Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 7094
Hei freaks!
Har i det siste kjørt mye pirat taxi med kompiser inni by'n og sånt, også legger jeg merke til at politiet så og si ALDRI bruker blinklys og fartsgrenser.
Er det ikke sånn at politiet har nett de samme trafikkreglene som resten av befolkningen så lenge de ikke er ute på oppdrag med blå lys?
Og dette har jeg lagt merke til over en 2-3mnd periode, så er ikke aktuelt at alle disse tilfellene har vert oppdrag uten blålys (om det er lovt da) heller.

Vurderer sterkt og følge etter purken med Gopro kamera en kveld og levere videoen til media dagen etter.
Er ikke for og være slem med purken, men det er så jæ*** kjipt og få X antall tusen lapper i bot for og ikke holde trafikk reglene, også styrer de på nett så de vil!

Flere som har lagt merke til det samme?
Er rimlig sikker på at de må følge nett de samme trafikkreglene som oss andre i trafikken, så visst noen er uenig i det må de gjerne komme med kilder!

Vil også legge til at jeg er ikke intresert i moralsk tilsnakk for at jeg var med og kjørte pirat taxi og at det heller ikke er lovt.
Go for it, ja, har lagt akkurat merke til det samme, tror jeg faktisk kommer til å stoppe politiet neste gang de ikke bruker blinklys. Noen som vet om jeg risikerer straff for å stoppe opp foran dem å gi dem en liten skjennepreken?

Det sykeste er at jeg ser det HELE TIDEN, det tilhører sjeldenhetene at jeg ser dem blinke. Dette gjelder Oslo.
Sist endret av pkk1990; 16. mai 2012 kl. 01:41.
Sitat av ssindreb Vis innlegg
Nice! go for it!!
Vis hele sitatet...
Frister noe voldsomt!
Ser kansje litt merklig ut for politimennene at de skal bli forfulgt men

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Go for it, ja, har lagt akkurat merke til det samme, tror jeg faktisk kommer til å stoppe politiet neste gang de ikke bruker blinklys. Noen som vet om jeg risikerer straff for å stoppe opp foran dem å gi dem en liten skjennepreken?

Det sykeste er at jeg ser det HELE TIDEN, det tilhører sjeldenhetene at jeg ser dem blinke. Dette gjelder Oslo.
Vis hele sitatet...
Kjør bak de, blink de inn til siden!
But brace yourself, tror ikke de blir så takknemlige, ville passet på og hatt alt av papir i orden

Mitt tilfelle gjelder Haugesund området.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Frister noe voldsomt!
Ser kansje litt merklig ut for politimennene at de skal bli forfulgt men



Kjør bak de, blink de inn til siden!
But brace yourself, tror ikke de blir så takknemlige, ville passet på og hatt alt av papir i orden

Mitt tilfelle gjelder Haugesund området.
Vis hele sitatet...

Go Haugesund! De fleste politi her i byen er dårlig uansett vil jeg si, flere av mine venner har havnet på glattcelle av SMÅ ting som mann lett kunne overse. (Diskutere mot politi etc >.>)

Så ja, når politiet skal være en drit mot deg så ville jeg vært en drit mot dem.
De må jo følge trafikkreglene hvis de ikke har utrykning, men du må huske at de kan ha utrykning uten blålys eller sirener.
Regner med at det er mye folk i byen når du kjører, og da bruker de jo såklart blålys, så de har nok ikke lov til det de gjør der du opplever det.

Har selv opplevd det mange ganger at de ikke følger reglene. For ikke mange helgene siden stod de og kikka dumt på meg når jeg stoppa for de fordi de kom fra høyre der jeg hadde vikeplikt. Virka som de ikke huska vikepliktsreglen så jeg endte bare opp med å kjøre - og da svingte de ut etter jeg hadde kjørt.
Sist endret av RainbowDash; 16. mai 2012 kl. 01:57.
Sitat av RainbowDash Vis innlegg
De må jo følge trafikkreglene hvis de ikke har utrykning, men du må huske at de kan ha utrykning uten blålys eller sirener.
Regner med at det er mye folk i byen når du kjører, og da bruker de jo såklart blålys, så de har nok ikke lov til det de gjør der du opplever det.

