Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1336
Noen som veit om hvor jeg kan finne lader til 32650 batterier? Helst i Norge...

Funnet ett par i utlandet men uten kontakter som passer her til lands....
Du kunne brukt en adapter og bestille fra utlandet
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://deltapro.no/index.php?main_pa...53sq02op9dfk64
Aner ikke noe om dem, men når de har holdt på siden 1985 vil jeg tro de er ok
Jøss, jeg som trodde 26650 var det største. De fleste (alle?) ladere til 18650+ fungerer til å lade andre 3.7V-batterier, problemet er at de fysisk er for store.

Hvis du er litt "nevenyttig" kan du lage en slags adapter, altså noe som ligner på et vanlig 18650 uten å være et batteri (gjør strengt talt ikke noe om det er et batteri heller) og så ta + og - ut med ledninger og lage/ha en beholder til de store batteriene som du parallellkobler. Du vil sannsynligvis heller lete på ebay etter en lader som tar større batterier, men jeg hadde f.eks en lukket batteripakke med 2x18650 som jeg mistet laderen til. Funket fint å lage en "adapter" med litt superlim, en isoporbit (kan med fordel byttes ut med noe annet på ~650mm) og et par femtiøringer og lade med en vanlig 18650-lader. Det er de samme battericellene, bare i større format...