Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 10023
Når vi trer inn i Februar er det straks 1 år siden jeg mistet førerkortet for 2 år etter en fuktig kjøretur. Blodprøve viste rundt 1,65 hvis jeg husker riktig.

Som sikkert de fleste skjønner er det rimelig kjipt å miste lappen, uten at det i seg selv er noen grunn til å få den tilbake. Det jeg mener taler for at jeg bør få åpnet sperrefristen er helseårsaker. Har ryggproblemer noe som skaper en del smerter i ryggen når jeg for eksempel må gå til bussen. Problemet er relatert til vekt/ryggmuskulatur.

Jeg er nødt til å dra til et treningssenter for å kunne gjøre noe med problemet mitt noe som igjen blir vansklig uten bil.

Hittil har jeg kunnet sitte på med en kollega til arbeid og på den måten hvertfall komme meg dit. Den muligheten mister jeg nå på nyåret og buss er derfor eneste alternativ igjen.

Problemet er delvis tatt opp med legen, jeg har på en måte ikke gjort noe annet enn å nevne det såvidt at jeg har får vondt i ryggen. Er ikke så jævlig glad i å snakke om det. Det at jeg har mistet lappen vet han naturligvis heller ikke.

Har en oppfølgingstime hos legen 2 dager før jeg ''feirer'' 1 års jubileum. Vurderer å skaffe en time så fort det lar seg gjøre så det ikke virker som jeg tar dette ut av intet.

Noen som har erfaring med å søke om å få ta lappen igjen pga helseårsaker?

Om noen vil ta moralpreken med meg nå så anbefaler jeg de å droppe det. Dere må gjerne gjøre det, men jeg lærte leksa mi lenge før jeg sto skolerett i rettsalen.

Takk for svar hvertfall!
Sist endret av dao; 26. desember 2010 kl. 01:10.
For en tid tilbake, så var det ikke uvanlig å kunne få ned tiden med noen måneder hvis man kunne begrunne det i jobbsituasjon.

Rykter skal ha det til at det ikke er så lett lengre (men jeg har da ikke kjørt i fylla, så det er alle sekundære upålitelige kilder), men man taper jo ingenting på å søke. Hvor vidt du vil få tiden halvert (som du i prinsippet beskriver) er vel mer tvilsomt, men noe tid kan du vel få med brev fra lege (og antageligvis noe effekt i arbeidsgiver hvis det gir mening).
Kan være de ser på det som at må gå til bussen, som gjør vondt men som ikke er skadelig, som en del av straffen din? Tror neppe du får tilbake lappen fordi det gjør vondt å gå til bussen.
dao
Trådstarter
5 1
Noen mnd er bedre enn ingenting, dette greiene her blir jeg sjuk av snart

Håper noen som faktisk har fått den tilbake pga helseårsaker kan komme med noe. Vansklig å vite hvor ''grensa'' går
En bekjent av meg mistet lappen i 1 år for råkjøring, pga barn i barnehage og jobb så fikk hun den dommen nedsatt 4 måneder om jeg ikke husker feil. Dette er nå rundt 2 år siden, så det skal nok gå, men vet ikke helt i ditt tilfelle da.

Går vel kanskje ann og få begrenset kjøreareal? Som at du kun kan kjøre til treningssenteret?
Sitat av sagem Vis innlegg
Går vel kanskje ann og få begrenset kjøreareal? Som at du kun kan kjøre til treningssenteret?
Vis hele sitatet...
Fungerer aldri i praksis . Skal staten betale for å tracke biln hans? Om han da kjører en plass han ikke har lov å kjøre kan man bare begrunne med at "en venn" lånte bilen.

Tror nok de heller da sier snufs og snufs, men det finnes taxi
Sitat av mo3 Vis innlegg
Fungerer aldri i praksis . Skal staten betale for å tracke biln hans? Om han da kjører en plass han ikke har lov å kjøre kan man bare begrunne med at "en venn" lånte bilen.

