Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1677
Anonym bruker
"Umulig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Først av alt vil jeg si at jeg vet det finnes et treningsforum der ute på webben, men jeg foretrekker svarene av mine kjære freaks hver dag ovenfor de på det forumet

Jeg er en student på 20 år som trenger noe billig å spise hver dag. Jeg fikk en forbannelse (gave?) med en ekstrem høy forbrenning så jeg prøver nå å få i meg rundt 6000 kalorier hver dag. Dette gjør jeg via kylling og pasta, inniblant egg og 2 vektgainere hver dag. Ja, dere tenker nok at dette er utrolig kjedelig og det stemmer, det er helt jævlig. Men det er billig, og jeg kan få mye for under 200 lappen hver dag. Det jeg lurer på om er dette er bra for trening.

Det var en periode jeg kun spiste kyllingfillet og ris, og jeg økte som bare pokker steike i styrke på veldig kort tid, inkludert vekt. Det var snakk om 8 kg på 2 måneder (noe som er stort for meg). Men da fikk jeg bare i meg rundt 3000 kalorier hver dag. Nå som jeg spiser det dobbelte med en litt annen vri i matveien sliter jeg med å øke i styrke, vekt og jeg må på do veldig ofte.

Så spørsmålet mitt er veldig lett: er kyllingkjøttdeig og pasta med vitamintilskudd og egg hver dag dårlig for trening? Ikke tenk på om jeg spiser for lite fordi jeg spiser ekstremt mye.
Som alternativ til kylling kan jeg anbefale tunfisk. Bare å plaske en boks eller to med tunfisk i tomatsaus og krydre etter behov. Veldig godt til pastaskruer for eks. Også godt med biter av fetaost oppi.

Har gjort dette en del i treningsperioder selv.
Sist endret av mentalmelt; 30. oktober 2017 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tracker du hva du spiser, sånn at det du nevner er helt riktig? Eller er det bare spekulasjoner... Høres rart ut at du gikk veldig opp i vekt på 3000 kcal, men ikke går opp i det hele tatt på 6000 kcal. Du skal gå opp i vekt når du har energioverskudd. Noe som ikke stemmer med regnestykket ditt.
Anonym bruker
"Umulig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg tracker alt sammen. Kan hende jeg bare ikke er tålmodig nok, men synes bare jeg gikk så ekstremt fort opp i styrke med kyllingfilet og ris sammenlignet med kyllingkjøttdeig og pasta (ja, jeg får i meg langt mer enn nok proteiner hver dag)
Jeg vet ikke om det er relevant, men kjøttdeig er vel bare kyllingrester og vann? Ville ikke bli sjokkert om det var bedre å spise filet enn anus?
Om du opplever maten som kjedelig er det vel bare å dra med seg noen fler grønnsaker i miksen? Kan jo kjøre hermetikk, om økonomien ikke tillater ferske saker.
Under denne styrkeøkingen var det i forbindelse med at du nettopp hadde begynt å trene? Eller hadde du trent en stund?
Er du sikker på at du får nok fett da? Bør helst ha fett for å gå opp i vekt, øke testosteron osv.
Få i deg mer fett å kjør på med gainer.. blir fort dyrt om du skal spise 6000kcal
Anbefaler STERKT peanøttsmør, fin kilde til naturlig fett. Mix ut peanøttsmør evt i gainer, eller sammen med frokostblanding. 1 spiseskje
Kanskje kosten blir noe ensidig at det er derfor du ikke øker nå? Kroppen trenger fett, omega 3, jod, vitaminer og mineraler etc.

Få i deg grønnsaker til hvert måltid. Koster lite og smaker bra. Du trenger helst mer enn kun en proteinkilde. Tunfisk er nevnt. Makrell i tomatsaus er flott kost. Rundt 10 kr boksen. Rødt kjøtt er også veldig bra. Et par fiskemåltider per uke kan også være verdt å forsøke å få til.

Forsøk å fokuser mer på variert kosthold enn å tviholde på 6000 kcal. Er jo ikke rart du har kø i rompa når du døtter i deg 3 ganger det vanlige folk inntar. Om du spiser mer variert klarer kroppen lettere å ta opp og nyttiggjøre seg av næringsstoffene. Om du bare spiser det samme så synker næringsopptaket, ifølge en gammel venn av meg som lever for fitness.

For mye av alt er ikke bra, ja bortsett fra brokkoli da. Det klarer du ikke knaske så det skaper problemer.
Sist endret av frtoretang; 1. november 2017 kl. 21:14.