Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det kultur for 50kr skyss hjem der du bor?
Ja 68 38,42%
Nei 81 45,76%
Vet ikke 28 15,82%
Stemmegivere: 177. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  28 3713
Heisann.

Lurer på hvor vanlig det er med kjøring om kvelden hvor du bor?
Da tenker jeg på kjøring der ungdommer kjører hverandre hjem for 50-lappen.

I Trondheim er det veldig vanlig, og lurte litt på om det faktisk er likt rundt om i Norge!

Hva syns dere om ordningen?
Hva er prisen der du bor? Isåfall hvor?
Sist endret av starpowah; 26. august 2011 kl. 15:04.
Vanlig her også, men prisen blir fort 100-200 kr.
Hjem for 50 ja...
har som regel egen sjåfør.. men hender at jeg bruker det etter en Lundamo fest.
mange andre som bruker det på Melhus tho.
Sitat av starpowah Vis innlegg
Heisann.

I Trondheim er det veldig vanlig, og lurte litt på om det faktisk er likt rundt om i Norge!

Hva syns dere om ordningen?
Hva er prisen der du bor? Isåfall hvor?
Vis hele sitatet...
I trondheim? Er det da for studenter eller folk i vgs-alder??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
I trondheim? Er det da for studenter eller folk i vgs-alder??
Vis hele sitatet...
om jeg ikke tar feil så er det opp til 18 år??
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
I trondheim? Er det da for studenter eller folk i vgs-alder??
Vis hele sitatet...
Snakker om ordningen utenom femtilapp.no:

For det meste 17-20 alder vil jeg tro.
Men regner med en fattig student går eller vil velge 50kr framfor 250kr taxi?

Jeg bor ikke utenfor Trondheim så bruker ikke www.femtilapp.no
Sist endret av starpowah; 26. august 2011 kl. 15:07.
Her er det relativt dyrt og. (Telemark.)

En jeg kjenner tjente 14.000 på en nyttårsaften på å kjøre folk (1-3mil turer)
Skulle ønske det var det, men du må regne med å betale minst 100 kroner.
Noen er greie og tar 100 kroner for turen, uansett om man er 1 eller 3. Det syntes jeg er bra.
Legg gjerne ved hvilken kommune du svarer for.
Dette er i sammenheng med et prosjekt på skolen.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Jeg pleier å ta 50 kr pr person, om det er fra/til sentrum og områdene rundt. Men om de bort langt uti gokk, tar jeg 100. Jeg kjører dog bare kjentfolk, og pengene er bare "bensinpenger", for ikke å få problemer med purken.
Bruke jo som regel og vær 50 kr per hode i Trondheim ja, men kan kom over folk som ska ha 100-200 kr også...
her ligger det på fest kjøring for det meste, 18-20år kjører de som er 16-20år til/fra fest etc. for 100-200kr siden her bor vi i bonde land, så er langt til der fester er

Askim,Østfold
Sist endret av ImsdalFlaske; 26. august 2011 kl. 15:46. Grunn: Sted
bor litt utenfor trondheim. og her er prisen alt ettersom hvilken bil det er (bensinforbruk) min drikker bensin som en afrikaner kommer til og drikke vann om han finner det. Bruker opp en full tank på en uke og da bruker jeg den kun til og fra jobb (1,2mil) så jeg er nok ikke en 50lapps sjåfør men tar ikke noe syk overbetaling som noen av de andre gjør. enkelte har en 1.6l motor og skal ha 500,- for og kjøre 4km.. :P
er en del folk som ikke er helt gode i hodet :P
Her har kommunen sammen med nabokommunen opprettet et tilbud for ungdom mellom 15 og 20 år - om man ringer taxisentralen mellom klokka 18:00 og 21:00 får man kjøre taxi helt hjem til døra for en femtilapp. Resterende beløp på taksameteret blir dekt av kommunen.
I min vennekrets kjører vi hverandre gratis! Ser ingen vits i å ta betalt av venner, ettersom jeg også sitter på hos dem i helger når de ikke drikker.
Sist endret av shitrich; 26. august 2011 kl. 16:33.
Faen meg spinndyrt her jeg er ifra, blir fort 400 kroner for en 25-30 minuts kjøretur for to personer.
varierer veldig i Steinkjer, noen kjører 3 mil gratis, andre skal ha 500 ,- ...

