Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3520
Idag ser det ut til at jeg faar utskrevet 40mgx28 oxycontin tabletter.
Har aldri brukt dette tidligere. Da jeg naa er i Filippinene, er alt av morfinpreparater ulovlig. Dvs. jeg ikke faar utskrevet Paralgin forte som jeg vanligvis bruker. Hvor mye burde jeg ta? da jeg vanligvis bruker 4+- Pf om gangen PGA. ryggsmerter. Og virkningen i forhold, og +/- sider av oxycontin i forhold? Takker for alle svar....
Oxycontin er en langtidsvirkende smertestillende tablett (depot). Jeg ville kalt det medisinsk heroin - mange som begynner med heroin i USA begynner med disse tablettene, vær obs på faren for avhengighet. Vet ikke med styrke og sånt, kanskje noen andre har bedre peiling.
Wikpedia har en tabell som sammenligner opioidbaserte medisiner, hvor den smertestillende effekten vises relativ til morfin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Equian...-centric_chart

Der ser du at kodein er 1/10 av styrken til morfin, mens oksykodon, virkestoffet i oxycontin, er 1,5 ganger sterkere enn morfin.

Så hvis du ser bort fra paracetamolen, noe du antagelig ikke bør gjøre, og det er 30mg kodein pr. PF, blir det noe sånt:

Døgndose kodein: 4 x 30mg = 120mg
Ekvianalgetisk døgndose, oxycontin: 8mg

Siden oxycontin er en depotversjon av oksykodon og du ikke bør dele tablettene, er tablettene dine for sterke.

Med alle forbehold om at jeg er en smule fukced up for øyeblikket
Jeg blir vel styggdaarlig av 1 tablett da, og er det farlig? Dama er paa vei til legen min naa, haaper han ikke har skrivi ut 40mg. 10mg er vel passelig for mitt bruk da? Maa vel kunne deles opp paa en maate, saa vidt jeg vet er det kapsler.. Har fryktelig med smerter, saa haaper jeg faar til dette paa ett vis

Sitat av maestrofix Vis innlegg
Jeg blir vel styggdaarlig av 1 tablett da, og er det farlig? Dama er paa vei til legen min naa, haaper han ikke har skrivi ut 40mg. 10mg er vel passelig for mitt bruk da? Maa vel kunne deles opp paa en maate, saa vidt jeg vet er det kapsler.. Har fryktelig med smerter, saa haaper jeg faar til dette paa ett vis
Vis hele sitatet...
Jeg ser det er en annen traad ang. deling av samme problem: http://freak.no/forum/showthread.php?t=221815
Sist endret av maestrofix; 5. februar 2015 kl. 13:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Styggdårlig eller veldig, veldig lykkelig.

10mg oxycontin høres riktig ut, eventuelt 5mg oxycodone. Oxycodone er ikke depottablett og har antagelig delestrek, så du kan få et bruksmønster som ligner det du har med PF - ta en halv tablett etter behov.

Kanskje det største problemet med å bruke 40mg oxycontin, er at du bygger opp toleranse og ikke får den nødvendige virkningen av PF når du kommer hjem. For å få oxy i Norge må du antagelig møte opp på legekontoret med en kjøkkenkniv stikkende ut mellom skulderbladene og et komplisert lårhalsbrudd.

Eller vokser det kratom på Filippinene, det er tillatt også, og et godt alternativ til både PF og oxy.
Sliter selv med kraftige ryggsmerter og har siden 2003 fått forskjellige morfin lignende preparater.... begynte med pf så over til apotek,så keramikk, til slutt oxycontin,stod fast på oxycontin fra 200 - begynnelsen av 2014,måtte da inn å sone en dom og de fantastiske folkene i kriminalomsorgen bestemte da at det var noe jeg ikke trengte i fengsel...???... Jeg stod også på 40 mg om dagen,men jeg tok nok etterhvert ca 5 gangen av det pga at jeg utviklet en toleransegrense og måtte ha mer og mer for å oppnå samme effekten.... Dvs vel så mye rusen,farlig godt. Jeg tok for mye noen ganger og holdt på å sovne inn for godt,takket være at jeg hadde samboer som var sykepleier og venner som visste hvor skummelt oxycontin kan være så fikk de liv i meg igjen ;-) poenget mitt er vel at de er fantastiske mot smerter,men Vær veldig forsiktig. Ville startet med 2×5 mg om dagen en morgen og en kveld og sett effekten av det. For så å evt i samarbeid med dr økt meget forsiktig til smertene er så små som mulig. Men som sagt,det er kraftige saker så Vær ytterst forsiktig,Lykke til.

Ikke apotek,men aporex og ketorax

Ikke apotek,men aporex og ketorax
Sist endret av motorhode; 10. februar 2015 kl. 07:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Btw, du får 50mg tramadol uten resept på apotekene i filippinene
Sitat av hvagjordo Vis innlegg
Btw, du får 50mg tramadol uten resept på apotekene i filippinene
Vis hele sitatet...
100mgs ogsaa, men de koster 100pesos stk. 50mg(kopi) koster 2-3 pesos stk. 50 meter borti her.

ps Valgte aa ikke hente ut resepten, prover holde meg til tramadol og lyrica.. +
[quote=maestrofix;3208721ps Valgte aa ikke hente ut resepten, prover holde meg til tramadol og lyrica.. + [/QUOTE]

Godt valg