Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 757459
Er ganske fersk, så kan noen oversette/forklare hva dette betyr?

White Widow;
- Hawaii S

Hindu Kush;
- Super Silver Haze
- Real OG
- Super S
- AK 47
- Blueberry
- Purple Kush
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Greenly Vis innlegg
Er ganske fersk, så kan noen oversette/forklare hva dette betyr?
Vis hele sitatet...
Det er forskjellige strains av cannabis.
Søk opp navnene her for mer informasjon: http://www.leafly.com/
Sist endret av PerPerPerPer; 10. april 2014 kl. 17:56.
Sitat av Greenly Vis innlegg
Er ganske fersk, så kan noen oversette/forklare hva dette betyr?

White Widow;
- Hawaii S

Hindu Kush;
- Super Silver Haze
- Real OG
- Super S
- AK 47
- Blueberry
- Purple Kush
Vis hele sitatet...
Er bare forskjellige strains/typer av cannabis.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er forskjellige strains av cannabis.
Søk opp navnene her for mer informasjon: http://www.leafly.com/
Vis hele sitatet...
Takk! Forsto at det antagelig var ulike sorter, men det ga så lite mening i mitt hode. Nå skjønner jeg nogenlunde hva det er. Men fant ikke ut hva Hawaii S, Real OG, og AK 47 var, da..
Sitat av RavnX Vis innlegg
Noen som vet om noe man kan blande med som ikke er tobakk?
Vis hele sitatet...
Ser det er linket til Greengo og diverse her, har prøvd dem alle. Personlig synes jeg de smaker dritt, ikke noe greier om du ikke røyker tobakk til vanlig.
Personlig så bruker jeg "Knaster", har brukt dem i årevis og de funker knall, ikke noe vond smak i det hele tatt...

Verdt å teste ut, google it my friend



Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Noen som har en god løsning de bruker når de vil ha isbiter oppi en 0.5 liter flaske? Syns det er så mye pes å kutte av toppen, pluss at det blir en for stor åpning i forholdet til volumet på flaska.
Vis hele sitatet...
Hehe beklager at jeg flirer for meg selv her, men du kan da lage isbiter i flere former og varianter som passer rett ned i flaska

Husker å ha sett noen isbit former på ikea som er avlange, litt som en tykk kulepenn. Du finner lignende former overalt, eventuelt så kan du lage din egen form

http://www.everyonedoesit.com/img/products/knaster_tin_2.jpg
http://www.everyonedoesit.com/img/products/150-knaster_pouch_hemp.jpg

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/medium/2000019828

Everyonedoesit and Biltema
Sist endret av FeilFreak; 10. april 2014 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Greenly Vis innlegg
Takk! Forsto at det antagelig var ulike sorter, men det ga så lite mening i mitt hode. Nå skjønner jeg nogenlunde hva det er. Men fant ikke ut hva Hawaii S, Real OG, og AK 47 var, da..
Vis hele sitatet...
De er strains de også, AK 47 er vel den meste kjente av de (?).

Real OG er vel noe ala OG Kush (?).

Siste har jeg ikke hørt om


Hei.

Det har sikkert blitt nevnt tidligere i tråden, men gidder ikke å lese meg igjennom alle 104 sidene for å finne det.. Noen som kan fortelle meg om det er visuelle forskjeller på syntetisk hasj/cannabis/marihuana (whatever) kontra "originalt"? Har prøvd å Google det, men finner ingen konkrete svar.
Syntetisk er pulver, men er ofte strødd/penslet utover urter, som da gjerne kalles spice. Hold deg langt unna alt som man kaller syntetisk om du setter pris på din egen psyke.
Hmm blir usikker.. lukter det annerledes? Har en 3er der det fulgte med veldig mye pulver, men det ligner på noe som ville ha falt av budden, lukter ikke noe spesielt annerledes heller.
Sist endret av Siilverpants; 11. april 2014 kl. 08:51.
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Hmm blir usikker.. lukter det annerledes? Har en 3er der det fulgte med veldig mye pulver, men det ligner på noe som ville ha falt av budden, lukter ikke noe spesielt annerledes heller.
Vis hele sitatet...
Post et bilde? Det kan godt være pulveret du snakker om kun er trikomer som har falt av poten. Men for å kunne si noe sikkert må du nesten hoste opp et bilde eller en video e.l
Beste bildet jeg får til atm.
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Beste bildet jeg får til atm.
Vis hele sitatet...
Det der er marijuana. Ikke noe tull det der. Mente du spesifikt den linjen med pulver i bunn av posen? Det ser ut som trikomer. Du kan stikke fingeren ned der, dra den mot det, ta ut fingeren og gni fingrene mot det, hvis det er litt sticky så veit du hvertfall at det ikke er et tørt ymse pulver. Men det ser ut som helt alminnelig weed for min del - dog veldig shaky.
Sist endret av brsbent; 11. april 2014 kl. 10:27.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Det der er marijuana. Ikke noe tull det der. Mente du spesifikt den linjen med pulver i bunn av posen? Det ser ut som trikomer. Du kan stikke fingeren ned der, dra den mot det, ta ut fingeren og gni fingrene mot det, hvis det er litt sticky så veit du hvertfall at det ikke er et tørt ymse pulver. Men det ser ut som helt alminnelig weed for min del - dog veldig shaky.
Vis hele sitatet...
Den er grei, dette blir en trivelig helg!
Noen som kan si mer om denne typen?

