Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 14779
Hei
Da har jeg kommet opp i den situasjonen hvor en kompis ønsker å skyte heroin. Vi alle vet hva det kan medføre, og jeg har på mitt sterkeste frarådet det, selv om han har skutt mye rart før, bare ikke heroin.

Trenger kilder jeg kan klaske han i trynet med.
Jeg har skutt heroin ett par ganger. Jeg er ingen heroinist. Var det til hjelp?
Mexxy: Keep telling yourself that

At det finnes andre ting som er bedre å skyte? Altså, jeg kunne helt sikkert ha skutt en gang bare for å føle på det, men why bother, liksom. Hadde følt evig skam etter å ha satt et skudd, og det er ikke noe hate ovenfor de som faktisk gjør det, men bare min personlige mening som sikkert mange støtter. Lykke til, håper kompisen din ikke havner på kjøret
Sitat av Vitenskap Vis innlegg
Mexxy: Keep telling yourself that
Vis hele sitatet...
Jeg synes det var noe overpriset utblandet dritt. Skyter heller en Dolcontin. Forresten så er det over 1 år siden jeg var i nærheten av heroin.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Jeg synes det var noe overpriset utblandet dritt. Skyter heller en Dolcontin. Forresten så er det over 1 år siden jeg var i nærheten av heroin.
Vis hele sitatet...
Eller Mexxy?
Men jeg ser den, selvom sprøyter aldri har tiltalt meg på noe som helst måte før
Hva med å vise han bloodshoteyes sin tråd?

http://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
https://www.youtube.com/watch?v=nk26Ydj5038 eller søk INVISIBLE Part 1 til 6 om noen gidder og se hele.

hvordan har din kammerat det? har vel ikke det så knall om man går det skrittet og faktisk skyter ett skudd med noe sånt?

Kjenner noen folk som har mista nesten alt til den møkka der, og sånn som de sier samt mange andre som går på heroin, er at de fleste tror i starten at de skal klare og sette ett skudd i ny og ned uten og bli junkie (og går jo selvfølgelig rett vest som regel)

håper du klarer og få han til og la være.. prøv og finn problemet og ta problemet ved rota, er somregel mangel på andre gleder i livet som gjør at man søker opp sånn. gi han ett trekk med dmt i stede
Spør hva positivt han tenker vil komme ut av det skuddet, noe annet positivt enn et kortvarig rush? Er virkelig livet hans så håpløst at han ikke klarer å tenke lenger fram enn de neste seks timene? Tror han at om en uke, en måned, et år, vil han være glad for at han gjorde det eller angre?

BloodShotEyes sin tråd er så trist jeg leste den siste siden først, leste tittelen og gikk ut ifra at første post var en innføring i hvordan å skyte heroin. Fikk litt sjokk da jeg så at tråden startet med spørsmål om framgangsmåte, og så kan man følge den gradvise utviklingen gjennom to år. Den tråden burde trykkes opp som short story i hefter og gjøres til obligatorisk pensum i grunnskolen. Den er så ærlig at den virkelig treffer rett i hjerterota.
Nå har jeg ikke akkurat noen kilder å komme med. Men hadde det vært min kompis så ville jeg forklart hva jeg føler, og at jeg fraråder det på det sterkeste. Hadde han fremdeles våre fast bestemt på å skyte, så si du alltid vil være der for han. Om hverdagen hans skulle bli noe vanskeligere.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hei
Da har jeg kommet opp i den situasjonen hvor en kompis ønsker å skyte heroin. Vi alle vet hva det kan medføre, og jeg har på mitt sterkeste frarådet det, selv om han har skutt mye rart før, bare ikke heroin.

Trenger kilder jeg kan klaske han i trynet med.
Vis hele sitatet...
Det finner du ikke.

Tvert imot vil kilder fortelle deg at overraskende mange av dem som tok heroin sist uke (40%, i Australia erindrer jeg, google it yourself), ikke var direkte avhengig.

Heroin tar lang tid å bli avhengig av, og det kommer snikende.