Har selv opplevd det mange ganger at de ikke følger reglene. For ikke mange helgene siden stod de og kikka dumt på meg når jeg stoppa for de fordi de kom fra høyre der de hadde vikeplikt. Virka som de ikke huska vikepliktsreglen så jeg endte bare opp med å kjøre - og da svingte de ut etter jeg hadde kjørt.
Vis hele sitatet...
Her jeg bor har vi en befolkning på 19 000 og et areal på 130kvadrat km, så ''by'n'' var vell gjerne litt feil ord og bruke, men sentrum da.
Så er ikke akkurat så veldig folksomt kan du si
Og når det er 3uniformerte politi biler ute og kjører treffer du de ganske ofte i helgene, og det er fae* ikke ofte de bruker blinklys asså!
SJukt hvor lite noen folk har å drive med. Vil heller anbefale å finne en fornuftig hobby i stedet for å følge etter politiet med kamera.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
SJukt hvor lite noen folk har å drive med. Vil heller anbefale å finne en fornuftig hobby i stedet for å følge etter politiet med kamera.
Vis hele sitatet...
En måte og se det på, den andre måten og se det på er vell at vi lever etter regler de skal sørge for at blir fulgt dagen lang, også gidde de ikke holde de selv en gang.
Klart det skaper reaksjoner!

Og hadde du lest tråden hadde du lest av dette ikke var en hobby, det var noe jeg la merke til.

Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Go Haugesund! De fleste politi her i byen er dårlig uansett vil jeg si, flere av mine venner har havnet på glattcelle av SMÅ ting som mann lett kunne overse. (Diskutere mot politi etc >.>)

Så ja, når politiet skal være en drit mot deg så ville jeg vært en drit mot dem.
Vis hele sitatet...
Ligger litt vekke, men fortsatt samme holdningene!
Utrolig irriterende da jeg alltid har en vennlig tone mot dem..
Forskrift om gående og kjørende trafikk:

"4. Når det er nødvendig eller til vesentlig lette i tjenesten, eller for opplæring til slik tjeneste, kan det som er fastsatt i eller i medhold av vegtrafikkloven §§ 4-9, fravikes av

a) fører av utrykningskjøretøy,
b) fører av annet kjøretøy i politiets tjeneste,
c) fører av kjøretøy som nyttes til vegarbeid eller liknende arbeid på eller ved veg, i regionvegkontorets kontrolltjeneste eller offentlig parkeringskontrolltjeneste. Likevel skal slik fører alltid overholde reglene i vegtrafikkloven § 6 (fartsregler) og i trafikkreglene § 13 (kjørefarten). Det samme gjelder bestemmelser om trafikklyssignal."

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html

Lov om vegtrafikk:

"§ 11. Unntak for utrykningskjøretøy m.m.

Kongen gir regler om adgang til å fravike det som er fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 5, 6, 7, 8 og 9 for fører av utrykningskjøretøy, fører av kjøretøy i polititjeneste og fører av vegarbeidsmaskin eller annet kjøretøy som nyttes til arbeid på eller ved veg. Det samme gjelder for fører av kjøretøy i regionvegkontorets tjeneste og offentlig parkeringskontrolltjeneste."

http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-002.html
IRC entusiast
dach's Avatar
Har lite tro på at det hjelper å kjøre rundt å filme Politiet som ikke bruker blinklys.
Ser for meg overskriftene.

"Breaking news!!! Politiet unnlot å blinke i kryss!"
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
En måte og se det på, den andre måten og se det på er vell at vi lever etter regler de skal sørge for at blir fulgt dagen lang
Vis hele sitatet...
...og det sier du etter å ha nevnt at dere kjører pirattaxi konsekvent i flere mnd'er?

you, my sir, are an idiot.

skaff deg en hobby som folk har nevnt.
Jeg så en politimotorsykkel kjøre over en gangbro her om dagen. Jeg var bare litt for treg å ta et bilde med telefonen.
Han kjørte forbi meg slik at blikkene våre møttes, noe gikk igjennom hodet hans ihvertfall. Enten det det var i gaten "faen, håper ikke han tar bilde" eller at han kjente meg igjen fra tidligere skal være uvisst.

