Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 7651
Hei

Kort sammendrag av kvelden:
Restaurant med jobb.
Pub med jobb.
Går alene for å vente på sjåfør før jeg skal hjem.

Så våkner jeg opp på glattcella og forstår ikke en dritt.... (jeg trodde først at jeg drømte at jeg våknet på glattcella)

Under avhør mange timer senere får jeg høre hva jeg har gjort kvelden før:

1. bitt en fyr på et utested (Et utested jeg ikke engang vet hvor ligger)
2. bitt en vakt på samme utested
3. gått videre til 7. eleven og bitt en ansatt
4. når politiet ble tilkalt og skulle legge meg i jern, sparket jeg den ene i ansiktet

Jeg husker ingenting fra kvelden, ikke engang glimt av hva som har skjedd.

Jeg drikker alkohol 1gang i året, ved spesielle anledninger, dette fordi jeg rett og slett ikke liker alkohol.

Den aktuelle kvelden har jeg fått hørt at jeg skulle ha drukket 3øl og 4-6 shots jaeger/sambucca.

Jeg har aldri i hele mitt liv vært innblandet i slossing eller bråk av noe slag.

Det siste jeg husker fra kvelden er at jeg var i godt humør og på tur hjem.

Nå sier politiet at jeg garantert havner i fengsel for å ha sparket en politimann i ansiktet.
Ifølge rapporten traff jeg ikke han engang, jeg sneiet borti leppa hans hvor han kunne føle svie etterpå.


Hva skal jeg gjøre, jeg har jo ikke på noen måte mulighet til å forsvare meg selv i denne saken da jeg ikke husker noe.
Har tenkt å ta kontakt med advokat og spørre om råd og ta kontakt med politibetjenten for å be om unnskyldning.

Noen andre vært bort i lignende saker eller har råd?
Sitat av Kal87 Vis innlegg

Jeg drikker alkohol 1gang i året, ved spesielle anledninger, dette fordi jeg rett og slett ikke liker alkohol.

Den aktuelle kvelden har jeg fått hørt at jeg skulle ha drukket 3øl og 4-6 shots jaeger/sambucca.
Vis hele sitatet...
Hørt? Så det er meget mulig du har drukket mere...
Du svarer på ditt eget spørsmål. Du har ikke anelse effekten av sambucca
Sist endret av Sigurd4u; 31. mai 2011 kl. 11:16.
Sitat av Kal87 Vis innlegg
Jeg drikker alkohol 1gang i året, ved spesielle anledninger, dette fordi jeg rett og slett ikke liker alkohol.
?
Vis hele sitatet...
Foreslår heretter 0 ganger i året Kjip situasjon. Viktig å vite hvor mye en tåler før en slenger innpå. Er man ikke sikker så tar man det svært rolig. Noe du ikke har gjort i og med at du har endt med en kanonfylla.

Ta kontakt med advokat.
Har en venn som drikker svært sjeldent, og på julebordet med jobben (åpen bar) ble han helt spinnvill. Stjal noe greier på en kiosk, urinerte midt på torget før han stjal en sykkel og fyrte løs med brannslukningsapparat i en forholdsvis travel tunnel. Politiet kom, og de tok hendene hans på ryggen, hvorpå han drar hendene sine til seg og faller. Han faller selvfølgelig oppå en av politibetjentene, og topper kvelden med "vold mot offentlig tjenestemann" eller lignende.

Han våknet på glattcella, og trodde det var en spøk, men den gang ei. Han fik for øvrig ikke fengsel, men en klekkelig bot. Hadde det ikke vært for overvåkningskamera i tunellen, hadde han ikke trodd på politiet når de ramset opp hva han hadde gjort. Han la seg helt flat, og sa han drakk sjeldent og egentlig var en snill gutt. Dette var ikke så veldig relevant, ettersom han selv valgte at han skulle drikke og i hvilke mengder. De la vekt på at han ikke hadde noe på rullebladet eller tidligere hendelser, samt at han ikke med overlegg hadde "lagt politibetjenten i bakken". Han slapp fengsel grunnet flere (heldige) faktorer.