Trenger ikke noen moralpreken om hvorfor jeg røyker hasj, det er mitt liv.
Høres ut som en type charas fra Parvati i India..

Mulig noe creme type?
Det er hasj ifra Parvati Valley i India. Enkelt og greit.

"
Parvati valley is located near Bhunter in Kullu District of Himachal Pradesh, India. Parvati valley is famous of its charas which is hand rub version of hashish. Malana is a small village along this valley which is worldwide famouse for its malana creme hash. "
Ok, takker for svar. Er dette pollen eller? jeg fant desverre ikke ut dette. Google ga meg heller ikke noe reelt svar.
Sjekk ut på youtube, Strain Hunters - India .

Hasj i india lages på tradisjonelt vis med hendene, de sitter i solen og gnir hendene mot buds/plantemateriale til hendene er dekket av trikomer som de deretter skraper av hånden.
noen som vet om anti psykotika stopper cannabis rus?
Sitat av qwop10 Vis innlegg
noen som vet om anti psykotika stopper cannabis rus?
Vis hele sitatet...
Nei, anti-psykotika stopper ikke cannabisrusen i det hele tatt, men heller det motsatte. Fikk anti-psykotika som sovemedisin av legen min, og det resulterte i psykose liknende tilstander etter du røyker, så det strider litt mot navnet sitt.
Jeg vet dette spørsmålet er stilt flere ganger ang. cannabis og førerkort, i fare for å bli slettet så spør jeg her.

Jeg har snakket med fastlegen min om mine problemer med å "connecte" med folk sosialt, også konsentrasjon ved studie.
Hun ville at jeg skulle prøve den vanlige "lykkepillen", Escitalopram Actavis.
Den gjorde bare alt værre.


Jeg begynte i desember så smått med cannabis, den har hjulpet med begge mine problemer, bør jeg nevne det for fastlegen slik at hun kansje kan gi resept på noe som kan virke på samme måte uten at det messer meg opp?

Jeg vil helst ha en løsning uten at det bryter de sære lovene vi har, jeg hinter ikke til resept på THC spray!
Hahahahaha. Og derfor skal du ha en pille som liksom skal "hjelpe?" Kanskje du heller skal oppsøke profesjonell hjelp fra en psykolog og finne en mulig bakenforliggende årsak i steden. ooo jizezzz
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei
Har egentlig lenge hatt planer om å prøve hasj en gang, og i det siste har jeg lest veldig mye om emnet og føler meg ganske så sikker og klar. Men det er fremdeles noen få ting jeg føler jeg ikke har funnet helt svaret på:

-Hva anbefales av brunt og grønt?
-Hva er forskjellen på å røyke med joint, bong eller å spise osv?
-Også har jeg ikke peiling på hvordan jeg får tak i. Liksom hvordan kommer jeg i kontakt med dealeren? Kanskje litt teit spørsmål men

Og dersom dere har tips til ting å gjøre når du er høy, så bare ta dem med

God kveld

Edit: Om dere har noen andre nybegynnertips så bare kom med dem!
Sist endret av Sparx; 20. april 2014 kl. 03:23.
Det er vell kanskje en klar fordel å kjenne selgeren, avhengig av hvor du bor. Dersom du bor i en styr by, eks. Oslo, Trondheim etc. hvor det selges på åpen gate, kan du ta deg et tur ut i byen. Konkret hvor en får handlet narkotika er ikke lov å diskutere hvor, ei heller pris.

