Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3974
Driver jo å forsker på beste dose medisin for å få sove skikkelig og hele natten.
I går testet jeg følgende dose:
1 time før sengen = 200mg Seroquel depot + 100mg benadryl. (allergi medisin)
Rett før leggetid = 75mg Seroquel vanlig (ikke depot) + 2x3mg Melatonin + 1x5mg Melatonin Time Release (6 timer).

Det som var nytt i forhold til siste 7 dager, var de 75mg vanlig Seroquel.

Men herregud for hallusinasjoner/drømmer jeg hadde gjennom natten. Har opplevd lignende ting før, har jo vært satt på mye rart i forbindelse med søvn, men da type en - to ganger i løpet av en natt.
Nå kom det i bølger og bølger.

Andre som bruker Seroquel som opplever lignende?
Aldri tatt så høy dose som 275mg før, men kan også være kombinasjonen med det andre.
Økt drømmeaktivitet er vanlig bivirkning av quetiapin/seroquel.
Synes det er morro jeg. Ikke få ganger jeg har våknet og begynt å le av de sinnsyke drømmene man kan oppleve
Trådstarter
76 2
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Økt drømmeaktivitet er vanlig bivirkning av quetiapin/seroquel.
Synes det er morro jeg. Ikke få ganger jeg har våknet og begynt å le av de sinnsyke drømmene man kan oppleve
Vis hele sitatet...
Var litt mer noia drømmer for min del. Var alene hjemme i natt og mye av drømmene gikk på at jeg virkelig følte det var folk enten på vei inn eller allerede inne. Tok meg i å lyse med lommelykten på telefonen flere ganger. Skikkelig kjip følelse.
Trolig forsterket av at jeg visste det var tomt hus.

Så ingen opplevelse av morsomme drømmer i natt i alle fall.

Må jo bare teste en gang til for å se om det samme skjer igjen da. Men blir ikke i natt, i dag skal jeg teste Doxylamine i stedet for Benadryl, og da må jeg tilbake til dosen jeg vet fungerer nokså bra uten de 75mg ekstra med Seroquel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har brukt seroquel/quetiapin daglig i noen måneder nå, og herre min hatt for noen drømmer! Har fortsatt like absurde, skumle, spennede, helt out of this world drømmer. Alt mellom himmel og jord kan skje, og enda litt til. Skjønner godt at du finner det skremmende og får noia, selv fått det i massevis pga denne medisinen. Men alt i alt, så er det ikke noe å være redd for, kan jo ikke skade deg på noe vis. Men har vært en del ganger jeg har fundert på om jeg bare skal slutte å ta disse pillene. Kan bli ganske sliten av hvor intense og ubegripelig lange de er, er sjeldent drømmen varer mindre enn et par dager, dette i tillegg til at det er sikkert 7 forskjellige drømmer i snitt pr natt. Slik har det vært helt siden jeg begynte på de, selv med bare en 25mg om kvelden. Så vil ikke tro de går bort med det første
Hadde jeg vært dere, så hadde jeg holdt meg langt vekk fra Seroquel og andre nevroleptika. For noe dritt som jeg ikke vil ha i min kropp. Det er ikke et rusmiddel engang.
200mg doser brukes for behandling av schizofreni, for meg holder det med 25mg for søvn, og da blir jeg helt jelly, helt fucked rettogslett
Sitat av aig Vis innlegg
Hadde jeg vært dere, så hadde jeg holdt meg langt vekk fra Seroquel og andre nevroleptika. For noe dritt som jeg ikke vil ha i min kropp. Det er ikke et rusmiddel engang.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det er det beste rådet jeg har lest på freakforum noen gang.
for meg er Seroquel 100% medisin. å aldri vært noe rusmiddel for meg.
jeg har prøvd veldig mange sovemedisiner men det eneste som får meg i søvn i 5-6 timer er Seroquel
jeg bruker og har brukt Seroquel i 5 år med akkurat samme dose dvs 300mg hver dag
det er det som virker best for meg.
De første 4-5 måndene drømte jeg mye.
Seroquel er medisin for de som trenger det for å fungere i hverdagen. Seroquel med tanke på meg selv å andre som bruker det er kun medisin. du kan ikke bruke Seroquel som rusmiddel. Det fungerer det ikke som rusmiddel. Alt det gjør er at det får deg i søvn. Hvis det ikke hjelper deg på noen måte ikke ta den medisinen.