For alle. Jeg gidder ikke legge ut om hvilket unikum jeg er, men for å si det sånn så prøvde jeg å slutte med heroin i to sammenhengende år. Hver jævla dag. Sekundet jeg sluttet var jeg i gang med et karriereløp de fleste kan drømme om. Så for å være litt innbilsk klyse; det sier jo litt om hva som skal til for å slutte med å røyke heroin.

Heroin fanger alle, sakte, men sikkert. Og de fleste slipper aldri løs. Kan ikke skjønne at noen, inkludert meg selv, noensinne trodde det var noe som kunne kontrolleres.

For en som skyter det kommer dødsdommen enda mye fortere. Jeg brukte 4 år ca på å bli avhengig. Det er 7 år siden. Heroin kan kontrolleres, jo sterkere du er, jo lengre. Men det kan ikke kontrolleres for evig tid. Ikke for noen.
Du mener vel ikke at 40% av menneskene i Australia brukte heroin sist uke? Jeg er ikke særlig god på googling, men det kommer vel an på hvordan du definerer det.
Dersom vennen din er helt bestemt på dette så tror jeg ikke det hjelper med kilder på noe som helst. Vi mennesker er dessverre ikke logiske og rasjonelle hele tiden. Jeg skjønner godt at du vil få han i fra det, og støtter forslaget om å vise han Bloodshots tråd.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Du mener vel ikke at 40% av menneskene i Australia brukte heroin sist uke? Jeg er ikke særlig god på googling, men det kommer vel an på hvordan du definerer det.
Dersom vennen din er helt bestemt på dette så tror jeg ikke det hjelper med kilder på noe som helst. Vi mennesker er dessverre ikke logiske og rasjonelle hele tiden. Jeg skjønner godt at du vil få han i fra det, og støtter forslaget om å vise han Bloodshots tråd.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
40% av de som injiserte heroin sist uke injiserte ikke hver dag den uken Seff ikke 40% av befolkmningen
Trenger man virkelig å fiske frem fakta i bøtter og spann for at folk skal forstå at dette ikke er lurt? Injisering av narkotiske stoffer byr på potensielle ulike problemer. Selvfølgelig er det farlig! Når man stikker en nål inn i en blodåre kan man stå i fare for å få mikroorganismer og urene stoffer inn i kroppen. Naturlig nok gjør det at en lettere står i fare for å pådra seg infeksjoner. Etter et bomskudd vil stoffet vil ligge der og irritere den muskelen eller huden du har truffet. Sannsynligvis vil det begynne å hovne opp rundt stikkstedet (noe som så klart gjør helvetes vondt). Flere narkotiske stoffer reduserer psykiske og fysiske ferdigheter blant annet. Generelt er man mer utsatt for helseproblemer og sykdommer tross at man kan komme langt ved å føre en mer hygienisk livsførsel med fokus på å unngå komplikasjoner på grunn av sprøytebruken samt riktig ernæring (dårlig ernæring er et svært utbredt problem).
Men er det egentlig nødvendig å utbrodere hvorfor dette svarte hullet ikke er noe man skal dykke ned i? De andre har helt rett i at avhengigheten kan komme svært snikende. Det begynner med en strek, og slik fortsetter tegningen. Alle har kontroll helt til de mister den. Denne avhengigheten er så dyptgående at det kan bli utrolig vanskelig å slutte med. Bedøvende, sløvende, svevende. Nedsatt kritikk og likegyldighet følelsesmessig. Daglige problemer blir plutselig diffuse og får liten betydning. Heroin vil bli din elskerinne, fristerinne og din verste fiende. Hverken du eller jeg er unike snøfnugg på noen måte. Vi har alle det samme lystsenteret, nucleus accumbens, som spiller en viktig rolle ved frigjøring av dopamin. Her finnes det millioner av nerveceller/nevroner, og dopamin har en virkning på disse ved å gi en følelse av belønning samt motivasjon til å gjenta opplevelsen. Alle ønsker jo å oppnå velbehag over tid, ekstase og intense øyeblikk. Motivasjonen til å gjenta avhenger av styrken på opplevelsen man har hatt. Det er ingen hemmelighet at Opiater/Opioder er svært vanedannende og gir kraftig rus. Jo da, det finnes en og annen som fremdeles klarer seg greit men det er så langt fra statistikken at det rett og slett blir for dumt å bruke disse enkeltindividene som eksempel. Når man vet alt dette? To pluss to er lik fire. Avhengighet til narkotiske stoffer er ikke like glamorøst som det kan virke når man sitter i godstolen med Trainspotting eller Blow på skjermen. Tenk litt over hvor mange som faktisk leser det vi skriver her på Freak.

