Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94367
Ok. Jeg leste at man kunne slette podcasts direkte fra telefonen i stedet for å gå via iTunes, så jeg dro-og-slapp (jeg bruker altså "manuell behandling av musikk og videoer"), en masse mp3filer med Radioresepsjonen og kopierte dem over til telefonen. Da dukket de opp i iTunes under enheter\musikk. Så valgte jeg alle filene, høyreklikka og gjorde mediatypen om til podcasts. Så langt alt vel.

Når jeg nå sletter podcastene på telefonen fra iPod\Mer\Podcasts forsvinner de riktignok fra menyen, men de tar fortsatt fysisk plass på telefonen. Hva skjer? Og i tillegg får jeg ikke opp podcasts i iTunes under "enheter"? Hvordan kan jeg se i iTunes hvilke lydfiler som er på telefonen som har medietypen "podcast"?
Telefonen er 3G, 3.1.2, ikke jailbreaka, og gjenopprettet bare for noen dager siden.

(Kryssposta på ipod.no)
vitsen med å jailbreake er da og adde Hackolus.cydia.com på Cydia og installere Installus som du kan laste ned alle spill gratis!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har en iphone 1gen som jeg skal prøve å få liv igjen. I itunes får jeg denne beskjeden, og på iphonen ser jeg dette (lite bilde, men nok til at dere skjønner )

Noen som kan hjelpe til med å google litt? Holder på å laste ziphone i skrivende stund, skal teste om det virker, men dere må bare skrive ned deres forslag. Vet ikke hvilken FW det er på telefonen heller, så hvis det går ann å finne det ut på en lett måte så hadde det vært fint
Sitat av trauMa Vis innlegg
Har en iphone 1gen som jeg skal prøve å få liv igjen. I itunes får jeg denne beskjeden, og på iphonen ser jeg dette (lite bilde, men nok til at dere skjønner )

Noen som kan hjelpe til med å google litt? Holder på å laste ziphone i skrivende stund, skal teste om det virker, men dere må bare skrive ned deres forslag. Vet ikke hvilken FW det er på telefonen heller, så hvis det går ann å finne det ut på en lett måte så hadde det vært fint
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å holde seg oppdatert i de forskjellige metodene for å åpne og/eller jailbreake iPhones, men du kan starte med å prøve denne guiden.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hei!
Jeg har nylig fått jailbreaket min iPod touch 3g med ios4. Jeg kom over dtunes og muligheten for å laste ned torrents. Dtunes funker helt fint, men Mobile Terminal klikker hver gang jeg prøver å åpne den. Den åpner seg i et sekund eller to, så lukker seg. På cydia står det at de beklager, men at de fortsatt yar problemer med 2.x systemene!

Noen som vet om en up-to-date metode for å laste ned torrents eller en måte å få Mobile Terminal til å funke?

DonTomaso: Dette har den enkle grunn at det er Misjonen med Johan Golden og Atle Antonsen som er podcasten man skal høre på
folkens, lurer på en ting angående min Ipod 2gen, med 3.1.3 firmware installert.
Når jeg kobler på Wi Fi. Som fungerer helt greit , kobler den seg bare ut av wi fi. Og sånn går den inn og ut hele dagen. Noen som veit problemet her ?
Takk for alle svar
Hei, synes du kan legge til iPad i denne tråden å
Lurer du på noe angående iPad?
Jeg har en 3G modell som kjører iOS 3.2.1 og er jailbreaket ved hjelp av http://www.jailbreakme.com, dersom du lurer på noe kan jeg gjerne prøve å hjelpe deg.
Jeg lurer på en smal sak.
vil gjerne lagre alle smsene mine fra iphone 3g til pcen. har prøvd å titte litt rundt etter løsninger men ingenting nytter..
hvordan gjør jeg det? og helst gratis..
Mener en kompis av meg brukte denne siden.
denne

Er ikke helt sikker på om du får alle funksjonene ved å laste ned gratis versjonen. Men der finnes jo alternative metoder.
Spørsmål:

Noen som vet hvordan man kan synke kalenderen på iPhone 3G med outlook?
Finner ikke noen alternativer for hva som skal synkes på instillingene, slik som man får på 3GS..
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
http://discussions.apple.com/thread....24970&tstart=7

Vet ikke om det fikser problemet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant en måte å låse opp iPhone 4 med nyere iOS, dvs. 4.3.1, 4.3, 4.2.1, 4.1.

