Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  854 359357
Ville begynt med ekstrakter, bare start med lav dose.
Jeg, og flere kamerater, hadde første turen på 10x i hjemmelaga bonge. Vil anbefale å begynne med små doser, og heller trappe opp etterhvert som du kjenner effekten. Når det smeller, så smeller det, og du aner ikke hva som traff deg. Vær en trygg plass med trygge folk, det er lett å få noia.
Sitat av Vesper Vis innlegg
Ville begynt med ekstrakter, bare start med lav dose.
Vis hele sitatet...
Kunne du ta deg bryet med å begrunne dette "rådet"?

Jeg føler at jeg argumenterte godt for det stikk motsatte, nemlig å begynne med tørkede
blader og heller eventuelt gå vidre til ekstrakter om man føler man "trenger" det, og da
synes jeg det blir litt slapt av deg å bare spytte ut en slik påstand uten å dele med oss
andre hordan du kom frem til dette.
Ville det i så fall vært best å blande ut bladene med tobakk eller lignende, eller kan de røykes "rene"?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De kan godt røykes rene, og du trenger jo ikke fylle opp brønnen helt til tops heller, prøv deg med en liten klype først.
Tror det er dumt å mikse med tobakk, ta det rent (start VELDIG smått).
Tobakk i salvia-"mekket" vil gjøre det vanskeligere å holde inne ett stort bongtrekk i lungene lenge nok til at man får utnyttet hele potensialet til salvia + legge til unødvendig drittsmak
(jeg røyker ikke tobakk til vanlig, bare i mekke-sammenheng...)
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Kunne du ta deg bryet med å begrunne dette "rådet"?

Jeg føler at jeg argumenterte godt for det stikk motsatte, nemlig å begynne med tørkede
blader og heller eventuelt gå vidre til ekstrakter om man føler man "trenger" det, og da
synes jeg det blir litt slapt av deg å bare spytte ut en slik påstand uten å dele med oss
andre hordan du kom frem til dette.
Vis hele sitatet...
Ut av egene erfaringer. Ble selv anbefalt å begynne med tørkede blader og må si det failet veldig. Skulle bli en koselig fredags kveld med en pose blader og noen kompiser, endte med at vi bare satt der med dritt smak i munn.
Bestilte 2g 10x ekstrakter dagen etterpå og det var mye bedre. Effekten kom fort og du trengte såvidt noe Salvia i bongen.

Sitat av halla Vis innlegg
Tobakk i salvia-"mekket" vil gjøre det vanskeligere å holde inne ett stort bongtrekk i lungene lenge nok til at man får utnyttet hele potensialet til salvia + legge til unødvendig drittsmak
(jeg røyker ikke tobakk til vanlig, bare i mekke-sammenheng...)
Vis hele sitatet...
Prøvde å rulle med tobakk to ganger og begge gangene fikk jeg et mild effekt som om jeg hadde drukket alkohol. Ble litt små svimmel og litt uvel.
Sitat av Vesper Vis innlegg
Ut av egene erfaringer. Ble selv anbefalt å begynne med tørkede blader og må si det failet veldig. Skulle bli en koselig fredags kveld med en pose blader og noen kompiser, endte med at vi bare satt der med dritt smak i munn.
Bestilte 2g 10x ekstrakter dagen etterpå og det var mye bedre. Effekten kom fort og du trengte såvidt noe Salvia i bongen.
Vis hele sitatet...
Da jeg anbefalte å begynne med blader, ikke ekstrakt, var fokuset på sikkerhet, ikke på mest effektive måte å oppnå effekt på første forsøk. Da kunne jeg like godt foreslått 100x ekstrakt i kombinasjon med en kraftig MAO-hemmer.