Ta en titt på denne, forresten; https://www.youtube.com/watch?v=-9huWlXFA1s

The how and why of Heroin Addiction
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
40% av de som injiserte heroin sist uke injiserte ikke hver dag den uken Seff ikke 40% av befolkmningen
Vis hele sitatet...
Fordi de ikke fikk tak i heroin av forskjellige grunner, eller fordi de ikke var avhengig? Det er en vesentlig forskjell der.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Fordi de ikke fikk tak i heroin av forskjellige grunner, eller fordi de ikke var avhengig? Det er en vesentlig forskjell der.
Vis hele sitatet...
Poenget var at de ikke var avhengige. Tenk deg at nesten halvparten av heroinbrukerene ikke er fysisk avhengig av stoffet. Det som var det overraskende.
hva tror folk om denne?
https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg
selv så sier jeg meg ganske enig
Sitat av Alge Vis innlegg
hva tror folk om denne?
https://www.youtube.com/watch?v=ao8L-0nSYzg
selv så sier jeg meg ganske enig
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i rat heaven teorien med avhengighet, men videoen utelukker en del ting. Eksempelvis kan mennesker som har det veldig bra begynne å bruke heroin her og der fordi det ganske enkelt er godt. Sett at så blir vedkommende avhengig, og når vedkommende ikke har tilgang på dopet har ikke vedkommende det godt noe mer. Nå er ikke lenger vedkommende i rat heaven grunnet den fysiske avhengigheten i seg selv og derav fortsetter avhengigheten.
God vinkling av saken og sier ikke at det ikke er tilfelle, men poenget er at det er lettere og slutte uansett vist man har det bra og har ting å gjøre. Tror det er for det meste de som er i "rat heaven" som har desidert størst sjanse og klare og slutte (uavhengig av følelser)
Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til kompisen din, men er han en nær venn bør det å se han dønn seriøst i trynet og si at du bryr deg om han og ikke vil at han skal gå ned den veien være nok. Etter å ha vært i et rusmiljø og sprengt grenser får en et helt annet syn på rusmidler. Heroin er nå bare et kjemisk symbol som fungerer på et dokumentert vis. Folk glemmer de er sårbare, og at det å være narkis fort kan bli et faktum. Tenker skikkelig livsfucka narkis-saker. Han som mista jobben, dama, unga, får leia betalt av nav og lander aldri helt på beina, bare en haug halvhjerta forsøk. Alle kjenner en.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Poenget var at de ikke var avhengige. Tenk deg at nesten halvparten av heroinbrukerene ikke er fysisk avhengig av stoffet. Det som var det overraskende.
Vis hele sitatet...
Hvordan i huleste villeste kan man måle hvor mange prosent av injiserende "ikke misbrukere" som er avhengig? Kommer folk å melder seg til den delen av staten som holder prosentvis overblikk, når de "merker" at de blir narkomane?

