Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2830
Hei, har en kanal på youtube; youtube.com/olav3d , som handler om 3D grafikk og som regel har tutorials. Tjener hovedsakelig penger på sponsorer og salg av kurs. Har lyst til å dekke Microsoft flight simulator 2020 i videoer da 3D-grafikk aspektet med denne simulatoren er veldig interessant. Vil jeg kunne skrive av denne simulatoren på skatten hvis jeg kjøper det hovedsakelig for å dekke det på kanalen? Kanalen er lønnsom nok til at det i det minste gir økonomisk mening.
Sist endret av Oops96; 18. august 2020 kl. 12:50.
Er du selvstendig næringsdrivende?
Trådstarter
Har ENK.
Om du har ENK så kan du nok det ja! Som du sier gjør det økonomisk mening, og så vidt jeg har forstått (har ENK selv men er langt fra noen ekspert) er utgifter som bidrar til at du kan tjene på det du driver med avskrivbare. Jeg jobber f.eks som DJ og er med å drive et lydstudio, og skriver f.eks av alt jeg kjøper av vinyl, digital musikk, kabler, Spotify-abo, USB-sticks/harddisker/hardware-oppgraderinger og ikke minst relevant software, for å nevne noe.
Kort svar; Ja det kan du.