Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 26687
"Gutter og sminke" tråden skriver mange at de syntes at folk for gjøre som de vil, angående sminke på gutter osv.
Når det er blant annet Apple og Samsung involvert er det plutselig ikke greit at folk skal gjøre som de vil.
OMG MAC 2,0GHz 14k OMG CRAPTOP 2,7GHz 4k.

Trekker litt på smilebåndet her, ja.
Sist endret av Oatre; 21. september 2012 kl. 14:04.
Har ett agrument mot alle de beste telefonene på dagens marked, DE ER IKKE VANNTETTE!
Selv har jeg en Samsung xCover og kunne ikke blitt mere fornøyd, den kan både ringe og sende sms + mms

+ at jeg kan være uforsiktig med den siden den koster ikke mye. 1700,- da jeg kjøpte den.
Lættis at folk sammenlikner Acer pcer til 4000 med macbooker til 12000.

"UHHHH skolepcen jeg fikk for 4000kr og har brukt 8 timer hver dag/ fraktet til og tilbake fra skolen i 3 år holder på å falle fra hverandre, men macbooken som jeg kun bruker hjemme funker helt fint!!!!!!11111one"
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Lættis at folk sammenlikner Acer pcer til 4000 med macbooker til 12000.

"UHHHH skolepcen jeg fikk for 4000kr og har brukt 8 timer hver dag/ fraktet til og tilbake fra skolen i 3 år holder på å falle fra hverandre, men macbooken som jeg kun bruker hjemme funker helt fint!!!!!!11111one"
Vis hele sitatet...
Gud for et flott, velskrevet og seriøst innlegg!
Jeg er bekymret over folk som kun bryr seg om hva det står på papiret og spesifikasjoner. Det handler om totalbrukeropplevelsen som OS og design. Med design mener jeg BÅDE hvordan den ser ut og hvordan den føles i hånda og i lommen. Jeg er en stor Apple-fan, men Apple er ikke min 'religion'. Jeg ville aldri eid _kun_ en iPhone, fordi et Apple-produkt alene er helt nytteløst. Det er måten de har løst situasjonen med å bruke alle produktene sammen så er så genial imo.
Sitat av Merlin Mann
The technologies you choose to use say a lot about you. But raging about the technologies others choose to use says way WAY more about you.
Vis hele sitatet...
Det er alltid mye mer kritikk av Apple enn det er av Google. Pussig det der...
Denne videoen viser hvordan det hele fungerer... Hahaha... The new iPhone 5
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det er alltid mye mer kritikk av Apple enn det er av Google. Pussig det der...
Vis hele sitatet...
Når Apple bytter ut gode programmer fra Google med dritten sin så fortjener de kritikk?
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Lættis at folk sammenlikner Acer pcer til 4000 med macbooker til 12000.

"UHHHH skolepcen jeg fikk for 4000kr og har brukt 8 timer hver dag/ fraktet til og tilbake fra skolen i 3 år holder på å falle fra hverandre, men macbooken som jeg kun bruker hjemme funker helt fint!!!!!!11111one"
Vis hele sitatet...
Morsomt at du vinkler det på den måten, for etter min erfaring blir det samme argumenter som regler vinklet den andre veien. Har så utrolig mange ganger hørt folk argumentere mot å bruke 12.000 kroner på en Mac, når de kan få en Acer med like mange ghz til 4.000 kroner.

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Når Apple bytter ut gode programmer fra Google med dritten sin så fortjener de kritikk?
Vis hele sitatet...
De fortjener absolutt kritikk for å ha gitt ut en ufullstendig kartapplikasjon. Mener dog å ha lest at det var Google som ikke var interessert i å la Apple få ny lisens for å ha Google Maps og Youtube inkludert i iOS. Forhåpentligvis klarer Apple å få ordnet opp i feilene med sin egen karttjeneste så den i det minste blir brukbar

Jeg synes det blir feil å si at Apple får mer kritikk enn andre. Apple har en markedsføringsstrategi som innebærer at det blir skapt meget høye forventninger til produktene. Avisene skriver veldig mye om forventningene før produktlanseringene til Apple, og konsekvensen av denne strategien blir da også at avisene vil skrive mye etter produktlanseringen. Hvorvidt fokuset er å kritisere eller applaudere ligger stort sett i Apple sine hender, da det er de som lager produktene og må leve opp til forventningene de selv har vært med på å skape.