Tror nok de heller da sier snufs og snufs, men det finnes taxi
Vis hele sitatet...
Evt. taxi kort viss fysiske problemer gjør det vanskelig å utføre enkelte gjøremål. Vet de i det minste hadde det for et par år siden, da jeg har et familiemedlem som var ufør og fikk et til bruk til/fra fysioterapi, handling og lignende. Ble satt inn et beløp beregna til å være nok, så kunne personen disponere det som de ville. Vil du bruke det opp på tull, så er du fri til det, men skulle være ganske vanskelig å få "påfyll" før neste år.
haha, dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne. Helt utrolig hva enkelte mener er grunnlag for at en person som tok en 'fuktig' kjoeretur (hej, 8x over grensen) skal faa tilbake sertefikat. No moralprek intended, ville bare la deg vite at jeg synes du er dum.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Evt. taxi kort viss fysiske problemer gjør det vanskelig å utføre enkelte gjøremål. Vet de i det minste hadde det for et par år siden, da jeg har et familiemedlem som var ufør og fikk et til bruk til/fra fysioterapi, handling og lignende. Ble satt inn et beløp beregna til å være nok, så kunne personen disponere det som de ville. Vil du bruke det opp på tull, så er du fri til det, men skulle være ganske vanskelig å få "påfyll" før neste år.
Vis hele sitatet...
TT-kort, men det er det slettes ikke lett å få. At du får vondt nakke, rygg, hofte, knær eller ankler av å gå til bussen er ikke gyldig grunn til å få tt-kort i mange kommuner. Reglene er som oftest beregnet på byer, hvor alle bor under hundre meter fra nærmeste busstopp og bussene går minst en gang i timen til alle destinasjoner.
Sitat av wrigleys Vis innlegg
haha, dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne. Helt utrolig hva enkelte mener er grunnlag for at en person som tok en 'fuktig' kjoeretur (hej, 8x over grensen) skal faa tilbake sertefikat. No moralprek intended, ville bare la deg vite at jeg synes du er dum.
Vis hele sitatet...
Har du noengang hatt ryggsmerter?
Hvis ikke håper jeg du får det slik at du virkelig vet hva det er, dessuten burde du tenke framover fordi hvis han ikke får bort problemene kan han ende opp på NAV, gjett hvem som betaler...
Sitat av fomox Vis innlegg
Har du noengang hatt ryggsmerter?
Hvis ikke håper jeg du får det slik at du virkelig vet hva det er, dessuten burde du tenke framover fordi hvis han ikke får bort problemene kan han ende opp på NAV, gjett hvem som betaler...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han vise sympati mot en som har "lekt" med livet og ikke minst andre sitt i fylla? Trådstarter ville ikke ha noe moralpreken, men fyllekjørere har jeg ingen ting til overs for.
Fordi han har smerter?
Hvis du hadde hatt smerter skulle en lege bare avvist deg i døren fordi han ikke likte deg?
Dao prøver faktisk selv å gjøre noe for å få de bort, men det hjelper ikke hvis han ikke får muligheten til å gjøre det
Sist endret av throwaway72; 26. desember 2010 kl. 15:09.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor skal han vise sympati mot en som har "lekt" med livet og ikke minst andre sitt i fylla? Trådstarter ville ikke ha noe moralpreken, men fyllekjørere har jeg ingen ting til overs for.
Vis hele sitatet...
Hver eneste gang noen skriver om fyllekjøring her inne, er det alltid noen som
skal fortelle hvor verdiløse de som har gjort dette er!
Jeg håper virkelig dere har "rent mel i posen" sjøl, når det gjelder å følge alle norges lover!
Trådstarter vet nok allerede hvor dumt dette var, og gjør det sikkert ikke igjen.
Sitat av shitrich Vis innlegg
Hver eneste gang noen skriver om fyllekjøring her inne, er det alltid noen som
skal fortelle hvor verdiløse de som har gjort dette er!
Jeg håper virkelig dere har "rent mel i posen" sjøl, når det gjelder å følge alle norges lover!
Trådstarter vet nok allerede hvor dumt dette var, og gjør det sikkert ikke igjen.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å naske i butikken og kjøre i fylla.
Typisk nordmenn. Så lenge vi har vondt et eller annet sted, gjør vi hva faen vi vil.

Sitat av fomox Vis innlegg
Fordi han har smerter?
Hvis du hadde hatt smerter skulle en lege bare avvist deg i døren fordi han ikke likte deg?
Dao prøver faktisk selv å gjøre noe for å få de bort, men det hjelper ikke hvis han ikke får muligheten til å gjøre det
Vis hele sitatet...

Hvem bryr seg om at han har smerter? Ikke jeg hvertfall, så lenge han kunne fått flere mennesker drept med fyllekjøringen sin.