Man får en elektronisk chip som legges under simkortet og settes inn i telefonen. Og visstnok låser opp iPhone. (Høres sketchy ut, men se video!)

Intruksjonsvideo:
http://applenberry.com/store/video?___store=default

Hjemmeside:
http://gevey.com/

- Noen som har erfaringer fra denne metoden?
- Virker den i Norge?
- Hvor pålitelig er gevey?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann,

Knuste skjermen på min iPod touch 3 her om dagen. Jeg klarer ikke å finne et sted de selger billige skjermer. Jeg prøvde å finne på dealextreme, men fant ingenting. Det er ytterskjermen som er knust.
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Heisann,

Knuste skjermen på min iPod touch 3 her om dagen. Jeg klarer ikke å finne et sted de selger billige skjermer. Jeg prøvde å finne på dealextreme, men fant ingenting. Det er ytterskjermen som er knust.
Vis hele sitatet...
eBay: ipod touch 3rd generation screen -protector -guard

Guide: http://www.youtube.com/watch?v=Ly1EwgfM-4M
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg lurer på hvordan jeg kan bla gjennom og spille av fra iTunes-biblioteket på min MacBook Pro med en iPod Touch? Vil altså fjernstyre iTunes på MBPen med iPoden. Hva må jeg gjøre for å få dem til 'snakke sammen' slik?

iPoden og MacBooken er begge tilkoblet samme trådløse nettverk. iPoden har programvareversjon 4.2.1.

Takker for svar!
Denne vil vel kunne gjøre det?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg ser etter en app som gjør at man kan sende bilder til andre iphones med å på en måte gi de fart å sende de ut av skjermen hvis noen skjønner hva jeg mener?
Sitat av pokemon Vis innlegg
Jeg ser etter en app som gjør at man kan sende bilder til andre iphones med å på en måte gi de fart å sende de ut av skjermen hvis noen skjønner hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Mener du å sende bilder til andre iphones i nærheten?

Last ned Bluetooth Photo Share fra AppStore, helt gratis.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Hei!
Jeg har nylig fått jailbreaket min iPod touch 3g med ios4. Jeg kom over dtunes og muligheten for å laste ned torrents. Dtunes funker helt fint, men Mobile Terminal klikker hver gang jeg prøver å åpne den. Den åpner seg i et sekund eller to, så lukker seg. På cydia står det at de beklager, men at de fortsatt yar problemer med 2.x systemene!

Noen som vet om en up-to-date metode for å laste ned torrents eller en måte å få Mobile Terminal til å funke?

DonTomaso: Dette har den enkle grunn at det er Misjonen med Johan Golden og Atle Antonsen som er podcasten man skal høre på
Vis hele sitatet...
Må legge til at de nå også sender Komisjonen som gikk på kanal 24 før.
(som Podcast)

Til Ingrid(?) Prøv og synkroniser den med Itunes på datamaskin, så huker du av "synkroniser meldinger o.sv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liten "heads up" : det er et "DVD til iPad" program som er midlertidig gratis frem til 31 mai: DinSide - Slik får du DVD-ene over på iPad, Fungerer også for en rekke andre enheter.

I artikkelen fra DinSide opplyses det: "Og når programmet - som vanligvis koster et par hundrelapper - gis bort gratis fram til 31. mai, er det bare å kaste seg rundt."

