Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 43456
Som tittelen sier, tror min iPhone at hodetelefoner er tilkoblet. Når jeg justerer volumet står det "ringelyd(hodetelefoner)", og jeg har ikke noe koblet inn i jack-inngangen. Eneste lyden som kommer ut er hvis jeg tar på høytaler i en samtale.

Noen som kunne hjulpet meg med dette problemet?
Antageligvis noe rusk som har lurt seg ned i hodetelefoninngangen.
Har du noen muligheter for å sjekke ut det?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Har du noen muligheter for å sjekke ut det?
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på da? Lyse ned i jack-inngangen, åpne telefonen?
Dette er sikkert et skudd i mørket, siden jeg ikke har Iphone, men har du prøvd å sette i headphones for så å ta dem ut igjen?
Sitat av Nekran Vis innlegg
Dette er sikkert et skudd i mørket, siden jeg ikke har Iphone, men har du prøvd å sette i headphones for så å ta dem ut igjen?
Vis hele sitatet...
Det har jeg prøvd. Har også prøvd å blåse, suge og bruke en q-tips.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøvd noe så simpelt som å skru den av og på?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Prøvd noe så simpelt som å skru den av og på?
Vis hele sitatet...
Det er også prøvd. Kan det ha noe med vann? Merket at det var litt dugg på telefonen tidligere.
Hadde samme problemet selv.

Det første du kan prøve er å holde inne hjem knappen å låse knappen samtidig helt til eplet kommer frem på skjermen.

Funker ikke dette må du gjenoprette iPhonen til fabrikkinnstillinger. (Husk å sync med iTunes først )
Samme skjedde med meg etter at jeg hadde brkt iPhonen ute i regnet, så det kan ha kommet vann inn i jacken.

(iPhone 4s)
Sitat av Brekkelol Vis innlegg
Det har jeg prøvd. Har også prøvd å blåse, suge og bruke en q-tips.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd det 10-20 ganger? Det er det Apple sier at man skal gjøre.
La mobilen tørke en stund, så bruker det å fikse seg =)

Normalt så skjer det pga fukt.
Det var nok fuktigheten som gjorde det. Satt mobilen et varmt sted, og nå funker den som den skal igjen!
▼ ... flere år senere ... ▼
Akkuratt det samme skjer med meg nå!!! Omg!!! Hva skal jeg gjøre?? Du la den på et varmt sted? Hvor?? Forklar meg hvordan du fikset det, plis
Sitat av desperatjente Vis innlegg
Akkuratt det samme skjer med meg nå!!! Omg!!! Hva skal jeg gjøre?? Du la den på et varmt sted? Hvor?? Forklar meg hvordan du fikset det, plis
Vis hele sitatet...
Hvis du har varmekabler på badet, legg den der i gjerne 24 timer. Etter det kan du prøve å ta en tannpirker for å se om det er noe rusk som sitter fast i jack-inngangen. Etter det kan du prøve å slå av og på telefonen. Rimelig sikker på at det skal funke
Du kan også legge den i bakarovnen, utan grill, på lav varme.
Evt i ein pose med ris (eller anna som er tørt) skal også drive ut fukt frå telefonen.
Sitat av desperatjente Vis innlegg
Akkuratt det samme skjer med meg nå!!! Omg!!! Hva skal jeg gjøre?? Du la den på et varmt sted? Hvor?? Forklar meg hvordan du fikset det, plis
Vis hele sitatet...
Samme skjedde med meg, ta noe tynt å prøv å få ut evt støv som sitter fast i inngangen
Jeg har to erfaringer med dette, begge nevnt allerede, men jeg oppsummerer.

1. Støv eller fuktighet: ta av mesteparten av en q-tip. Rens nedi hullet. Evt prøv en nål å flikk ut støvdott.

2. Fuktighet: la telefonen ligge tørt en stund eller bare vent noen timer.
Legg telefone i en bolle med ris, det funker! Eller sånne poser med silicaballer, eller hva det er, som du får med diverse elektronikk
Bruk en trykkluftbeholder - sånn type CPU-rens luft, og blås ut fuktigheten.
Kjøp sånne tannpirkere med grønn eller blå plast på. Disse har små pigger som funker knall til å fange opp støv, samtidig som de er tynne nok til å komme helt til bunns i jacken uten å bare trykke støvet ned i bunn.
Det er nok fukt i hodetelefoninngangen som er årsaken. Jeg mistet telefonen i do, men den overlevde. Eneste problemet var det som trådstarter beskriver. Jeg fjernet litt bomull fra en Q-tips, tok den opp i inngangen der hodetelefonene skal være koblet til, vridde litt rundt og gjentok 5-10 ganger. Tada - problem solved!!