Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3507
Cookie Monstah ^_^
noen som har noenlunde peiling på hvor lenge streiken kan vare? driver dem og forhandler nå eller hva?
har ikke hørt eller sett så mye rundt dette på vg, fvn, lindesnes avis etc...
skal nemlig ha muntlig eksamen neste tirsdag/onsdag og skolen stenger kanskje på fredag grunnet vaskepersonale streiker og da er det visstnok ikke helsemessig "forsvarlig" at vi er på skolen. kort sagt, så slipper vi kanskje muntlig eksamen hvis streiken fortsetter.

Takker for svar på forhånd

P.S: visste ikke helt hvor tråden skulle plasseres, må bare beklage om den er feilplassert
P.S.S: sry for skriveleif ^_^
Ingen vet. Hvis folk hadde visst hvor lenge arbeidsgiver og arbeidstaker har mulighet til å holde ut, så hadde streik vært enkelt for begge parter.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Streiken kommer til å vare til de har kommet til en enighet. Det kan være når som helst.
Jeg tror det kommer til å skje i neste uke.

Vaskepersonale på skolen vår streiker også, men alle eksamener går som planlagt. Det er nok det samme på skolen din.
Sist endret av PerPerPerPer; 29. mai 2012 kl. 22:21.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Streiken er over? Ikke på Bodin i hvert fall.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
er ikke den litt gammel? står at den er publisert i 2008 for meg.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Spar deg. Ingen vits å linke en 4 år gammel artikkel.....
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha
Jeg ble alvorlig nervøs et lite sekund der...
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
faen ta deg, du lurte meg i ett minutt
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
faen ta deg, du lurte meg i ett minutt
Vis hele sitatet...
Og likevel gir du ham KP..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Og likevel gir du ham KP..
Vis hele sitatet...
Han lurte meg til å gi han KP også
Neida, var alt for bra troll til å gå hjem uten KP.
Cookie Monstah ^_^
Trådstarter
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Vis hele sitatet...
gud x.x ikke skrem meg sånn O.o

@PerPerPerPer hvordan kan vi ha eksamen hvis vi har fri? gir ikke særlig mening for min del, men oki.
får vel bare øve da
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av lordstian Vis innlegg
@PerPerPerPer hvordan kan vi ha eksamen hvis vi har fri? gir ikke særlig mening for min del, men oki.
får vel bare øve da
Vis hele sitatet...
Vi har ikke fri, det er "studiedager".
Dessuten er det bare vaskepersonalet som streiker, hvertfall ingen av mine lærerere så alle våre eksamener kommer til å gå som planlagt. All undervisning er midlertidig stoppet for å ikke søple ned skolen(e).
Cookie Monstah ^_^
Trådstarter
du vet at skolene ikke har lov til å holde åpent hvis det ikke er blitt rengjort på 3 dager?
går i 10. klasse btw, for meg høres "studiedager" ut som noe ifra videregående
Happy Buddha
Hos oss er bare kontordama tatt ut i streik...
Cookie Monstah ^_^
Trådstarter
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hos oss er bare kontordama tatt ut i streik...
Vis hele sitatet...
rengjørings personalet og administrasjonen er tatt ut i streik på vår skole ^_^
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Leser en del om at dersom streiken fortsetter, så kan det gå ut over leveransen av bensin.

Gjelder ikke dette diesel? Vi som kjører diesel er trygge? :-)
Sist endret av Kekurikekaka; 29. mai 2012 kl. 22:55.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Leser en del om at dersom streiken fortsetter, så kan det gå ut over leveransen av bensin.

Gjelder ikke dette diesel? Vi som kjører diesel er trygge? :-)
Vis hele sitatet...
Vi kjører EL her.

BAM!

(og diesel)
Har jeg forstått det riktig, hvis vaskepersonalet streiker, og skolen ikke blir rengjort på X dager, så får elevene permisjon/skolen blir stengt, eller er jeg på feil planet nå?
Happy Buddha
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Har jeg forstått det riktig, hvis vaskepersonalet streiker, og skolen ikke blir rengjort på X dager, så får elevene permisjon/skolen blir stengt, eller er jeg på feil planet nå?
Vis hele sitatet...
3 dager, ja.
Oooopps det var jo ikke meningen :P
Sitat av AmundK Vis innlegg
3 dager, ja.
Vis hele sitatet...
Fikk høre av rektor i dag at om skolen blir for "grisete" så bytter man bare lokaler. Ingen 3 dagers frist.
Kan noen komme med en kilde på denne fristen på 3 dager for vasking? Hadde vært greit å ha
Til helvete fryser til is.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Kan noen komme med en kilde på denne fristen på 3 dager for vasking? Hadde vært greit å ha
Vis hele sitatet...
Alle baserer det på hva de har hørt. Finnes nok ikke noen kilder.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Kan noen komme med en kilde på denne fristen på 3 dager for vasking? Hadde vært greit å ha
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke kilder på dette da tallet er tatt ut av løse lufta. Det er ingen fasit på dette. Hvis rektor eller hovedverneombud på skolen syns skolen ikke lenger egner seg til undervisning på grunn av mangel på renhold vil den stenges. Vil variere med andre ord...
Synd at jeg ikke jobber i Bergen .. Søppeltømmer
Vel, søppeltømmerene er jo ikke i streik...
Ingen skole for meg, Som jeg har oppfattet det. (tar det litt meget slakt.)
Åååå der var streiken over. kjipe greier..

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8181217
Vekterstreiken er vel enda. Siste nytt her omkring er at dem har stengt ned Trandum asylmottak. Alle papirløse, kjente vinningskriminelle osv. osv. er løslatt. Oppfordring fra politiet er å holde godt fast på lommeboken og låse alle dører.

Beklager, er visst politiet utlendingsenhet sin feil:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10073562
Jaja, da var streiken dessverre over. Men en ting jeg lurer på, kan skolen bare flytte på tentamen/eksamen? Vi skulle egentlig hatt idag, men så fikk vi bare beskjed om at vi skulle ha det på fredag isteden, altså 1 dag forvarsel. Noen jeg kjenner mener det skal være 1 uke forvarsel når tentamen flyttes, stemmer dette? :S
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Jaja, da var streiken dessverre over. Men en ting jeg lurer på, kan skolen bare flytte på tentamen/eksamen? Vi skulle egentlig hatt idag, men så fikk vi bare beskjed om at vi skulle ha det på fredag isteden, altså 1 dag forvarsel. Noen jeg kjenner mener det skal være 1 uke forvarsel når tentamen flyttes, stemmer dette? :S
Vis hele sitatet...
Klager du på å få lengre tid på å lese?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Klager du på å få lengre tid på å lese?
Vis hele sitatet...
Ja, siden vi bare har øvd noen få timer til nynorsk, og vi nesten ikke har hatt noe i nynorsk egentlig. :-)
Sist endret av Brightbull; 6. juni 2012 kl. 16:55.