Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4569
I dag ble Battlefield 1 revealed til massene, og DICE har baller på størrelse med luftballonger som tør å slippe et spill satt i 1. Verdenskrig i en tid for spill der alt kun skal gå fremover i tid (Ref. Call of Duty Infinite Warfare osv).

Denne tråden skal være en diskusjonstråd rundt Battlefield 1 i månedene som kommer frem til release, 21. Oktober (18. Oktober Early Access).

Her finner du traileren til Battlefield 1. Høy lyd og Full HD anbefales!

Update: Ny Battlefield Gameplay-trailer! https://www.youtube.com/watch?v=4pY3hlQEOc0

Andre kommunikasjonsplattformer og linker:
Dette er bekreftet:
  • Settingen blir i 1. Verdenskrig, og locations som er bekreftet er vestfronten, alpene og den Arabiske ørkenen.
  • Nytt squad-system (En kan bytte servere sammen)
  • Nye melee-våpen: Spade, klubbe, bajonett
  • Kjøretøy: Bi-plane (Fly med 2 vinger), Bombefly, Tanks, Lette Tanks, båter, skip, hester (De har hintet til horseback warfare!) og mer kommer.
  • Campaign-modusen vil ha flere "Battlefield Moments".
  • Offisiell release: 21. Oktober
  • Early Access: 18. Oktober
  • De jobber aktivt med feedback fra communityet for å sikre enda bedre destruction og gameplay.
  • Ny og mer omfattende customization av våpen.
  • Expansions som kommer i "Early Enlister Deluxe Edition": Hellfighter Pack, Red Baron Pack, Lawrence of ARabia Pack
  • Battlepacks kommer til å være i Battlefield 1. Kilde.
  • Detaljer om Hellfighter Pack: Link til bilde
  • EA og Microsoft har en avtale om at XBone-users får tidligere tilgang til spill og DLC. Kjipt, men slik er det som regel i 2016.
  • Sennepsgass, gassmasker og flammekastere!!
  • Multiplayer-klassene er Assault, Medic, Support og Scout. Engineer-klassen er erstattet med en standalone medic-klasse, noe som gir mening med tanke på at dedikerte combat medics som regel ikke er assault-soldater slik som i BF4 og BF3.
  • Vehicle classes: Dette er en av de mer spennende tingene de har sagt kommer til å være i Battlefield 1. Dersom du spawner inn i en panservogn, et fly eller lignende, så blir du dermed en tank-fører, pilot osv. Dette vil føre til at snipere ikke kan ta et fly og taxi'e dette til nærmeste fjelltopp og etterlate seg flyet for å sitte der oppe med sniperen sin. Dette virker svært godt mottatt av massene på Reddit og lignende, og kommer til å bli spennende å se hvordan det utarter seg.

I tillegg er det ryktet følgende game-modes:
Conquest, Rush, Team Deathmatch, Domination, Last Squad Standing, Pidgeon, Transport (Kilde til ryktene, Reddit).
I tillegg er det rykter om dynamisk vær (Samme kilde som over)

Mer info kommer.

Jeg tror at siden 1. Verdenskrig skjedde mye i "landlige" områder, så kommer Battlefields kjente, høykvalitets grafikk og utseende til å skinne sterkt, og krigføring i bygder kommer nok også til å se meget bra ut!

Hva tenker dere? Kjør diskusjon!