Dersom Google hadde kjørt en tilsvarende linje, og begynt å holde alle detaljer om neste Android-versjon hemmelig, og så laget store events rundt annonsering av alle de "fantastiske" detaljene, så ville de også skapt et tilsvarende forventningspress, som ville ført til mye oppmerksomhet rundt hva som har levd opp til forventningene og hva som ikke har.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Morsomt at du vinkler det på den måten, for etter min erfaring blir det samme argumenter som regler vinklet den andre veien. Har så utrolig mange ganger hørt folk argumentere mot å bruke 12.000 kroner på en Mac, når de kan få en Acer med like mange ghz til 4.000 kroner.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at disse to argumentene er helt forskjellige sant? bamsegutt viser til at folk har samme forventningene til en ikke-Mac til 4000, som en Mac til 12.000. Noe som selvfølgelig er helt tåpelig.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Du er klar over at disse to argumentene er helt forskjellige sant? bamsegutt viser til at folk har samme forventningene til en ikke-Mac til 4000, som en Mac til 12.000. Noe som selvfølgelig er helt tåpelig.
Vis hele sitatet...
Nei? Jeg viser til at folk har samme forventninger til en Acer til 4.000 som til en Mac til 12.000, så lenge antall ghz og gb tilsvarere hverandre. Dette er et mye brukt argument, og derfor er det også mange som sammenligner andre veien (ref. bamsegutt sitt innlegg). Altså, sammenligningsgrunnlaget i argumentasjonen brukes både for mot pc/mac.

Med andre ord, på samme måte Bamsegutt sier det er tåpelig å påstå at Mac er bedre fordi en Mac til 12.000 har bedre kvalitet enn en Acer til 4.000, så er det like tåpelig med alle som argumenterer mot å bruke 12.000 på en Mac, når en Acer til 4.000 på papiret har like mye ram og like mange ghz på cpuen. Med andre ord forventer de at en Acer til 4.000 er like god som en Mac til 12.000.
Sist endret av danielsk; 21. september 2012 kl. 16:39.
Det er ingen som påstår at en Acer er like god som en Mac. Selvfølgelig skal en Mac tåle mer enn en random jallapc til 4000 man bærer på frem og tilbake hver dag. Ja, jeg vet folk argumentere med at en bærbar til 8000 har samme/bedre hardware enn en Mac, men ingen sier Aceren er bedre av den grunn. Det kommer helt ann på hva du legg i ordet "bedre". Når det kommer til bærebare PCer fra kjente merker, så får du som regel alltid det du betaler for.
Sist endret av Sinken; 21. september 2012 kl. 16:43.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Når Apple bytter ut gode programmer fra Google med dritten sin så fortjener de kritikk?
Vis hele sitatet...
Denne tråden ble da startet lenge før det? Jeg snakker om den generelle diskusjonen i denne tråden, ikke det enkelt-tilfellet. Alle fortjener kritikk om de lanserer noe som er crap. Enten det gjelder Apple Maps, Windows ME eller Google Wave.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Har ett agrument mot alle de beste telefonene på dagens marked, DE ER IKKE VANNTETTE!
Selv har jeg en Samsung xCover og kunne ikke blitt mere fornøyd, den kan både ringe og sende sms + mms

+ at jeg kan være uforsiktig med den siden den koster ikke mye. 1700,- da jeg kjøpte den.
Vis hele sitatet...
XCover er heller ikke vanntett.