Jeg synes det hadde vært moro å sende det inn til lokalavisen, men ikke så moro at jeg kommer til å legge meg med cammogear på noe som ligner en elgpost nedi her.
Skjønner egentlig ikke at du orker å bruke tid på å forfølge politiet en hel kveld. Men du gjør da som du vil
Sitat av somnium Vis innlegg
...og det sier du etter å ha nevnt at dere kjører pirattaxi konsekvent i flere mnd'er?

you, my sir, are an idiot.

skaff deg en hobby som folk har nevnt.
Vis hele sitatet...
Det handler jo om prinsippet. Synes du det er helt okey at politiet kjører rundt og straffer folk uten å følge sine egne regler engang? Og spar deg for personangrepene til en annen gang.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det handler jo om prinsippet. Synes du det er helt okey at politiet kjører rundt og straffer folk uten å følge sine egne regler engang? Og spar deg for personangrepene til en annen gang.
Vis hele sitatet...
vet du hva, om politiet blinker eller ikke bryr jeg meg fint lite om, jeg har viktigere ting å gjøre enn å fokusere på akkurat det.

prinsipp? nei, det er ikke en prinsippsak siden TS selv ikke følger de samme prinsippene.

jeg ler av idiotien og peker på hykleren.
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Ser for meg overskriftene.

"Breaking news!!! Politiet unnlot å blinke i kryss!"
Vis hele sitatet...
Når vi får 3000 tusen kr i bot for å ikke bruke det jævla blinklyset så hvorfor skal dem da ikke få det samme ??
Sitat av Srbija Vis innlegg
Når vi får 3000 tusen kr i bot for å ikke bruke det jævla blinklyset så hvorfor skal dem da ikke få det samme ??
Vis hele sitatet...
Fordi politi i tjeneste er unntatt store deler av vegtrafikkloven, det er ikke du.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Det handler jo om prinsippet. Synes du det er helt okey at politiet kjører rundt og straffer folk uten å følge sine egne regler engang? Og spar deg for personangrepene til en annen gang.
Vis hele sitatet...
Hvilke regler er det du gnåler om?
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Fordi politi i tjeneste er unntatt store deler av vegtrafikkloven, det er ikke du.
Vis hele sitatet...
Dette er jo tydeligvis tilfelle, men finner ikke noe skriftlig på det
i form av regelverk.

Ser jo tilfeller av dette ganske ofte - kjøring på rødt, parkering
på handicap-plass osv.

En ting er at de ved enkelte tilfeller er nødt å bryte allmenne
regler for å utføre jobben sin - noe annet er at de ved å nær
sagt konsekvent bryte reglene ikke akkurat inspirerer vanlige
trafikanter til å gjøre det samme.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Fordi politi i tjeneste er unntatt store deler av vegtrafikkloven, det er ikke du.

Hvilke regler er det du gnåler om?
Vis hele sitatet...
antar han mener lover, men han tar jo uansett feil siden det ikke er politiet i seg selv som har satt rammene for norsk lovverk.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
En ting er at de ved enkelte tilfeller er nødt å bryte allmenne
regler for å utføre jobben sin - noe annet er at de ved å nær
sagt konsekvent bryte reglene ikke akkurat inspirerer vanlige
trafikanter til å gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
du vet strengt tatt ingenting om de har gode grunner for å gjøre nettopp det, ettersom det ikke er påkrevd at de kjører blått / med sirener i alle situasjoner.
tvert imot, det er de færreste situasjoner som krever at de gjør det.

skal de lage en offentlig logg over hver gang de må bryte et trafikkregel uten å kjøre med blålys og sirener slik at kverulanter som TS er tilfreds?

give me a break.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Dette er jo tydeligvis tilfelle, men finner ikke noe skriftlig på det
i form av regelverk.
Vis hele sitatet...

Les hele tråden du.
https://www.facebook.com/utrykningsp...66813753344903

Dem kan fravike normale trafikkregler ved stille uttrykning dersom tjenesten krever dette.
Dem har lov å kjøre rundt uten noen form for lys på bilen i det hele tatt, men dette skal skje forsvarlig.

Altså ikke benyttes der det kan utsette andre for fare.
Det samme gjelder blinklys.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Er det ikke mer irriterende at nesten alle untatt oldiser holder fartsgrensene?

det er faktisk ofte sånn at om du holder fartsgrensen så blir folk irritert over at du kjører for sakte for dem.
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Forskrift om gående og kjørende trafikk:

"4. Når det er nødvendig eller til vesentlig lette i tjenesten, eller for opplæring til slik tjeneste, kan det som er fastsatt i eller i medhold av vegtrafikkloven §§ 4-9, fravikes av

a) fører av utrykningskjøretøy,
b) fører av annet kjøretøy i politiets tjeneste,
c) fører av kjøretøy som nyttes til vegarbeid eller liknende arbeid på eller ved veg, i regionvegkontorets kontrolltjeneste eller offentlig parkeringskontrolltjeneste. Likevel skal slik fører alltid overholde reglene i vegtrafikkloven § 6 (fartsregler) og i trafikkreglene § 13 (kjørefarten). Det samme gjelder bestemmelser om trafikklyssignal."

