Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1555
Problemet kommer med det nye lydkortet mitt. Det er lav støy når jeg åpner spill, gjelder Overwatch og CS:GO som jeg har prøvd.

Lydkort: Sound Blaster Audigy Fx
Hovedko: Gigabyte GA-Z270M-D3H
Headset: Beyerdynamics dt770 pro 80 ohm

Har prøvd å reinstallere drivere, koble fra lydenheten på hovedkortet, reinstallere windows, men ingenting hjelper.

Feks så begynner bakgrunnsstøyen når jeg loader ferdig et kart i CS, virker som det har noe med GPUen å gjøre men jeg finner ikke ut av det. Bakgrunnsstøyen er der selv om jeg skrur lyden helt ned.

Har noen erfaring med dette? Kan dere være feil på lydkort?
Har du noen lydkabler som ligger nær skjermkort-kabel?
Trådstarter
49 4
Nei. Sett nøye på det. Prøvd å flytte på ting mens jeg har hatt headsette på in game. Ingen forandring
internt skjermkort så ska ikkje sjå vekk i fra at det er vibreringa frå harddisk eller gpu vifte som skapar det. Noke spesiell grunn til at du kjøpte pci lydkort?
Lol hovedkortet reklamerer tilogmed med "High Quality Audio Capacitors and Audio Noise Guard with LED Trace Path Lighting", men det gjelder vel det integrerte. Som han over meg spør om, hvorfor bruker du eksternt? Med mindre du driver med lydproduksjon eller noe ser jeg ikke helt vitsen. Prøv å bytt til det interne, tror det går fra kontrollpanel.

Ellers så har jeg hørt om folk som har hatt problemer med coil whine/noise, kan jo høres ut som det er det du har. Må isåfall bytte grafikkkort, men jeg har hørt om de som har gjort det tre ganger før det har blitt bra også. Tror det var GTX1060 eller noe, hva slags grafikkkort har du? Google det og se om fler har problemer med ulyd.
Coil whine er veldig vanleg i gpuar med blower-style kjølar spessielt om dei er nokre år. Mitt 660ti har det men merkar ikkje noko i hodetelefonar/høgtalarar.