EDIT: Hvis det å kunne ringe pluss sende meldinger er det som skal gjøre deg fornøyd har du betalt alt for mye for telefonen du har nå.
Sist endret av Buddapower; 21. september 2012 kl. 22:35.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Apple har som mål å lage en ideal-telefon, ikke mer. Derfor forbedrer de gradvis designet så lenge de føler de er på riktig vei. Om de hadde laget noe helt nytt hadde det implisert at de mente de var på feil vei.
Vis hele sitatet...
Som iPhone 4 vs. iPhone 3?

De som forventet noe helt nytt har rett og slett ikke skjønt Apple.
Vis hele sitatet...
Så rart. Apple selv bedyrer jo med hver minste lille forbedring på telefonene sine at de redefinerer telefonen hver eneste gang. At det er noe fantastisk og stort som har skjedd. Hver eneste ny telefon er en revolusjon hvis du spør Apple.

Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Det er alltid mye mer kritikk av Apple enn det er av Google. Pussig det der...
Vis hele sitatet...
Er det? Har du en kilde på det? Eller synser du bare?

Hva slags kritikk er det du tenker på, forresten?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Som iPhone 4 vs. iPhone 3?
Vis hele sitatet...
Grunndesignet er temmelig likt. Nøyaktig samme skjerm, nøyaktig samme plassering av hodetelefonutgang, nøyaktig samme plassering av sleep-knapp, nøyaktig samme plassering av mute-knapp, nøyaktig samme plassering av volumknapper, nøyaktig samme plassering av homeknappen, nøyaktig samme plassering av dock-connector. Nevn en eneste Android-produsent som har vært like konsekvent. Det eneste Apple egentlig gjorde var å bytte ut baksiden med glass, og dermed fikk en mer firkanta look. Ikke fortell meg at dette er 2 veldig forskjellige telefoner:
http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2010/06/iphone-3gs-vs-iphone-4.jpg

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så rart. Apple selv bedyrer jo med hver minste lille forbedring på telefonene sine at de redefinerer telefonen hver eneste gang. At det er noe fantastisk og stort som har skjedd. Hver eneste ny telefon er en revolusjon hvis du spør Apple.
Vis hele sitatet...
På innsiden og i produksjonsprosessen ja.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det? Har du en kilde på det? Eller synser du bare? Hva slags kritikk er det du tenker på, forresten?
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske fort gjort å se hvor mye iPhone-folk som begynner å krangle i Android-tråder kontra Android-folk som krangler i iPhone-tråder. Det ser du her på Freak.no men også på de fleste andre forum. Folk er kjappe til å komme i Eple-delen av forumet med all kritikk de finner på iPhone, mens det er sjeldent iPhone-fans kommer med lignende utspill.

Jeg kunne f.eks aldri tenkt meg å åpne en Android-tråd så lenge jeg ikke er interessert i Android. Og ihvertfall ikke for å kritisere plattformen som ikke affekterer meg personlig i det hele tatt. For eksempel slik:

Nei, det kunne faktisk ikke falt meg inn. Hva skulle være hensikten med det?
Sist endret av fuzzy76; 22. september 2012 kl. 22:33.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Grunndesignet er temmelig likt. Nøyaktig samme skjerm, nøyaktig samme plassering av hodetelefonutgang, nøyaktig samme plassering av sleep-knapp, nøyaktig samme plassering av mute-knapp, nøyaktig samme plassering av volumknapper, nøyaktig samme plassering av homeknappen, nøyaktig samme plassering av dock-connector.
Vis hele sitatet...
Alle telefoner fra samme produsent har jo ca. samme plassering av ting fra modell til modell. Du viser heller ikke frem kanten eller baksiden.

Det er vel ganske fort gjort å se hvor mye iPhone-folk som begynner å krangle i Android-tråder kontra Android-folk som krangler i iPhone-tråder. Det ser du her på Freak.no men også på de fleste andre forum. Folk er kjappe til å komme i Eple-delen av forumet med all kritikk de finner på iPhone, mens det er sjeldent iPhone-fans kommer med lignende utspill.
Vis hele sitatet...
Sammenligningen er håpløs siden Apple har et eget forum, og det har ikke Android.