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html

Lov om vegtrafikk:

"§ 11. Unntak for utrykningskjøretøy m.m.

Kongen gir regler om adgang til å fravike det som er fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 5, 6, 7, 8 og 9 for fører av utrykningskjøretøy, fører av kjøretøy i polititjeneste og fører av vegarbeidsmaskin eller annet kjøretøy som nyttes til arbeid på eller ved veg. Det samme gjelder for fører av kjøretøy i regionvegkontorets tjeneste og offentlig parkeringskontrolltjeneste."

http://www.lovdata.no/all/tl-19650618-004-002.html
Vis hele sitatet...

Jeg har sett politi som gjør alt fra å kjøre i 80 i 60 sona, snakke i tlf mens dem kjører, ikke blinke, og kjøre på rødt lys flere ganger.

Men det Frankenweenie skriver ovenfor er sant, man kan ikke ta dem på det, fordi politiet kan bare referere til paragrafene, ville jeg tro.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg har sett politi som gjør alt fra å kjøre i 80 i 60 sona, snakke i tlf mens dem kjører, ikke blinke, og kjøre på rødt lys flere ganger.

Men det Frankenweenie skriver ovenfor er sant, man kan ikke ta dem på det, fordi politiet kan bare referere til paragrafene, ville jeg tro.
Vis hele sitatet...
Politiet har lov til alt du nevnte her, dersom det var en stille uttrykning som gjorde dette nødvendig i tjeneste.

Dog, skal Politiet helst unngå slike situasjoner og skal alltid oppføre seg varsomt og aktpågivende for å ikke skape farlige situasjoner.
Ser politiet bryter trafikk reglene hele tiden. Alt ifra og snakke i mobil mens de kjører til og ikke overholde vikeplikt. Alltid gøy å ligge bak politiet når de kjører i 80 i en 50 sone hehe
Politiet er mennesker de også, som alle andre, de kan gjøre feil og de kan glemme. Deres oppgave er å passe på at trafikkreglene ikke brytes, men du må huske på(som en sammenligning) at det alltid er enklere å påpeke andre personers rettskrivning enn din egen.

Det er et klassisk eksempel at polititjenestemenn ikke har på sikkerhetssele når de kjører, og folk reagerer på at publikum får bot om de ikke har det på, mens politiet selv kjører uten. For å adressere dette problemet spesifikt kan jeg si at det finnes små regler innad i etater, typisk politi/brann/ambulanse/forsvaret som kan frita dem fra å for eksempel bruke sikkerhetssele. Hvorfor spør du? Grunnen er at politi(og enkelte andre etater) skal kunne komme seg raskt ut av kjøretøyet for å, for eksempel, forfølge personer til fots.

Jeg ser ingen spesiell grunn til å la hver å blinke med blinklysene, selv for politiet, men som nevnt ovenfor, enkelte etater/organisasjoner kan ha egne regler som fritar dem fra enkelte handlinger som publikum kan bli straffet for. Jeg vil også nevne at jeg har full tiltro til politiet som en organisasjon, og i min filosofi skal politiet gjøre det som er mest hensiktsmessig for å løse det oppdraget de for øyeblikket holder på med, om det er å la hver å blinke, av en eller annen grunn, så har ikke jeg et problem med det. Det viktigste er at kriminalstatistikken går ned, og færre personer blir drept/ranet/voldtatt/<sett inn (u)ønsket kriminalitet her>.
Sist endret av Noorac; 16. mai 2012 kl. 16:02.
Sitat av Noorac Vis innlegg
Politiet er mennesker de også, som alle andre, de kan gjøre feil og de kan glemme. Deres oppgave er å passe på at trafikkreglene ikke brytes, men du må huske på(som en sammenligning) at det alltid er enklere å påpeke andre personers rettskrivning enn din egen.

