Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6902
Har forsøkt å søke rundt men fant ikke noe på dette. Har Googlet, men uten spesielt hell.

Spørsmålet mitt er rett og slett: hvordan hvitvaske bitcoins?

Vet om localbitcoins.com men er lite keen på å bruke denne siden da brukerne der virker inaktive og ser ikke for meg at noen vil komme med store summer cash, nok til å gjøre om en god sum bitcoins til cash, for å så hvitvaske dem til hvite penger.

Er det noen annen måte å få "svarte"bitcoins til å bli hvite penger?
Hvordan har du fått tak i dise bitcoinsa?

Hvis du har opptjent disse "lovlig" skal det ikke være noe problem etter hva jeg kan se å veksle de inn hos en nettside/tjeneste som kjøper bitcoins og overfører penger til deg via bankkonto osv. Men du må skatte 28% ettersom skatteetaen ser på dette som formueobjekt og skatteloven bestemmer at gevinst ved salg av formuesobjekter er skattepliktig inntekt.

Kilde: http://www.skatteetaten.no/no/Radgiv...-konsekvenser/

Men om du har opptjent bitcoins på ulovlige metoder og ikke vil bli sporet av de du har vært i kontakt med er det en annen sak. Hvis du beskriver hvordan du har opptjent bitcoinsa vil det bli lettere å komme med forslag
coinmap.org kan du se steder i Norge som godtar bitcoin.

Er ganske få og obskure butikker som godtar bitcoin, fant en liste som inneholder de samme stedene nevnt på coinmap.org: why shops in norway decide to accept bitcoin

Kan hende det enkleste er å finne en butikk i f.eks. England som godtar bitcoins og som selger en vare noen du kjenner har lyst på. Julegaveshopping? Da slipper du å tenke på skatt osv.
Har ikke bitcoinsene for øyeblikket, men de kommer, og den dagen må jeg vite hvordan jeg skal kunne få de ut til hvite penger. Hvordan jeg anskaffer de ønsker jeg ikke å nevne på et åpent nettforum.

Coinmap virker jo nice, kunne sikkert kjøpt en del ting, men blir litt bortkasta føler jeg, da jeg heller vil kunne betale regninger og andre dagligdagse ting

Er ingen darknetmarketvendor her inne som ønsker å dele en erfaring? Vil tro disse sitter på en del svarte bitcoins.

Edit: jeg vil tro dette er veien å gå https://en.bitcoin.it/wiki/How_to_ac...all_businesses
Sist endret av slaskekladden; 4. februar 2016 kl. 08:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Er ingen darknetmarketvendor her inne som ønsker å dele en erfaring? Vil tro disse sitter på en del svarte bitcoins.
Vis hele sitatet...
Ingen vendor med vett i behold ville diskutert noe slikt åpent på clearnet, selv anonymt.

Vil tro det letteste og relativt sikkert er noe slikt som dette:

1. Send bitcoin gjennom en tumbler noen ganger, bruk gjerne flere forskjellige tumblere.
2. Møt opp med noen fra localbitcoins face-to-face, gjerne i en annen by enn du bor i, og selg bitcoin for kontanter. Hold deg under et vist beløp, f.eks. 10k for hver gang og spre det opp til flere selgere hvis du trenger mer. Ikke oppgi navn eller andre personlige detaljer, og gå gjerne med briller og lue for at fjeset ikke skal bli altfor gjenkjennelig for selgeren eller eventuelle overvåkingskamera.
3. La kontantene være i fred en stund, og ikke betal eller sett inn i banken veldig store summer på en gang. Istedet spre opp betalingene for småting, f.eks. mathandel etc.

Så lenge det ikke er snakk om mange hundre tusen eller millioner vil nok dette gå fint. Politiet må jobbe veldig, veldig hardt for å ha sjans å spore det til deg.
Sist endret av Grix; 4. februar 2016 kl. 08:41.
Det er ikke helt hvitvasking, men du kommer et stykke på vei med et bitcoin debitkort.

https://bitplastic.com/

Why
BitPlastic.com?

BitPlastic offers the world's ONLY Bitcoin debit card, enabling you to convert Bitcoin to CASH which you can withdraw anonymously from ATMs around the world.