Jeg for min del har aldri satt et skudd, da jeg ville falle til å kalle meg narkoman (min egen "glorifiserte" mening) i det sekundet jeg perforerer huden. Selvom jeg kanskje egentlig har vært/er det allerede pga endel amfetaminmisbruk.
Altså, når man begynner å skyte dop så er det så sykt lett å overdosere og dø.
Kjenner flere som bare hadde hatt den nye hobbyen en liten stund før de havnet i pennalet.
Når vi først begynner å snakke om avhengighet er det vel verdt å tenke litt på rusmidlenes virkning på hjernen også? Dette har jeg jo allerede skrevet om, men vi er altså fra naturens side utstyrt med et lystsenter/belønningssenter i hjernen (nucleus accumbens). Hensikten med innebygde, rusfremkallende stoffer er for å sikre menneskeartens overlevelse. Frigjøring av signalsubstansen Dopamin gir motivasjon til å gjenta aktiviteten og en behagelig følelse av belønning. Aktiviteter som frigjør slike naturlig stoffer er f.eks sex, omsorg for barn, spising, oppdagelsesferd og ekstremsport. Selv om denne produksjonen i bunn og grunn skal virke positivt og bidra til individets selvoppholdelsesdrift kan inntak av eksterne kjemikalier forstyrre den naturlige balansen. Gjerne gli over til avhengighet og rusgiftsøkende atferd. Vi er jo født med et behov for slike oppløftende sinnstilstander. Har som sagt skrevet mer om dette her allerede, dog; http://freak.no/forum/showpost.php?p...45&postcount=7

Selvfølgelig er dette et komplekst og sammensatt problem men jeg mener nå at mekanismene i hjernen spiller en stor rolle når det kommer til avhengighet. Greit å vite, i alle fall! Spennende å lese om.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
...
Trenger kilder jeg kan klaske han i trynet med.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare klaske han i trynet?
Da skjønner han i det minste at du mener alvor før du legger frem argumentene.
Jeg har ingen erfaring fra injisering. Men denne utrolige praten på TED forklarer noe om en sitt syn på avhengighet. LINK. Foredraget er omtrent 20 minutter langt og kommer fra en som ville lære om avhengighet pga. rusmissbruk i familien. Dette tar for seg møter med blant annet leger og phd. ved kjente universiteter. Synes fremlegget tar for seg en svær viktig del ved avhengighet, nettopp det sosiale. Dette er ikke ment som et argument. Men siden du spør om noe som kan være verdt å vise kompisen din, så tenkte jeg på dette.
Rusen er sannsynligvis jævlig deilig og man vil ha det igjen, kanskje man overbeviser hodet at jeg kan ta heroin engang i uken uten sprøyte? boom you addict.
Det er mye rusmidler jeg har vært interessert i, men heroin vil jeg ikke vite fordi jeg er redd for at rusen vil/er deilig.

Mexxy: Du er tydeligvis veldig glad i rusmidler, trur din heroin forsøk må ha gitt negativ resultat eller forverret din situasjon.
Knasker benzo og bruker opiater til vanlig, det er pretty hardcore rusmiddel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du bør iallefall advare kameraten din om at han kan få en helvetes forstoppelse av heroin. Det sløver muskulatur av den typen hjertet er, og "tarm-musklene" som driver skiten gjennom tarmen er av samme type. Hvem vil vel ha forstoppelse, i tillegg til å være narkoman?
Jeg tror forstoppelse er ett av de mindre problemene han kan risikere ved å sette heroin iv. Mener ikke å bagatellisere fordøyelsesvansker, men å dø av en overdose eller få en alvorlig infeksjon regner jeg som adskillig vere.
Denne tråden er jo ikke helt fersk, så jeg lurer på hvordan det gikk. Satte han den sprøyta, eller klarte du å få han i fra det?
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg tror forstoppelse er ett av de mindre problemene han kan risikere ved å sette heroin iv. Mener ikke å bagatellisere fordøyelsesvansker, men å dø av en overdose eller få en alvorlig infeksjon regner jeg som adskillig vere.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Forstoppelse kan bli et større problem om du lar det vokse NSFL
Sist endret av Hater; 10. mars 2016 kl. 20:17.
Broren min døde for snart 10 år siden nå da han tok overdose av heroin... Vet ikke hva jeg kan si, annet enn at du må få han til å ikke bruke heroin.. Kanskje jeg er sau blant ulver her, men om du får han til å slutte all dop, så er du den beste vennen han noen gang kan ha.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Mexxy: Du er tydeligvis veldig glad i rusmidler, trur din heroin forsøk må ha gitt negativ resultat eller forverret din situasjon.
Knasker benzo og bruker opiater til vanlig, det er pretty hardcore rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Godt mulig det var dårlig heroin. Jeg vet ikke. Har aldri slått tanken å gidde å prøve igjen, når jeg kan få apotekvarer som har omtrent like god effekt (eller bedre). Opioider som både aktiverer opioid-reseptorer og blokkerer NMDA-reseptorer (f.eks Metadon eller Ketorax) ville jeg valgt over heroin, nettopp fordi de har egenskaper som gjør dem mer euforisk enn heroin. Ja, jeg er rus-avhengig, men heroin bruker jeg ikke og har ikke tenkt å bruke det heller. Poenget mitt var at ikke alle blir avhengige, men risikoen er selvfølgelig der.

