Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94372
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pope
Jeg har googlet litt rundt på internett, men har ikke klart å finne ut hvordan jeg starter med en TOM ordbok. Hvordan kan jeg fjerne alt innholdet i den norske eller engelske ordboken?

I want to start with a new blank sheet!
Vis hele sitatet...
Jeg har skrevet en løsning på dette tidligere i denne tråden

Sitter og leker litt med å koble pc'n til ipoden via ssh.
Fant System-mappen til ipoden. Under mappen "Library" ligger det en mappe som heter "Keyboard Dictionaries". Der fant jeg alle ordlistene på ipoden. Tysk, Engelsk, Fransk og Italiensk.
Hvis du går inn og sletter disse ordlistene, går jeg ut ifra at du blir kvitt problemet ditt. Hvis ipoden gir feilmelding, kan du gå inn i .dat filene "ordlistene" med notepad og fjerne all teksten i filene. Det skal nok funke.

Den Norske ordlisten, derimot, ser jeg ingen ting til, og den opprettes ved at du skriver på ipoden. Vet ikke hvilken mappe den finnes i, men du kan gå inn på "innstillinger" på ipoden og trykke på "Nullstill" helt nederst og velge "Nullstill tastaturordlisten". Dette må da gjøres regelmessig ettersom det lages en ny ordliste når du skriver noe.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Pope; 10. februar 2008 kl. 17:09.
Okay, der lå det ordlister for EN_US, EN_GB frankrike og tyskland.

jeg sletta alle EN_* (det er de jeg bruker) og toucha filene på nytt igjen, men ordboka har allerede ord inne når jeg prøver å skrive ?

Ordbøkene fant jeg i /System/Libary/KeyboardDictionaries/ ( IIRC )

any clue ?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Hva mener du med at du toucha filene på nytt?
Satte du ordlistene tilbake i keyboardDictionaries-mappen?
Å touche filer betyr å opprette helt blanke filer.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Okai
Fungerer ipoden hvis du bare fjerner ordlistene uten å touche filene da?
Hvor kjøper dere iPhonene deres? kan jeg kjøpe den fra apple.com uten bindingstid, også "hacke" den?
Sitat av Pope
Okai
Fungerer ipoden hvis du bare fjerner ordlistene uten å touche filene da?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk til, aner ikke hva jeg gjorde, men det funka etterhvert .. :P:P

Sitat av Mjirt
Hvor kjøper dere iPhonene deres? kan jeg kjøpe den fra apple.com uten bindingstid, også "hacke" den?
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikke bestille fra apple.com uten bindingstid til Norge..

Du kan derimot ta en titt på eBay eller Qxl :-)
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
Jeg fikk til, aner ikke hva jeg gjorde, men det funka etterhvert .. :P:P
Vis hele sitatet...
Hehe! Bare å ramponere litt i system-mappen, så går det til slutt
Si ifra hvis du husker/finner noe svar på hva du gjorde da, for nå har jeg også byttet til engelsk språk, fordi en del jailbreak-funksjoner ikke virker som de skal med norsk språk..
Pope, jeg trenger hjelp med psx4all...
Jeg har installert psx4all, lagt inn scph1001.bin og gta...
Alle med "permission 755".
Men når jeg forsøker å starte spillet fra psx4all spillmenyen får jeg bare et kort glimt av sillekontrollene (piltastene og X, O, firkant, trekant) før jeg detter tilbake på springboardet...

Det rare er: hvis jeg sletter scph1001.bin, og prøver å spille gta, kommer det først opp "BIOS NOT FOUND: scph1001.bin"... og deretter kan jeg spille gta uten lyd (?!)
Vil bare si til dere som skal bestille iPhone fra Usa, IKKE kjøp fra "bestsources9" hvis han legger ut på nytt, betilte 4. Feb, enda ikke fått den. han svarer verken på mail eller når jeg prøver å ringe han
Sitat av Stoned^
Vil bare si til dere som skal bestille iPhone fra Usa, IKKE kjøp fra "bestsources9" hvis han legger ut på nytt, betilte 4. Feb, enda ikke fått den. han svarer verken på mail eller når jeg prøver å ringe han
Vis hele sitatet...
Kp for den.