Windows: serial: WINXRP-5357-7234-1561

Kode

http://www.winxdvd.com/dvd-ripper-platinum/winx-dvd-ripper-pt-kungfu.exe
Mac: serial: WINXDRM-8764-9652-6535

Kode

http://winxdvd.com/download/winx-dvd-ripper-for-mac.dmg
Programmet støtter også iPhone, iPod, AppleTV, PSP og ymse filmformater.
Hvor mye er det rimelig å ta for en svart iPhone 4 32gb? Den er pent brukt siden den kom til Norge, og det følger med 3-4 etuier.
Sitat av gudzilla Vis innlegg
Hvor mye er det rimelig å ta for en svart iPhone 4 32gb? Den er pent brukt siden den kom til Norge, og det følger med 3-4 etuier.
Vis hele sitatet...
Betyr "siden den kom til Norge" at den er kjøpt i utlandet og at den ikke kan åpnes for norske simkort med siste iOS? I såfall drar dette ned prisen voldsomt. Hvis den er lovlig åpnet kan du forvente rundt 4000,-
Sitat av gudzilla Vis innlegg
Hvor mye er det rimelig å ta for en svart iPhone 4 32gb? Den er pent brukt siden den kom til Norge, og det følger med 3-4 etuier.
Vis hele sitatet...
Sjekk med andre som selger brukte iPhone 4 32GB, anbefaler http://brukt1.no/
Her er en som prøver å selge 2 stk. nye iPhone 4 32GB:
2 stk iphone 4 32gb sort med sort apple bumper
prisen h*n har satt er 4990,-

Jeg vil tro du kan få rundt 4000 for din brukte iPhone 4, billigste jeg fant på finn.no går for 3800,- om selger får det h*n vil ha: Sort iPhone 4 32GB
Nei, det betyr siden de begynte å selge den i Norge. Den er kjøpt på apple.no, uten noen form for binding. 4 000 virker som en grei pris, bør klare å finne noen som gir det for den!
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som vet om noen butikker som selger bakdeksel til iphone 4? altså en erstatter for originale glassplata. hater å bruke sånn beskyttelsesdeksel, og hvis det er mulig å bytte bakdeksel gidder jeg ikke ha den mer vil bare ikke handle over nettet, hvis jeg ikke trenger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg merka i går at inngangen til headphone-jacken på min ipod Touch 2gen var blitt løs, så jeg opplever skurrete lyd når spilleren er i bevegelse. Dette er andre gangen det skjer, og jeg må nå belage meg på en ny runde hos Spaceworld med fem uker på reperasjon og 250kr i fraktutgifter, som sannsynligvis resulterer i at jeg får en ny. Den første ipoden holdt i 10 måneder, mens den jeg har nå holdt i bare 3!
Den har ikke vært utsatt for uvettlig bruk. Jeg har den i lomma til og fra jobb og når jeg er ute og tusler.

Er dette en vanlig svakhet hos Ipod Touch 2gen? Vil jeg trolig oppleve det samme om jeg atter en gang leverer den inn til reperasjon? Må si jeg er frista til å gå over til en alternativ musikkspiller.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Helt sikkert et utrolig dumt spørsmål, som jeg helt sikkert kunne ha funnet ut av selv med litt hjelp av google, eller lest igjennom denne tråden.

Men jeg trenger raskt svar da jeg helst skal sove nå, skal nå et fly i morgen tidlig.

Jeg lurer på: Jeg har to mac, en macbook pro og en macbook. Vanligvis så har jeg synkronisert musikken min med macbooken. Men så fant jeg ut at jeg ville legge over musikken jeg har på macbook pro til iphone. Da fikk jeg melding om at hvis jeg synkroniserer så vil alle mine spillelister forsvinne, samt alt av musikk jeg har lagret på iphonen. Dette vil bli erstattet med det materialet jeg legger over fra macbook pro.

Hvordan skal jeg kunne legge over det jeg har av musikk samtidig som musikken på iphonen min får være i fred?