Jeg oppfordrer selvfølgelig ingen å ruse seg, uansett hva det måtte være, men når noen har valgt noe som åpenbart kan være skadelig eller veldig vanedannende, så vil de nok mest sannsynlig gjennomføre det uansett. Alle vet mer eller mindre risikoen ved å injisere heroin. Eller har kompisen din etter en eller annen form for alvorlige lidelser som medfører svekket dømmekraft?

(Og ja, jeg var allerede både benzo og opiat-avhengig lenge før jeg prøvde heroin hvis noen lurte)
Sist endret av Mexxy; 10. mars 2016 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hater Vis innlegg
Forstoppelse kan bli et større problem om du lar det vokse NSFL
Vis hele sitatet...

Den tråden var bare hysterisk morsom.
Skal ikke fraråde deg å gjøre det, men har man gjort det er det ingen vei tilbake! Så digg er det.

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Skal ikke fraråde deg å gjøre det, men har man gjort det er det ingen vei tilbake! Så digg er det.
Vis hele sitatet...
Det rushet/kicket man får er ubeskrivelig.
Sist endret av A-tillah; 10. mars 2016 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Rusen er sannsynligvis jævlig deilig og man vil ha det igjen, kanskje man overbeviser hodet at jeg kan ta heroin engang i uken uten sprøyte? boom you addict.
Det er mye rusmidler jeg har vært interessert i, men heroin vil jeg ikke vite fordi jeg er redd for at rusen vil/er deilig.

Mexxy: Du er tydeligvis veldig glad i rusmidler, trur din heroin forsøk må ha gitt negativ resultat eller forverret din situasjon.
Knasker benzo og bruker opiater til vanlig, det er pretty hardcore rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Godt mulig det var dårlig heroin. Jeg vet ikke. Har aldri slått tanken å gidde å prøve igjen, når jeg kan få apotekvarer som har omtrent like god effekt (eller bedre). Opioider som både aktiverer opioid-reseptorer og blokkerer NMDA-reseptorer (f.eks Metadon eller Ketorax) ville jeg valgt over heroin, nettopp fordi de har egenskaper som gjør dem mer euforisk enn heroin. Ja, jeg er rus-avhengig, men heroin bruker jeg ikke og har ikke tenkt å bruke det heller. Poenget mitt var at ikke alle blir avhengige, men risikoen er selvfølgelig der.

Jeg oppfordrer selvfølgelig ingen å ruse seg, uansett hva det måtte være, men når noen har valgt noe som åpenbart kan være skadelig eller veldig vanedannende, så vil de nok mest sannsynlig gjennomføre det uansett. Alle vet mer eller mindre risikoen ved å injisere heroin. Eller har kompisen din etter en eller annen form for alvorlige lidelser som medfører svekket dømmekraft?

(Og ja, jeg var allerede både benzo og opiat-avhengig lenge før jeg prøvde heroin hvis noen lurte)
Vis hele sitatet...
Mye av problemet med heroin illustrerer dere her.

Jeg har sett mangfoldige personer bli avhengig av heroin; av dårlig, av god, injisert, røykt, sniffet, mikset - alle tenkelige bruksmønstre.

Men jeg har ALDRI sett noen bli avhengig av å ta det én gang.