Prøv å sett ting litt i perspektiv.
Sist endret av Spesiellgnom; 26. desember 2010 kl. 15:17.
Synd å høre om ryggproblemene dine men jeg synes likevel du skal ha straffen din fult ut, det er vel fortjent.

Har hørt om at folk har fått tilbake lappen tidligere flere ganger, men da har det vært andre omstendigheter som fartsovertredelse, annen uaktsom kjøring på grunn av arbeidsforhold.

Men fyllekjøring blir noe annet, har iallefall aldri hørt om noen reduksjon der.
Jeg kjører fort, noen ganger 40% over grensen så lenge fartsgrensa er 80 og jeg føler meg trygg, men å kjøre bil i fylla, det gjør jeg ALDRI. De som kjører i fylla fortjener å miste lappen for alltid. Å leke med ditt liv: greit nok, men med andres liv: nei, det er ikke greit.
Har selv mista lappen pga fart som førte til ulykke..
Søkte om å få tilbake kun deler av sertifikat, i dette tilfellet traktor, men nei fikk ikke engang ta teorien om igjen før tida gikk ut.
Jeg begrunna dette med at jeg trenger traktoren på garden for å hente siloballer o.l.
Ingen nåde der altså. Samma med en kompis fikk heller ikke minska straffen..

Men dette er 6 år siden, ting kan ha forandra seg.
Du taper ingenting på å søke, men jeg tviler på det hjelper.

BTW, en kompis fikk utsettelse før han i det hele tatt hadde tatt lappen.
Han søkte ikke om å få ta den før utsettelsen gikk ut, men bare sendte inn det blå skjema om søknad om førerkort. Da fikk han lov å begynne da Statens Vegvesen og Politiet ikke kommuniserer serlig godt:P
Men mener i ettertid å ha hørt at Vegvesenet nå krever vandelsattest.. Ikke vet jeg..
dao
Trådstarter
5 1
Sitat av illwill Vis innlegg
Jeg kjører fort, noen ganger 40% over grensen så lenge fartsgrensa er 80 og jeg føler meg trygg, men å kjøre bil i fylla, det gjør jeg ALDRI. De som kjører i fylla fortjener å miste lappen for alltid. Å leke med ditt liv: greit nok, men med andres liv: nei, det er ikke greit.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det ikke greit og derfor har jeg fått en dom. Nå blir dette bare ord, men jeg har hvertfall lært av dette. Jeg har hatt en dum holdning til dette, men heldigvis har jeg lært av det. Det må være lov å drite seg ut en gang, ingen av dere vet hvorfor jeg gjorde dette. Jeg har ikke forsøkt å drepe noen, jeg har rett og slett gjort noe dumt.

Tilbake skal jeg i trafikken, så frykt meg om du vil.

For øvrig er du kanskje ikke så jævlig trygg i traffiken selv om du kjører i ca 120 på en 80 strekning en kveld det går en tulling uten refleks.

Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Synd å høre om ryggproblemene dine men jeg synes likevel du skal ha straffen din fult ut, det er vel fortjent.

Har hørt om at folk har fått tilbake lappen tidligere flere ganger, men da har det vært andre omstendigheter som fartsovertredelse, annen uaktsom kjøring på grunn av arbeidsforhold.

Men fyllekjøring blir noe annet, har iallefall aldri hørt om noen reduksjon der.
Vis hele sitatet...
Jada, straffen er fortjent. Men så lenge jeg har LÆRT av det, ser jeg ikke problemet med å få lappen tilbake. Jeg har ikke SÅ store problemer at det er noen krise, men dersom jeg kan få tilbake lappen så vil jeg selvsagt benytte meg av denne.

Jeg får se hva jeg gjør.

Når man går 1 år uten lappen i det hele tatt lærer man seg hvertfall at man ikke behøver å kjøre i fylla med den

Sitat av mo3 Vis innlegg
Det er forskjell på å naske i butikken og kjøre i fylla.
Vis hele sitatet...
Ganske drøyt å bli forfulgt resten av livet på grunn av en tabbe. Spesielt når det i grunn ikke handler om noe som helst ondsinnet, men kun et jævlig teit tabbe.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvorfor skal han vise sympati mot en som har "lekt" med livet og ikke minst andre sitt i fylla? Trådstarter ville ikke ha noe moralpreken, men fyllekjørere har jeg ingen ting til overs for.
Vis hele sitatet...
Artig hvordan folk sammenligner fyllekjøring som drapsforsøk. Selv de slipper ut en gang.