Jeg har oppdaget noe nytt og forferdelig.
Jeg hadde kommet opp i rundt 1000 sms-er totalt på telefonen,og fikk en beskjed om at innboksen var full.
Problemet løste seg når jeg sletta et par sms-samtaler, men problemet/spørsmålet er:

Jeg har 4GB ledig lagringsplass, og den klager på at sms-innboksen er full?

Noen måte å gå rundt dette på?
Sitat av RandomiZed
Jeg har 4GB ledig lagringsplass, og den klager på at sms-innboksen er full?

Noen måte å gå rundt dette på?
Vis hele sitatet...
Hvis du trenger mer plass, skaffer du deg BossTool v0.35
Den flytter fonter, ringetoner og programmer fra OS partisjonen til media partisjonen...
Husk å flytte fonter/ringetoner _før_ programmene... aner ikke hvorfor, men det vist anbefalt...
Sitat av Turbolego
Hvis du trenger mer plass, skaffer du deg BossTool v0.35
Den flytter fonter, ringetoner og programmer fra OS partisjonen til media partisjonen...
Husk å flytte fonter/ringetoner _før_ programmene... aner ikke hvorfor, men det vist anbefalt...
Vis hele sitatet...
Det er ikke det at jeg trenger mer plass, som jeg skriver, så har jeg 4gb ledig diskplass.
Sitat av RandomiZed
Kp for den.

Jeg har oppdaget noe nytt og forferdelig.
Jeg hadde kommet opp i rundt 1000 sms-er totalt på telefonen,og fikk en beskjed om at innboksen var full.
Problemet løste seg når jeg sletta et par sms-samtaler, men problemet/spørsmålet er:

Jeg har 4GB ledig lagringsplass, og den klager på at sms-innboksen er full?

Noen måte å gå rundt dette på?
Vis hele sitatet...
1.1.3 fjerner denne grensen. Jeg mener å huske at den nye grensen var på 75.000 meldinger, noe som burde holde en stund.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Pope, jeg trenger hjelp med psx4all...
Jeg har installert psx4all, lagt inn scph1001.bin og gta...
Alle med "permission 755".
Men når jeg forsøker å starte spillet fra psx4all spillmenyen får jeg bare et kort glimt av sillekontrollene (piltastene og X, O, firkant, trekant) før jeg detter tilbake på springboardet...

Det rare er: hvis jeg sletter scph1001.bin, og prøver å spille gta, kommer det først opp "BIOS NOT FOUND: scph1001.bin"... og deretter kan jeg spille gta uten lyd (?!)
Vis hele sitatet...
Så PM nå TL

Det var veldig rart. Jeg får opp samme feilmelding; Bios not found: scph1001.bin, men spillet kjører fordet. Og jeg har dobbelsjekket. Bios er installert! Hmm..
At programvaren er ustabil, er det vel ingen tvil om, men det får være grenser.?.

Jeg har ikke hatt lyd på noen av spillene jeg har testet. Tror kanskje ikke det er meningen, siden lyden ville hakket endel, går jeg ut ifra.

Du får si ifra hvis du finner ut noe. Prøve annen bios? Jeg leste en gang at noen eksperimenterte med forskjellige boiser, og ikke bare 1001. Mulig det var feil eller at jeg misforstod da..
scph1001 er jo tross alt psx's standard bios.
Sitat av DonTomaso
1.1.3 fjerner denne grensen. Jeg mener å huske at den nye grensen var på 75.000 meldinger, noe som burde holde en stund.
Vis hele sitatet...
Jeg tør ikke oppgradere, har prøvd to ganger, og feilet to ganger.
Sitat av RandomiZed
Jeg tør ikke oppgradere, har prøvd to ganger, og feilet to ganger.
Vis hele sitatet...
Det er ingen fare. Bare følg denne superenkle guiden.
Sitat av Pope
Du får si ifra hvis du finner ut noe. Prøve annen bios? Jeg leste en gang at noen eksperimenterte med forskjellige boiser, og ikke bare 1001. Mulig det var feil eller at jeg misforstod da..
scph1001 er jo tross alt psx's standard bios.
Vis hele sitatet...
Annen Bios?
Ja takk, hvis du har et navn, har jeg google!
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Endelig! Til dere som har irritert dere grønne over den jævla autocorrect-driten:

1. Åpne Installer.app

2. Scroll ned til Tweaks 1.1.1 (Spiller ingen rolle om du har 1.1.2)

3. Finn og installer applikasjonen Kb2

4. Instillinger -> Generelt -> Tastatur -> Enable Autocorrection = O !


Turbolego:
Kanskje du finner en brukbar bios her ?