Sitat av KaiN Vis innlegg
Rusen er sannsynligvis jævlig deilig
Vis hele sitatet...
Deilig ja; i nærheten av hva du ser for deg? ...Miiiilevis unna.

Sitat av Mexxy Vis innlegg
Godt mulig det var dårlig heroin. Jeg vet ikke. Har aldri slått tanken å gidde å prøve igjen
Vis hele sitatet...
...Greit nok at de fleste vurderer å ta det igjen, men den generelle skuffelsen og overraskende svake suget etter å oppleve heroin igjen er helt textbook.

Hvilket leder til resonnementer av typen:

Sitat av Mexxy Vis innlegg
Ja, jeg er rus-avhengig, men heroin bruker jeg ikke og har ikke tenkt å bruke det heller. Poenget mitt var at ikke alle blir avhengige, men risikoen er selvfølgelig der.
Vis hele sitatet...
...Og plutselig er det veldig lett

Sitat av KaiN Vis innlegg
kanskje man overbeviser hodet at jeg kan ta heroin engang i uken uten sprøyte?
Vis hele sitatet...
Det er knapt unntak til disse generelle reglene for heroinflørt:

1) Rusen er milevis unna hva en har forestilt seg,

2) Suget den påfølgende dagen er ikke-eksisterende nærmest.

3) 1) + 2)Heroin gir ikke det akutte suget og den ubeskrivelige rusopplevelsen - hvilket må bety at heroin rett og slett ikke er vedkommendes "cup of tea".

4) Heroin dukker opp igjen i en tilfeldig situasjon, eller når en bare kjeder seg en dag. Av 3) følger det at terskelen nå er laaaangt lavere enn før.

5) 1)-4) Blir gjentatt med bittelitt høyere frekvens for hver gang. Samtidig er det en totalt neglisjerbar økning i andelen av tankene du ruller gjennom i løpet av et døgn som toucher heroin.

6) Er systemets variabler de samme så er faktisk denne marginale akkumuleringen av heroinforekomster i hjernebarken din noe som vil fortsette, og alle vet hvor det ender.

Har man begynt å ta heroin bare 1 gang i måneden så kan man i teorien klare seg helt fint hele livet med det. I praksis så kjører heroinen fiskekrokene sine lengre og lengre inn i underbevisstheten din.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syntes som vanlig Tom, beskrev og fortalte ting mye som de faktisk er. Heroin er et gift som kommer snikende, og tar over livet ditt før du har det minste peiling. Jeg begynner og nærme meg over 25 år meg heroin bruk.(og jeg dropper og si hvor gammel jeg faktisk er). Heroin fanger ALLE,(seff med unntak), men de fleste blir faktisk hooked, og jeg lover ALLE her på forumet, det er IKKExet liv man vil leve. Jeg husker hvor jævla spennende det var første gang jeg skulle ta dop, måtte seff skyte det opp, , det gjikk ikke mer enn none få uker, 4-5 MAX, før jeg var 100% ADDICTED! Og så har jeg brukt resten av livet, er ikke 40 år gammel engang, på og prøve og ornde opp i alle problemene som følger med det jævla dop bruket. Poenget mitt her er vel bare, GJØRxALTxDUxKANxFORxOGxHOLDExDEGxSELV,xKOMPISENxDINxOGxALLEx ANDRExDUxELSKERxUNNAxDETxDRITTETxDER!!!!!
▼ ... over et år senere ... ▼
Vært der, gjort det.
Han lyktes i det. Tok ikke heroin den gangen. Nå har jeg vært rusfri fra alt annet i 57 dager.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er ganske nysgjerrig og vil prøve det meste en gang.

For et par år siden testet jeg heroin IV. Aldri gjort det igjen, ikke planer om det heller.