Sitat av GothQueen Vis innlegg
TT-kort, men det er det slettes ikke lett å få. At du får vondt nakke, rygg, hofte, knær eller ankler av å gå til bussen er ikke gyldig grunn til å få tt-kort i mange kommuner. Reglene er som oftest beregnet på byer, hvor alle bor under hundre meter fra nærmeste busstopp og bussene går minst en gang i timen til alle destinasjoner.
Vis hele sitatet...
Det er nå hvertfall flere 100 meter I tillegg blir det vel noen 100 meter fra nærmeste busstopp og bort til jobben Bor ikke i byen.

Synd man ikke kunne installert en ''promille test'' i bilen. vet det har vært en del snakk om det men har vel ikke blitt praktisert enda.

Hadde tatt den gladelig tatt den. Kanskje ikke for resten av livet, men gjerne i gitt periode. Liksom ikke så kult å ha denne 5 år etterpå
Sitat av illwill Vis innlegg
Jeg kjører fort, noen ganger 40% over grensen så lenge fartsgrensa er 80 og jeg føler meg trygg, men å kjøre bil i fylla, det gjør jeg ALDRI. De som kjører i fylla fortjener å miste lappen for alltid. Å leke med ditt liv: greit nok, men med andres liv: nei, det er ikke greit.
Vis hele sitatet...
HAHAH, lenge leve dobbeltmoralen!
"men kun et jævlig teit tabbe.".... kanskje du ikke har lært alikevell?
Du har gjort LITT mer en en teit tabbe.
Vi her inne tror nok på at du ikke hadde som intensjon å drepe noen i fylla. Så ondsinnet er du sikkert ikke, men er du moden nok til å ta det ansvaret å kjøre bil? Kankje ? kanskje ikke. HVa vet vell jeg, som ikke kjenner deg <rim.

I Norge har vi det for godt. Folk skal ha tilbud og greiert og greier for alt mulig. Hvis du begrunner det at du burde få lappen tidligere tibake med at du må komme deg til treningssenteret? Hvis du er så dårlig at du ikke kan ta en jævla buss, (noen gammliser på 110 år med energi nok til å gå 20 meter av gangen greier) Så er det vell ikke stort med trening du kan gjøre på ett treningssenter som du ikke kan hjemme. Det er drøssevis med enkle og lette øvelser man kan gjøre hjemme uten spesielt utstyr. DU FUCKA UP BIGTIME OG FORTJENER Å LIIIIIIIIDE ! DET ER BARE FLAKS AT INGEN MISTET LIVET, TREN HELLER HJEMME HVIS DU IKKE KAN ANNET. DET ER BARE PÅ SIN PLASS AT DU MÅ LIDE LITT EKSTRA FOR FEILENE DINE. Din straff er faktisk at du skal ha det tungvit. Du skal kjenne hvorfor du ikke burde gjort som du gjorde. Og hvis du virklig er motivert for å bli bedre i rygg nakke whatever så går det veldig fint hjemme i heimen. Olympiatoppen.no har mange fine øvelser for det meste.

Siden du har vondt burd du kanskje trene stabilitet og litt lett styrke? det går fint hjemme. http://www.olympiatoppen.no/fagavdel.../page3328.html Her er noen fine strt øvelser for lett rygg trening..


Jeg ønsker det lykke til med å bli frisk og bedre i kroppen, men jeg håper alikvell at du lider underveis og ikke får lappen tilbake før sonet straff.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Du over meg...
Seriøst, ikke si all denne dritten til fyrn.
Han har gjort en stor feil, men det gikk jo heldigvis bra..
Fyrn har jo lært.. Han sliter med rygg problemer osv. Du gjør jo ikke annet en å skade fyrn mentalt. skjerpings Å svar heller på spm. Hans
dao
Trådstarter
5 1
Sitat av PureRushh Vis innlegg
Du over meg...
Seriøst, ikke si all denne dritten til fyrn.
Han har gjort en stor feil, men det gikk jo heldigvis bra..
Fyrn har jo lært.. Han sliter med rygg problemer osv. Du gjør jo ikke annet en å skade fyrn mentalt. skjerpings Å svar heller på spm. Hans
Vis hele sitatet...
Mentalt. Artig ting. Jeg har ikke nevnt det her med ord, men allikvel synes jeg det er fint at du nevner det. For å la denne diskusjonen ta en ekstremt artig vri kan jeg jo like så godt nevne at jeg har et alkoholproblem. Ikke fordi jeg er verdens største taper, men fordi enkelte ting i livet mitt ikke har gått slik det gjør for de fleste.

