Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4890
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
https://termux.com/ - FDroid og GPlay

Jeg hadde lyst til å bruke youtube-dl på mobilen, og såklart har noen laget terminal-emulator til Android

Guiden jeg fulgte krevde installasjon av Termux-API for tilgang til telefonen sin lagringsplass

Kode

pkg install vim
funker som man skulle tro, og snart ble jeg lei av å flytte rundt på filer

En del nisser (Blender nest) legger ut podcaster på YouTube, men ikke på vanlige steder. Denne snutten laster ned beste audioversjon, konverterer til mp3, og flytter den til aaAudio (alfabetisk øverst), som jeg kan få PocketCasts til å titte i og spille fra (Profile -> Files -> + -> Finn fila di). Smart AudioBook Player får det også til

Kode

#!/bin/sh

youtube-dl -f 'bestaudio' --ignore-errors --extract-audio --audio-format mp3 $1 && mv *.mp3 /storage/emulated/0/Download/aaAudio/
Så hva bruker du termux til?

Har visst om Tasker lenge, men fortsatt ikke tatt det i bruk. Finnes sikkert overlapp. Og en måte å swipe-taste på i Termux
Jeg testet ut metasploit med termux og ble overasket hvor mye man kunne gjøre med denne hendige appen.
* SSH - Sier seg selv
* pirate-get - cli program til å søke på piratebay.
* Hender også at jeg hacker på noen hjemmelagde script. Termux er ikke det mest komfortable utviklingsmiljøet, men det virker.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ble utålmodig med skriptet over, og trodde det hadde hengt seg

Nedlastinga av en timeslang video tar 30sek, og viser hvor langt den har kommet. Etter det kverner ffmpeg i 3min for å konvertere til mp3, uten å gi mye lyd fra seg

Verbose-mode finnes for både youtube-dl og ffmpeg. Om jeg slår på for førstnevnte (-v) kommer det litt mer, men ikke i ffmpeg-progresjonen