Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5173
Finnes det en god plugin til chrome eller firefox som lar meg endre get og post requests før de blir sendt inn?

Jeg har en request som har veldig mange parametere, de utvidelsene jeg har prøvd til nå kan kun endre allerede lagrede requests som gjør det veldig tidkrevende å endre mange parametere.

Jeg kunne tenkt meg noe som popper opp før requesten fyres av hvor jeg kan endre dataen som sendes inn.
Jeg er avhengig av å kunne se responsen i en nettleser så curl eller fetch i konsollen er ikke helt optimalt.
Sist endret av random105675; 1. august 2019 kl. 13:53.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Er ikke helt det du spurte etter men Fiddler, ZAP, Burp er programmer som kan gjøre dette. Det er selvstendige programmer, og ikke plugins til nettleseren.
Det du ønsker er en HTTP(S) proxy. Synderen har allerede nevnt mange gode forslag, men Fiddler og Burp er vel de aller enkleste å ta i bruk. Disse stopper alle forespørsler som matcher (eller ikke matcher) det du har konfigurert, og lar deg endre ting før de blir sendt av gårde. Det er også mulig å sette opp automatiske regler, som omskriver en forespørsel på en spesifikk måte, eller endre på svarene som kommer tilbake igjen fra serveren.

Før så fantes det flere tillegg til nettlesere som hadde lignende funksjonalitet, men nettleserne lar deg ikke i like stor grad tukle med sånt lengre.
Sist endret av Dyret; 1. august 2019 kl. 14:46.
Takk for svar, har brukt burp suite til slikt tidligere men hadde håpet det var en enklere måte med lignende funksjonalitet så jeg slipper å fyre opp en VM eller en ekstra maskin hver gang jeg har behov.
Hvorfor må du fyre opp en VM eller en ekstra maskin for å bruke Burp?

Jeg klarer ikke engang å forestille meg en enklere måte å gjøre det på enn Burp. Requesten kommer jo opp i Burp direkte, så er det bare å modifisere i vei og sende videre.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvorfor må du fyre opp en VM eller en ekstra maskin for å bruke Burp?

Jeg klarer ikke engang å forestille meg en enklere måte å gjøre det på enn Burp. Requesten kommer jo opp i Burp direkte, så er det bare å modifisere i vei og sende videre.
Vis hele sitatet...
Hmm, var faktisk ikke klar over at burp suite var støttet på Windows.
Det gjør alt mye enklere.