Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 35892
Når jeg svarer på Mail fra iPhone 4, får jeg opp feilmelding om at tjeneren ikke godtar releer, og mailen legger seg i outbox.

Grådig irriterende! Noen som hvet hvordan jeg kan løse dette problemet? Det ligger vel i innstillinger et sted?

du har satt epostkontoen din til å bruke en smtp-tjener som ikke tillater tilkoblinger fra nettverket du benytter, sannsynligvis gjort for å begrense spam.

løsning: bytt smtp til en tjener du kan autentisere mot og som tillater at du kobler deg til fra hele verden, f.eks gmail sin
du bruker mail appen i iOS ?

Hvilket oppsett har du ? ( instillinger ) ... evt. hvilken leverandør har du ? ( google ? online ? )
Trådstarter
Oppsettet er med smpt tjener ja. Og operatør er broadpark (NextGentel).

Hvordan kan jeg løse dette da, i innstillinger? Sitter i Spania og skjærer tenner og river meg i håret!
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette gjorde jeg den gang jeg fikk iphonen, så oppsettet er riktig iflg NextGentel. Jeg tror "Moridin" er inne på noe, og disse feilmeldingene har jeg først fått nå i disse dager - og jeg befinner meg som nevnt i Spania for øyeblikket.

Det må da finnes en løsning i innstillinger et sted? Men da trenger jeg veiledning...

Sitat av Mantuz Vis innlegg
du bruker mail appen i iOS ?

Hvilket oppsett har du ? ( instillinger ) ... evt. hvilken leverandør har du ? ( google ? online ? )
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til Mail app? Opprettet mailkonto gjennom innstillinger fra Nextgentel. Som vist i link over...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du er neppe i nextgentel sitt nett når du sender epost fra telefonen. Nextgentel sin SMTP relayer kun epost frå eige nett, for å unngå spam.
Trådstarter
Jeg logger meg på hotmail, og får dermed sendt både fra iPhone og pc. Jeg har nemlig samme problem når jeg logger meg på wifi med pc, får bare motta og ikke sende.

Men hotmail funker fint