Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6383
Hei dere.

For en tid tilbake ble min Macbook Air stjålet, og i den forbindelse låste jeg denne fra min iPhone. Det er snart gått 2 måneder siden jeg låste den, og jeg har selvfølgelig klart det underverket å glemme hvilket 4 siffer tall jeg har laget som kode.
Har prøvd å lese litt rundt om men finner ingen konkret måte å få låst den opp på. på iCloud.com kommer den opp men ikke noe måte der å låse den opp på, eneste jeg kan gjøre der er enten å spille av lyd eller fjerne enhet.
Er det noen av dere som har en løsning på hvordan dette kan gjøres?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://support.apple.com/en-us/HT204756

Sign in to icloud.com/find.
Select your Mac from the Devices menu.
Select Unlock. After you follow the steps to verify your identity, you'll see the passcode that you need to unlock your Mac.
You can look up your passcode for a limited time. If you forget your passcode or can't verify your identity to see it, take your Mac to an Apple Authorized Service Provider along with your proof of purchase.
Vis hele sitatet...
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Jeg har vårt inne på iCloud.com/find, og som sagt så er det eneste jeg får opp når jeg velger macbooken fra listen over enheter at jeg kan spille av en lyd på enheten, eller fjerne den.
Har du fått igjen maccen nå?
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Ja, maccen har jeg fått igjen.

Nå får jeg ikke opp alternativet om å skrive inn 4-sifret passord lengre heller, det kommer opp "Datamaskinen er deaktivert Prøv igjen om 60min" Etter 60 min går det direkte til "Feil kode, prøv igjen" uten at jeg verken har fått opp de 4 kodeboksene eller trykket på noe.
Sist endret av Alexulv; 18. mai 2020 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det står jo i klartekst kva du må gjere i sitatet i forrige innlegg frå meg. Ta med maskina og kvittering til autoriserte apple-sjappe.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Hadde håpet å slippe å gå til butikken for å ordnet det. Men får vel gjøre det da.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det står jo i klartekst kva du må gjere i sitatet i forrige innlegg frå meg. Ta med maskina og kvittering til autoriserte apple-sjappe.
Vis hele sitatet...
Den løsningen er for enkel. Mye bedre å stille 1000 spørsmål her.

:-D