Jeg mener uansett at sikkerhet bør komme først uansett, om det så betyr at man må prøve og feile litt før man oppnår ønsket effekt. Man har ikke dårlig tid til å oppleve salvia-space. Tross alt er det fullt mulig å bruke salviablader i sin ubehandlede form, slik det er brukt i årtusner, da den begrensede teknologien ikke tillot fremstilling av ekstrakter.
Hvor mye bør man røyke av 10x når det er første gang man tester Salvia? Tenkte å bruke en vekt som måler ned til 0.01 G.
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Hvor mye bør man røyke av 10x når det er første gang man tester Salvia? Tenkte å bruke en vekt som måler ned til 0.01 G.
Vis hele sitatet...
For det første, som jeg har nevnt mange ganger tidligere, anbefaler jeg å begynne med tørkede blader, ikke ekstrakt, om man velger å eksperimentere med Salvia.

Erowid har følgende å si om doseringer: http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia_dose.shtml
For dosering av ekstrakt har erowid tatt utgangspunkt i 5x-ekstrakt, men det lar seg jo lett omregne til 10x.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røykte Salvia for første gang, alene her på hybelen igår. Kjøpte ca 1,5g med 5x.
Er overasket over hvor mye som skal til selv om jeg trekker hardt og holder inne i mellom 20 og 30 sekunder. Kun 2 ganger har jeg opplevd å bli "borte" og glemme at jeg har røykt, men selve rusen har aldri vart lenger enn 2-3 minutter.

Har egentlig hatt et par ganske freaky, men behagelige opplevelser. Har hatt et par hallusinasjoner, men ikke noe veldig intenst. Egentlig var det bare mønster som dukket opp, men for det meste slet jeg med å se de klart bortsett fra når jeg blunket.

Konklusjonen er at jeg kommer til å eksperimentere veldig forsiktig med større doser og sterkere ekstrakt i tiden som kommer. Bortsett fra noe hasjrøyking i fylla som jeg ikke husker så mye av var dette min første opplevelse med "narkotika". (Ja, jeg vet at det er en urte..)
Jeg har en gammel pose liggende med salvia. Den har ligget rundt ett år i lukket plastikkpose. Jeg lurer på om det ville vært farlig på noen måte å røyke denne nå?
Nei. Om den har blitt oppbevart tørt, mørkt og lukket vil den sannsynligvis fungere like fint enda.
Kathleen Harrison sier veldig mye interessant ang.salvia. Bl.a advarer hun mot å røyke det eller spise tørka blader. Hun sier salviagudinnen blir svært fornærmet av dette og hun vil bli sint eller rett å slett ikke møte opp. Før man spiser bladene må man avstå fra sex, rusmidler og uren mat i tre dager før og etter. Ha respekt og kjærlighet for planten. Salvia er ikke et rusmiddel man skal bruke for å ha det gøy men et kraftig verktøy brukt i healing. Gå på linken under eller søk opp Kathleen Harrison. Takk for oppmerksomheten. Fred


http://www.youtube.com/watch?v=brEvQskNgjE
Sitat av Stockman Vis innlegg
Bl.a advarer hun mot å røyke det eller spise tørka blader. Hun sier salviagudinnen blir svært fornærmet av dette og hun vil bli sint eller rett å slett ikke møte opp.

http://www.youtube.com/watch?v=brEvQskNgjE
Vis hele sitatet...
Salviagudinnen vil ha det fuktig og det beste er å plukke bladene direkte fra planten (i kjærlighet) og så tygge bladene. Inntaksmetode er nok viktigere enn de fleste tror og det er mazatec indianerne som har drevet med dette lengst så vi burde definitivt lære riktig metode av de.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen som har hørt om hvit salvia?
Hva er det og hva brukes det til?

Noen som har erfaring med dette?

Kongen <3
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvit salvie, eller "White sage" også kjent som Salvia apania er en urt som indianerne brukte til mye rart: mel fra frøene, sjampo av bladene, te mot forkjølelse/sår hals.
Den har en slimoppløsende effekt, samt reduserer svette og spyttproduksjon.

