Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1380
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Nevøen min har lyst på Stasjonær Gamer PC, og søsteren min har satt meg til å finne en. Jeg er langt unna, så jeg kan ikke bygge den, så tror de ville foretrukket om PCen kom fram ferdig bygd.

I den forstand har jeg sett på denne (tittel), gjorde ett google søk på flere av delene, og det så ok ut.

Primærspillet han spiller er Minecraft, og den er nok god nok til det, men han kan jo finne på å ville spille ett tyngre spill. Vil denne takle de fleste av dagens spill uten å krepere?

Budsjettet er rundt 9000, men han skal ha skjerm, tastatur og mus i samme slengen, og ønsker CD rom, så i praksis blir det jo en del mindre, men om denne er noe tess vanilla så skal vi nok få skvist inn det andre.
Dual core i3 er vel kanskje litt svakt?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Så en test av den og den sa den var god i single-thread men dårligere i multi-thread, er dette ett stort problem? Er rundt en 1000 lapp å gå opp til i5.
Bygg en selv er mitt svar, tar ikke veldig lang tid og du sparer en god sum penger.

Når det kommer til minecraft, så er fortiden chunk rendering og mob pathfinding fler-kjerna, dette er jo de to største synderne når det kommer til lag og spillet beveger seg mer og mer mot å bli totalt fler-kjerna.
Du kan jo sette sammen et godt oppsett og få komplett til å skru den sammen og testing før de sender den til nevøen din

da får du jo det beste av begge verden, velge delene selv, men kommer ferdig satt sammen som en annen standard maskin: https://www.komplett.no/k/k.aspx?act...&topic=builtpc