Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 11501
Heisann
Jeg har lyst til å starte på et prosjekt hvor jeg lager et opptaks system som sender fra et webcam typ sånn: https://ebay.to/3h5CU7q (bitly link)
til Raspberry Pi som deretter sender det til en server jeg har i huset.

Men har et problem med dette, hva er fremgangs metoden til dette?
Kan litt basic python og html.

For å forklare på en annen måte.
Webcam koblet til Rpi. Rpi detecter at det er motion i bildet. Rpi tar bilde og sender det til en server.
Rpi blir på wifi.

Trenger ikke fulldetaljert vis dere ikke vill men f.eks forklare meg at jeg må gjøre det og det, så jeg kan se på en guide som viser hvordan jeg gjør det.
Last ned MotionEye OS og installer på minnekort, sett i RPi og koble kamera til Pi'en. Alternativt kan MotionEye også lastes ned som en programpakke til et mer "brukende" operativsystem du velger selv (motioneye OS rent er et embedded OS og du får ikke brukt Pien til andre ting enn det MotionEye OS leverer).

Hvis Pien ikke er kraftig nok til å stå for motion detection (Pi Zero er i grenseland) så kan du installere ren Motion på en kraftigere server og la Pien kun fungere som kamera streamer (sett den i Fast Camera mode etter du har satt opp MotionEye OS og kameraet slik du ønsker selv).
Sist endret av bashfoo; 18. august 2020 kl. 11:51.