Jeg burde vel fortsatt vært bak lås og slå

Eller kanskje bare vært festa til en fjellvegg med håndjern, mens folk fikk kaste egg og grønnsaker mot deg.
Sist endret av dao; 27. desember 2010 kl. 04:50.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Du har kjørt i fylla og fortjent din straff. Det er klart det er kjipt at du sliter med helsa, men dette betyr ikke at straffen bare skal fjernes. Spesielt ikke når du selv innrømmer et alkoholproblem, denne straffen har du fått for å lære ei lekse, så jeg foreslår at du gjør det.

Jeg skjønner frustrasjonen din, det er sikkert jævlig å ha det sånn, men du har havna der på egen hånd. Å ty til sarkasme og spøke med at folk vil kaste egg på deg, bare fordi de påpeker at du faktisk har tjent opp straffa sjøl blir for dumt.
dao
Trådstarter
5 1
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
"men kun et jævlig teit tabbe.".... kanskje du ikke har lært alikevell?
Du har gjort LITT mer en en teit tabbe.
Vi her inne tror nok på at du ikke hadde som intensjon å drepe noen i fylla. Så ondsinnet er du sikkert ikke, men er du moden nok til å ta det ansvaret å kjøre bil? Kankje ? kanskje ikke. HVa vet vell jeg, som ikke kjenner deg <rim.

I Norge har vi det for godt. Folk skal ha tilbud og greiert og greier for alt mulig. Hvis du begrunner det at du burde få lappen tidligere tibake med at du må komme deg til treningssenteret? Hvis du er så dårlig at du ikke kan ta en jævla buss, (noen gammliser på 110 år med energi nok til å gå 20 meter av gangen greier) Så er det vell ikke stort med trening du kan gjøre på ett treningssenter som du ikke kan hjemme. Det er drøssevis med enkle og lette øvelser man kan gjøre hjemme uten spesielt utstyr. DU FUCKA UP BIGTIME OG FORTJENER Å LIIIIIIIIDE ! DET ER BARE FLAKS AT INGEN MISTET LIVET, TREN HELLER HJEMME HVIS DU IKKE KAN ANNET. DET ER BARE PÅ SIN PLASS AT DU MÅ LIDE LITT EKSTRA FOR FEILENE DINE. Din straff er faktisk at du skal ha det tungvit. Du skal kjenne hvorfor du ikke burde gjort som du gjorde. Og hvis du virklig er motivert for å bli bedre i rygg nakke whatever så går det veldig fint hjemme i heimen. Olympiatoppen.no har mange fine øvelser for det meste.

Siden du har vondt burd du kanskje trene stabilitet og litt lett styrke? det går fint hjemme. http://www.olympiatoppen.no/fagavdel.../page3328.html Her er noen fine strt øvelser for lett rygg trening..


Jeg ønsker det lykke til med å bli frisk og bedre i kroppen, men jeg håper alikvell at du lider underveis og ikke får lappen tilbake før sonet straff.
Vis hele sitatet...
Jeg vil svare deg, for du kommer hvertfall med noe saklig. La oss ta det i din egen rekkefølge.

JA! Jeg har gjort litt av en tabbe. Jeg er moden nok til å ta ansvaret, men den dagen jeg føler at jeg har lært av tabben min bryr jeg meg ikke veldig om hva resten av samfunnet dømmer meg til.

Og får å la det være sagt, dette dreier eg ikke i bunn og grunn om noe fysisk, men noe mentalt. Selvfølgelig finnes det 20 000 forskjellige muligheter for meg å trene. Men så lenge jeg er en broken bird så skjer det ikke noe.

Jeg er på god vei til å bli alkoholiker om jeg ikke allerede kan kalles det. Ingen rundt meg vet det, men du skjønner selv hvilken vei det bærer.

Det beste i livet er gratis, men det er faek ikke lett å oppnå.