Hva som anbefales av brunt og grønt er en helt individuell sak. Noen sverger til grønt, mens andre trives med begge deler. Jeg favoriserer brunt foran grønt, kontra min venn som favoriserer grønt. Det kommer helt an på hva du ønsker og liker å røyke. Samtidig er et viktig punkt hoveddelingen av cannabis, Indica og Sativa. Igjen: helt individuelt.

Hvordan en inntar det bestemmer også hvordan og hvor lenge en vil være ruset. Bong vil ofte være veldig heftig for nybegynnere da det gir en svært kraftig rus nybegynnere ofte kan ha vanskeligheter å takle, før det ofte ender i oppkast. Som nybegynner anbefaler deg å lage en joint. Kan du ikke selv, kan du få noen andre til å lage den for deg.
Først av alt så skal du vite at det er veldig mange som ikke merker noe den første gangen man røyker, så det kan godt hende at noe sånt oppstår. Vist du venter en dag eller noe, kanskje det holder med noen timer det vet jeg ikke men en dag holdt LENGE til meg. For det andre så er det også de første gangene du blir mest stein, de første 2-3 gangene så er det en litt spesiell opplevelse, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, du kan oppleve at du psykisk blir låst fast i stolen du sitter i (Det skjedde med meg, sykt lattis, fikk ikke til å røre meg pga en psykisk sperre, satt der bare å lurte på hva faen som foregikk og alt gikk i slow-mo) For det tredje så vil jeg anbefale deg å finne frem tinger du "trenger", mat og drikke f.eks., gjør klar sengen før du røyker osv osv

Hva som anbefales av brunt og grønt er litt vanskelig å svare på.. for meg så opplevese brunt og grønt rus som to HELT forskjellige ting, på brunt så er det mer latterkrampe, munchies og slike ting, mens på grønn blir jeg chilled out og sitter gjerne å koser meg med en film mens jeg ligger der å smiler å bare tar livet med ro

Husker jeg startet med bong.. du må kunne inhalere ganske mye for å få faktisk bli høy, altså du må ta kjempe store trekk, mens med en joint så kan du kose deg og ta ting i eget tempo, samtidig er det mye mer kos med en joint, MEN bong er mye lettere, det å få til en bra joint krever litt øving.

Dealere og slikt kommer helt an på hvor du bor, hør med noen venner, kan fort bli overasket over hvilke folk noen av vennene dine vet om.

Uansett så vil jeg bare si at du har noe å se frem til!
Sist endret av Siilverpants; 20. april 2014 kl. 04:11. Grunn: La til noen ekstra tips
Jeg vil ikke si at bong er mye lettere for en nybegynner en en Joint i starten, faktisk det rake motsatte. Husker selv da jeg skulle prøve bong for første gangen, og prøvde og blåse inn i røret. Tok litt tid før jeg lærte meg teknikken med å nappe ut bowlen på det perfekte tidspunktet og slikt også.

Bare kjøp deg rullepapir, og mekk en joint med grønt. Om du klarer å rulle skal ikke det være et problem, men det finnes mange gode hjelpevideoer på youtube.

Et annet alternativ kan være å smelte cannabisen i smør. Dette er enklest med tørr hasj, gjerne marokko. Du knuser ganske enkelt hasjen i ei lita kjele med smør, og lar det koke en stund. Så kan du kaste det i deg, eller lage kaker av smøret. Effekten da du tar cannabis oralt er noe mildere, og mer langvarig, noe som virkelig er og anbefale til en nybegynner.

Det er ofte også slik at man ikke merker noe første gangen man røyker, og jeg kan tenke meg da at oralt vil være den beste måten og unngå det problemet på, pga du slipper alle komplikasjonene ved røyking (hvordan trekke ned røyken, for sterk effekt som kan gi deg noya etc.)

Bong: Du kjøper en bong, eller lager selv. Dette kan du finne info om på nettet. Du putter cannabisen i ''bowlen'' og tenner på mens du puster lett inn. Da du ser kammeret har fylt seg opp napper du ut ''bowlen'' og trekker i deg all røyken på en gang. Bong gir en noe mer intens rus, og det er mer som et smell første gangen du røyker det. Som om du får en murstein i ansiktet, og vips så er du stein som ei nepe.