Men som rusmiddel? Nei, der er den ikke godt for noe.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får man den samme følelsen ved å tygge blader fremfor å røyke ekstrakter? Eller vil det gi en annen følelse? Har kun erfaring med ekstrakt og må innrømme at jeg har vanskelig for å få noe fornuftig av turene. Selve følelsen salvia rusen gir meg er heller ikke særlig behagelig. Alt som berører huden føles som om det består av tusenvis av små nåler som stikker i huden, og selv når jeg sitter med hysteriske latteranfall, sitter jeg bare å lurer på hva pokker det er jeg ler av. Har aldri klart å få noe ut av det. Er det samme feelingen ved å innta ferske blader, eller kan det sammenlignes med mer tradisjonelle psykedelia?
jeg leste et sted, kanskje her at salvia skulle fungere mot angst eller depresjoner. tar jeg helt feil nå?
Sitat av angstbarn Vis innlegg
jeg leste et sted, kanskje her at salvia skulle fungere mot angst eller depresjoner. tar jeg helt feil nå?
Vis hele sitatet...
Du har rett, selv om det er gjort lite forskning på dette.
Gleden over å "komme hjem til virkeligheten igjen" etter en salviatripp kan ofte være stor. Det er vel denne delen, afterglowen, som hjelper mot depresjoner eller?
Sitat av Flode Vis innlegg
Får man den samme følelsen ved å tygge blader fremfor å røyke ekstrakter?
Vis hele sitatet...
Jeg har kun erfaring med røyking av salvia (blader og ekstrakter), men kan allikevel fortelle deg at effekten ikke vil være den samme. Når du tygger blader vil effekten komme saktere (det tar ofte 15 min. før du begynner å merke effekten, sammenliknet med 5-30 sek. når man røyker ekstrakt). Effekten varer også noe lenger og blir generelt opfattett som mildere (noen sammenlikner med effekten av sopp).
Sitat av Defqon Vis innlegg
Du har rett, selv om det er gjort lite forskning på dette.
Vis hele sitatet...
noen som har erfaringer med at dette hjelper mot angst og depresjon? finnes det leger som faktisk skriver det ut da?
Sitat av angstbarn Vis innlegg
noen som har erfaringer med at dette hjelper mot angst og depresjon? finnes det leger som faktisk skriver det ut da?
Vis hele sitatet...
Jeg husker en person som for en tid tilbake skrev her på forumet at legen hadde gitt vedkommende resept på Salvia Divinorum. Viss du gidder å bla gjennom alle sidene i denne tråden, så kanskje du finner det = )

Jeg er ikke helt sikker på om det var i denne tråden da ...
Sitat av angstbarn Vis innlegg
noen som har erfaringer med at dette hjelper mot angst og depresjon? finnes det leger som faktisk skriver det ut da?
Vis hele sitatet...
Har ingen personlig erfaring selv, men les litt på erowid, rapporter her på forumet osv. Jeg har sett veldig mange rapportere at humøret er blitt bedre etter en liten tur. Uansett er dette noe som uansett er veldig individuelt; du - på den ene siden - kan få en helt jævlig og ekkel opplevelse, mens en annen kan få det sykeste humørboostet som varer i flere måneder. Set & setting har vel vesentlig mye å si også.

Når det gjelder Salvia på resept i Norge, så står det i lovene at det kan gis på resept. Om det praktiseres i den virkelige verden i dag, er jeg usikker på.
Sist endret av Exmagician; 25. juni 2009 kl. 22:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøver Salivia nå for aller første gang på fredag. Noen siste råd eller well-wishes?
Hva er best å mekke det med?
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Jeg prøver Salivia nå for aller første gang på fredag. Noen siste råd eller well-wishes?
Hva er best å mekke det med?
Vis hele sitatet...
Røyk det reint - i bong.
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Røyk det reint - i bong.
Vis hele sitatet...
Rent?? Men blir ikke det kluss hvis jeg bare skal røyke lite?
Kjøp deg en ekstra, liten brønn som passer til bongen din. Det har de antakeligvis på butikken der du kjøpte den. Ellers kan du blande med kattemynte eller te (jepp, te - smaker te og er ikke særlig sterkt for halsen).
Sist endret av xtapolapocetl; 9. juli 2009 kl. 19:33. Grunn: typo
Om du absolutt vil blande med noe, så synes jeg du bør styre unna tobakk iallefall. Å røyke Salvia er "urent" nok i seg selv =)