hvis du får mange bivirkninger på 25mg prøv å del de i 2 eller 4. ubehagelige å vonde drømmer en en bivirkning.

jeg har aldri hatt mareritt under søvn, kun rare drømmer. har du opplevd mareritt kanskje det er bivirkninger. prøv mindre dose kanskje det hjelper.
Sist endret av plater; 8. desember 2017 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
76 2
Etter jeg skrev første posten, har jeg gått på 200mg depot med Seroquel hver natt. Ikke hatt veldig med drømmer egentlig.
Men i natt fikk jeg en dobbel bivirkning av Seroquel. Først "våknet" jeg og husker jeg funderte på hvorfor noen hadde tent på slike fyrverkeri greier som bare snurrer rundt på bakken, dog inne på soverommet. De snurret stille og rolige med rødt og grønt lys.
Og i det øyeblikket de ga seg, våknet jeg til med den krampen i begge bena, samboeren våknet også siden jeg hev meg opp av sengen, og måtte stå å trykke ned, så tøye litt, gå litt og tøye igjen for å få ut krampene. Skikkelig vondt, men har jo opplevd slikt før, dog heldigvis sjeldent. Håper virkelig jeg skal greie å finne en dose med Melatonin ev. Antihistamin som gjør slik at jeg kan kutte ut Seroquel.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"kramper" eller urolige bein på større doser med Seroquel, er beskrevet som en bivirkning av Seroquel i felleskatalogen
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
«restless legs»-syndrom ble det beskrevet som
dette forsvinner når du blir vant med Seroquel
Anonym bruker
"Avhengig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått hallusinasjoner på 125mg Seroquel før, men dette var dog i kombinasjon med rundt 1.5g god hasj, 150mg dekstroamfetamin tatt ca. 4 timer før og 3x7.5mg Zopiclone Actavis. Hallusinasjonene var veldig merkelige, men ikke skremmende. Hele trippen hadde et veldig "mørkt" tema, og hallusinasjonene kunne minne om antikolinerge hallusinasjoner med en psykedelisk finish, uten den typiske deliriant headspacen. Noen av de mest nevneverdige hallusinasjonene var da jeg så fjeset til en kompis som pratet med meg materialisere seg midt i synsfeltet mitt, det så veldig realistisk ut, men jeg forsto med en gang at det var en hallusinasjon.
Jeg tok 450mg i går kveld for å sove, noe jeg fikk i ca 2 timer, eneste resultatet var som vanlig; mareritt/drømmer.

Disse hallusinasjoner dere snakker om har jeg aldri opplevd, og tror heller ikke det er veldig vanlig for å si det sånn..
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvis du ser på felles katalogen er 450mg en veldig høy dose å brukes i sammenheng med schizofreni, maniske episoder ved bipolar lidelse
så hvis du kun ønsker å sove prøv en mindre doser. folk tror nesten alltid at ja tar jeg dobbelt opp så virker det sikkert bedre.
i mange tilfeller gjør det ikke det. mareritt/drømmer-bivirkning
man kan bli kvitt mange bivirkninger ved å gå ned på mg
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
på felleskatalogen står det også om forgiftning: Voksne: 0,4-1,3 g ga lett, 1,9-5 g ga moderat og >5 g fare for alvorlig forgiftning.
så 400mg kan være lett giftig. dog uten tolleranse.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
på felleskatalogen står det også om forgiftning: Voksne: 0,4-1,3 g ga lett, 1,9-5 g ga moderat og >5 g fare for alvorlig forgiftning.
så 400mg kan være lett giftig. dog uten tolleranse.
Vis hele sitatet...
<jeg har høy toleranse så det går veldig greit, men takk for omtanken.
Legen vil at jeg skal begynne på Seroquel fast fremfor Lithium og lamictal. Jeg prøvde seroquel en stund for søvn men ble så sinnsykt sulten av den og bare la på meg.. Byttet til 100mg Gyrex (hvor virkemidlet også er quetiapine). Jeg hallusinerer ikke akkurat, men tar jeg 2 for å sove er jeg neimen ikke sikker på om jeg sover eller er våken. Og om jeg har drømt eller ei. Så nå går det quetiapine kun i nøden.

Skal dog nevnes, siden man er inne på quetiapine. At om jeg tar så lite som 25mg seroquel med alkohol innabords blacker jeg helt ut og blir totalt tulling. Så det er jo en grunn til at de er på resept...