Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6684
Hei.
Jeg har laget et Python-prosjekt med en py-fil, og flere wav-filer.
Når jeg er ferdig, skal jeg dele med Facebook-vennene mine.

Så hadde jeg tenkt å lage en web-link/nettside, de kan kan teste programmet i.

Hva er best av Django og Flask?
Vil du ha et svært rammeverk som gir deg ferdig adminpanel og haugevis av komponenter? Eller vil du ha et lite og fleksibelt rammeverk hvor det er er enklere å tilpasse alt slik man selv vil ha det?

Det er sjelden noe er "best" uansett hva man har tenkt å lage
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og det er uansett ikkje snakk om å bruke koden du har 1:1, men i django eller flask. Det er ikkje slik at det automagisk kjører programmet ditt, men med nettside som interface. Om du har bygd opp koden på fornuftig vis kan du fort gjenbruke klasser utan alt for mykje ekstraarbeid.
Takk for tips.
Skal prøve Flask
Du kan bruke flask eller Django. Faktisk så kan du også bruke andre løsninger ment til andre språk, som feks. Nodejs eller dotnet core.

Det som er kult med programmering, og spesielt webutvikling, er at det er veletablerte standarder. Du kan helt fint derfor lage logikken for wav filene dine i python, og deretter pipe output fra python programmet ditt gjennom nodejs, som igjen streamer dette tilbake til brukeren gjennom en proxy som nginx.

Skjønner at du er rimelig ny i gamet siden du fremdeles er på punktet der du er redd for å velge feil rammeverk, eller ute etter svar på "det som er best", så poenget mitt er at det finnes ikke noe som er best.

Man kan bruke 3 dager på å snekre sammen en websockets server som fungerer elendig i PHP med ratchets, eller 15 minutter i nodejs for en knallsolid server.

Eksperimenter heller med så mye som mulig, det er i mine øyne det viktigste man kan gjøre som utvikler.
Lurer bare på en ting.
Fungerer winsound sammen med Flask, for å spille av wav-filer?

Eller playsound?
Sist endret av davidentotre; 31. mai 2020 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei. Eller om det gjør det vil lyden bli spilt av på serveren.

For å spille lyd med Flask må du gjøre det på klientsiden med javascript.
Anbefaler deg egentlig å begynne med en Flask tutorial app, for så å bygge den om til det du har tenkt å lage etterpå.