Men, ser at du har bitt tre forskjellige over tid/strekning + vold mot tjenestemann, noe som er ganske alvorlig. Vold mot politi og dørvakter slåes hardt ned på, så om hvis jeg var deg ville jeg unnskyldt alle de involverte personlig og lagt meg langflat med kryssede fingre.
Tror det hele koker ned i at du er anvsarlig for dine handlinger, selv under ruset tilstand.
Utrolig kjedelig for deg, men ta kontakt med advokat og håp på det beste.
Sambucca = blackoutdrink nr1! Har en kompis som har vært på glattcella to ganger, og begge gangene hadde han drukket seg full på sambucca og ikke husket en dritt dagen etter.

Veldig kjip situasjon du er i. Har vel ingenting annet å si enn lykke til!
Sist endret av antiloop; 31. mai 2011 kl. 12:04.
Ta kontakt med en advokat du.

Protip: Slutt å bit folk.
Sist endret av henrikxt; 31. mai 2011 kl. 12:15.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Face the consequences. Tror ikke du får fengsel da.
Teller Penger
Må dessverre si at jeg håper det blir fengsel for å bite 3 stk å tuppe til en politimann, noe annet blir bare helt feil.., tenk deg hvor redde dem du beit var, dem vet jo ikke om du er full av sykdomer og hva annet du ville gjort..
Fleste sånne saker skjer i rus, eller av psykisk syke mennesker, og personelig mener jeg slike saker skulle blitt slått hardt ned på..
Haha, gikk rundt å beit mennesker? Er vel noen som liker det og.

Tror du bare skal fortelle politiet at du virkelig ikke husker noe og satse på en god advokat.
Jeg kjenner en av dørvaktene som ble bitt og har sendt han en link til denne siden. Dette kan bli interessant..

Ellers håper jeg at alt ordner seg for alle. Jeg er lei meg på dine vegne hvis du ikkehar gjort noe lignende før.
Ser Sambucca blir nevnt som blackout drikke, noen som har en forklaring for dette?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Ser Sambucca blir nevnt som blackout drikke, noen som har en forklaring for dette?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er selve sambuccaen men at det er shottene som er selve skylden.
Alle har sett mennesker fått blackout på sambucca, tequila & jegermeister etc.
Trådstarter
Sitat av Emancipation Vis innlegg
Jeg kjenner en av dørvaktene som ble bitt og har sendt han en link til denne siden. Dette kan bli interessant..

Ellers håper jeg at alt ordner seg for alle. Jeg er lei meg på dine vegne hvis du ikkehar gjort noe lignende før.
Vis hele sitatet...

Da politiet ikke hadde noe navn på dørvakten så har jeg ikke hatt mulighet til å kontakte han for å be om unnskyldning.

Jeg har ingen anelse av hva som skjedde denne kvelden, som sakt er det siste jeg husker at jeg var i godt humør og på tur hjem.

Har aldri noensinne havnet i bråk før, jeg er en rolig person med fast jobb.
Jeg kan telle gangene jeg har vært på byen på 1hånd siden jeg ble 18år, nå er jeg snart 24.

Skulle gjerne fått bedt dørvakta om unnskyldning samt alle andre involverte, og fått hørt hva som virkelig skjedde den kvelden.

De som kjenner meg har vanskelig for å tro jeg har gjort noe slikt, det er ikke meg i det heletatt :S
slutt å drikk, du blir jo til en vampyr jo! Bare legg deg flat, sats på fylla... Får du ikke tak i dem, så kan du fortelle under en rettssak at du beklager overfor dem du har gjort dette mot.
Tenkte på The Hangover! ellers lykke til!
Unlicensed Surgeon
Her har du dessverre godt på en alvorlig smell! I Norge er det slik at hvis rusen er selvpåført er man ansvarlig for handlingene man foretar seg i denne rusen - uansett!

