Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 38666
Jeg skal på julebord i Oslo i helga, problemet er at jeg er 23 og dama er 20(21 i desember >_<).

Vi vil gjerne inn på noen utesteder, bar, club, disko, etc...
Noen som vet om noen i sentrum-aker området?
Du spør om et utested mellom 18-20 år, mens begge er gamle nok til å komme inn på 20 årssteder?

18 årssteder: Møllers bar (ved siden av RF og John Dee i Møllergata), (De)Luux (18 årsklubb med noe kleskode), Havana Club (Stikkvei til Karl Johan), Skuret (NISS studentpub), Opera Bar (18 på noen lørdager) og Buddha (Nedenfor Vika Artrium) og klassikern Trompeten

Steder som du kanskje kommer inn på som 20 åring, men det krever at du er nogelunde vellkledd: TGI Aker Brygge, Club Latter (aker brygge), Åpen Bar (aker brygge), Fugatzi, Stravinsky, Conzenso, Sollis, F6, Champagneria, Club Mangoo, Fisk & Vilt, Luna Park, Emuel & Samuel m.m... BILLIG ØL: Evergreen ved Holbergs plass!

Besides, så lenge du som gutt er 23 år, skal det ikke være noe problem å komme inn noe steder. Da dama di har følge med deg, og er 20 år - så pleier ikke vaktene å være så strenge. Desto tidligere du er ute, desto mer øker sjansene for at du kommer inn hvor som helst! Kommer du ett, halv to på et 23-25 årssted som 20 åring - er sjansene ganske små. Kommer du derimot halv tolv, tolv - så er det null stress!
Sist endret av tanx; 9. november 2011 kl. 10:42.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Takker, vi kommer i dress og kjole iom. at det er julebord, så vi burde vel passere evnt. dresskode :-)
Unngå 18års stedene ;P

Enkel matte blir brukt i denne bransjen.
Som regel så vil du finne folk 1-2 år yngre. Så i et 18års sted vil det vimse rundt et par 16åringer. Prat ånklig med dørvakta, forklar han situasjonen så skal han nok forstå. + det er 20+ steder i oslo også rundt rådhusplassen og bortover fra tors og lipp oppover mot fugatzi.
Club Mango med meg om min venn fabian beefjerkey
Hadde aldri dratt på mango hvis du ikke er vel... fra midtøsten eller afrika. Ikke vondt ment men jeg ble så og si spurt om hva jeg gjorde der sist jeg var innom..
Pleier å være god stemning på Latter... TGI er også greit, men litt stramt IE caps / hoodies er ikke lov. Og det er ofte litt eldre garde der
Ingen som foreslår doktorn? :O
Eneste plassen jeg drar når jeg først er i Oslo!
Justisen er jo ganske så ålreit. Vært der 3 ganger, masse folk, til tider for mange :P http://www.oslosurf.com/innhold/6211.php
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Hadde aldri dratt på mango hvis du ikke er vel... fra midtøsten eller afrika. Ikke vondt ment men jeg ble så og si spurt om hva jeg gjorde der sist jeg var innom..
Pleier å være god stemning på Latter... TGI er også greit, men litt stramt IE caps / hoodies er ikke lov. Og det er ofte litt eldre garde der
Vis hele sitatet...
Dama mi er faktisk fra Irak, så det var greit å vite.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Min personlige favoritt er Åpenbar på Aker Brygge. Er blitt godt kjent med dørvakten der - veldig hyggelige folk som jobber der. Fin stemning! Kom før 00, da kommer du nok inn.
Sist endret av M72; 9. november 2011 kl. 14:25.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Fett, kansje jeg treffer noen freaks
Dra på Rett Inn Bar, beste plassen i byen om du vil ta deg en fest.
Anbefalt:
Blue note (Ved siden av saga kino) liten kaffebar på dagen, og fin "Pub" på kvelden.
(Pleier være en del mennesker her fredag og lørdag, god musikk også. (Her kan man komme med sin egne ønsker til låter også - Spilt via spotify). - 20 års aldersgrense

Jeager - Pleier dra hit da det er arrangementer, mye forskjellige mennesker her - 20 års aldersgrense

Yatzi - Her drar jeg stort sett hver "SUPERMANDAG" <--- Første mandag i hver mnd. Det er da 43kr for all drikke (Sprit, øl, rusbrus, champagne, vin osv.) - spilles stort sett house og den slags, og er alltid mer eller mindre fullt. (Kle deg fint - Ikke hoddie, og joggesko liksom). 20års grense.

