Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2358
Hei. får ikke nett ut fra Asus RT AC68U når jeg setter den i Access Point mode. Asusen står da i hytta å modem/routern er inne i huset.

får nett når jeg bare kjører vanlig oppsett men da kommer IP konflikter å alt det der. + at det blir umulig å hoste server siden det blir så mye IP adresser å må gå gjennom 2 routere osv.

dette er Hoved Routern som er levert av NEAS. ZNID27xxA1-Router
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Korleis har du kobla ting fysisk sammen?
Internett Kabeln CAT6 til WAN port på Neas Routern. videre fra den til en Switch inne på utbygge og videre derifra til Hytta Asus Routern sin WAN port.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kjører to routere i et nettverk, ikke plugg Ethernetkabelen til WAN porten på Asus routeren på hytta, den skal i LAN porten.
Det som skjer nå er at du har to lag med NAT.
Først har du en DHCP server som deler ut IP'er og har NAT i NEAS routeren, så går du via switchen og inn i enda en wan port som også vil kjøre NAT og dele ut sine IP'er fra sin DHCP server.

TLDR: Det er bare modem som skal kobles på wan port, koble nettet ditt til LAN porten på alt utstyr utenom den ene routeren i nettverket ditt.
ifølge Asus så skal det gå greit å ha kabelen i WAN porten. iogmed at den har en Native AP mode.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greensken Vis innlegg
ifølge Asus så skal det gå greit å ha kabelen i WAN porten. iogmed at den har en Native AP mode.
Vis hele sitatet...
Ok. Prøv å sette den i AP-mode, og gjer som dodecha foreslår. Det er ikkje første gong dokumentasjon har vore feil i så fall
nope, fortsatt samme problem
Sitat av Greensken Vis innlegg
nope, fortsatt samme problem
Vis hele sitatet...
Får du ip? Tester du både WiFi og kablet eller bare en av delene?
På noen rutere kan du velge å sette WAN i samme switch som LAN. Foreslår at du undersøker muligheten for å installere dd-wrt på asus routeren din.
får sikkert ikke IP iogmed at jeg ikke får noe nett. har prøvd begge deler, har 1 bærbar koblet til trådløs å 1 stasjonær. nei jeg tror jeg gir opp jeg asså... vet ikke hvor lenge jeg har holdt på med det hær nå. prøvde med min gammle router også ved å bare skrive inn IP osv. Så kjøpte jeg meg en ny for å få den AP mode greia. ikke det skal fungere heller :P fikk bedre hastighet på trådløsen da i det minste.

men la oss si at jeg ikke får IP. nei det DD WRT greian der e ikkje nå fær mæ

det kan ikke ha noe med at det er for mange som er koblet til på den 1 routern? alle portene der er jo i bruk. + di på switchen. å alle nede i hytta. yes vi er litt folk som er koblet på :P

Da har æ faktisk fått det til å funke sånn halveis. går greit viss jeg er koblet til med trådløsen. så fort jeg kobler til kabler så forsvinner nette. noen ideer? funket både å koble til Wan og Lan 1 port. Prøvde også med bare kabel ista uten trådløs, det funket også.

svare var å restarte routern før man satte i noen kabler.
Sist endret av DoktorUglover; 11. april 2018 kl. 04:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greensken Vis innlegg
får sikkert ikke IP iogmed at jeg ikke får noe nett. har prøvd begge deler, har 1 bærbar koblet til trådløs å 1 stasjonær. nei jeg tror jeg gir opp jeg asså...
Vis hele sitatet...
Korleis tester du om du har nett? Det er relevant... Du bør ta med output fra ipconfig i cmd.
Sitat av Greensken Vis innlegg
det kan ikke ha noe med at det er for mange som er koblet til på den 1 routern? alle portene der er jo i bruk. + di på switchen. å alle nede i hytta. yes vi er litt folk som er koblet på :P
Vis hele sitatet...
Kanskje. Sjekk med NEAS om dei har et tak på antall klienter dei gir DHCP til.
så langt så virker det faktisk som om det er GET Boxen som er skyldig. Med en gang jeg kobler til den, så går det en liten stund så forsvinner alt. må jeg koble fra alt å koble det til igjen. dropper jeg Get Boxen så virker det som det skal. så langt hvertfall.

hadde håpa på at den skulle fungere som normalt når jeg fikk satt routern i AP mode. drygt å måtte ta hoved kabeln sette den inn i get boxen starta opp boxen, for så å sette den i standby for så å ta ut kabelen sette inn router port 4 kabelen for så å sette hoved kabelen i routern. så skru på getboxen å se tv. går strømmen så må jeg repetere...
Sist endret av DoktorUglover; 11. april 2018 kl. 08:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.


Hjelper dette deg til å forstå hvordan du skal sette opp ting?
Sist endret av Stingray; 11. april 2018 kl. 08:57.
det finnes håp. men nei, vannskelig å finne ut hvilken IP adresse getboxen min har når den kræsjer AP routern. noe som også igjen gjør at jeg ikke klarer å finne den på Hoved Routern. Også tror jeg ikke getboxen min er en router :P jeg har den første boxen om jeg ikke tar feil.

æ har komme fram te det at æ like greit bare kan kjøp en 2/3 porters GB switch å koble på tv å routern hver for seg der istede. blir jo samme patent som det som allerede er, bare at det må gå gjennom 2 switcha istede for 1.
Sist endret av DoktorUglover; 11. april 2018 kl. 13:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Greensken Vis innlegg
det finnes håp. men nei, vannskelig å finne ut hvilken IP adresse getboxen min har når den kræsjer AP routern. noe som også igjen gjør at jeg ikke klarer å finne den på Hoved Routern. Også tror jeg ikke getboxen min er en router :P jeg har den første boxen om jeg ikke tar feil.
Vis hele sitatet...
Då er det problemet ditt. Kva IP har dei PCane som har nett? Hugser eg ikkje heilt feil deler get ut maks fire addresser per kunde.
10.22.22.109

10.22.22.101

10.22.22.106

10.22.22.105

10.22.22.12

10.22.22.103

10.22.22.100

10.22.22.11

Dette er di som er kobla til Neas Modeme/Routern

så har vi 10.22.22.104 som da er Access point Routern Asus.

som da er den jeg prøver å koble Get boksen til. men hver gang jeg gjør d så kobler nette seg ut/slår seg av/krasjer.

så den står ikke i nå. Har gidd opp rett å slett.

enklere å bare koble en switch til mellom neas og Asusen å koble get på den switchen.

leste at GET boksen må gå direkte fra Modeme, kan ikke gå gjennom 2 routera. så om jeg bruker switchen å så til tv. så burde det gå greit.
Sist endret av DoktorUglover; 11. april 2018 kl. 14:20.