Støtter xtapolapocetl sine forslag - uten at jeg har noe erfaring med å blande med de selv.
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Om du absolutt vil blande med noe, så synes jeg du bør styre unna tobakk iallefall. Å røyke Salvia er "urent" nok i seg selv =)

Støtter xtapolapocetl sine forslag - uten at jeg har noe erfaring med å blande med de selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har klart å klippe til en "rist" til bongen min, så jeg tror det blir mindre kluss. Men det virker bare merkelig å røykte så lite (jeg hører et halvt gram er sterk nok dose, og det tilsvarer vel omtrent tuppen på lillefingeren...). Av en eller annen grunn om jeg blander det ut med noe annet føler jeg at jeg har mer kontroll over brenningen.

Jeg vil ikke blande med tobakk, men tenkte på litt wild dagga (eneste jeg har liggende ), men det er kanskje litt for mye av det gode.
Te ja? Kanskje en god ide! Det har vel ingen effekt på salviaen heller nei!
Takk...
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
(jeg hører et halvt gram er sterk nok dose, og det tilsvarer vel omtrent tuppen på lillefingeren...).
Vis hele sitatet...
Du skal ikke ta det for gitt at det tilsvarer tuppen på lillefingeren din. For å måle vekt, trenger du en vekt.

Såvidt jeg husker fra mine forsøk med røyking av Salvia, så tilsvarte et halvt gram mye mer enn som så (eller kanskje du har veldig tykke fingre?). Om du har kjøpt ett gram, så tømmer du ut hele grammet på et ark, og deler plantematerialet i to deler. Nå sitter du med to hauger a 0.5g, og da ser du lett om du trenger å blande det ut med noe annet.

Husk at når man røyker ekstrakter, så havner man fort over grensen hvor man ikke har begrep om hvordan man bruker en bong i det hele tatt. Så det gjelder å ikke blande det ut så mye at man må ta mange trekk. Slik jeg ser det iallefall.
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Du skal ikke ta det for gitt at det tilsvarer tuppen på lillefingeren din. For å måle vekt, trenger du en vekt.

Såvidt jeg husker fra mine forsøk med røyking av Salvia, så tilsvarte et halvt gram mye mer enn som så (eller kanskje du har veldig tykke fingre?). Om du har kjøpt ett gram, så tømmer du ut hele grammet på et ark, og deler plantematerialet i to deler. Nå sitter du med to hauger a 0.5g, og da ser du lett om du trenger å blande det ut med noe annet.

Husk at når man røyker ekstrakter, så havner man fort over grensen hvor man ikke har begrep om hvordan man bruker en bong i det hele tatt. Så det gjelder å ikke blande det ut så mye at man må ta mange trekk. Slik jeg ser det iallefall.
Vis hele sitatet...
Takk
Må nok kjøpe meg ei vekt.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man må ha stormlighter? Hva er forskjellen, man kan vel bare holde ned gnisten på en vanlig lighter?
Stormlighetere er dyre! 170 på clas ohlson, og det er uten butan
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Men jeg skjønner ikke hvorfor man må ha stormlighter? Hva er forskjellen, man kan vel bare holde ned gnisten på en vanlig lighter?
Stormlighetere er dyre! 170 på clas ohlson, og det er uten butan
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke stormlighter =)
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Jeg vil ikke blande med tobakk, men tenkte på litt wild dagga (eneste jeg har liggende ), men det er kanskje litt for mye av det gode.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe poeng å blande ut salvia, men for what its worth har jeg ved 2 anledninger kombinert wild dagga med salvia, uten negative effekter. Dette indikerer at det er trygt, men gir ingen absolutt garanti.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann,


Jeg har kikket litt rundt, og sett at de fleste salvia trippene folk her har hatt, har vært gjennomsnittlig 5x, og 10x.

