Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 800
Jeg lurte på om det er noen med Windows 8
som ser Riks TV via en TV pinne, hvor det faktisk fungerer.

Altså slik TV pinne du setter i PC'en.

1.Hvilken software bruker du?
2.Hvilken driver bruker du?
3.Hvilken hardware bruker du?

Har to TV pinner, en Sandberg, og en fra Deal Extreme.

Driveren fra Sandberg fungerer bare i 5 sekund før programmet kræsjer på NRK 2 og 3. På NRK1 går det litt lengre, ca. 1 minutt.

Kontaktet Sandberg, men de sier produktet ikke selges lenger,
og de vil ikke støtte produktet mer da det er tatt ut av salg...

Driveren fra Deal Extreme fungerer ikke på Windows 7 eller Windows 8.

Lurte på om noen i det hele tatt brukte en slik pinne, eller om det bare er å gi opp og kjøpe TV med innebygget MPEG4 dekoder.

En kan jo også se NRK på nett TV, men jeg har svak internett forbindelse på camping plasser og gjestehavner.

Jeg har ikke PC hvor jeg kjører Linux, men har Windows 7 og Windows 8 på to bærbare datamaskiner.
Sist endret av Tekniker2; 22. mai 2016 kl. 15:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mythtv er jo klassikeren! Det tar alt som er v4l-dingser, og er rimeleg godt dokumentert. Har eit Technotrend på veg til meg i posten, rett nok for DVB-C-bruk, men alt som støtter DVB-T og v4l bør funke i mythtv.
Trådstarter
Takk for info, som sagt har jeg to slike pinner. Den ene er fra Deal Extreme, funket på en Vindows Vista maskin, men ikke på XP, Windows 7 eller Windows 8 med medfløgende "hjemmebrent" mini CD som fulgte med... Fulgte med Blaze, men som sagt funket bare på en gammel Vista maskin som jeg ikke bruker til banlig, stor og tung sak jeg ikke orker å drasse med meg.

Den andre pinnen er innstøpt, så jeg kan ikke åpne den for å finne chipset. Det er gummi rundt den. Ikke så smart egentlig på å kapsle varmen inni pinnen, så det er mulig dette er konstruksjonsfeil, for det må ligge to IC'er inni, en og under kretskortet. Disse må bli varme...

Men, skal prøve linken din, er ikke noe å tape der. Men programmet må jo være enkelt å bruke, søke opp kanaler og ha driver for Win8.

Er mye som skal klaffe, operativsystem, driver, software, hardware på PC, Hardware i DVB pinnen, MPEG4 kodek og kraftig TV signal fra fastmontert antenne. Kanskje ikke mulig å få til på en enkel måte. men et siste forsøk, hvis jeg ikke får det til, vil du ha de to pinnene gratis av meg i posten og prøve? Får du det til med Deal Extreme pinnen vil jeg gjerne ha komplett oppskrift...

Nei, det går heller dårlig med Windows 8.

Som det står på siden: "There are no known pre-built versions of MythTV for Windows yet."

Altså må jeg ha en PC som kjører linux for å kunne kjøre softwaren, og ettersom jeg aldri har brukt Linux blir dette en lang vei å gå...
Sist endret av Tekniker2; 22. mai 2016 kl. 22:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.