Lekter'n - Drar hit et par ganger om sommeren da de har "Klubb" etter kl 23 på fredag+lørdag. Ganske stive priser, men fint med folk. (Her må du også kle deg anstendig) Dette er som sagt bare åpent de dager med fint vær ettersom det ligger på en brygge uten tak.

Fugatzi - 20 års sted med sinnsyk bra musikk, noe for alle med andre ord. Pluss en stor bakgård.

Revolver: 20 års sted, og på torsdager spiller dem DUBSTEP om du liker det.

Åpen bar - På akerbrygge er også chill, Hyggelige bartendere, samt vakter.


Anbefaler ikke: Luux, escape, og steder med 18 års grense egentlig, ettersom det stort sett ikke pleier være noe seriøst, fullt av folk under 18 år og crappy musikk.

Itilleg vil jeg si at Club mango er et sugent sted, Ikke dra ditt. Bare folk som løper inn og ut av dassene og tar kokain, samt alltid noen som sloss der. (Hvertfall de gangene jeg har vært der). Dørvaktene er også noen griser når det kommer til damer.
Sist endret av Saint123; 9. november 2011 kl. 15:37.
Ser at jeg har en litt annen smak for utesteder enn andre her. Trekker da tilbake mitt forslag om Doktor Rock, siden jeg går ut ifra dette ikke faller i smak
Sist endret av McLovin; 9. november 2011 kl. 15:45.
Hvorfor skulle du ikke kunne bidra Er doktor rock et utested, klubb, bar, diskotek etc så spiller det vel ingen rolle hvilket sted du anbefaler, så samt det går innenfor kriteriene til ts.

Hadde ts sagt litt om hvor stort stedet skal være, samt åssen musikk, hva slags mennesker som drar ditt hadde det vært lettere å anbefalt et spesielt sted. vil forøvrig også anbefale puben - Dr jekyll på Nationaltheatret, rett ved siden av mcdonalds. Ufattelig bra sted, dog er det 23 års grense såvidt jeg kan huske. (Dette ordner seg helt fint, om du har kledd deg orntlig, samt kommer før kl 00:00 eller da det ikke begynner å nærme seg fult.

Ellers er dubliners, en irsk pub i nærheten av stortinget ufattelig bra. Om dagen har de servering også, med sinnsyk god mat 23 års grense, men kommer du før 00:00 pleier det gå bra, samt at du kler deg anstendig - Dress, shorte etc funker. Bare ikke kom med hettegenser, baggy bukse, og joggesko

Vil forøvrig legge til at de fleste dørvaktene slipper deg inn om du viser passet ditt. Hver gang jeg har visst legget mitt og de har vært i tvil sjekker dem det skikkelig grundig for å se om jeg passer aldersgrensen. Men med et pass bruker dem 0,2 sekunder på å avgjøre, og det blir som oftest et ja.

(Dette er dog min erfaring). Men skal jeg på et sted med en aldersgrense høyere enn det alderen min er, pleier jeg som oftest dra frem passet, da sier dem bare, nei nei, bare gå inn :P
Sist endret av Saint123; 9. november 2011 kl. 15:52.
På doktorn er der det meste av folk, men har enda ikke sett der noen gothere/emo's/webe metalheadbangers. Der er en del bikere, men minst like mange som er helt casual. Når jeg har vert der går det mest i Motörhead, men også en del Pink Floyd og lignende. Sånn i tilfelle noen interesserer seg for lignende steder
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Første som kommer inn i hodet er Luux. De har jo åpnet for 18 nå, og har mye ladies night opplegg.
Siden dama di er 20 og dame, er det ikke noe problem å komme inn på de fleste steder i Oslo. Kler hun seg pent og klarer å stå rett i døra kommer hun inn. Det hjelper selvfølgelig på at hun ikke ser ut som ett troll.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Anbefalt:
Blue note (Ved siden av saga kino) liten kaffebar på dagen, og fin "Pub" på kvelden.
(Pleier være en del mennesker her fredag og lørdag, god musikk også. (Her kan man komme med sin egne ønsker til låter også - Spilt via spotify). - 20 års aldersgrense