Det er et klassisk eksempel at polititjenestemenn ikke har på sikkerhetssele når de kjører, og folk reagerer på at publikum får bot om de ikke har det på, mens politiet selv kjører uten. For å adressere dette problemet spesifikt kan jeg si at det finnes små regler innad i etater, typisk politi/brann/ambulanse/forsvaret som kan frita dem fra å for eksempel bruke sikkerhetssele. Hvorfor spør du? Grunnen er at politi(og enkelte andre etater) skal kunne komme seg raskt ut av kjøretøyet for å, for eksempel, forfølge personer til fots.

Jeg ser ingen spesiell grunn til å la hver å blinke med blinklysene, selv for politiet, men som nevnt ovenfor, enkelte etater/organisasjoner kan ha egne regler som fritar dem fra enkelte handlinger som publikum kan bli straffet for. Jeg vil også nevne at jeg har full tiltro til politiet som en organisasjon, og i min filosofi skal politiet gjøre det som er mest hensiktsmessig for å løse det oppdraget de for øyeblikket holder på med, om det er å la hver å blinke, av en eller annen grunn, så har ikke jeg et problem med det. Det viktigste er at kriminalstatistikken går ned, og færre personer blir drept/ranet/voldtatt/<sett inn (u)ønsket kriminalitet her>.
Vis hele sitatet...
du høres jo ut som snut *rim*

bare se denne filmen om hvordan politi gjør som de vil og dekker for hverandre ....

http://www.youtube.com/watch?v=RVmGWLsn0iM
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av gekko4u Vis innlegg
du høres jo ut som snut *rim*

bare se denne filmen om hvordan politi gjør som de vil og dekker for hverandre ....

http://www.youtube.com/watch?v=RVmGWLsn0iM
Vis hele sitatet...
tror du mener hvordan "noen personer" dekker for hverandre.
Men TS. Er dette virkelig et så stort problem at man trenger å lage en sak ut av det? De gangene jeg ser Politi, så følger dem reglene som alle andre i trafikken. De blinker, holder fartsgrensen, og er ikke til hinder for andre trafikanter. Det kan selvsagt skje at en eller annen kanskje glemmer ditten og datten, men forsatt ikke noe å lage en sak ut av.

Men uten å være 100%, så vil jeg tro at de som faktisk har noe imot at Politiet ikke blinker, eller kjører litt for fort, er de som faktisk har vært borti Politiet x antall ganger fra før, og faktisk har noe imot dem. Som en lovlydig borger bruker jeg minimalt med kalorier på dette.
En venn av meg tok bilde av en Politi bil som hadde parkert på handikap parkering, og ventet på han, når han kom, så viste det seg at han bare hadde vært på butikken. Uten å si noe til poltibetjenten, så sende han denne inn til lokalavisen og fikk en artikkel dagen etter om dette, men en beklagelse fra politiet.

Par dager etter så sto poltibilen på samme handikap parkeringen, så han skulle ta ett nytt bilde. Men denne gangen så satt han i bilen, å da hoppet han ut av bilen å begynte å kjefte på vennen min. Spurte vennen min om han hadde noe i mot politiet osv.

Jeg har hyppig sett og opplevd mange slike episoder uten å dokumentere det, så det skal være sikkert at politiet tar seg godt til rette.

Men det som er vanskelig for mannen i gaten er å kunne dokumentere om poltiet er ute på oppdrag, eller om dem bare tar seg til rette siden dem har mulighet til dette.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Ser for meg overskriftene.

"Breaking news!!! Politiet unnlot å blinke i kryss!"
Vis hele sitatet...
Jeg så også for meg en overskrift, da litt mer i duren: "Her bryter Politiet loven gjentatte ganger " ev. "Politiet er et dårlig forbilde for trafikanter"

Et intervju med Kaare Songstad, med politiets representant i kommunens sammarbeidsgruppe for trafikksikkerhet, rot frem en politier, nok mat i hvert fall. Saken er et et nyhetpoeng, problemet er at det sannsynligvis forekommer sjeldent og dermed ikke er et faktisk kritikkverdig problem.

Om noen kunne komme med bevis for at dårlig oppførsel i trafikken kommer fra politiet sin side over tid, da blir det hele plutselig viktigere. I tillegg, om en politimann ville sagt seg enig i at der er en ukultur, da er saken gull.
Politiet skal tross alt skal ivareta trafikksikkerheten til oss alle, de må gå foran som et godt forbilde.