http://i.imgur.com/a7KiSbT.png

Update:
Analyse av trailere og litt snakking om gameplay finner dere i linkene under:
Jackfrags' analyse av trailer + snakking om multiplayer
Flakfire sin gjennomgående og detaljerte analyse av traileren
LevelCapGaming - Complete Trailer Breakdown & Exclusive Press Details
Sist endret av Deadlock Radium; 13. juni 2016 kl. 00:06.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er optimistisk. Ser ganske kult ut. Vi har jo aldri hatt et slik ww1 spill før. Men så bestod jo WW1 for det meste og sitte i "trenches" for å så kanskje bli beodret og løpe mot maskingevær. Så et ww1 spill fullt av action er vell ikke så autentisk.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er optimistisk. Ser ganske kult ut. Vi har jo aldri hatt et slik ww1 spill før. Men så bestod jo WW1 for det meste og sitte i "trenches" for å så kanskje bli beodret og løpe mot maskingevær. Så et ww1 spill fullt av action er vell ikke så autentisk.
Vis hele sitatet...
At det bare var den typen krigføring er veldig feil. Det er det som er mest beskrevet, rett og slett fordi det var idioti og sløsing av ressurser og folk.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av meitemark Vis innlegg
At det bare var den typen krigføring er veldig feil. Det er det som er mest beskrevet, rett og slett fordi det var idioti og sløsing av ressurser og folk.
Vis hele sitatet...
Jepp. DICE sa at det kommer til å være svært variert, så det blir nok en god blanding mellom store slag, krigføring i skyttergraver, kjøretøys-krigføring og mer. Jeg er svært spent på hva vi får vite frem til release.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
At det bare var den typen krigføring er veldig feil. Det er det som er mest beskrevet, rett og slett fordi det var idioti og sløsing av ressurser og folk.
Vis hele sitatet...
Det var ikke bare den typen krigsføring, var jo også mye krigsføring med gasser. Og forskjellige fronter såklart, hvor den østlige stortsett var det jeg sa fra hva jeg vet. Men, fremdeles ville jo det ikke vært et veldig interessant spill om alt bestod av å være en plass.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Optimistisk jeg også, håper de ikke gjør spillet like casual som Battlefront. Tenker det å vente på beta før en blir for hyped er en god ide, mange som brant seg på Battlefront.
Hehe, høres ut som de masha up "seven nation army" og red alert sin "hell march". :P
That being said. liker at DICE ser på noe og sier "åja, dere tror det skal være sånn, vel vi skal gjøre det på en annen måte"

"It’s not the job of the artist to give the audience what the audience wants. If the audience knew what they needed, then they wouldn’t be the audience. They would be the artists. It is the job of artists to give the audience what they need. "


Pluss at WWI er syyyyyyyyykt interessant å lese om (og ignorert fordi USA ikke hadde en stor nok rolle i den krigen. og USA=Hollywood.)

Så kommer min spådom review. Dette kommer til å være det samme jævla skvipe, CS, Call of duty, multiplayer whatever.

Brothers in arms hell's highway følte jeg var inne på noe, samme med Freedom fighters. mer spill i den sjangeren takk! mine 2 cents, så går jeg tilbake til å spille Hearts of Iron 2: Darkest Hour edition.
Tviler på at det blir bf1 rescue mode..:-(
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Marori Vis innlegg
Hehe, høres ut som de masha up "seven nation army" og red alert sin "hell march". :P
Vis hele sitatet...
Sangen er faktisk The Glitch Mob sin remix av Seven Nation Army.

Sitat av Marori Vis innlegg
Pluss at WWI er syyyyyyyyykt interessant å lese om (og ignorert fordi USA ikke hadde en stor nok rolle i den krigen. og USA=Hollywood.)
Vis hele sitatet...
YouTube-kanalen jeg linket har ganske mye interessant ang. 1. Verdenskrig, verdt en titt!
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Var så JÆVLIG klar for Bad Company 3, men vi får nå se. Dice skal kunne sakene sine
Kult at de tar det tilbake til ww1, men desverre er battlefield serien totalt ødelagt for alle som var med fra begynnelsen av, det evige stats og oppgraderingshelvetet som faen til tider er værre enn mmo-er er faen totalt til å spy av..

Nei takke meg til enklere tider, derfor venter jeg i spenning på "battalion 1944" som ser hinsides lovende ut allerede nå, på tross av at vi har fått se såpass lite.. Dog er settingen ww2.
Sist endret av NoillStress; 7. mai 2016 kl. 01:40.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
En artig sammenligning med Battlefields kanskje argeste konkurrent mtp. salg av krigsspill osv, Call of Duty.
COD-traileren har vært ute i 4 dager, mens i skrivende stund har Battlefield 1-traileren vært ute i 2 timer, her er likes/dislikes på begge videoene:
Hmm. Pcen tror jeg trenger nye deler nå :P
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Dersom noen vil ha en god analyse av traileren, så kan jeg anbefale Flakfire sin 9 minutter lange analyse. Bonuspoeng til han for god fortellerstemme.
Ny og mer omfattende customization av våpen.
Vis hele sitatet...
Dette plaget meg litt, skal man liksom ha mer customization muligheter før i tiden en hva man har i fremtid/nåtid? bare en liten bagatell jeg synes de burde ha tenkt på..
Etter BF3 og BF4 har jeg absolutt null forventninger fra EA/Dice, håper folk klarer å la være å forhåndsbestille denne gang.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Etter BF3 og BF4 har jeg absolutt null forventninger fra EA/Dice, håper folk klarer å la være å forhåndsbestille denne gang.
Vis hele sitatet...
Ser side opp og side ned med folk som sier dette, og ser ikke helt hva som er galt med de spillene, jeg kan trygt si at alle battlefield spillene, hardline inkludert har vært verdt det jeg har betalt for de. Joda, noen småproblemer her og der, men ingen som ikke har blitt løst.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Det var ikke bare den typen krigsføring, var jo også mye krigsføring med gasser. Og forskjellige fronter såklart, hvor den østlige stortsett var det jeg sa fra hva jeg vet. Men, fremdeles ville jo det ikke vært et veldig interessant spill om alt bestod av å være en plass.
Vis hele sitatet...
Må bare rette på deg her. Det du beskrev først, er mer typisk vestfronten. Østfronten var en av de mer dynamiske frontene, hvor de tyske armeene var meget mobile, og til slutt vant over russerne. Les mer om Freden i Brest-Litovsk her.