Joint: En joint gir en ganske smooth virkning, men mange førstegangsrøykere røyker feil, eller for raskt, slikt at resultatet kan gå galt.
Jeg anbefaler som tidligere og lage smør ut av det. Du kan finne oppskrifter på mer avansert cannabutter, samt mange andre freshe inntaksmetoder her.

Håper jeg var til hjelp! Kos deg så mye!
Sist endret av Relevant; 20. april 2014 kl. 05:53. Grunn: Skriveleif. Var ironisk nok fjern da jeg skrev dette.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sparx: Jeg flyttet tråden din inn i den store cannabistråden, vi har mildt sagt hundrevis av "hvordan røyker jeg hasj" og "hva skal jeg gjøre når jeg er rusa" tråder og jeg ser ikke vitsen til å få enda en.

Vær så snill å søk, så vil du finne mange andre tråder med nøyaktig samme spørsmål: bare se her.

Og så må vi minne om at det siste spørsmålet ditt nesten bryter reglene: Vi tillater ingen praktisk informasjon om hvor man kan få tak i Narkotika.
Sist endret av Dodecha; 20. april 2014 kl. 11:00.
Angående det å rulle jointer, for de av dere som sliter med det, så kan man kjøpe ferdig rullede cones på f.eks Scorpius, shangri-la osv, da er det bare å stappe stashet oppi og fyre i vei.
Jeg har hørt at en joint e nok for 2-3 personer. Når jeg har røyket 1/3 av jointen, kan jeg da slukke den for å då fyre den opp igjen en uke senere eller noe?
Sitat av Sparx Vis innlegg
Jeg har hørt at en joint e nok for 2-3 personer. Når jeg har røyket 1/3 av jointen, kan jeg da slukke den for å då fyre den opp igjen en uke senere eller noe?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor mye stash du har i den det, er det 0,5g ish eller mer så vil jeg si at du kan gjøre det
Men er bedre å bare mekke en liten en synes nå jeg, smaker dårlig når man skal fyre opp en brukt en.
Enig med å rulle en liten en, drev selv å rulla joinst med 0.1-0.2g i i starten av stonerlivet mitt. Men skal man røyke så lite om gangen er det bedre med pipe.
Hvor mye bør jeg ha i en "liten" joint da? Og går det fint å bruke kun weed? Å ikke tobakk? Vill helst ikke ha nikotin i..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Sparx Vis innlegg
Hvor mye bør jeg ha i en "liten" joint da? Og går det fint å bruke kun weed? Å ikke tobakk? Vill helst ikke ha nikotin i..
Vis hele sitatet...
Det blir vanskelig å røyke veldig lite weed uten tobakk. Du kan kjøpe en urte-erstatning som f.eks GreenGo.
Eller så kan du kjøpe deg en liten pipe å røyke mikrodoseringer i.

Jeg vet ikke helt med toleransen din, men når jeg skal ta meg en liten joint tar jeg bare en klype med weed fra grinderen som jeg strør over en sig. Ca 1/5 av hva jeg ville hatt i en joint for to.
Sist endret av PerPerPerPer; 25. april 2014 kl. 13:00.
Hvor mye weed og hvor mye greengo trenger jeg i en joint da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du må bare prøve deg frem, det er ikke rocket-science det her. Du trenger selvfølgelig langt mindre hasj/cannabis enn tobakk/urteerststning.
Har fint klart å rulle noen korte, tynne jointer på 0.1g med et veldig lite filter flere ganger uten problemer. Bare prøv deg frem.
Tenker å bruke greengo til å blandet med weeden. Men hvordan er det med sending til Norge fra denne siden? Bare til å bruke spendon å håpe på at det ikke blir stoppet i tollen?
Greengo er helt lovlig, bare å bestille!