Forhåpentligvis får du litt forståelse i retten, og får kun en betinget fengselsdom. Som nevnt tidligere legger de nok vekt på at du ikke tidligere er straffet. Det er dessverre ingenting du kan gjøre med dette nå. Lærdommen av dette burde du derimot ta til deg! Ikke drikk samme mengde alkohol igjen.

Da dette blir en straffesak får du forsvarer dekt av det offentlige. Du er allerede siktet så jeg ville tatt kontakt med en forsvarer så fort som mulig og forhørt meg med h*n.
blackout er normalt, alle som er 16 - 20 har hatt blackout !
Du får nesten håpe på at dem ser litt igjennom fingrene på dette og gir deg en bot istede.
Husker når jeg gjorde samme bommerten, endte opp på legevakta i Oslo. Det faktum at jeg hadde vært farlig full var ikke det som plaga meg mest, men det faktum at det var så jævla flaut. Jeg skal visstnok ha flørta med min bestevenns kjæreste, mens kameraten min bare lo av det turte jeg ikke se jenta i øynene igjen før flere år senere. Jeg skal ikke ha vært en drittsekk når jeg var på det værste da men, tvertimot veldig glad.

Uansett, har ikke vært det som kan katagoriseres som overstadig beruset siden, så flaut var det.

Du har vært maks uheldig, du er ser ut til å være blant dem som blir totalt gal i fylla, det betyr at du må være spesielt forsiktig med alkohol.

PS: Ikke drikk på tom mage, det var det jeg gjorde, alkoholen går rett til tops i fraværet av føde i systemet. Selv få øl kan få deg surrete da.
Har blitt vampyr en gang jeg med. Dette var da av jæger shots. Har ikke rørt jæger siden. Er ofte svært overstadig beruset, og husker skjelden kvelden før, men jeg klarer av en eller annen grunn somregel å oppføre meg. Det er en utrolig kjip situasjon du har havnet opp i. Hvis du i det heletatt får tilbud om bare bot(svært tvilsomt), så ikke tvil på det en gang.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Snakk om og være uheldig.
Jeg synes nå at i en slik sitvasjon når du har rent rulleblad og det er første gangen du gjør noe gærent.
Så bør du kun få en bot.

Man ser jo selv hvor mye tull kjenninger av politet driver med.
Å de får jo kun en liten klapp på hånda.( Vi lever i en syk verden.)

Litt sykt og tenke på at et LOVLIG rusmiddel kan skape slike sitvasjoner.
Men det er vel som med andre ting, alt med måte.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Litt sykt og tenke på at et LOVLIG rusmiddel kan skape slike sitvasjoner.
Men det er vel som med andre ting, alt med måte.
Vis hele sitatet...
Handler vel litt mer om mengden du inntar spør du meg.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Litt sykt og tenke på at et LOVLIG rusmiddel kan skape slike sitvasjoner.
Men det er vel som med andre ting, alt med måte.
Vis hele sitatet...
Hehe, nå er det vel en kjent sak at alkohol er et meget farlig og kraftig rusmiddel. Kun en grunn til at det er lovlig: og det er at å uloveliggjøre det kun lager mer problemer enn det løser. (Det har vi lært av å prøve å gjøre det ulovelig tidliggere)
Hvordan greide du å sparke betjenten i ansiktet? Er du en slags karatekid, eller er dette bare tull fra politiet som vanlig?
True phreak.
Jeg ville lagt meg langflat, spurt om å få be politimannen du sparket om unnskyldning, og ta straffen du får. Forklar også litt hvordan hele greia opplevdes for deg. Prøv å appeller litt til deres medfølelse, det funker faktisk, dersom man er nogenlunde sympatisk.

Du skulle kanskje ha bedt om å få tatt en blodprøve for å påvise at det ikke var andre rusmidler i blodet ditt, og dersom det var noe der, kunne du spilt på det at du ikke hadde tatt noe bevisst, at noen må ha puttet det der. Sånt skjer hele tiden.

Dersom dette er førstegangsforseelse vil du nok slippe billig unna.

