Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1506
Du må beise sjarken!
hei, er i år ferdig utdannet som industrimekaniker ved et skipsverft i nordnorge, men kjenner at jeg har lyst å komme meg bort hva hjemplassen og muligens jobbe en plass litt utenom det normale.
Har tenkt tanken både å søke jobb i store norske på svalbard eller i LKAB i kiruna (ja jeg vet at lønna er dårligere i sverige) å søke på en stilling for universitetet i tromsø på enten Jan mayen eller sydpolen har også gått gjennom hodet mitt
Er det noen som har jobbet på en plass som dette eller har noen andre gode forslag og komme med
Har du vurdert mulighetene dine ift. å jobbe offshore? Om ikke i Norge, kanskje Singapore?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg er selv industrimekaniker og jobber nå som tilkomstteknikker i nordsjøen.
Anbefales.
Ellers har jeg jobbet en del med montering av vannkraftverk, noe jeg og anbefaler!
Du må beise sjarken!
Trådstarter
har prøvd å søke meg offshore men siden jeg ikke har penger til å betale nødvendige sikkerhetskurs som trengs, så har avslagene kommet på at jeg ikke har kurs, eller har for lite arbeidserfaring som mekaniker.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Uten sikkerhetskurs kan det bli vanskelig å komme innenfor..
Arbeidserfaring er noe alle arbeidstakere verdsetter, men det er ikke ett absolutt krav.