Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 649
Hei, sitter og lager ny hjemmeside, og fant ut at jeg skulle bruker bilder i menyen .
Eneste problemet er at når du klikker på linkene, kommer det en prikkete border rundt bildene .

Dette er noe jeg ikke har lagt merke til før siden jeg brukte tekst, men nå er det blitt noe som irriterer meg.

Noen som vet hvordan man kan fjerne dette ?

edit: har prøvd og sette a:active border til 0px hidden, men funker fortsatt ikke.
nevner også at det kun er firefox det gjelder. (mulig opera også, men har kun ie og ff)
Sist endret av lsrr; 24. september 2007 kl. 15:43.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sett img border: none; eller sett det på de aktuelle elementene.
Har fjernet alle mulige borders, men problemet er der fortsatt.
Det er kun i firefox btw
Det er vel bare sånn det er i Firefox? Det samme gjelder feks nFF og min webside
Jeg skulle til å skrive en lang avhandling om hvorfor den borderen bør være der ettersom den er en del av brukerfeedbacken og derfor essensiell både for brukervennlighet og tilrettelegging for funksjonshemmede. Men så innså jeg plutselig at i de fleste tilfeller vises bare borderen et lite øyeblikk før siden lastes på nytt. Hvilket betyr at du antakelig bruker frames, og da har du større problemer enn først antatt.
Sitat av fuzzy76
Jeg skulle til å skrive en lang avhandling om hvorfor den borderen bør være der ettersom den er en del av brukerfeedbacken og derfor essensiell både for brukervennlighet og tilrettelegging for funksjonshemmede. Men så innså jeg plutselig at i de fleste tilfeller vises bare borderen et lite øyeblikk før siden lastes på nytt. Hvilket betyr at du antakelig bruker frames, og da har du større problemer enn først antatt.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke frames, jeg har ikke engang giddet og lære det siden det er noe som heter php ^^

Borderen er der under et sekund så jeg får vel bare leve med den.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar

Kode

a:active
{
outline: none;
}

a:focus
{
-moz-outline-style: none;
}
takk, det funket