Jeg og ett par kompiser venter på hver vårt gram.


Noen som har noen greie blandingsforhold, når det gjelder så mye som 35x ?


På forhånd, takk for alle svar!
Røyk ca 0.1g rent på bong (naturligvis). Da får du funk.
Sitat av DvN2k Vis innlegg
Heisann,


Jeg har kikket litt rundt, og sett at de fleste salvia trippene folk her har hatt, har vært gjennomsnittlig 5x, og 10x.

Jeg og ett par kompiser venter på hver vårt gram.


Noen som har noen greie blandingsforhold, når det gjelder så mye som 35x ?


På forhånd, takk for alle svar!
Vis hele sitatet...

Wooow! Er ikke det litt mye for første gangen? Mye erfaring med slik eller?
Som jeg nevner i min tripprapport så rykte jeg litt under ett gram med 5x og jeg fikk en KRAFTIG tripp.
Ville ikke anbefalt å begynne med 35x, i så fall ta en liten dose.
Sist endret av mentalmelt; 29. juli 2009 kl. 19:56. Grunn: spm om forhandlere
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Wooow! Er ikke det litt mye for første gangen? Mye erfaring med slik eller?
Som jeg nevner i min tripprapport så rykte jeg litt under ett gram med 5x og jeg fikk en KRAFTIG tripp.
Ville ikke anbefalt å begynne med 35x, i så fall ta en liten dose.
Vis hele sitatet...
Dette blir faktiskt min første 'hallis' trip
35x er kanskje litt mye, men i mindre doseringer kan det vel ikke være så gærnt?

Altså, du betaler for 2stk 35x, og får den tredje gratis

Vi er da 3stk som spleiser på dette
Sist endret av mentalmelt; 29. juli 2009 kl. 19:57. Grunn: fjernet leverandør
Sitat av DvN2k Vis innlegg
Dette blir faktiskt min første 'hallis' trip
35x er kanskje litt mye, men i mindre doseringer kan det vel ikke være så gærnt?


Altså, du betaler for 2stk 35x, og får den tredje gratis

Vi er da 3stk som spleiser på dette
Vis hele sitatet...
Hmm... joda, en liten dose funker vel. Gaaanske så liten. Kanskje begynne med et halvt gram eller noe. Mekke det med noe annet røykbart. Også vente en god stund mellom hvert drag. Og være med mennesker du stoler på. Og kanskje alle burde passe på den som røyker. Og ikke alle røyker samtidig? Bare et forslag.
Sist endret av mentalmelt; 29. juli 2009 kl. 19:59. Grunn: fjernet leverandør
Så lenge dere tre ikke tar det samtidig går det nok greit.

Var vel 35x jeg prøvde første gang, eller var det 20 kanskje. Salvia er arti!
ET HALVT GRAM 35x EXTRACT?!
Folk starter med 0.1 når de har 10x. Tatt i betraktning at det er fin første tripp også så burde du absolutt ikke overskride den mengen.
Sitat av Geordie Vis innlegg
ET HALVT GRAM 35x EXTRACT?!
Folk starter med 0.1 når de har 10x. Tatt i betraktning at det er fin første tripp også så burde du absolutt ikke overskride den mengen.
Vis hele sitatet...
Du har HELT rett! 0,1 e bra! Jeg skrev feil!
Men som nevnt, det viktigste er full kontroll, og at dere røyker etter tur
Hei, er det noen som vet om en webshop som selger salvia planten i Norge? Den gamle siden http://www.salviaplante.50megs.com/ er jo lagt ned for en stund siden, og jeg har lett lenge etter å finne den noe annen plass. Slik jeg forstår det er det fullt lovlig å selge planten enda i Norge, men import av planten er ikke lov med mindre en har sunnhetssertifikat (gjelder alle planter) og dette ser ut som det er vanskelig å få tak på. Noen som vet hvordan man kan få tak på et slikt sertifikat forresten?

