Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7485
Hei, jeg tenkte å kjøpe et par gram med weed de neste dagene. Jeg skal rulle joints med alt, og lurte på hvor lenge jointene holder før de mister effekt? Da mener jeg altså holdbarheten. Før de blir svakere. Ett par dager? Uker? Måneder?
år :P har hatt samme weeden i et år og funka like fint bare ikke ha det i sol lys.
Du kan vel fryse den eller noe for å få en lengre holdbarhet?
Er ikke noe jeg har mye erfaring med, men tobakk feks. holder seg vel bedre hvis det blir frosset ned.
THC'en som er i weeden fordamper ikke før rundt 150-200grader celsius. Så du kan trygt røyke den etter noen år med samme effekt, så lenge den ikke har mugnet/råtnet
Sist endret av phideph; 30. juni 2011 kl. 11:23.
Trådstarter
5 0
DingoXo: Jeg mente ikke selve weeden, men altså ferdigrulla joints. Altså hvor lenge holder holdbarheten etter jeg har rulla?
akkurat det samme.. sier seg selv om du har rulla den eller ikke så hodler den like lenge.
bare ikke ha det i sollys så skal det holde en god stund :P
Trådstarter
5 0
Okei, takk for hjelpen
Jeg ville ikke latt jointen ligge så alt for lenge, med tanke på røykeopplevelsen.
Tobakk som har tørket er ikke digg å røyke, og joints river greit i halsen fra før av hvis man ikke røyker regelmessig.
Det shitrich sa.

Om du skal oppbevare mengder med Cannabis anbefaler jeg å lagre det på glass.

Jointen vil også tørke ut og det kan bli litt verre for halsen å røyke etter noen dager. Etter lengre tid vil THC brytes ned til CBN og det vil resultere i en litt mindre potent joint samtidig som at den ekstra CBN'en vil gi deg en litt dårligere rusopplevelse i den form at du blir mer trøtt og stein enn høy.

Uten å gå inn på nøyaktig hvor lang tid dette vil ta da det går gradvis, så kan jeg så si såpass at du ikke trenger å bekymre deg om det kun er snakk om 1-3 uker.

Legg jointen(e) i en ziplock pose evt i et lite glass eller annen (tilnærmet) luftett beholder.
Sist endret av Norweedian; 30. juni 2011 kl. 11:50.
Og pass på at du ikke oppbevarer jointen i et fuktig miljø. Mugg er ikke noe man vil ha, for å si det sånn.
Da Burde du gå etter holdbarheten til tobakken du har rullet den med.
Oppbevar dem i en lufttett beholder, slik som på glass eller tupperware. Hold beholderen unna direkte sollys og du burde være cool. Putt den i et skap eller noe.

Å fryse ned weed uten en luftett beholder er ikke så lurt, siden fryseren sannsynligvis er et av de tørreste stedene i huset ditt, og det er ikke bra å tørke ut weeden. Du burde fortsatt ikke fryse den med mindre du har poser du kan suge luften ut av, siden luften inni beholderen også vil tørke ut weeden.
Skal du rulle ren weed?bruker du tobakk så smaker det dritt etter en uke.
ikke ha det på et fuktig sted, så kan du ha det livet ut... den vil komme til å bli ganske tørr btw.
Sitat av Layzi Vis innlegg
THC'en som er i weeden fordamper ikke før rundt 150-200grader celsius. Så du kan trygt røyke den etter noen år med samme effekt, så lenge den ikke har mugnet/råtnet
Vis hele sitatet...
Tror det er feil, hadde selv en klump som lå i noen månder på rommet, når jeg fant den igjen så var den knusk tørr.
Er en liten gruppe mennesker i statene som har lisens på å kunne få røyke. Disse får hver måned tilsendt ferdig rullede joints fra 70-tallet. Så det holder seg godt. Disse har vært frosset ned.
Sitat av zevz Vis innlegg
Tror det er feil, hadde selv en klump som lå i noen månder på rommet, når jeg fant den igjen så var den knusk tørr.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke feil, men jeg hadde en feil på THC'ens holdbarhet som ble forklart av Norweedian, der THC blir omdannet til CBN etter en viss tid.

Shitten din blir ikke dårligere selv om den er knusk tørr, håper du ikke kastet den.

Sitat av Detectable Vis innlegg
Er en liten gruppe mennesker i statene som har lisens på å kunne få røyke. Disse får hver måned tilsendt ferdig rullede joints fra 70-tallet. Så det holder seg godt. Disse har vært frosset ned.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært intressant å få en kilde på..
Sitat av Layzi Vis innlegg
Er nok ikke feil, men jeg hadde en feil på THC'ens holdbarhet som ble forklart av Norweedian, der THC blir omdannet til CBN etter en viss tid.