Det eneste rusmiddelet jeg bruker noenlunde fast er cannabis. Fast ansatt og skikkelig kar
SÅ BRA! jeg unner ingen det jeg lever med, og jeg har det liksom godt med puter oppunder armene.

s
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flink jente
Ingulf's Avatar
Jeg forelsket meg i heroin første gang jeg skjøt det. Jeg har skutt speed i ca to år, så når jeg skulle prøve heroin skulle jeg selvfølgelig skyte det. Dette var i starten av april i år. Jeg hadde det veldig vanskelig i den perioden og lette desperat etter måter å distansere meg helt fra tankene mine, og etter bare første skudd, ville jeg ha mer. Jeg ble besatt. Ikke bryde jeg meg om hvor mye eller hvor sterk dopen var. På en periode på to uker, tok jeg to overdoser der jeg ble reddet av kompis som var klar over hvor uforsiktig jeg var, og som hadde nalokson. Jeg har alltid vert fullt klar over at man ikke kødder med narkotika, og jeg hadde allerede vert sprøytenarkoman i to år. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha så lite kontroll.. Håper du får snakket kompisen din fra det.
Skrem han med mulig blodpropp!

Heroinen er utblandet til de grader og spør om han vil ha det i årene.

Og det at man koker opp betyr ikke at man blir kvitt bakterier. For å få det sterilt må det koke noen minutter og det gjør man ikke ved raskt oppkok som når man mekker minus.
Sist endret av Naturgrønn; 30. april 2018 kl. 09:45.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan informere om at han dessverre skjøt heroin og havnet på kjøret. Han har prøvd å bli rusfri flere ganger nå, men har ikke helt klart det. Han sier også at han angrer. Siden den gangen har jeg også oppdaget at han har en bruker på forumet.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan informere om at han dessverre skjøt heroin og havnet på kjøret. Han har prøvd å bli rusfri flere ganger nå, men har ikke helt klart det. Han sier også at han angrer. Siden den gangen har jeg også oppdaget at han har en bruker på forumet.
Vis hele sitatet...
denne tråden husker jeg fortsatt som den var igår.. er glad jeg nektet ham å skyte dette drittet da vedkommende foreslo det hjemme hos meg den gangen.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyker bare innimellom nå, hasj.
Sitat av Ingulf Vis innlegg
Jeg forelsket meg i heroin første gang jeg skjøt det. Jeg har skutt speed i ca to år, så når jeg skulle prøve heroin skulle jeg selvfølgelig skyte det. Dette var i starten av april i år. Jeg hadde det veldig vanskelig i den perioden og lette desperat etter måter å distansere meg helt fra tankene mine, og etter bare første skudd, ville jeg ha mer. Jeg ble besatt. Ikke bryde jeg meg om hvor mye eller hvor sterk dopen var. På en periode på to uker, tok jeg to overdoser der jeg ble reddet av kompis som var klar over hvor uforsiktig jeg var, og som hadde nalokson. Jeg har alltid vert fullt klar over at man ikke kødder med narkotika, og jeg hadde allerede vert sprøytenarkoman i to år. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha så lite kontroll.. Håper du får snakket kompisen din fra det.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke søke hjelp?
Du har ikke brukt det lenge? April 2028?
Jeg får så vondt inni meg når jeg leser slikt som dette.
Hvorfor har så mange så mye de sliter med? Er det presset med å.være ung, eller hva er det?
Og finnes det ikke hjelp?
Det virker som om vi er så mange som sitter i hvert vårt hjørne og tror at andre har det greit og fikser Livet.
Men vi.gjør ikke det.
Mylig jeg er naiv,men tenker liksom at det hadde hjulpet hvis vi hadde visst om hverandre, og prata og støtta hverandre.
Ikke vært hver for oss.
2018, selvfølgelig!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan informere om at han dessverre skjøt heroin og havnet på kjøret. Han har prøvd å bli rusfri flere ganger nå, men har ikke helt klart det. Han sier også at han angrer. Siden den gangen har jeg også oppdaget at han har en bruker på forumet.
Vis hele sitatet...
Veldig trist å høre uavhengig av sannsynlighet er det alltid utrolig trist..
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Hva med å vise han bloodshoteyes sin tråd?

http://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvordan det går med han? Ser det ikke har vært aktivitet siden februar