(PSX BIOS files)
Sist endret av Pope; 14. februar 2008 kl. 00:27.
Sitat av Pope
Turbolego:
Kanskje du finner en brukbar bios her ?

(PSX BIOS files)
Vis hele sitatet...
um... bare å kopiere inn i psx4all.app?
hvilken som helst?
uten å skifte navn?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle legge godviljen til i kveld og tipse om noen programmer som jeg er svært fornøyd med som jeg bruker i iPod sammenheng.


Video -> iPod Touch/iPhone converter Konverterer fra mange videoformater til .mov/.mp4


Youtube -> iPod Touch/iPhone converter Laster ned og konverterer i en prosess.

Video -> .mp3 ripper Ripper lyd fra video til .mp3-format.

Youtube Video -> .mp3 ripper Ripper lyd fra Youtubefilmer til .mp3-format i en prosess.

ImTOO iPod Computer Transfer Tillater deg å overføre filer til og fra iPod (Alle modeller) Bra program som kan "samarbeide" med iTunes. (Trial versjon kan bare overføre 10 filer i en batch-prosess) men:
Name: www.serials.ws
Serial: (fy! hilsen crew) (Gjeldende versjon)


Hvis noen lurer på hvordan man laster ned video fra andre nettsider. Eks NRK nett-tv, så er det bare å spørre. Er en lengre prosess som jeg ikke orker å forklare nå.

Sitat av Turbolego
um... bare å kopiere inn i psx4all.app?
hvilken som helst?
uten å skifte navn?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ærlig talt ikke. Last ned og prøv med forskjellige bioser? Kanksje noen av de funker

Du får rapportere etter du har prøvd.. Jeg er redd for at psx4all kun støtter scph1001-biosen, men det er da verdt et forsøk? Hvor mange bioser er det, forresten?
Sist endret av meitemark; 3. mars 2008 kl. 19:51.
som sagt i en annen tråd på forumet så er jack inngangen til iphone mye dypere enn andre innganger. så man får f.eks ikke koss sin hodetelefon-plugg ned i iphonen.. HVORFOR har apple laget det så himla teit? For at fler skal bruke de hvite standard ørepluggene slik at de kansje selger mer?
Sitat av Pope
Jeg vet ærlig talt ikke. Last ned og prøv med forskjellige bioser? Kanksje noen av de funker

Du får rapportere etter du har prøvd.. Jeg er redd for at psx4all kun støtter scph1001-biosen, men det er da verdt et forsøk? Hvor mange bioser er det, forresten?
Vis hele sitatet...
http://i31.tinypic.com/241rqqc.png

Så mange... sjekk datoene!
Hva tror du skjer om jeg putter alle biosene inn i psx4all.app samtidig?
Sist endret av Turbolego; 15. februar 2008 kl. 14:31.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Så mange... sjekk datoene!
Hva tror du skjer om jeg putter alle biosene inn i psx4all.app samtidig?
Vis hele sitatet...
Jøss! Prøv med en av 6 øverste

Hehe - Hvis du får feilmelding om missing bios da, så er psx4all bare søppel
Sist endret av Pope; 15. februar 2008 kl. 15:05.
Sitat av Pope
Jøss! Prøv med en av 6 øverste

Hehe - Hvis du får feilmelding om missing bios da, så er psx4all bare søppel
Vis hele sitatet...
ok, har et problem... jeg har både "Services" og "iToggle" installert.
Disse programmene skal skru av/på SSH, men bare én av dem funker!
Dersom jeg setter "SSH" til "ON" i iToggle, skrur den seg bare av igjen.
Mens "Services" fungerer som vanelig.

Har prøvd å avinstallere begge to, men klarer bare å avinstallere "Services"!
"iToggle" kommer ikke opp i "uninstall" lista!
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av thh
som sagt i en annen tråd på forumet så er jack inngangen til iphone mye dypere enn andre innganger. så man får f.eks ikke koss sin hodetelefon-plugg ned i iphonen.. HVORFOR har apple laget det så himla teit? For at fler skal bruke de hvite standard ørepluggene slik at de kansje selger mer?
Vis hele sitatet...
Grunnen er at standard iPhone-propper har støtte for mikrofon og derfor trenger en ekstra pol på pluggen.