Jeg kunne f.eks aldri tenkt meg å åpne en Android-tråd så lenge jeg ikke er interessert i Android. Og ihvertfall ikke for å kritisere plattformen som ikke affekterer meg personlig i det hele tatt. For eksempel slik:
Vis hele sitatet...
Ingen kilder, altså. Da bør du trekke påstanden tilbake.
Det er da nok å sammenligne Android-tråder med iPhone-tråder, altså kilder nok.
Ingen kilder, altså. Da bør du trekke påstanden tilbake. "Bruk Google", "lest websider" el.l. teller ikke som kilde. Det blir som å henvise noen til biblioteket og be dem finne ut av det selv.
Er det bare meg eller er SamSung i vei med å knuse Apple på mobilfronten? SamSung levere bedre produkter (tekniske spesifikasjoner) fra det jeg har lest og selv om jeg først synes iPhone så stilig ut, synes jeg Galaxy serien ser mye bedre ut.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Er det bare meg eller er SamSung i vei med å knuse Apple på mobilfronten? SamSung levere bedre produkter (tekniske spesifikasjoner) fra det jeg har lest og selv om jeg først synes iPhone så stilig ut, synes jeg Galaxy serien ser mye bedre ut.
Vis hele sitatet...
Tror ikke Samsung ''knuser'' apple på mobilfronten.

Meget mulig at Apple vil miste mye av markedet sitt til Samsung i fremtiden, men tviler på at det skjer fort og uvented, men heller at det vil være en prosess som går over flere år hvis det skulle skje.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tror ikke Samsung ''knuser'' apple på mobilfronten.

Meget mulig at Apple vil miste mye av markedet sitt til Samsung i fremtiden, men tviler på at det skjer fort og uvented, men heller at det vil være en prosess som går over flere år hvis det skulle skje.
Vis hele sitatet...
Enig enig, jeg burde ikke har skrevet knuser. Jeg synes bare SamSung came from behind som seiler nå forann, om bare litt. Jeg vurderte nylig S3 vs i5 og gikk tilslutt for S3.

Blir vel en tablet snart også, og da tror jeg muligens iPad er bedre en galaxytab.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ingen kilder, altså. Da bør du trekke påstanden tilbake. "Bruk Google", "lest websider" el.l. teller ikke som kilde. Det blir som å henvise noen til biblioteket og be dem finne ut av det selv.
Vis hele sitatet...
Haha, søtt forsøk på avsporing fordi du går tom for argumenter. Ser ingen kilder fra noen i denne tråden, inkludert deg selv. Kom tilbake når du vil diskutere sak.
Sist endret av fuzzy76; 27. september 2012 kl. 16:38.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Er det bare meg eller er SamSung i vei med å knuse Apple på mobilfronten? SamSung levere bedre produkter (tekniske spesifikasjoner) fra det jeg har lest og selv om jeg først synes iPhone så stilig ut, synes jeg Galaxy serien ser mye bedre ut.
Vis hele sitatet...
Å nei du. Jeg har testet iPhone 5, og kan si så mye som at SIII ikke får noen lett konkurranse. Det er små endringer ved iPhone 5, men man skjønner virkelig ikke hvor mye bedre den er før man bruker den.

Helt enig. Det er bare blitt verre og verre, med iOS som er låst ned og kontrollert av Apple, og nå som de forsøker å få forbrukeren til å bruke Mac App Store som kobler ditt kredittkort opp mot Apple og har det samme systemet med sensur av programvare etc. på Mountain Lion.

Allerede er det mange Apps som bare finnes i App Store. Siden jeg nekter å bruke det, fordi jeg ikke vil at min identitet skal kobles til Apple gjennom mitt kredittkort, og fordi jeg ikke liker at Apple har kontroll på hvilke programmer jeg bruker, kan det hende jeg etterhvert må gå over til Linux selv om det har et dårligere brukergrensesnitt.

Holdningen som Facebook, Google, Apple etc. har til privatliv er fullstendig uakseptabel og jeg håper EU slår ned hardt på det og at det blir en sterkere forbrukerbevegelse.
Sist endret av gravejournalist; 30. september 2012 kl. 21:26.