Har spilt Battlefield-serien siden Bad Company, og må si jeg er meget optimistisk. Dice har vist at de klarer å lage underholdene spill, mange av de som jeg fremdeles spiller. Har håpet på et 1. verdenskrig-spill lenge nå, og kan ikke si jeg er skuffet utifra hva som har dukket opp foreløpig.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Ser side opp og side ned med folk som sier dette, og ser ikke helt hva som er galt med de spillene, jeg kan trygt si at alle battlefield spillene, hardline inkludert har vært verdt det jeg har betalt for de. Joda, noen småproblemer her og der, men ingen som ikke har blitt løst.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg var uheldig med BF4, mesteparten av tiden kunne jeg ikke gå én runde uten at spillet kræsja. Til og med når jeg har prøvd igjen i senere tid etter alle patchene så får jeg samme problem som på release.

BF-serien er jo absolutt mange hakk over CoD, men for meg føltes BF3 og BF4 som samme spill. Hardline har jeg ikke prøvd, men det ser ut som en modifikasjon av BF4 til full salgspris?

Uansett så har jeg de siste årene blitt en motstander av forhåndsbestilling av spill da nye spill gang på gang blir hypet opp i skyene slik at alle forhåndsbestiller og så er sluttproduktet somregel skuffende.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Kanskje jeg var uheldig med BF4, mesteparten av tiden kunne jeg ikke gå én runde uten at spillet kræsja. Til og med når jeg har prøvd igjen i senere tid etter alle patchene så får jeg samme problem som på release.

BF-serien er jo absolutt mange hakk over CoD, men for meg føltes BF3 og BF4 som samme spill. Hardline har jeg ikke prøvd, men det ser ut som en modifikasjon av BF4 til full salgspris?

Uansett så har jeg de siste årene blitt en motstander av forhåndsbestilling av spill da nye spill gang på gang blir hypet opp i skyene slik at alle forhåndsbestiller og så er sluttproduktet somregel skuffende.
Vis hele sitatet...
For meg, er forhåndsbestilling tingen. Av den simple grunnen at det er interessant å se hvordan spillet utvikler seg, etter det allerede har kommet ut. Også, jo lengre du venter med å kjøpe det, jo flere "gameplays" og reveals ligger det på nettet, og for meg er gleden av et spill å utforske selv. Tror det ligger litt i smak og behag som jeg tror ble nevnt (?)

Battlefield 1 traileren er trolig nok den feteste game-traileren jeg har sitt, hvertfall på en stund.. De neste 5 månedene bør gå fort, ettersom jeg forstod, så var 21 oktober realeasen?
Sist endret av Blixus; 7. mai 2016 kl. 17:57.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er optimistisk. Ser ganske kult ut. Vi har jo aldri hatt et slik ww1 spill før. Men så bestod jo WW1 for det meste og sitte i "trenches" for å så kanskje bli beodret og løpe mot maskingevær. Så et ww1 spill fullt av action er vell ikke så autentisk.
Vis hele sitatet...
Spill er vel ikke så autentiske generelt, så jeg skjønner ikke egentlig hva du snakker om.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Etter BF3 og BF4 har jeg absolutt null forventninger fra EA/Dice, håper folk klarer å la være å forhåndsbestille denne gang.
Vis hele sitatet...
Yep, jeg har boykottet BF series helt fram til de tillater modding igjen.
Sitat av topdogg Vis innlegg
Kanskje jeg var uheldig med BF4, mesteparten av tiden kunne jeg ikke gå én runde uten at spillet kræsja. Til og med når jeg har prøvd igjen i senere tid etter alle patchene så får jeg samme problem som på release.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om det som noe vanlig problem, så jeg ville gjettet på at det er noe med ditt oppsett som gjør at det blir de problemene. Nå er de som lager de spillene ganske flinke, men de kan ikke forutse alle mulige oppsett og innstillinger som folk har.