BitPlastic delivers your Bitcoins FAST, never asks for documents or verification, has no volume limits, provides a Bitcoin ATM card, enables you to Accept Bitcoin payments and allows you to sell Bitcoin easily for CASH!
Vis hele sitatet...
Det er selvfølgelig en viss risiko for at brevet med kortet blir åpnet i tollen, men ellers er det bare å ta på hettegenseren og stikke innom en minibank. Jeg vet ikke om de tilbyr virtuelle kort, men det er uansett ikke så lurt. Du vil ikke koble kortet til navn og adresse.

Artig FAQ: https://bitplastic.com/bitcoin-questions

De påstår at de er "the one and only", men jeg mener jeg har sett andre aktører. Du kan prøve søkestrengen "bitcoin debit card" og se om du finner noen. Jeg ville uansett startet med et beskjedent beløp, de har en sertifikatfeil på nettstedet, noe som kanskje ikke er spesielt tillitvekkende.
Vist du går for btc debit card anbefaler jeg og skaffe drop adresse / post boks.
https://bitmixer.io/ godt brukt tjeneste på r/bitcoin. Har også brukt denne selv noen ganger, aldri hatt noen problemer.

...og ta ut pengene via hvilkensomhelst exchange.
Sist endret av Nenzo; 4. februar 2016 kl. 14:15.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Selg de for en annen type cryptocoins, så kjøp nye bitcoins med de igjen. Da vil det være vanskelig for andre å spore opphavet da de må overvåke mer enn en blockchain. Ta det i steg også med mellomstore runde summer, så det er mange andre transaksjoner med samme verdi. Husk at mange av adressene til bitcoin mixers er kjente, så om du velger å bruke en kan det være mulig for andre å se at du har brukt en mixer, men ikke nødvendigvis hvor pengene kom fra i utgangspunktet.
Sist endret av Synderen; 4. februar 2016 kl. 16:13.
Sitat av Mercedes Benzo Vis innlegg
Det er ikke helt hvitvasking, men du kommer et stykke på vei med et bitcoin debitkort.

https://bitplastic.com/



Det er selvfølgelig en viss risiko for at brevet med kortet blir åpnet i tollen, men ellers er det bare å ta på hettegenseren og stikke innom en minibank. Jeg vet ikke om de tilbyr virtuelle kort, men det er uansett ikke så lurt. Du vil ikke koble kortet til navn og adresse.

Artig FAQ: https://bitplastic.com/bitcoin-questions

De påstår at de er "the one and only", men jeg mener jeg har sett andre aktører. Du kan prøve søkestrengen "bitcoin debit card" og se om du finner noen. Jeg ville uansett startet med et beskjedent beløp, de har en sertifikatfeil på nettstedet, noe som kanskje ikke er spesielt tillitvekkende.
Vis hele sitatet...
e-coin.io , xapo.com , cryptopay.me
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva med å selge bitcoinsa for cash og gi 105 tusen til en venn. Deretter overfører vennen din 100 tusen til deg og sier det er gave. Fra 2014 er gave skattefrie. Noen tanker om dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Hva med å selge bitcoinsa for cash og gi 105 tusen til en venn. Deretter overfører vennen din 100 tusen til deg og sier det er gave. Fra 2014 er gave skattefrie. Noen tanker om dette?
Vis hele sitatet...
Du må fortsatt kunne dokumentere gava, og den som ga gava kan åpenbart få beskjed om å dokumentere opphavet til pengane som utgjer gava.

Får du selt bitcoins som cash er jo 100-200k relativt uproblematisk for privatpersoner å kvitvaske som ei enkelthending. Stapp det i madrassen, og kjøp biff for pengane. Skatteetaten forventer ikkje at du har kvitteringer for alt, så lenge du har et rimelig forbruk.
Å dokumentere gaven er uproblematisk fordi det kommer jo fra den snille parten. JEG har tjent 105 tusen kroner ulovlig, mens vennen min har nok penger i banken til å gi meg en "gave" på 100 tusen. Dokumenteringa kan være at personen av (u)relevante grunner ønsker å gi penger i gave til en person. Konsekvensen er at den snille personen har bidratt i noe ulovlig og har 105 tusen svarte penger under madrassen sin.