men går som regel i 50 - 100 kr pr. mil
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Her har kommunen sammen med nabokommunen opprettet et tilbud for ungdom mellom 15 og 20 år - om man ringer taxisentralen mellom klokka 18:00 og 21:00 får man kjøre taxi helt hjem til døra for en femtilapp. Resterende beløp på taksameteret blir dekt av kommunen.
Vis hele sitatet...
hehe genialt, ettersom utsteder o.l. som regel åpner først 23:00. på dagtid kan jo folk ta buss/bane/trikk/tog/hest for min del, det er om kvelden det ville vært tryggere for ungdom.

Nei bor i Oslo, og dette er første gang jeg hører om noe 50lapp tilbud.

Pirat-taxi koster 200-300kr da er det 1.5-2mils kjøring.
Tar gjerne 100-200 for en tur, og jeg kjører bare mine venner, og de skjønner heldigvis at det ikke er bare bare med disse prisene på bensin/diesel for tiden.
I utlendingmiljøer tar man ikke betalt, det er respektløst. Just sayin.
Satsene er på 50, 100 og 200 per pers. Det kommer helt an på hvor langt man skal og hvor mange som er med i bilen.
Er 50 kr tilbud her i dalen. Man må bestille rimelig tidlig for å få "booket" det. Det som da er greia er at mange blir med på disse hjem for en 50 lapp turene, og da blir det i min vennekrets bare kaldt "Norge rundt for en 50 lapp"
Sitat av starpowah Vis innlegg
Snakker om ordningen utenom femtilapp.no:

For det meste 17-20 alder vil jeg tro.
Men regner med en fattig student går eller vil velge 50kr framfor 250kr taxi?

Jeg bor ikke utenfor Trondheim så bruker ikke www.femtilapp.no
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du linket til siden! Har akkurat flyttet til en veldig øde plass, nå kan jeg jo komme meg hjem fra nærmeste utested, 35km unna, midt på natta til hele 50kr!

Genialt!
Takk for utrolig mange svar, mange flere enn forventet.
Skulle gjerne ha likt å vite hvor det er 50kr-ordning og hvor det ikke er.
Så legg gjerne igjen hvilken kommune eller by du bor i.
Var "Hjem for en 50 lapp" i hamar, i noen år. Hvis 3 eller flere ungdommer skulle samme sted så tok de taxi for 50kr per person. Men det ble vel økt til 75 eller 100kr for en stund siden.
Nå har jeg aldri betalt noen for å kjøre meg hjem, type pirattaxi. Men har selv tjent alt fra 200 til 1000 for å kjøre en runde med noen mennesker som vil hjem.
Sitat av Ivar Vis innlegg
hehe genialt, ettersom utsteder o.l. som regel åpner først 23:00. på dagtid kan jo folk ta buss/bane/trikk/tog/hest for min del, det er om kvelden det ville vært tryggere for ungdom.

Nei bor i Oslo, og dette er første gang jeg hører om noe 50lapp tilbud.

Pirat-taxi koster 200-300kr da er det 1.5-2mils kjøring.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis aldri festet på bygda, hvor 13-åringene begynner drikkinga klokka 8 om kvelden på offentlig fest.
standarden her hvor jeg bor er at hvis det er i nærområdet, sånn 10-15 min kjøring koster det en femtilapp per pers. Hvis det er snakk om å kjøre 30 min. så må man regne med en hundrelapp per.
Så spørs det jo hvem som kjører, og hvor mange som skal sitte på
har ingen "hjem for en femtilapp"
Asker, Akershus
ArbeidsledigProletar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
I trondheim? Er det da for studenter eller folk i vgs-alder??
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke i Trondheim, hvis du sjekka linken en kar her posta? Men i omegn.