Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1363
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hei

Jeg har et problem med dataen min.

Etter at det var kommet virus på freak og en mod anbefaler og sjekke dataen med andre program en det jeg vanligvis gjør.

Jeg har Mcafee som koster penger og sjekket med full scann på det uten resultat.

Jeg sjekket med Avasat og der sto det at jeg hadde rougemalware......noe

Så mitt spørsmål er: har jeg spionprogram på dataen min?
1. avinstaller Mcafee.
2. reboot maskien.
3. last ned 30dagers demo fra nod32.com (velg KUN antivirus)
4. velg update
5. kjør full scann
6. den finner virus og sletter det for deg.
7. gjør hva du vil etter det.

direkte link :
http://download.eset.com/download/wi...v_nt32_enu.msi <- 32bits versjon.
http://download.eset.com/download/wi...v_nt64_enu.msi <- 64bits versjon.
Sist endret av ranvik; 30. juni 2010 kl. 22:56.
Kjør malwarebytes
Har en sterk database,og er mere effektiv enn og prøve og fjerne antiviruset og prøve med nye antivirus løsninger.
Som regel finner malwarebytes det meste,har sett noen 1000 logger fra den.
Viss det ikke blir bra kan du fra,kan jeg se på noen andre logger som scanner systemet ditt som(combofix,DDS,RSIT)
Sist endret av snippsat; 30. juni 2010 kl. 23:20.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk nettopp opp fra mcafee: "trojansk hest fjærnet"

Kan det ha vært det AVG slo ut på?
Prøv trendmicro housecall, den fant 4 stykker hos meg, bare husk å gå inn på settings og velg full system scan.
Dette er helt gratis og du trenger ikke å av-installere eller slå av din eksisterende antivirus.

Malwarebytes fant ingenting hos meg, men det skader ikke å ta et søk.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Trådstarter
ok Takk for mange svar

Hva skulle jeg gjort uten dere freaks?

Tread closed
Bare et tips. Virker som at du har 3 antivirus kjørende samtidig. Flere AV kan skape problemer og gjør at det ene ikke oppdager det andre hvis du skjønner. Så avinstallere de andre sånn at du bare har ett antivirus...
Norton fant og fjernet 4, men stoppet de ikke i nedlasten.

15 år på nett, første infeksjon og det på ei side for datafreaks
Er folk blitt infisert av flere virus fra nFF? :S Jeg fant to stykker med Avast ved pre-boot scan, men om de kom herfra aner jeg ikke.
Altid husk å ta avinstaller din anti virus program før du installere et ny, har opplevd at maskin har låst seg pga 2 antivirus programer kommer i konflikt med hverandre !