Har ikke noe spesiell interesse av å røyke salvia ekstrakt da dette virker litt for hardcore.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gidder ikke lese gjennom hele tråden for å finne svar, så jeg spør heller.

Skal prøve Salvia 10x for første gang, har aldri prøvd noe sterkere enn alkohol/tobakk/snus før.

Skal røyke det fra hjemmelaga bong av 1,5L flaske, og lurer på hvor stor dose jeg skal ta(i gram)? Hvor mange trekk skal jeg ta, osv?

cake
Sitat av kaaake Vis innlegg
Gidder ikke lese gjennom hele tråden for å finne svar, så jeg spør heller.

Skal prøve Salvia 10x for første gang, har aldri prøvd noe sterkere enn alkohol/tobakk/snus før.

Skal røyke det fra hjemmelaga bong av 1,5L flaske, og lurer på hvor stor dose jeg skal ta(i gram)? Hvor mange trekk skal jeg ta, osv?

cake
Vis hele sitatet...

Jeg vil anbefale deg og bare ta en liten klype med fingrene dine, og bare ta ett trekk fra bongen
Jeg har røyka 40x ca 5 ganger og har hatt ganske fine turer. Men føler nå i ettertid at jeg har fått litt noia av salvia (spesielt følelsen når man lander)
Det ble ikke sånn at jeg fortsatt var til stede og fikk milde halliser, men jeg forsvant helt og mista helt meg selv (var bare et syn i en helt annen verden)
Jeg begynte rett på 40x, så det er sikkert mye av grunnen til at jeg fikk litt noia.

Nå har jeg lyst å kanskje prøve litt mildere turer med f.eks 5x eller 10x.

Hvordan er turene på 5x, i forhold til 10x? Vil jeg få like ville tripper som med 40x?
Veldig keen på å fortsatt være til stede, men fortsatt få halliser.

Blir det bra om jeg lager en salvia joint med 5x blanda med tobakk? Hvis jeg tar meg litt tid og koser meg med den?

Takk for svar
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Wooow! Er ikke det litt mye for første gangen? Mye erfaring med slik eller?
Som jeg nevner i min tripprapport så rykte jeg litt under ett gram med 5x og jeg fikk en KRAFTIG tripp.
Ville ikke anbefalt å begynne med 35x, i så fall ta en liten dose.
Vis hele sitatet...
Jeg tør påstå det er en fordel for ikke-røykere å bruke et sterkt ekstrakt. Mindre røyk i lungene, lettere å innta dosen. En annen klar fordel med sterkere blader er at du rekker å inhalere alt sammen før du glemmer hva du holder på med.
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Jeg begynte rett på 40x, så det er sikkert mye av grunnen til at jeg fikk litt noia.

Nå har jeg lyst å kanskje prøve litt mildere turer med f.eks 5x eller 10x.

Hvordan er turene på 5x, i forhold til 10x? Vil jeg få like ville tripper som med 40x?
Veldig keen på å fortsatt være til stede, men fortsatt få halliser.
Vis hele sitatet...
Hvor "lang ut" man kommer på de forskjellige ekstraktene varierer veldig. Ting tyder på at virkestoffet/stoffene ikke alltid er jevnt fordelt i ekstrakten. Jeg har hatt en tur som var like kraftig som den du beskriver (fullstendig løsrevet fra deg selv og denne verden) med ett eneste trekk av 10X.

Hvis du ønsker en mildere, mer kontrollerbar effekt, anbefaler jeg å tygge eller røyke hendholdsvis ferske eller tørkede blader, ikke en ekstrakt.
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Blir det bra om jeg lager en salvia joint med 5x blanda med tobakk? Hvis jeg tar meg litt tid og koser meg med den?
Vis hele sitatet...
Dette vil antakelig ikke gi noen merkbar effekt. Jeg ser heller ikke hvorfor du skal tynne ut 5x ekstrakt med tobakk. Hvorfor ikke bare bruke ubehandlede salviablader?