Jeg har selv opp gjennom tidene opplevd utrolige rare feil som kommer av feil drivere, ha 2 stk lydkort, 2 stk nettverkskort og andre ting som normalt ikke lager noe problem, men akkurat i kombinasjonen med DET spillet eller programmet gjør at det blir problemer. De som lager spillet er selvfølgelig mest interessert i at det virker, for fornøyde kunder legger igjen mest penger...
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg har glemt å tilføye i førstepost at det kommer noen nyheter til klassene også.
I Battlefield 3 og 4 hadde en Assault, Engineer, Support og Recon som hadde hhv. AR-rifler, SMG/PDW, LMG og Snipere som hovedvåpen. Dette vil bli endret i Battlefield 1 til følgende: Assault, Medic, Support, Scout.
Her vil Assault-klassen ha Submachine guns og mest sannsynlig være kanonføde osv. slik som i øvrige Battlefield-spill. Medic vil mest sannsynlig ha single-fire rifler, mens support vil ha lette maskingevær og sniper-klassen vil selvfølgelig ha sniper-rifler. Det må også påpekes at optiske sikter fantes i 1. Verdenskrig, dog i et mer simplistisk format. Mer info om selve gameplayet og multiplayer kan dere se i Jackfrags' video på Youtube.
Ett spill jeg ble veldig intressert i kjenner jeg. Skal kjøpes of testes!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Live stream av Battlefield 1 gameplay er oppe på EA Play på YouTube nå (Gameplay kommer ila. kvelden): https://www.youtube.com/watch?v=wPSN9sTQCf4

EDIT: Her er direktelink til Battlefield 1 Gameplay-traileren: https://www.youtube.com/watch?v=4pY3hlQEOc0

I tillegg begynner livestreamen av spillet med Team Stone og Team Neebs straks!
Sist endret av Deadlock Radium; 13. juni 2016 kl. 00:06.
Såg veldig bra ut, lenge siden eg har spilt eit fps i ww1 setting. Sier seg sjølv at eg ikkje kjem til å pre-ordre men vil følge med på tidlige reviews.

Blir spennande og sjå om pcn vil takle det eller om eg blir nødt til å oppgradere. Syntest dei har vore flink med optimiseringen på dei siste spela deira.

Sist endret av Spørsmåltegn?; 13. juni 2016 kl. 02:13.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Yep, jeg har boykottet BF series helt fram til de tillater modding igjen.
Vis hele sitatet...
Modding har vært tillat en stund nå. Bare lite brukt av spillerne.
Noen som fikk med seg Snoop som sto med en joint mens han gama på streamen i går?
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Modding har vært tillat en stund nå. Bare lite brukt av spillerne.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det i fra, kan du linke til en eneste bf4 mod?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hvor har du det i fra, kan du linke til en eneste bf4 mod?
Vis hele sitatet...
Et googlesøk på "battlefield 4 mods" ga meg flere resultater ihvertfall.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Noen som fikk med seg Snoop som sto med en joint mens han gama på streamen i går?
Vis hele sitatet...
Ja. Så ikke ut som han helt visste hva han gjorde.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Et googlesøk på "battlefield 4 mods" ga meg flere resultater ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke modde B4. Man kan endre på server settings og få en "zombie" mod, men der er omtrent begrensningene. Alt det du fant var stort sett mods for juksing.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Spillet så ut til å flyte svært godt, og jeg digger bajonett-chargen. Denne var helt syk! Og i tillegg virker det som at banene virkelig kommer til å kjenne presset av krigføring og endre seg gradvis. Luftskipets "styrt" og dets endring av slagmarken var også dødskult!

Mer gameplay kan du se her forresten:
LevelCapGaming - 44 minutter med ren spilletid
Jackfrags - Assault gameplay
Jackfrags - Sniper gameplay
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Man kan ikke modde B4. Man kan endre på server settings og få en "zombie" mod, men der er omtrent begrensningene. Alt det du fant var stort sett mods for juksing.
Vis hele sitatet...
Ah, ja det var zombie modden jeg gikk inn på. Har spilt ekstremt mye BF4 men det var på konsoll.

Jeg forstår jo at folk har lyst å ha muligheten til å modde spillet, men med et såpass bra online skytespill så blir jo ikke spillet så spesielt mye dårligere bare fordi man ikke kan modde det? Føler det blir litt barnslig å drite i et spill man liker godt bare fordi man ikke kan modde det lengre.