Jeager - Pleier dra hit da det er arrangementer, mye forskjellige mennesker her - 20 års aldersgrense

Yatzi - Her drar jeg stort sett hver "SUPERMANDAG" <--- Første mandag i hver mnd. Det er da 43kr for all drikke (Sprit, øl, rusbrus, champagne, vin osv.) - spilles stort sett house og den slags, og er alltid mer eller mindre fullt. (Kle deg fint - Ikke hoddie, og joggesko liksom). 20års grense.

Lekter'n - Drar hit et par ganger om sommeren da de har "Klubb" etter kl 23 på fredag+lørdag. Ganske stive priser, men fint med folk. (Her må du også kle deg anstendig) Dette er som sagt bare åpent de dager med fint vær ettersom det ligger på en brygge uten tak.

Fugatzi - 20 års sted med sinnsyk bra musikk, noe for alle med andre ord. Pluss en stor bakgård.

Revolver: 20 års sted, og på torsdager spiller dem DUBSTEP om du liker det.

Åpen bar - På akerbrygge er også chill, Hyggelige bartendere, samt vakter.


Anbefaler ikke: Luux, escape, og steder med 18 års grense egentlig, ettersom det stort sett ikke pleier være noe seriøst, fullt av folk under 18 år og crappy musikk.

Itilleg vil jeg si at Club mango er et sugent sted, Ikke dra ditt. Bare folk som løper inn og ut av dassene og tar kokain, samt alltid noen som sloss der. (Hvertfall de gangene jeg har vært der). Dørvaktene er også noen griser når det kommer til damer.
Vis hele sitatet...
Enig i alt :P Bare den nederste delen som plaget meg litt... (understrekt) hehe tror nok du lenge skal lete etter et kokainfritt utested :P

Men helt enig, Mango suger :P ekke no stassted, dra heller til åpen bar.
Enig i alt :P Bare den nederste delen som plaget meg litt... (understrekt) hehe tror nok du lenge skal lete etter et kokainfritt utested :P

Men helt enig, Mango suger :P ekke no stassted, dra heller til åpen bar.
Vis hele sitatet...
Nå sier jeg ikke at de andre stedene jeg listet opp er kokain frie, men der får du det ikke opp i trynet heller om du ikke vil det, og folk løper ikke inn og ut av dassene så hyppig som på f.eks mango. Nå har ikke jeg noe å skulle bevise den påstanden med, men ta deg en tur til mango en helg så ser du godt hva jeg mener, stort sett alle der selger, eller bruker kokain. Mens på de andre stedene er det ofte litt mer skjult og ikke så "Vanlig" som på mango.

Itilleg er det alltid slosskamper som jeg nevnte, pluss at vaktene er noen griser når det kommer til jenter/damer/kvinner.
Sist endret av Saint123; 9. november 2011 kl. 20:11.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Da er Club Mango uaktuelt.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Ingen som foreslår doktorn? :O
Eneste plassen jeg drar når jeg først er i Oslo!
Vis hele sitatet...
Hvorfor, og hvor er dette?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvorfor, og hvor er dette?
Vis hele sitatet...
http://jekylls.no/

Eneste givende uteplassen i oslo.
Du kan jo snakke med superkidzen.... hahaha, han har sikkert noen gode tips
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
http://jekylls.no/

Eneste givende uteplassen i oslo.
Vis hele sitatet...
I hvilken form?
Bestemt deg trådstarter?