Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3425
Jeg har ofte vurdert å starte butikk på Finn.no, og jeg har mange annonser der hvor jeg selger diverse varer som jeg har importert fra utlandet hvor jeg selger med 50% fortjeneste. Vil det bli lønnsomt for meg da å starte butikk på finn.no?
Har ca: 3-10 kunder i måneden.

Hva er kostnadene der forresten? Står så lite info der. Har noen noe erfaringer med dette?
Hei, ikke at jeg har noe erfaring med finn, men du kan jo selvfølgelig tjene noen penger på å selge ting du har importert fra utlandet, men vet ikke helt om å starte en "butikk" på finn er en ting du burde satse på.. selg så mye du vil, men tror ikke det er så lett å håve inn en god sum penger på det. Men lykke til!
Sist endret av mumphilade; 20. juli 2012 kl. 23:08.
Nå er det veldig vagt svar fra meg, for jeg husker ikke helt tilbudet jeg fikk. Men kostet såpass mye at jeg ikke kunne finne verdien i det med de produktene jeg selger.
Med alle åpne kjøp & salg grupper som er på facebook nå tror jeg man når mye raskere ut til en mye større brukergruppe ved å "misbruke" disse litt...
Jeg kan komme med ett dårlig eksempel fra Finn.no som veldig mange gjør, personlig så liker jeg det ikke.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=28463639

se på dette bildet, "Alle våre malerier er håndmalt av våre profesjonelle kunstnere og oppspent på flere blindrammer." Står det.

Men hvis man begynner å lete litt finner man lett akkurat samme bildet på Kinesiske importsider,

http://www.dhgate.com/floral-abstrac...fb564301a.html

Der selges samme bildet for 350ish Kr, men han på Finn selger for 900kr. Husk at frakten er innkludert i prisen fra de fleste Kinesiske sider.

Dette var ett dårlig eksempel men finner ikke noe bedre nå, men har sett ting ned i 150-200 kr som selges for 1000kr.
Sitat av 1234haha Vis innlegg
Jeg kan komme med ett dårlig eksempel fra Finn.no som veldig mange gjør, personlig så liker jeg det ikke.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=28463639

se på dette bildet, "Alle våre malerier er håndmalt av våre profesjonelle kunstnere og oppspent på flere blindrammer." Står det.

Men hvis man begynner å lete litt finner man lett akkurat samme bildet på Kinesiske importsider,

http://www.dhgate.com/floral-abstrac...fb564301a.html

Der selges samme bildet for 350ish Kr, men han på Finn selger for 900kr. Husk at frakten er innkludert i prisen fra de fleste Kinesiske sider.

Dette var ett dårlig eksempel men finner ikke noe bedre nå, men har sett ting ned i 150-200 kr som selges for 1000kr.
Vis hele sitatet...
Da er iallfall finn.no informert om "svindelen"hans. Hater slike folk.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Da er iallfall finn.no informert om "svindelen"hans. Hater slike folk.
Vis hele sitatet...
Haha, du finner mange hvis du bare leter. spesiellt under "smykker"
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Da er iallfall finn.no informert om "svindelen"hans. Hater slike folk.
Vis hele sitatet...
Hvor ligger svindelen i dette?
Jeg mener. Folk må jo selge med fortjeneste? Er så vidt jeg vet ingen regler på dette om de kan selge 400kr over innkjøpspris eller 2000kr over.

Du kan isåfall også informere politiet om Elkjøp, Komplett.no, etc for svindel, iom at de også kjøper produktene sine fra andre leverandører og selger det med pluss
Sist endret av Kekurikekaka; 21. juli 2012 kl. 01:17.
^
Det er sånn man tjener penger innen kjøp og salg - 100% lovlig!
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Hvor ligger svindelen i dette?
Jeg mener. Folk må jo selge med fortjeneste? Er så vidt jeg vet ingen regler på dette om de kan selge 400kr over innkjøpspris eller 2000kr over.

Du kan isåfall også informere politiet om Elkjøp, Komplett.no, etc for svindel, iom at de også kjøper produktene sine fra andre leverandører og selger det med pluss
Vis hele sitatet...
Han må gjerne selge med fortjeneste, men han regelrett lyver i annonsen.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Han må gjerne selge med fortjeneste, men han regelrett lyver i annonsen.
Vis hele sitatet...
Snøbark har helt rett faktisk.

Leste ikke godt nok i annonsen.
Sitat av Finn.no
* Alle våre malerier er håndmalt av våre profesjonelle kunstnere og oppspent på flere blindrammer. Dette gir maleriene både dybde og kvalitetsfølelse uansett hvilken vegg du ønsker å henge dem på. Hvert bilde /eksemplar blir da også unikt.

* Dette maleriet produseres ved bestilling
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kekurikekaka; 21. juli 2012 kl. 01:27.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Han må gjerne selge med fortjeneste, men han regelrett lyver i annonsen.
Vis hele sitatet...
Han lyver ikke sålenge de er håndmalt?
Sitat av fomox Vis innlegg
Han lyver ikke sålenge de er håndmalt?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig lyver han i annonsen? Står at det er håndmalt av deres professionelle og males ved bestilling. Noe de ikke er!
Hvordan er det svindel og selge noe for mer enn innkjøpspris?? Man må jo tjene noe på produktene.
Dette blir jo det samme som og si at det er svindel og kjøpe melk fordi at melk er billigere ved innkjøpspris enn hva du må betale i butikken.
Sitat av fomox Vis innlegg
Han lyver ikke sålenge de er håndmalt?
Vis hele sitatet...
Alle våre malerier er håndmalt av våre profesjonelle kunstnere


Dette maleriet produseres ved bestilling
Det er lovlig, men du spiller på folks uvitenhet. Det kalles svindel her til lands. Alt annet er å forsøke å skjule det, noe veldig mange prøver og noen klarer.
Han bruker "våre profesjonelle kunstnere" om de kunsterene leverandøren bruker..? Ser ikke den store svindelen. Kan faktisk se ut som de blir håndmalt og produsert på bestilling da det tar lengre tid om man vil ha mange. Er vel vanskelig å finne ut av uten å bestille 2 stk selv fra dhgate
Sitat av spelley Vis innlegg
Alle våre malerier er håndmalt av våre profesjonelle kunstnere


Dette maleriet produseres ved bestilling
Vis hele sitatet...
Leverandøren er deres profesjonelle kunstnere.