Shitten din blir ikke dårligere selv om den er knusk tørr, håper du ikke kastet den.


Det hadde vært intressant å få en kilde på..
Vis hele sitatet...
Værsågod

http://www.imdb.com/title/tt1069233/

Hele filmen ligger ute på Youtube ( 9 deler )
http://www.youtube.com/watch?v=yqWtYyL94IE
Sitat av Layzi Vis innlegg
Er nok ikke feil, men jeg hadde en feil på THC'ens holdbarhet som ble forklart av Norweedian, der THC blir omdannet til CBN etter en viss tid.

Shitten din blir ikke dårligere selv om den er knusk tørr, håper du ikke kastet den.


Det hadde vært intressant å få en kilde på..
Vis hele sitatet...
kastet den ikke, røyka den opp med noen venner og den funka! men jeg merket at den manglet litt olje.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Er en liten gruppe mennesker i statene som har lisens på å kunne få røyke. Disse får hver måned tilsendt ferdig rullede joints fra 70-tallet. Så det holder seg godt. Disse har vært frosset ned.
Vis hele sitatet...
Jointene disse pasientene får tilsendt er ikke fra 70-tallet, men det er riktig at de er blitt fryst ned. Opp til 5 år.

As of March 1997 there were 278,100 cigarettes in stock which are maintained in frozen storage for up to five years.

Kan ikke si at jeg unner de pasientene som får tilsendt "medisin". Kan knapt kalles for medisin når man ser hvor lite potent de er:

Generally (as of January 1998) 1.5 acres are grown in alternate years which can typically produce 50,000-60,000 cigarettes per year of three grades of potencies [strength 1: 3-4% THC; strength 2: 1.8-2.2% THC; strength 3: placebo, as close to 0% THC as possible].

Spør du meg er det latterlig å gi pasienter Cannabis med så lavt THC-innhold når de etter flere år har opparbeidet en høy toleranse.

http://medicalmarijuana.procon.org/v...questionID=256
http://articles.cnn.com/2009-05-18/j...as?_s=PM:CRIME
Sitat av DingoXo Vis innlegg
år :P har hatt samme weeden i et år og funka like fint bare ikke ha det i sol lys.
Vis hele sitatet...
litt off topic men , om du har hatt samme weeden i et år burde ikke du vere temmelig innrøykt? jeg kan bynne å bli innrøykt allerede etter noen få uker med samme greiene. men om du har et forholdsvis lavt forbruk kan jeg kjønne det
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Jointene disse pasientene får tilsendt er ikke fra 70-tallet, men det er riktig at de er blitt fryst ned. Opp til 5 år.

As of March 1997 there were 278,100 cigarettes in stock which are maintained in frozen storage for up to five years.

Kan ikke si at jeg unner de pasientene som får tilsendt "medisin". Kan knapt kalles for medisin når man ser hvor lite potent de er:

Generally (as of January 1998) 1.5 acres are grown in alternate years which can typically produce 50,000-60,000 cigarettes per year of three grades of potencies [strength 1: 3-4% THC; strength 2: 1.8-2.2% THC; strength 3: placebo, as close to 0% THC as possible].

Spør du meg er det latterlig å gi pasienter Cannabis med så lavt THC-innhold når de etter flere år har opparbeidet en høy toleranse.
Vis hele sitatet...
Nja, medisinsk cannabis er jo ikkje ment til å ruse seg med da.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Nja, medisinsk cannabis er jo ikkje ment til å ruse seg med da.
Vis hele sitatet...
Nei, men er vel en grunn til at det funker medisinsk? Tipper de fleste som bruker medisinsk cannabis var ganske steine/høye i starten, alt mister jo rus effekt når man blir vant til det. Men det er vel kanskje like greit når man må bruke det hver dag og ofte, kjedelig å gå rundt i byen stein og idiot.

Hvorfor ikke lagre den i fryseren? Det er i allefall mye bedre for tobakken å ligge i fryseren.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Nei, men er vel en grunn til at det funker medisinsk? Tipper de fleste som bruker medisinsk cannabis var ganske steine/høye i starten, alt mister jo rus effekt når man blir vant til det. Men det er vel kanskje like greit når man må bruke det hver dag og ofte, kjedelig å gå rundt i byen stein og idiot.

Hvorfor ikke lagre den i fryseren? Det er i allefall mye bedre for tobakken å ligge i fryseren.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var sånn at medisinske brukere helst skulle ha lavere THC innhold og høyest mulig CBN.
Sist endret av eRixn; 30. juni 2011 kl. 21:41.
ArbeidsledigProletar
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Nja, medisinsk cannabis er jo ikkje ment til å ruse seg med da.
Vis hele sitatet...
Medisinske strains er kjempesterke FYI.