Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1285
Hei et lite spørsmål

Jeg ble ansatt 1 september i fjor å jobbet frem til midten av januar i år.
Har vært sykemeldt siden midten av januar og kommer til å bli sykemeldt lenge , mest sannsynlig ut året og lenger

Det «lille» jeg opptjente i feriepenger i fjor skal komme idag, men så sier noen at jeg ikke kommer til å få dem siden jeg er sykemeldt?

Stemmer dette?

Arbeidsgiver har betalt lønn til meg under hele sykemeldingsperioden, de søker nav om refusjon til info
Sist endret av Bruker1234; 26. juni 2020 kl. 05:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk feriepenger selv når jeg var syk.
Trådstarter
38 7
Ok, var bare noen som påsto at jeg ikke ville få ferie penger for de få mnd jeg jobbet i fjor fordi jeg er sykemeldt i juni i år når de utbetales .
Da får jeg bare vente å se��
Feriepengene er jo opptjent i fjor så det har ingenting med dagens situasjon å gjøre.
Det eneste er vel når de utbetales som kan vike fra normalen.

Hvorvidt de betaler ut feriepenger nå istedet for eller sammen med sykepenger kan jo være litt forskjellig ettersom mange betaler ut feriepenger når den ansatte går ut i ferie.
Og noen kjører på fast dato.

Nå som du er sykemeldt har du jo ikke ferie/bruker ikke feriedager.

Lureste er nok å spørre arbeidsgiver om dette.
Trådstarter
38 7
Fått beskjed av arbeidsgiver at feriepengene fra i fjor er utbetalt.
Men jeg har ikke fått noe, de andre jeg har spurt har fått.

Her må namsmann ha vært inne å tatt alle feriepengene mine opptjent i fjor, som faktisk er mindre en det jeg blir trekt av namsmann i vanlig månedslønn
Du får sjekke lønnskvitteringene dine. Spesielt januar.