Sitat av Turbanjon på iPod1.no
Du veit du ikke trenger overgang til 3.5mm jack da det er 3.5mm jack på iphone?? Det eneste du må gjøre er å "spikke" av litt plast på headsettet Teit å bruke penger på noe sånt...
Vis hele sitatet...
Du kan lese mer her:
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...33&s=amobil.no

Sitat av Turbolego
ok, har et problem... jeg har både "Services" og "iToggle" installert.
Disse programmene skal skru av/på SSH, men bare én av dem funker!
Dersom jeg setter "SSH" til "ON" i iToggle, skrur den seg bare av igjen.
Mens "Services" fungerer som vanelig.

Har prøvd å avinstallere begge to, men klarer bare å avinstallere "Services"!
"iToggle" kommer ikke opp i "uninstall" lista!
Vis hele sitatet...
Ahh.. Dilemma, siden du ikke kan slette iToggle fra pc'n via SSH
Installerte du iToggle til via SSH?
Til å konfigurere SSH, Wifi, AFP o.l. bruker jeg en app som heter NetServices.
Kanksje du kan prøve å aktivere SSH med det og deretter slette iToggle fra iPoden?
Source:
http://homepage.mac.com/hartsteins/c...copycoders.xml
Sist endret av Pope; 15. februar 2008 kl. 15:29.
Sitat av Pope
Ahh.. Dilemma, siden du ikke kan slette iToggle fra pc'n via SSH
Installerte du iToggle til via SSH?
Til å konfigurere SSH, Wifi, AFP o.l. bruker jeg en app som heter NetServices.
Kanksje du kan prøve å aktivere SSH med det og deretter slette iToggle fra iPoden?
Source:
http://homepage.mac.com/hartsteins/c...copycoders.xml
Vis hele sitatet...
Du er genial.
NetServices fiksa SSH, men jeg får fortsatt ikke sletta iToggle... Den vises på springboard men ikke i "Applications" mappa i Cyberduck!
iToggle kjører forresten automatisk de instillingene jeg velger i NetServices, så den tar egentlig bare opp plass, ike værre enn det...
Men irriterende, ja.

[EDIT:] Fant det ut!
Programmet heter "toggle.app" ikke "iToggle.app" som først antatt.
Sist endret av Turbolego; 16. februar 2008 kl. 19:42.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Du er genial.
NetServices fiksa SSH, men jeg får fortsatt ikke sletta iToggle... Den vises på springboard men ikke i "Applications" mappa i Cyberduck!
iToggle kjører forresten automatisk de instillingene jeg velger i NetServices, så den tar egentlig bare opp plass, ike værre enn det...
Men irriterende, ja.
Vis hele sitatet...
App'n er jo nødt til å ligge et sted for at ikonet skal vises på springboard, og kan apps lagres andre steder enn i Applications-mappen?

Skal teste litt på min iPod og se om jeg finner ut noe. Mener å huske at jeg hadde samme problem en gang..

Edit: Kom på en løsning nå:

-Åpne cyberduck
-Kopier alle mappene på iPoden over til en mappe på macen din.
-Kjør filsøk etter "icon.png" i mappen på macen.
-Se på alle ikonene og når du finner ikoner til iToggle, finn ut kilden til den filen, altså mappen iToggle.app ligger i.
-Klikk deg frem til den mappen i Cyberduck og slett den.

Burde ikke det funke da?
Sist endret av Pope; 16. februar 2008 kl. 19:45.
Jeg er fersk med iTunes, så det er sagt. I alle oppskrifter for unlocking av iPhone står det at man ikke må velge automatisk sync, så jeg har brukt "manually manage music and videos", og det er jo egentlig aller enklest.

Betyr det at iTunes ikke automatisk tar backup av sms/kontakter/kalender osv. på min iPhone? Hvordan tar jeg manuell backup av dette i iTunes? Jeg vet at man kan bruke SSH, men det er tungvint, i allefall på daglig basis.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Jeg er fersk med iTunes, så det er sagt. I alle oppskrifter for unlocking av iPhone står det at man ikke må velge automatisk sync, så jeg har brukt "manually manage music and videos", og det er jo egentlig aller enklest.