Personlig heller jeg foreløpig mot at folk i denne tråden overdriver, men hvem vet.
Sitat av suburbanexplore Vis innlegg
Ser politiet bryter trafikk reglene hele tiden. Alt ifra og snakke i mobil mens de kjører til og ikke overholde vikeplikt. Alltid gøy å ligge bak politiet når de kjører i 80 i en 50 sone hehe
Vis hele sitatet...
Sikkert kjempekult om de plutselig ikke må på et oppdrag allikevel, så får du en stram bot
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Vil også legge til at jeg er ikke intresert i moralsk tilsnakk for at jeg var med og kjørte pirat taxi og at det heller ikke er lovt.
Vis hele sitatet...
Der står det svar på hvit at jeg ikke var intresert i noen som helst moralsk preke for at jeg var med og kjørte pirat taxi.
Tråden handlet om Politiet og deres kjørevaner.
Ser da ikke hvorfor enkelte absolutt kommentere det motsatte.

Og JA, det er en prinsippsak!

Men alt i alt så har ikke politiet lovt til det, men om du spør de om det vil de mest sannsynlig referere til enkelt situasjoner de har lovt til det og påstå at det var det de drev med? Usmaklig.
Sist endret av Klistermerke123; 17. mai 2012 kl. 21:03.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Men alt i alt så har ikke politiet lovt til det, men om du spør de om det vil de mest sannsynlig referere til enkelt situasjoner de har lovt til det og påstå at det var det de drev med? Usmaklig.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men jeg syntes det er usmakelig at du skal bruke så mye tid på å hevne deg, fordi at politiet gjør jobben sin og tar deg når du bryter loven.
Du kan sammenligne det med diskusjoner du sikkert hadde i barnehagen, når noen gjorde ditten, og da skulle du også gjøre det.

Du minner meg faktisk litt om denne karen, som tenner på huset og bilen til naboen sin, fordi at naboen ga han en fartsbot.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10061543
_________

Men for å si noe nyttig i saken, så er det selvfølgelig ikke noe spesialbehandling av politiet når det gjelder trafikklover dersom de ikke kjører under uttrykning. Problemet du vil få om du filmer dette, er at du ikke har noen sjans å bevise om det var uttrykning eller ikke.

Eneste tilfellene er dersom du ser at politiet kjører som en gris og du følger etter i en lengere periode for å forsikre deg om at de ikke er under uttrykning.
Prøve å ta de på blinklys vil du ikke komme langt med.
Sist endret av Kekurikekaka; 17. mai 2012 kl. 21:26.
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Litt offtopic, men jeg syntes det er usmakelig at du skal bruke så mye tid på å hevne deg, fordi at politiet gjør jobben sin og tar deg når du bryter loven.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke de det handler om!
Jeg er bare keen på rettferdighet sånn som de fleste andre i verden, og selv om politiet har en jobb som bør bli respektert og er veldig viktig syntes jeg ikke gir de rett til og ta seg ut nett som de vil for det!


Sitat av Du minner meg faktisk litt om denne karen, som tenner på huset og bilen til naboen sin, fordi at naboen ga han en fartsbot.
[url
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10061543[/url]
Vis hele sitatet...
Visst du virkelig syntes det kan sammenlignes er du jo heeelt på jordet!


[quote=Eneste tilfellene er dersom du ser at politiet kjører som en gris og du følger etter i en lengere periode for å forsikre deg om at de ikke er under uttrykning.
Prøve å ta de på blinklys vil du ikke komme langt med.[/QUOTE]

Da hadde de sikkert bare fokusert på at jeg følgte etter de i samme fartsgrensa
Og hadde media blitt intresert i saken tror jeg faktisk at saken kunne fått en god del oppmerksomhet visst jeg fikk på film at de ikke brukte blinklys i feks 10 kryss
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Er jo ikke de det handler om!
Jeg er bare keen på rettferdighet sånn som de fleste andre i verden, og selv om politiet har en jobb som bør bli respektert og er veldig viktig syntes jeg ikke gir de rett til og ta seg ut nett som de vil for det!
Vis hele sitatet...
Om du er så utrolig keen på rettferdighet så burte du vel kanskje ikke bryte loven selv da? Sikkert en god del taxisjåfører som ikke syntes det du gjør er så utrolig greit...

