Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9256
Siden det er så mange som har problemer med forskjellige metoder for å lese av info, kan jeg jo poste min lille app i PHP for å strippe vekk den ekle "sperra" for chipz bilder.

Denne metoden innebærer at du gjør et par ting pr galleri du vil ha, men det går unna etter et par ganger ;D

(PS: Jeg har gjort dette gjennom firefox, og har ikke lagt inn stripping av line-numbers fra internet explorer f.eks).


Kode

<?PHP

// Starter koden med "if post show" da jeg har html+php i samme filen, og form action PHP_SELF.
if($_POST['show']) {
        // Sperrene. $find1 sier seg selv, det er "faded" bilder, og $find2+3 er å bruke orig bildene, ikke thumbs samt fjerning av width limit. dette etterlater en stygg =50 ;p
        $find1 = "alpha(opacity=20);opacity: 0.20;";
        $replace1 = "alpha(opacity=100);opacity: 1;";
        $find2 = "width";
        $find3 = "_mini";

        // Jeg har da kalt mitt "textarea" for content.
        $data = $_POST['content'];

        // Fjerne "sperrene"
        $newdata = str_replace($find1, $replace1, $data);
        $newdata = str_replace($find2, "", $newdata);
        $newdata = str_replace($find3, "", $newdata);

        // Printe driten, og ja, det er rimelig dodgy output med tanke på source'n som genereres, men det funker.
        print(stripslashes($newdata));
}
?>
Før jeg blir hamra med "du burde gjøre xxx og xxx istedet for xxx" og "herregud for .." etc, ja, dette er noe som blei satt sammen en søndag med heavy fyllesyke fordi jeg hadde for lite å finne på.

Om jeg føler behov for det, så vil jeg lage en bedre en, med lagring av bilder og brukerinfo (MySQL).

Gå inn på www.deiligst.no - trykk på jentekropp ellerno, så finner du et chipz galleri du vil se på nederst der.. (evt rett inn på Chipz gallerier i bunnen).

Trykk på ene galleriet så du får opp grå små bilder og betalingsgreie, så høyrekLikk og "View Source/Vis Kilde" om du har firefox. (Merk alt og copy),
Så paster inn dritten og trykker Showm i form'en din..
Vis hele sitatet...
(Kan prøves på http://www.lobsterbox.org/deiligst/vis.php)
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://maestro.deiligst.no/sec_mini/12/12ZCB.jpg

Jeg ser bildet bare jeg sletter "_mini"
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Navitas87 Vis innlegg
http://maestro.deiligst.no/sec_mini/12/12ZCB.jpg

Jeg ser bildet bare jeg sletter "_mini"
Vis hele sitatet...
Det er jo derfor man har sånne scripts, så man kan se bilder uten å endre teksten hele tiden.
Å legge slike scripts på en server på internett er en sikker måte å

a) skape problemer for den som har serveren, siden det går under å skaffe seg tilgang til materiale man ikke skal ha, altså hacking, og
b) avsløre for de som driver deiligst.no at noe er muffens, siden det plutselig dukker opp andre domener i loggen (pga hotlinkingen), noe som igjen øker sjansen for at "hullet" fikses, og a)

sånt bør kun kjøres lokalt, da er det ihvertfall vanskeligere å oppdage at det er noe muffens
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kan noen forklare hvordan man får tac i den "_mini" greia i det hele tatt? Når jeg tar "vis bilde" på thumbnails kommer det bare en helt fucked up kryptert url på 10 sider...
Høhø, nå skal jeg lage en rewriter for squid!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser ut som det er fikset. Noen som vet hva som kan endres i koden for å få dette til å fungere igjen?