Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1967
Hei
Jeg måtte haste reise til Tyskland pga akutt sykdom i familien. Men jeg glemte medisine hjemme. Jeg er ganske avhengig av smertestillende (paralgin forte) og beroligende (sobril/valium). Er det noen som har noe erfaring med lignede produkter i tyskland man ikke trenger resept på?
Eller er jeg nødt til å reise hjem igjen?
Tror du kan ringe fastlegen din i telefontiden og forklare situasjonen, så kan han muligens fakse eller sende en bekreftelse på en eller annen måte?
Trådstarter
5 0
Jeg har prøvd det(Skulle kanskje sagt det) men legen nektet da jeg hentet ut medsiner forrige uke og ville derfor ikke gi meg mere før enn hva som er avtalt.
Da hører du på fastlegen din og klarer deg uten. Paracetamol har de i Tyskland også
Trådstarter
5 0
Jeg hadde vel ikke spurt dersom jeg ikke kan gå uten....
Medikamenter som inneholder kodein og alle benzodiazepiner er selvsagt reseptbelagt i Tyskland. Klarer du deg ikke uten har du ikke annet valg enn å oppsøke lege i tyskland for å få en minstepakning. Men du kan glemme å bare møte opp på et legekontor uten videre og be om resept på både et kodeinpreparat og f eks sobril eller valium samtidig. Det er minst like strengt regulert der som her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er du langt unna danskegrensa? I danmark kan du få Kodimagnyl reseptfritt (500 mg paracet +9,6 mg kodein) i glass på 100 stykk på alle apotek. Så gjøre en CWE for å fjerne paracet'en om de ikke holder i seg selv.
For beroligendes del kan det kansje gå ann å holde seg litt småfull under hele oppholdet?