Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2413
Hei!

Er ny på forumet så beklager hvis jeg gjør noe feil. Sitter på en litt utslitt gamingpc som i hovedsak trenger et bedre grafikkort en gtx 1050 ti. Hørt noe rykter om at det kommer nye kort til høsten og at jeg burde vente. Er det sant eller vil jeg få god valuta for pengene nå?

Tenkte rundt 3000-4000kr


Takk for all hjelp
Du kan vente på nye kort men må vente litt før prisen går ned. Anbefaler å vente på et tilbud på f.eks rtx 2070, når det er gode tibud koster disse kortene rundt 4k.
Trådstarter
11 2
Takk for svar Ja jeg planla noe sånt før koronaen kom, men leste noe om at det er høyere priser nå pga etterspørsel på hardware og eurokursen. Er det vits å prøve å få tak i rtx 2070 til 4k?
Om maskina er gammel så bør du vurdere å oppgradere cpu også, selv om du kjøper ny gpu så er det ikke sikkert du vil få noe utbytte fra den om cpu blir flaskehals.
Det beste er om du hadde klart å vente til Black Friday i november, da får du henta mye flesk for de penga der
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Om maskina er gammel så bør du vurdere å oppgradere cpu også, selv om du kjøper ny gpu så er det ikke sikkert du vil få noe utbytte fra den om cpu blir flaskehals.
Vis hele sitatet...
Er som regel GPUen som er flaskehalsen da. CPU'er har holdt seg mye bedre over tid enn grafikkort. F.eks satt selv på en 3770k+GTX 670 kombo framtils relativt nylig og det var ingen tvil om hvem som var den største flaskehalsen der