Betyr det at iTunes ikke automatisk tar backup av sms/kontakter/kalender osv. på min iPhone? Hvordan tar jeg manuell backup av dette i iTunes? Jeg vet at man kan bruke SSH, men det er tungvint, i allefall på daglig basis.
Vis hele sitatet...
Om automatisk sync er deaktivert, vil det ikke opprettes kontakt mellom pc og iphone i det hele tatt. Annet enn strøm til lading gjennom usb da...
Sitat av Pope
Om automatisk sync er deaktivert, vil det ikke opprettes kontakt mellom pc og iphone i det hele tatt. Annet enn strøm til lading gjennom usb da...
Vis hele sitatet...

Aha. Så da kan jeg velge autosync, synce etter eller annet bare for å få tatt backup, og så deselecte autosync etterpå? Vil det gjøre susen?
Mulig det skal funke DonTomaso. Jeg trodde det bare var under unlockingen at du ikke skulle ha " autosync" du kan vel synce automatisk uten at det skal gjøre noe ETTER du har unlocka den..!!?
Sitat av DonTomaso
Jeg er fersk med iTunes, så det er sagt. I alle oppskrifter for unlocking av iPhone står det at man ikke må velge automatisk sync, så jeg har brukt "manually manage music and videos", og det er jo egentlig aller enklest.

Betyr det at iTunes ikke automatisk tar backup av sms/kontakter/kalender osv. på min iPhone? Hvordan tar jeg manuell backup av dette i iTunes? Jeg vet at man kan bruke SSH, men det er tungvint, i allefall på daglig basis.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut iPhone PC Suite (Windows)

Backup/restore: fra forhåndsvalge Adressebok, sms, email etc etc
(eller bestem selv hva du vil ta backup/restore av - FULL FRIHET)
Vis hele sitatet...
Sitat av thh
som sagt i en annen tråd på forumet så er jack inngangen til iphone mye dypere enn andre innganger. så man får f.eks ikke koss sin hodetelefon-plugg ned i iphonen.. HVORFOR har apple laget det så himla teit? For at fler skal bruke de hvite standard ørepluggene slik at de kansje selger mer?
Vis hele sitatet...
Det funker fett å plugge headsett inn i docken til iphonen da :-)
Jeg har fått tak i Showtime som kan ta opp video direkte på din iPhone...
Du kan bruke SSH med CyberDuck og hente ut videoene på "/var/root/Media/PBFVideo/ "

Men finnes det noe gratis alternativ for video-opptak direkte på iPhone enda?

Grensen er foreløbig 4 sec. for gratis-utgaven (uten serial)
Sist endret av Turbolego; 18. februar 2008 kl. 14:56.
Sitat av Turbolego
Grensen er foreløbig 4 sec. for gratis-utgaven (uten serial)
Vis hele sitatet...
Dette er grunne til at jeg elsker GPL og Linux. Det fins svært få aktører som vil ha betalt for sin programvare til Linux.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Jeg har fått tak i Showtime som kan ta opp video direkte på din iPhone...
Du kan bruke SSH med CyberDuck og hente ut videoene på "/var/root/Media/PBFVideo/ "

Men finnes det noe gratis alternativ for video-opptak direkte på iPhone enda?

Grensen er foreløbig 4 sec. for gratis-utgaven (uten serial)
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det, så finnes det ingen apps ennå som tar opp video med god kvalitet for iPhone. (App'n som PBF gav jo svært hakkete resultater). Leste nettopp at hackere har klart å lage en video capture aåå som skal klare å lagre video med (opptil) 45fps som kommer til å dukke opp i installer.app om ikke så lenge. Hold utkikk!
Sitat av RandomiZed
Det funker fett å plugge headsett inn i docken til iphonen da :-)
Vis hele sitatet...

ja? går du mye med docken i lomma eller?
Sitat av thh
ja? går du mye med docken i lomma eller?
Vis hele sitatet...
Docken er alltid hjemme på skrivebordet, har den skjeldent med meg.

---

Jeg lastet nylig ned iPhonePCSuite på maskina mi,
alt ser ut til å fungere greit nok, utenom "Notes"-knappen, som ikke gjør noe som helst egentlig.