Da jeg var 18 ble jeg anmeldt for to relativt alvorlige tilfeller som tilsammen skulle gitt meg to måneder ubetinget (ikke vold eller narkotika relatert). Jeg fremsto som angrende synder (noe som var tilfellet, jeg var bare ung og dum), og spilte på det at det er menneskelig å gjøre feil (jeg var fullstendig bevisst på at det jeg gjorde var galt, og jeg har aldri gjort noe galt, unntatt å bli buret inne på glattcelle for å ha sparket til en flaske i fylla (seriøst!!!) siden). Jeg fikk 13 dager betinget fengsel, ingen bøter. Jeg slapp jævelig billig unna.
Sist endret av Orph; 1. juni 2011 kl. 13:09.
Face the consequences. Slutt aa drikk deg full!
Sitat av Kain Vis innlegg
blackout er normalt, alle som er 16 - 20 har hatt blackout !
Vis hele sitatet...
Hva med de over 20?
Sitat av Insidejob Vis innlegg
Hva med de over 20?
Vis hele sitatet...
De kan vel ikke huske at de har hatt blackout
MORALEN ER --- Drikk oftere så du blir kjent med dine egne grenser og ikke driter deg ut den ene gangen du er på byen
Folkefiende
Toaru's Avatar
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
MORALEN ER --- Drikk oftere så du blir kjent med dine egne grenser og ikke driter deg ut den ene gangen du er på byen
Vis hele sitatet...
Beste forslaget!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
De kan vel ikke huske at de har hatt blackout
Vis hele sitatet...
Hmm, den hypotesen kan jeg avbekrefte.

Tror vi sier at dem over 16 har opplevd blackout.
Synes ikke vi skal dømme på forhånd, det kan være at noen har spika drinken hans..
En kompis av meg opplevde det i utlandet. Han var ute (og han er en type som kan drikke myyyye...).. Drakk ikke så mye den kvelden men fikk fullstendig blackout og våkna med blod på henda.
Drakk du Bloody Mary?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Synes ikke vi skal dømme på forhånd, det kan være at noen har spika drinken hans..
En kompis av meg opplevde det i utlandet. Han var ute (og han er en type som kan drikke myyyye...).. Drakk ikke så mye den kvelden men fikk fullstendig blackout og våkna med blod på henda.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle noen ha spika drinken hans?

Sykt mange som hiver seg pa:
"Omg noen spika drinken min igar! Fikk blackout :s"

Han drakk for mye pa tom mage og med lav alkoholtolleranse.
Sist endret av Bombasa; 1. juni 2011 kl. 17:08.
Hmmm. Vanskelig å si hva som er lurest å gjøre. Ville nok ha kontaktet en bra advokat, men hvis du først har havnet opp i en sånn situasjon, så er du sånn passe screwed. Det er godt gjort hvis noen klarer å vri seg ut av den klemma.
Relaterte lover:

Straffeloven:

§ 45. "Bevisstløshet som er en følge av selvforskyldt rus (fremkalt ved alkohol eller andre midler), utelukker ikke straff."

§ 42 utsnitt. "Det ses bort fra uvitenhet som følge av selvforskyldt rus. I slike tilfeller blir gjerningsmannen bedømt som om han var edru. "
Blackout kan være jævlig skummelt. Har kun opplevd det et par ganger selv, og heldigvis er jeg(visstnok) ikke typen som blir voldelig når det skjer, men det er ikke kult å høre fra kameratene dine om ting du har gjort som du ikke kan huske i det hele tatt. En kjenning av meg fikk visstnok tre måneder i fengsel etter å ha slått/skallet ned noen på et utested. Han, i likhet med tråstarter, våknet visst på glattcella uten å vite hva som hadde skjedd.

Sambuca og Jæger, spesielt Sambuca synes jeg, kan være veldig skummelt fordi alkoholsmaken er veldig maskert eller passer godt sammen med smaken av lakris/urter. Med f.eks vodka er alkoholsmaken så sterk at du(jeg) ikke kan ignorere den. I tillegg er det(for meg i hvert fall) slik at jo fullere man blir, jo bedre smaker alkoholen. I tillegg mister man hemninger, og før du vet ordet av det har du drukket langt mer enn du tåler.

