Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1587
sertifisert idiot
Heisann alle sammen,

Jeg og en kompis begynnte for ca 1 års tid siden å kjøpe disse små usb asic minerne til å mine BTC, og det fungerte forsåvidt greit i en periode.

Nå har vi i overkant av 30 stk, men får bare brukt 10 av disse. Når jeg prøver å plugge i flere i maskinen, så får jeg opp diverse driver feil, eller beskjed om at jeg har brukt opp alle USB enhetene maskinen kan tilby.

For å løse problemet, kjøpte vi oss en 20 ports powered USB hub (Link til lignende produkt) og trodde at vi nå hadde mulighet til å bruke alle brikkene, men den gang ei. Samme feilmld, og fortsatt kan vi ikke kjøre alle brikkene

Noen her inne som har en god løsning på dette problemet? evt andre tips? ser mange bruker andre mining "programmer". Kunne dette hjelpe på problemet?

PS, jeg vet at dette ikke er noe å bli rik av, er mer for gøy

Info om oppsett:
USB miners: 30
USB hub: 20 slot, powered
Mining pool: Bitminter
Programvare: Bitminter

Linker:
USB miner: Klikk her!
USB HUB: Klikk her!
Bilde av oppsett: Klikk her!

Takker på forhånd for svar!

Glemte OS, hvis det har noe å si: Win 7 PRO 64 bit
Sist endret av cyberlink93; 20. januar 2015 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
sertifisert idiot
Trådstarter
Ingen her som har kjenskap til disse minerne altså?
Hvorfor kjøpte du nr 12 når nr 11 ikke fungerte? Prøvd med en annen pc? Godt mulig at det er en limit i driverne for HK.
sertifisert idiot
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg
Hvorfor kjøpte du nr 12 når nr 11 ikke fungerte? Prøvd med en annen pc? Godt mulig at det er en limit i driverne for HK.
Vis hele sitatet...
Vi kjøpte i bulk når det var billig, starta med 10, og kjøpte 20 til
Saken er at jeg har forhørt meg med en 3. person, og han har samme HK og nesten samma deler som meg, og han har ikke det problemet.
Hvis du googler litt vil du se at folk bruker opptil 50+ brikker på en maskin, og ingen av dem melder om problemer...
Du kan prøve å kjøpe en raspberry pi eller noe slikt og koble dem til det i stedet. Mulig linux kjører mange USB tilkoblinger samtidig bedre enn windows.
Vist jeg ikke tar grundig feil så får hver ny USB-COM dings du kobler til pc'n tildelt ett nytt COMportnummer, slik at om du plugger i en miner så får den "COM3" og du napper den ut og plugger inn en ny så får den nye "COM4", selv om du har plugget ut den som brukte COM3, for å toppe heile skiten så kan den som hadde COM3 få COM5 om du plugger den inn i en annen USB port enn du gjorde første gangen du plugget den i. Ville prøvd å gå inn i enhetsbehandling (høyreklikk på min datamaskin -> behandle) og manuelt ryddet i COM port nummer. Win takler vel bare opp till COM99 eller no..
På mine 4 minere(Avalon Nano og Antminer U2) har jeg hatt det samme problemet en gang før. Det har skjedd om jeg har glemt å sette inn strømforsyninga til usb huben og det er pc'ns usbport som prøver å drive 4 minere+vifte.

Jeg ser du har 1,5 ampere til rådighet. Jeg har 2A på min 10 porters hub.

Prøv en annen løsning med strøm til de erupterne. Dine trekker vel over 500mA så da kan du enkelt og greit bare gange deg opp med antallet du har i hub'n så finner du strømforbruket. Også bør du helst ha mye kraftigere strømforsyning enn hva alt trekker totalt så den ikke må gå på maks hele tiden.

På mine 4 minere(Avalon Nano og Antminer U2) har jeg hatt det samme problemet en gang før. Det har skjedd om jeg har glemt å sette inn strømforsyninga til usb huben og det er pc'ns usbport som prøver å drive 4 minere+vifte.

Jeg ser du har 1,5 ampere til rådighet. Jeg har 2A på min 10 porters hub.

Prøv en annen løsning med strøm til de erupterne. Dine trekker vel over 500mA så da kan du enkelt og greit bare gange deg opp med antallet du har i hub'n så finner du strømforbruket. Også bør du helst ha mye kraftigere strømforsyning enn hva alt trekker totalt så den ikke må gå på maks hele tiden.
Sist endret av GalaxyS3; 24. januar 2015 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.