Noen andre som har samme problemet ?
To spørsmål:

1)
Noen som vet hvor store bilder ipod Touch kan håndtere?
(Har et bilde av et kart på 4400x5500, ca. 25 Megapixler)

2)
I iTunes; Har mange enkeltsanger fra mange forskjellige album (mange uten album info også).
Alle disse vises som et og et album, dermed blir det mange tomme albumarts, noe som ikke tar seg godt ut i coverflow. Noen tips til hvordan jeg kan få samlet alle disse enkeltsangene i et album?
har prøvd å gi alle samme albumnavn som "Andre", men de er fortsatt adskilt!
PolarBearFarm sin video-opptaker har blitt cracka!

http://www.appleiphoneschool.com/200...hemes-for-113/

Filmene kan være så lange som man øsnker, er dog uten lyd.
De blir lagret i /private/var/root/Media/stolen/ og har filendelsen ".vid"

[EDIT:] noen som har peiling på hvilken media-avspiller som kan spille av filmer med filendelsen ".vid" ?
Har prøvd VLC og mPlayer.
Sist endret av Turbolego; 20. februar 2008 kl. 15:40.
2)
I iTunes; Har mange enkeltsanger fra mange forskjellige album (mange uten album info også).
Alle disse vises som et og et album, dermed blir det mange tomme albumarts, noe som ikke tar seg godt ut i coverflow. Noen tips til hvordan jeg kan få samlet alle disse enkeltsangene i et album?
har prøvd å gi alle samme albumnavn som "Andre", men de er fortsatt adskilt!
Vis hele sitatet...
Dette problemet hadde jeg også! Løsningen er å redigere info slik at alle sanger ikke har noe i feltet "Album Artist" og etterpå huka av for "part of compilation". Dette løste hvertfall problemet for meg. Alle sanger jeg har som ikke er del av et helt album har jeg skrevet NoAlbum i "album" feltet på info siden. Da får jeg alle enkelt sanger samlet i album som heter NoAlbum! Håper dette hjelper...
Til de som har en iphone: gå inn på ifon Norway (1.1.3) og sjekk om det ligger en app der som heter Max Volum, e.l? Mac1.no-forumet insisterer på at den ligger der, men det gjør den ikke, i hvertfall ikke hos meg, selv etter at jeg har lagt inn source på nytt og refresha flere ganger.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
PolarBearFarm sin video-opptaker har blitt cracka!

http://www.appleiphoneschool.com/200...hemes-for-113/

Filmene kan være så lange som man øsnker, er dog uten lyd.
De blir lagret i /private/var/root/Media/stolen/ og har filendelsen ".vid"

[EDIT:] noen som har peiling på hvilken media-avspiller som kan spille av filmer med filendelsen ".vid" ?
Har prøvd VLC og mPlayer.
Vis hele sitatet...
.vid er dritt.. Har lekt med det før, og er bare tull egentli. Ofte bare et falskt filetternavn. Prøv å bare endre til .mov/.mp4/.wmv/.avi/.mpeg eller noe liknende og prøv å spill av i VLC..
Sitat av Pope
.vid er dritt.. Har lekt med det før, og er bare tull egentli. Ofte bare et falskt filetternavn. Prøv å bare endre til .mov/.mp4/.wmv/.avi/.mpeg eller noe liknende og prøv å spill av i VLC..
Vis hele sitatet...
Alle filendelsene ende med denne feilmeldingen i VLC:

access_file: cannot open file /Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg (Permission denied)
access_file: cannot open file /Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg (Permission denied)
main: no suitable access module for `/Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg'
Vis hele sitatet...
ok, jeg tror jeg har funnet ut hva som er problemet, jeg har ingen rettigheter på fila!
Jeg overføre .vid fila fra "/private/var/root/Media/stolen/" med CyberDuck over SSL.
Må jeg skifte "permissions" til 755 før jeg overfører?

skjermskudd:
Du kan åpne en terminal og skrive "chmod 755 /Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg" :-)
Sitat av RandomiZed
Du kan åpne en terminal og skrive "chmod 755 /Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg" :-)
Vis hele sitatet...
Yey!

Nå har jeg ivertfall rettigheter på fila, men den blir ikke avspilt selv om jeg skifter filendelsen...
Sitat av Turbolego
Yey!

Nå har jeg ivertfall rettigheter på fila, men den blir ikke avspilt selv om jeg skifter filendelsen...
Vis hele sitatet...
Er det samme feilbeskjed du får opp ?
eller har det noe med codec å gjøre?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Turbolego
Yey!

Nå har jeg ivertfall rettigheter på fila, men den blir ikke avspilt selv om jeg skifter filendelsen...
Vis hele sitatet...
file /Users/fiberkanin/Desktop/00.mpeg

Burde gi deg et lite hint om innholdet.