg må si at jeg ikke skjønner noen verdens ting her. Så på en side (legithit.com) at det stod at mescalin innholdet på en San Pedro varierte mellom 2 - 3 %, noe som da skulle tillsi at 100 gram San Pedro skulle tilsvare 200 - 300mg mescalin. Var det 100 gram tørket kaktus kjøtt, eller ferskt?

Har lenge vært interessert i disse sakene, og har av samme årsak adoptert et par kaktuser av typen Peyote, denne går jo for å være mer potent men langsommere i vekst.

Det som er, er at jeg får antagelgivs 12,5 g tørket kaktuskjøtt fra San Pedro, er dette nok? Hvis eksempelet over er reelt, at 100 gram TØRKET San Pedro tilsvarer ynkelige 300 mg mescalin maks, så vil jo jeg sitte igjen med omlag 30 mg mescalin?

Doseringen på Peyote går for å være 5 gram tørket kaktuskjøtt, er det hvirkelig så stor forkjsell på disse kaktusene, at Peyote er hele 20 ganger så kraftig som San Pedro? Jeg får det bare ikke til å stemme. Og spørsmålet gjør meg litt frustrert, så hadde satt veldig stor pris på hjelp. På forhånd mange takk.
Meskalin fins i ulike arter kaktus, de mest kjente er Peyote (lophophora williamsii), San Pedro (trichocerus pachanoi) og Preuvian Torch (trichocerus peruvianus). Innholdet av meskalin blant de varierende meskalholdig kaktus varierer stort mellom de ulike artene. Følgende er en beregning av innhold mellom de tre nevnte arter:

Selvom det har rådet en myte om at Peruvian Torch er 10 ganger mer potent enn San Pedro, fins det lite data som støtter denne påstanden. Flere rapporter indikerer at peruvian torch kan være noe sterkere enn san pedro, men det eksisterer uenighet mellom kaktus-ekspertene på emnet. For de interesserte anbefales å ta en titt innom her for å sammenligne meskalin-innhold mellom Peruvian Torch (T. peruvians) og San Pedro (T. pachanoi).



Lophophora williamsii - 300 mg / 27 g tørket kjøtt
Trichocerus peruvianus - 300 mg / 15 til 100 gram tørket kjøtt (.3% - 2.0%)
Trichocerus pachanoi - 300 mg / 15 til 100 gram tørket kjøtt (.3% - 2.0%)
Vis hele sitatet...
(Fritt oversatt fra Dodechas lenke til erowid av paranoy)

Konklusjon på spørsmål:
Ja, det er store variasjoner mellom prøver fra de ulike artene, og det anbefales å trykke på lenker oppgitt i en tråd.
Prosentinnholdet av meskalin i San pedro kan variere mye. Tørket ekstrakt skal visstnok inneholde 2% meskalin, mens 100 gram tørket plantemateriale er det sagt at inneholder ca 300mg (0.3%).

Nylig foretatte kromotografitester har imidlertid gitt de mest møyaktige resultatene. Gjennom måling av 6 forskjellige individer har de kommer fram til at meskalininnholdet kan variere fra 1.09 til 23.75 μg pr mg tørket kaktus, noe som tilsvarer 0.109 til 2.375% om jeg ikke tar helt feil..
Ta en liten titt her Potrick, kanskje du får litt bonus med kaktus-kjøttet ditt

meskalinholdige kaktuser

Virker som reneste kjemi-fabrikken disse kaktusene ihvertfall. Med masse gøyale stoffer å ruse seg på i mindre virksomme mengder enn meskalin, tror jeg =)

EDIT:
Gi oss en tripprapport om 5 - 13 år
Sist endret av paranoy; 13. januar 2008 kl. 15:19.
Da får jeg vel satse på at jeg har fått tørket ekstrakt (?). Må sies at jeg er meget sliten i hodet og svært forvirret av alt dette her, så konklusjonen blir at jeg spiser hele sulamitten og poster en triprapport om 5-13 år. Takk for al hjelp.

Peace and love <3

EDIT: ja, jeg har forresten trykkt på alle slags linker, men enten var det meskalin ekstrahering (som jeg ikke er interesert i) eller så forstod jeg ca. ikke en dritt. Derfor, i all forvirring øsnket jeg å få avkreftet/bekreftet det som jeg ble så forvirret av. Kjipt at mine 12,5 gram ser ut til å være for lite uansett, men pyttsann. Får ta en fastekur i en uke og åpenbare meg for kaktusgudene den 7. dagen, i håp om at noe skal skje.

Fortsatt; Peace and love <3
Sist endret av Potrick; 13. januar 2008 kl. 19:02.
Lol - sorry, trudde du skulle dyrke kaktusen jeg

Nei, da syns jeg virkelig vi må få en tripprapport før den tid =)
Hei! 100g San Pedro/Peruvian Torch på vei. Gleder meg som en unge dagen før julaften haha
Synes det er på tide at noen ordner en " Meskalin " Tråd her på forumet. Finnes ikke så alt for mye info om det.
Skal se om jeg får årna en tripp rapport etter vert, vis alt går som planlagt da.
Hører det er flere som sier at Meska`n kan sammenlignes med MDMA, kribler i kroppen bare tanken av det:

For Dere som har erfart dette, gjerne kom med tips om hvordan det er, hva jeg kan gjøre for å trippe bedre..

En ting jeg har lurt litt på, å det er, får man fram hallusinasjonene best i mørket eller i lyset på dette stoffet? Har merka at på Ecstasy f.eks så kommer hallusinasjonene eller Hellisene som jeg kaller det, best fram i mørket, men på Psilocybin har det vert motsatt.

