Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1522
Hei, jeg har en Arduino Uno liggende, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til. Jeg har lenge hatt planer om å lære meg å programmere den, men synes det er lite motiverende å ikke ha et mål.

Har dere tips til hva jeg kan bruke den til?

- Planen var å bruke Uno`n til styring av diverse lys, vifter ol i mitt påbegynte pc prosjekt, men siden det er lagt på is hadde det vært fint å lage noe annet i mellomtiden.

Har også muligens en PLS (Siemens S7 200), men har ikke peiling på hva jeg skal bruke den til. Jeg går vg2 automatisering og kan litt programmering.

Har dere tips til hva jeg kan bruke den til?

#GreenRay
Standard Atx 120mm vifte + servo= Styrbar vifte?
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Standard Atx 120mm vifte + servo= Styrbar vifte?
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk allerede laget
Hvor mye du kan lage kommer jo helt an på hva utstyr du har tilgjengelig.

http://j4mie.org/blog/how-to-make-a-...mail-notifier/
Virker jo greit nok ut.
Kjøp noen sensorer, så har du mye å tukle med :P - lagde nettopp en "ting"(haha) Som loggfører lysnivået ute, og skal brukes til å se hvor mye lengre dagene er(hvor mye lengere det er lyst)

Anbefaler deg å kjøpe feks; en thermistor og noen LDR. mye å styre med!
Du kan jo prøve å lage eit musikkinstrument av arduinoen og diverse sensorar. Td. noko slikt som dette

Det eg har brukt arduinoen mest til er å lage arduinostyrte robotar av lego.
Jeg lagde meg en lysdimmer til kjelleren. 6 individuelle LED lys, total 90W med led lys. En fjernkontroll (med kabel :P ) med 6 potmetere hvor da hvert enkelt lys kan dimmes eller skrus helt av meg arduinoen.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hvor mye du kan lage kommer jo helt an på hva utstyr du har tilgjengelig.

http://j4mie.org/blog/how-to-make-a-...mail-notifier/
Virker jo greit nok ut.
Vis hele sitatet...
Har endel ting liggende rundt omkring hjemme + at jeg har en skole dær det flyter av stuff (det meste skal kastes til våren, så jeg spørr bare læreren min om jeg kan få det/låne det)

Men den boksen du linket til var litt stilig! Skal se om jeg får til noe slikt en gang

Sitat av visualn00b Vis innlegg
Kjøp noen sensorer, så har du mye å tukle med :P - lagde nettopp en "ting"(haha) Som loggfører lysnivået ute, og skal brukes til å se hvor mye lengre dagene er(hvor mye lengere det er lyst)

Anbefaler deg å kjøpe feks; en thermistor og noen LDR. mye å styre med!
Vis hele sitatet...
Hehe, lagde faktisk noe slikt engang selv, bare litt mindre avansert. Istede for å lagre informasjonen så leste jeg den av på en skjerm (Mørkt - Litt mørkt - litt lyst - lyst)

Men takk for tipset

Sitat av jarinalus Vis innlegg
Du kan jo prøve å lage eit musikkinstrument av arduinoen og diverse sensorar. Td. noko slikt som dette

Det eg har brukt arduinoen mest til er å lage arduinostyrte robotar av lego.
Vis hele sitatet...
haha, så utrolig stilig! Hadde vært morro med noe slikt

Sitat av Plecto Vis innlegg
Jeg lagde meg en lysdimmer til kjelleren. 6 individuelle LED lys, total 90W med led lys. En fjernkontroll (med kabel :P ) med 6 potmetere hvor da hvert enkelt lys kan dimmes eller skrus helt av meg arduinoen.
Vis hele sitatet...
Det der var ikke dumt! Holder på å pusse opp en leilighet, så kanskje jeg kan styre noe av belysningen med en arduino! Hmm, takk for tipset!