Det at du selv også bryter lover gjør vel at dine argumenter faller litt bort. Kanskje en del her hadde vært noe mer enig med deg om du ryddet opp i egen hage først. Og jeg synes definitivt du må tåle å høre litt moralpreken, da dette er helt relevant mtp. innlegget ditt.
Sist endret av kv81; 17. mai 2012 kl. 21:42.
Denne diskusjonen minner meg litt om denne senen.
Poenget er ca 1:40.

Jeg mener det er feil av snuten å drite i lover og regler. Blir det samme som om far skal slå sønnen sin for å rape ved bordet, så slipper han monsterrap etter monsterrap selv.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Har i det siste kjørt mye pirat taxi med kompiser inni by'n og sånt, også legger jeg merke til at politiet så og si ALDRI bruker blinklys og fartsgrenser.
Er det ikke sånn at politiet har nett de samme trafikkreglene som resten av befolkningen så lenge de ikke er ute på oppdrag med blå lys?
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på det?

Det kan jo være at de f.eks. ønsker å bevege seg raskt fra A til B uten å vekke for mye oppmerksomhet (f.eks. hvis de vil ta noen på fersk gjerning).

Politiet kan bryte reglene hvis de har en grunn til å gjøre det.

Sitat av suburbanexplore Vis innlegg
Ser politiet bryter trafikk reglene hele tiden. Alt ifra og snakke i mobil mens de kjører til og ikke overholde vikeplikt. Alltid gøy å ligge bak politiet når de kjører i 80 i en 50 sone hehe
Vis hele sitatet...
Hvis de kjører fort og snakker i telefonen så skal du ikke se bort ifra at de faktisk er midt i en stille utrykning. Hvis det skjer mye på en gang kan begge politifolkene i bilen være opptatt med informasjon på hver sin kant.

Poenget er at vi ikke vet hvorfor politiet gjør som de gjør. De kan ha en god grunn, eller de kan gjøre det bare på f*enskap. Men det har ikke andre folk noen forutsetning for å vite noe særlig om.
Sitat av 1234554321 Vis innlegg
Er jo ikke de det handler om!
Jeg er bare keen på rettferdighet sånn som de fleste andre i verden, og selv om politiet har en jobb som bør bli respektert og er veldig viktig syntes jeg ikke gir de rett til og ta seg ut nett som de vil for det!
Vis hele sitatet...
Hva med rettferdigheten til de som er offer for kriminalitet, hvor politiet må henlegge saken fordi de er for opptatt med å forklare hvorfor de... ikke brukte blinkys.
Har jeg også sett. Politiet som ikke bruker blinklys, det er utrolig provoserende! Man kan jo få bot for å gjøre det. Frekkaser.
Enkelte av dem har tydeligvis ikke problemer med å kjøre over forsvarsløse dyr ikke bare en, men tre ganger. Ærlig talt, det humane hadde vært å gi det stakkars dyret en sprøyte. Koste hva det koste vil.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Enkelte av dem har tydeligvis ikke problemer med å kjøre over forsvarsløse dyr ikke bare en, men tre ganger. Ærlig talt, det humane hadde vært å gi det stakkars dyret en sprøyte. Koste hva det koste vil.
Vis hele sitatet...
Bare for og få fakta rett:
Dyret var blitt på kjørt, så ble politiet tilkalt og fannt ut av det var en god ide og kjøre over det 2ganger til.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Enkelte av dem har tydeligvis ikke problemer med å kjøre over forsvarsløse dyr ikke bare en, men tre ganger. Ærlig talt, det humane hadde vært å gi det stakkars dyret en sprøyte. Koste hva det koste vil.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull.

Politiet har ikke sprøyter med seg, og katten hadde store lidelser etter å ha blitt påkjørt (ikke av politiet) De måtte avlive den så raskt som mulig, og da valgte de å prøve å kjøre over den. De traff ikke første gang så de måtte prøve igjen. Hadde de truffet første gang hadde det vært en rask og effektiv måte å gjøre det på. Men uansett hvilken metode man velger er det risiko for at man bommer.
Se hva jeg fikk. Gode forbilder de her. ^^
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Ser for meg overskriftene.

"Breaking news!!! Politiet unnlot å blinke i kryss!"
Vis hele sitatet...
Slik vg holder på om dagen med å dekke uinterisante nyheter så er det fult mulig det hadde kommet en slik nyhet på siden.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Se hva jeg fikk. Gode forbilder de her. ^^
Vis hele sitatet...
Du skjønner fortsatt ikke konseptet med at politiet kan fravike trafikkreglene dersom det er nødvendig?