Hvordan oppleves musikken når man tripper på Meska? Framkaller det hallusinasjoner å musikk euphori? som sagt, gjerne kom med tips. setter stor pris på det.

Mvh The d0p3m4!nn-_-
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av d0p3m4n^^
For Dere som har erfart dette, gjerne kom med tips om hvordan det er, hva jeg kan gjøre for å trippe bedre..

En ting jeg har lurt litt på, å det er, får man fram hallusinasjonene best i mørket eller i lyset på dette stoffet? Har merka at på Ecstasy f.eks så kommer hallusinasjonene eller Hellisene som jeg kaller det, best fram i mørket, men på Psilocybin har det vert motsatt.

Hvordan oppleves musikken når man tripper på Meska? Framkaller det hallusinasjoner å musikk euphori? som sagt, gjerne kom med tips. setter stor pris på det.

Mvh The d0p3m4!nn-_-
Vis hele sitatet...
Hei!

Fikk testa Meskalin for første gang for ca en uke siden. Syntetisk vel og merke, men du dæven for en behagelig tripp det var! Blandet ut en dose (ingen anelse hvor mye det var) i en skvett med Urge, og satt meg godt ned i sofaen og så på Star-Trek og SG1 mens jeg venta på at det skulle kicke inn.

Sånn ca 5 minutter inn i SG1 (ca 45 minutter etter inntak) begynnte ansiktene til skuespillerne og morphe og skifte farge. Da slo jeg av, og satte på musikk istedet.

Musikk med litt god groove i er bra, selv hørte jeg på Dead Can Dance, Bjørk, Enigma og Massive Attack.. Finfin trippe musikk.

Litt lengre ut i trippen, 3 timer eller noe sånt, begynnte hallisene og bli veldig tydelige. Alle flater fikk et levende "macro-pattern", hele rommet svaiet i fine bølger og jeg så regnbue-aktige "haloer" på nesten alt. Fargen på rommet endret seg også en god del, for det meste i rødt/gult. Man forstår fort hvor Inkaene fikk sin inspirasjon fra. Gardinene mine har noen stygge blomster på seg, og disse åpnet og lukket seg kontinuerlig, ofte i takt med musikk/andre lyder.

Musikken ble oppfattet på en helt annen måte. Jeg følte musikken i kroppen, og med øynene lukket så jeg svære landskap og mønstre som fulgte musikken. Herlig opplevelse!

Hele trippen varte vel i ca 10-12 timer eller noe sånt.. vanskelig og holde styr på tiden når man er på tur..
jeg har en Lophophora williamsii som er 20år dette året, her om dagen fikk jeg øye på at den er på vei inn i blomstring igjen, morro, men lurer inderlig på når det går ann å spise den. :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lophophora williamsii - 300 mg / 27 g tørket kjøtt
vil det si da at man kan tørke hele kaktusen, samt rot?
Rotsystemet til en williamsii er nesten samme størrelse som kaktusen så kan det finnes meskalin i roten også eller skal man bare skjære av "selve" kaktusen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
kan ikke være meskalin, er ikke mulig og få plass til det på en/to sukkerbiter, syntetisk meskalin er utrolig sjeldent, man trenger to STORE kapsler for og få en ordentlig dose "ren" meskalin, det du har fått er noe annet, finnes veldig mange psycadeliske kjemikalier...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av alexnorge
kan ikke være meskalin, er ikke mulig og få plass til det på en/to sukkerbiter, syntetisk meskalin er utrolig sjeldent, man trenger to STORE kapsler for og få en ordentlig dose "ren" meskalin, det du har fått er noe annet, finnes veldig mange psycadeliske kjemikalier...
Vis hele sitatet...
At du gidder å diskutere på noe jeg postet 17. september 2007 forstår jeg ikke. Samtidig kan jeg ikke forstå at du kan si dette såpass bastant som du gjør.
Jeg _vet_ at det var meskalin jeg fikk i meg. Jeg vil tørre å skryte på meg en kurrant erfaring innen for psykedelia. Min første syre tripp spiste jeg i år 1999, etter den gang har jeg vært frelst for psykedelia. Noe som har ført til en evig jakt på alt innen for de psykedeliske stoffer.
Jeg vil også tørre å påstå at jeg klarer å skille LSD, Sopp, Meskalin og 2C-X stoffer fra hverandre. Sopp har jeg vært å plukket hver eneste sesong siden år 2001. Noe som selfølgelig har resultert i drøye, lange og fine høst kvelder år etter år.
Om du har problemer med å tro på dette, får det være ditt problem.

Som sagt, så er jeg 100% sikker på at dette var meskalin, ikke LSD eller andre stoffer. Hvorvidt det var syntetisk meskalin kan jeg ikke svare på, men hvorfor skulle det være umulig for meg å få tak i? Fordi det er sjeldent?
Er ufattelig mange bastante påstander om dette. Jeg skulle likt å se ansiktet ditt etter to slike sukkerbiter etter å ha vært våken i ca. 8 døgn i forveien.
Som sagt tidligere er det lenge siden jeg konsumerte disse. Ca. 6-7 år siden. Men ettersom det var en så bizzare opplevelse, kommer jeg aldri til å glemme den.
Som sagt, første gang jeg spiste dem fungerte dem ikke. Da tror jeg at jeg bare spiste èn. Andre gangen ble det med to, fordi èn ikke fungerte. Det tok ca. 3,5-4 timer før to sukkerbiter fungerte. Før det pluttselig så *bang* og jeg fikk de rareste illusjoner og hallusinasjoner.

Man kan ikke lese seg til erfaring.