Takker på forhånd !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøver å overføre bilder fra iPhonen min ved bruk av kabel, men når jeg klikker meg inn på DCIM mappa mi ligger det null og niks, selvom jeg har en flust med bilder - noen som vet hvordan jeg får bildene til å vises i denne mappen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenker å jailbreake min iPhone 4 med iOS 5.0.1, skal bruke Redsn0w. Er det noen bedre alternativer?
Det er jo bare å bruke flexlayer da slipper du å konvertere noe som helst og den er rask. Eneste ulempen er at til tider ved store filmer 1-2gig at den kan henge et par minutter før den får " spilt" seg inn. Dette er en enkel simpelt og gratis for de som er livredd for evt jailbreak.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hallo freaks!

Jeg har et mega problem! I ste skulle jeg legge noen nye sanger inn på ipoden, men plutselig fant den ikke enheten! Så det endte med at jeg måtte gjenopprette hele ipoden..

Problemet mitt er : da jeg har lagt inn sanger i itunes, å skal synkronisere, så kommer ikke sangene til ipoden? Det står at den synkroniserer å alt ser ut som det skal.. Men når jeg går inn på ipoden å inn på "musikk" så har jeg ingen sanger der

Hva skal jeg gjøre? Hjelp

Hallo freaks!

Jeg har et mega problem! I ste skulle jeg legge noen nye sanger inn på ipoden, men plutselig fant den ikke enheten! Så det endte med at jeg måtte gjenopprette hele ipoden..

Problemet mitt er : da jeg har lagt inn sanger i itunes, å skal synkronisere, så kommer ikke sangene til ipoden? Det står at den synkroniserer å alt ser ut som det skal.. Men når jeg går inn på ipoden å inn på "musikk" så har jeg ingen sanger der

Hva skal jeg gjøre? Hjelp

ingen som kan hjelpe meg?
Oppdatering av Iphone 4s

Når jeg skal oppdatere Iphonen min fra 5.1 til 5.1.1 så får jeg en feilmelding som sier jeg ikke har "tilstrekellig tilgangsrettiheter for denne operasjonen". Så trykker jeg på "mer informasjon" og får opp en side med 5 forslag til å løse problemet på. Nå har jeg prøvd de alle sammen og får fortsatt ikke oppdatert den.

Noen her som har en miulig løsning på dette problemt?
Den er autorisert og alt slikt?

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
noen som vet om noen butikker som selger bakdeksel til iphone 4? altså en erstatter for originale glassplata. hater å bruke sånn beskyttelsesdeksel, og hvis det er mulig å bytte bakdeksel gidder jeg ikke ha den mer vil bare ikke handle over nettet, hvis jeg ikke trenger
Vis hele sitatet...
eBay og Dealextreme selger, ganske så mye billigere enn andre steder! Du trenger skrujern til det også, det får du også på eBay! Pittesmå skruer!
jeg får ikke til å drege over musikk fra pc, til itunes... hva gjør jeg feil??
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, siden jeg ikke fant noe på søk som var oppdatert etter 2008 om dette så skriver jeg en bump på denne tråden...

Driver å ser på en del forskjellige iphone4 video-konverterings programmer til pc (win7) og vil gjerne ha noe som gir et "godt resultat" fra .avi til h.264 mpeg-4 for min iP4S. Noen som har erfaringer med gratis og/eller betalingsprogrammer for dette? Vil gjerne unngå svarte striper, usynka lyd/video etc. Greit å vite hva jeg betaler for om jeg eventuelt må

På forhånd takk.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av klokken Vis innlegg
Hei, siden jeg ikke fant noe på søk som var oppdatert etter 2008 om dette så skriver jeg en bump på denne tråden...

Driver å ser på en del forskjellige iphone4 video-konverterings programmer til pc (win7) og vil gjerne ha noe som gir et "godt resultat" fra .avi til h.264 mpeg-4 for min iP4S. Noen som har erfaringer med gratis og/eller betalingsprogrammer for dette? Vil gjerne unngå svarte striper, usynka lyd/video etc. Greit å vite hva jeg betaler for om jeg eventuelt må

På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Har du testet programmet som turobolego har linket til i denne tråden? Øverste post på denne siden
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vet noen om et program som gir deg muligheten til å emulere Mac os x/windows/Linux/andre os på ipad uten jailbreak?