Jeg vet ikke om det er så veldig mye du kan gjøre. Kriminalitet under selvforskyldt rus straffes vel stort sett som om man er edru. I det minste får du vel ta med deg noe (svært dyrkjøpt) erfaring fra dette.
Sitat av Kal87 Vis innlegg
Nå sier politiet at jeg garantert havner i fengsel for å ha sparket en politimann i ansiktet.
Ifølge rapporten traff jeg ikke han engang, jeg sneiet borti leppa hans hvor han kunne føle svie etterpå.
Vis hele sitatet...
Fortsatt vold mot offentlig tjenestemann.

Kan noen ha puttet noe i drikken din?

Hvis jeg var i dine sko, ville jeg ha sagt at jeg ikke husker noe, men at jeg tar ansvar for alt jeg måtte ha gjort, og tar straffen som eventuelt venter. Jeg ville også ønsket å be alle jeg angrep eller skadet om unnskydlning.
Sist endret av hemmeligegreier; 4. juni 2011 kl. 18:06.
Det er en av livets lekser, det der. Har hendt en og hver av oss, vil jeg tro, så å dømme blir feil.

Mitt råd vil være å ta det som en lekse, be de du kan om unnskyldning (selv om jeg vet det er rimelig vanskelig), moderere neste gang, gå videre i livet. Alle har gjort det.
Altså, helt off topic, men du BEIT? Er du jente eller gutt? Om du er gutt.. Vel, om du hadde klappa til dem eller noe, greit nok, men og faktisk bite folk er jo direkte dritflaut
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Altså, helt off topic, men du BEIT? Er du jente eller gutt? Om du er gutt.. Vel, om du hadde klappa til dem eller noe, greit nok, men og faktisk bite folk er jo direkte dritflaut
Vis hele sitatet...
Det er uansett like flaut å klappe til uskyldige mennesker uavhengig hvilket kjønn du er, så jeg ser ikke poenget ditt.
Sist endret av shitrich; 11. juni 2011 kl. 02:45.
Sitat av shitrich Vis innlegg
Det er uansett like flaut å klappe til uskyldige mennesker uavhengig hvilket kjønn du er, så jeg ser ikke poenget ditt.
Vis hele sitatet...
Nei, det er faktisk flauere og bite seg fast i 3 personer, enn og slå. Uavhengi om de er uskyldige, skyldige eller satanister
Be på dine knær om unnskyldning, for så å godta eventuell straff. Ikke kveruler på noe, da handlinger i blackout/flatfylla teller like mye som handlinger der du er totalt edru. Dette er en lærepenge du kan ta tidlig, da dette blir noe du ikke kommer til å fortsette med det første. Selv så kan jeg ikke drikke sprit uten å bli voldelig, derfor sverger jeg til øl.

Du vil motta en straff, kryss fingrene for en mild samfunnstraff.
Sist endret av Patrick; 11. juni 2011 kl. 03:54.
Haha, husker du ingenting fra den kvelden?
Nå er det en gang slik at selvforskyldt rus ikke fritar for straff, så de ser nok neppe gjennom fingrene for at du var drita. Hvis du drikker en gang i året kan det jo smelle bra med en slik mengde alkohol.

Vold mot offentlig tjenestemann er det kun unntaksvis at det ikke blir idømt ubetinget fengsel (altså at man må inn bak murene og sone). Det er faktisk heller ikke nødvendig å treffe for at det skal bli vold. Prøver du å slå og politimannen klarer å dukke unna, er det å regne som vold mot offentlig tjenestemann. Så at du bare var så vidt borti leppa spiller ingen rolle. Sett sammen med alt det andre greiene du har gjort ser det ikke lyst ut.

Er jo ikke mange råd man kan komme med i en situasjon som dette. Men du bør i hvert fall huske at siden du drikker en gang i året, blir hver fyll som jomfrufylla for deg. Så ta høyde for at du tåler like mye som en fersk 15-åring neste gang