Greengo fungerer helt greit, smaken er ikke den beste, og i toppen av posen var bitene litt for store til å bli brukt i joinst, men i bunnen var det nesten rent pulver.
Sist endret av Snilepisk; 26. april 2014 kl. 09:46.
Beklager litt mange spørsmål, men nå skal jeg bestille litt utstyr, så lurer på 3 ting:
-Hvilken grinder anbefaler dere?
-Hvilket rullepapir anbefaler dere?
-Hvilket filter anbefaler dere?
Sitat av Sparx Vis innlegg
Beklager litt mange spørsmål, men nå skal jeg bestille litt utstyr, så lurer på 3 ting:
-Hvilken grinder anbefaler dere?
-Hvilket rullepapir anbefaler dere?
-Hvilket filter anbefaler dere?
Vis hele sitatet...
Santa Cruz Shredder
Raw, OCB, Elements

Men herregud, alt funker. Er litt forskjell på papirer og filtre, men skal være mulig å rulle en joint ut av alt.
Det er ikke størrelsen på jointen som bestemmer hvor beruset man blir. Så lenge du sørger for å ha en mild cannabis - tobakkerstatninsratio kan du lage en med litt størrelse. Lettere å håndtere, ihvertfall hvis man ruller selv.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Hvor lenge vil denne typen argumenter være holdbar for å opprettholde undertrykkingen av flere hundre millioner mennesker?

http://www.huffingtonpost.com/2014/0...n_5078556.html
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Hvor lenge vil denne typen argumenter være holdbar for å opprettholde undertrykkingen av flere hundre millioner mennesker?
Vis hele sitatet...
Om jeg skal gjette; ikke så mye lenger.

Michele Leonhart forsvinner nok også snart. Hun har nektet å støtte reformer og uttalelser fra hennes sjef Eric Holder, og hun har også ovenfor polititjenestemenn kritisert Obama sin uttalelse om at marijuana ikke er farligere enn alkohol. Hun har sagt at liberaliseringen av cannabislovgivningen bare får de til å jobbe hardere med å bekjempe planten. Det som har vekket mest oppsikt er nok når hun under en kongresshøring nektet å svare på om marijuana var mindre skadelig enn heroin og kokain. Hun har også prestert å si at all volden som oppstår som følge av forbudet er ett godt tegn på at forbudet fungerer...

En så kunnskapsløs person har ingenting å gjøre som leder av DEA.
Sist endret av caperno; 7. mai 2014 kl. 15:12.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Jeg og en kompis/evt. bare meg selv skal prøve hasj nærmeste framtid. Det er allerede skaffa, så nå må vi bare finne rett tidspunkt. Dette blir første gang for oss begge. Vet det er mange tråder om dette, og det må jeg bare beklage. Noen tips til sånn ca når på dagen vi bør gjøre det, hvor (vi begge bor hos foreldre), hva vi bør gjøre mens vi er høye etc. Dette er grønt. Takk for svar Vi tenker bare å dele èn joint, kanskje to.
Når det passe, hvor det passer! Ikke ta noen store sjanser med foreldre, det kan være overveldende de første gangene. Men let litt etter et lite fjell der det ikke pleier å være masse folk, har noen bunkere og en gammel AA plattform som er dritt digge å fyre på, så viss du finner det så blir det kos
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Når det passe, hvor det passer! Ikke ta noen store sjanser med foreldre, det kan være overveldende de første gangene. Men let litt etter et lite fjell der det ikke pleier å være masse folk, har noen bunkere og en gammel AA plattform som er dritt digge å fyre på, så viss du finner det så blir det kos
Vis hele sitatet...
Bor midt i gokk så og si. Skog er det nok av! Er det kos ute? Har hørt at det er chill med musikk?
Sitat av Kriis Vis innlegg
Bor midt i gokk så og si. Skog er det nok av! Er det kos ute? Har hørt at det er chill med musikk?
Vis hele sitatet...
Synes det er chill siden det er god utsikt og jeg vet det ikke pleier å være folk dær ^^ men man kan også røyke på rommet uten problemer viss du har en pipe eller bong, bare pust godt ut vinduet. Det er lurt å være litt erfaren da, i tilfelle man må prate med foreldrene
Kan man kjøpe frø for over 200 kroner eller burde man helst ikke det siden den vil bli sjekket oftere?
Sitat av Kriis Vis innlegg
Bor midt i gokk så og si. Skog er det nok av! Er det kos ute? Har hørt at det er chill med musikk?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker å fyre ute om jeg er alene, gå en tur. CHILL MED MUSIKK? Det er et must med musikk om du hører mye på det. Jeg kunne aldri tenke meg å fyre uten